Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc mój tata ma Massey Fergusona 255 z turem , i wiadomo ze Mf nie ma wspomagania i praca z turem nie nalezy do najlzejszych . Dlatego zwracam sie do was z prosba czy wiecie jak mozna to zrobic i jaki koszt by był tego ? Wiem ze jest duzo tematów odnosnie wspomagania w ciagnikach ,ale zadnego o Mf 255 nie spotkałem . Z góry dziekuje i pozdrawiam Karol ;)

Opublikowano

Witam! Zastanawiam się nad zamontowaniem wspomaganie w mf 255 znalazłem na allegro dwa kompletne zestawy jeden z orbitrolem właśnie takie http://allegro.pl/wspomaganie-mf-235-255-3512-3502-2812-2802-ursus-i1779002606.html i serwomechanizm http://allegro.pl/wspomaganie-ursus-3512-mf-255-nie-orbitrol-i1744298039.html i teraz zastanawiam się które jest lepsze na orbitrol czy serwomechanizm? Wogóle jaka jest różnica między tymi dwoma typami wspomagania, i które bardziej się opłaca, bo jestem kompletnie zielony w tym temacie a nie mogę nic znaleźć w internecie. Przepraszam jeśli piszę nie w tym dziale co trzeba, ale wogóle nie wiedziałem gdzie umieścić ten post, wrazie czego proszę o przeniesienie :rolleyes:

Opublikowano

noris2000 witaj kolega ma zamontowane to orbitrol i nie narzeka bardzo lekko się kręci jednym palcem polecam ci to na orbitrol choć sam nie mam pojęcia czym się różni to od tego drugiego ale to szczerze polecam

Opublikowano

Strasznie drogie te nowe wspomagania.. Ale jak masz pieniądze to mozesz kupować..

Serwo a orbitrol to chyba różnica tego ze serwo ma większy siłownik, dłuższy, ale na serwomechanizmie mozesz ciągnik holować i skręcać zawsze, cieżej ale zawsze, a na niektórych orbitrolach nie mozesz skręcać gdy jest zgaszony. smile.gif

Opublikowano

Orbitol jest to w pełni hydrostatyczne wspomaganie. To znaczy że koła nie przekazują żadnych ruchów na kierownicę. Natomiast serwomechanizm jest to połączenie układu mechanicznego i hydrostatycznego. Kieruję się tak jak na zwykłym układnie, tylko lżej się kręci, bo wspomaga to siłownik. Jeżeli nie masz na tym ciągniku tura, to według mnie wystarczy serwomechanizm. Cena mniejsza, i lepiej się prowadzi ciągnik. Na orbitolu da się skręcać przy zgaszonym ciągniku bo jest tam pompka od której wzięła się nazwa tego układu.

Opublikowano

Zdecydowanie te droższe jest lepsze.

 

I tu mam dla Ciebie dobry w razie czego myk :)

 

Tu kosztuje ponad 3100

 

http://farmexpert.pl/wspomaganie_ukladu_kierowniczego_mf3_produkt8248.aspx

 

ale jeżeli wykorzystasz działający kod promocyjny na 10%, ktory zamiescił jeden z uzytkowników w tym wątku (działa jeszcze - robiłem dzis kolejny raz na ten kod zakupy)

 

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/42327-kod-promocyjny-na-wszystko-w-farmexpertpl/page__p__767150__hl__farmexpert__fromsearch__1#entry767150

 

to wyjdzie Ci ponad 100 taniej niz na allegro :)

 

jeżeli jestes zdecydowany to polecam korzystać, jest oszczędność :)

Opublikowano

Bez przesady, w takim małym ciągniku da radę skręcać na orbitolu przy zgaszonym silniku. Jeździłem czasem ursusem 4512 i na zgaszonym dawało się skręcać, więc bez obawy.

Poza tym trzeba dbać o ciągnik, jego układ paliwowy i elektryczny i nie będzie problemu z odpaleniem silnika :D

Opublikowano (edytowane)

no właśnie ciasno jest ale cena tych wspomagań odstrasza silnie, jeszcze może na te z serwo bym sobie pozwolił ale te na orbitrol 3 tysie to troche za bogato jak na mnie... więc chyba przeciwwaga i gałka na kierownice i będzie musiało wystarczyć narazie mam jeszcze zetora 5211 ze wspomaganiem ale za duży jest na tura bo nie mieści mi się w nie wysokie budynki a zwłaszcza do zrywania parkietu u byków, a to jak pewnie sami wiecie niezbyt przyjemna praca z ładowaczem ręcznym :lol:

Edytowane przez noris2000
Opublikowano

pomyśl jeszcze czy takiego zestawu nie da się samemu skompletować bo przecież w naszym PIĘKNYM kraju można znaleźć sporo rozbieraków i jakiś drobny przeszczep w niższej cenie by się znalazł. Tylko pamiętaj że nie będzie to nowe a i sporo pracy będzie kosztować.

Opublikowano

Ja zaznaczę, że warto. Założyłem już kupne wspomaganie do zetora i do C-360.

 

Zdecydowanie, jeżeli bym nie miał kasy to dla takiego komfortu jazdy bym chyba nawet mógł puszki zbierać po imprezach masowych :)

Opublikowano

Właśnie o to chodzi, że czasu brak niestety bo oprócz gospodarstwa dorabiam jeszcze torche więc na kompletowanie raczej nie będe miał czasu, a jednak gdybym wstawił wspomaganie na serwo odczułbym różnicę przy turze?

Opublikowano

A Ursusc385 ty masz 3p z turem masz w nim wspomaganie bo myślałem właśnie o takich laczkach jak u ciebie z przodu tylko bez wspomagania to pewnie nie idzie ukręcić kierownicą co?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v