Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. mam problem przy zetorze 7711. przy zimnym silniku (zima) odpala ładnie, nie dymi, nawet pompować nie trzeba pompką ręczną przed odpaleniem, ale jest problem z ustawieniem wolnych obrotów. lekko ruszę cięgnem przy pompie wtryskowej to wskakuje na okolo 1200 obrotów, chcę je zbić np. na 700 to ciągnik gaśnie, wystarczy leciutko ruszyć cięgnem i silnik gaśnie. Niekiedy uda się ustawić na tych 700obr ale po chwili sam wskakuje na 1200obr. kto wie co jest tego przyczyną? 

Opublikowano (edytowane)

kupiłem filtr paliwa nowy , i 2 przewody paliwowe bo widze że sa popękane dosyć i mocno sie pocą, choć dziwne bo pompować nie trzeba przed odpalaniem. jutro to wymienię , zobaczymy co będzie, jak dalej to samo to spróbuje nagrać filmik jak to się dzieje i wstawię tutaj.

 

wymieniłem filtr i przewody i lekka poprawa jest , ale nadal ustawienie wolnych obrotów granicy z cudem, lekko dygne wajchą w górę to wkręca się na 900obr , znowu lekko popuszczę wajche i zaczyna gasnąć, jak już ustawię wolne obrotki, to nie minie 2 minuty i zaczyna sam sobie dodawać obrotów. Silniczek ładnie tyka na tej pompie i zrywny jest i nie dymi nawet, tylko ten problem wolnych obrotów . Zrobiłem tak jak pisaliście , wyciągłem pompę i zawiozłem do sprawdzenia, zobaczymy co fachowiec powie. 

Edytowane przez azifelek115622
Opublikowano

Pewnie. Silnik nie dostaje takiej dawki paliwa jak powinien. Najczęściej wytarcie jest na krawędzi odcinającej paliwo, jest ona nieszczelna i paliwa która ma trafić do wtryskiwacza cofa się do kanału pompy wtryskowej.

Opublikowano

dziś odebrałem pompę i założyłem... i prawie to samo, jedynie nie tak często gaśnie, i teraz dam pełny gaz (2200obr), puszcze z gazu to zatrzyma się na ok. 900 obr i tak chwile zostaje , po około minuty schodzi do wolnych obrotów, niekiedy złapie te wolne obroty a niekiedy nadal zgaśnie :( co jest nadal z tym grane? 

Opublikowano

 przegladnoles ciegla sterowania-moze tam jest problem, czy reczny gaz jest dobrze dokrecony, czy ciegla sie nie wyginaja-kiedys tak mialem ze nie dalo sie go zgasic bo cieglo ciagle sie gielo-wymiana na nowe pomoglo od razu

Opublikowano

listwa sterująca sekcjami ma chodzić płynnie , jak masz wyjętą pompę to powinna opadać po jej przechyleniu do pozycji pionowej . Jak chodzi bez najmniejszego oporu to musi coś być nie tak  ciężarkami w regulatorze obrotów -albo się przycinają albo luz za duży . Tak czy inaczej sam tu nic nie wykombinujesz ,musisz z powrotem oddać pompę do zakładu naprawczego .

Opublikowano

Kolega chyba mowil ze był u pompiarza z ta pompą 

 

byłeś kiedykolwiek świadkiem tzw. regeneracji pompy wtryskowej ????  Facet wywala sekcje  ,ustawia dawkę ,kąty wtrysku i po robocie .

Napisał przecież ,że pompiarz pokazał mu wytarte sekcje jako przyczynę falowania obrotów .

 

Opublikowano

przewody mam nowe pozakładane filtr także , wszystko drożne - to jako pierwsze zrobiłem , dopiero potem zdecydowałem się na regenerację pompy, ale teraz po regeneracji ma biedę odpalić jak jest zimny, przed regeneracją tego nie było... i jeszcze mam takie pytanie , czym się różni pompa motorpal z lublina od pompy typowo zetorowskiej? dałoby rade ją wpasować z lublina do zetora? 

Opublikowano (edytowane)

Tak sie składa pompa w moim zetorze była robiona miesiąc temu :D I byłem swiadkiem, pompiarz wyjał pokazał misekcje i faktycznie byly zuzyte uszczelnił ją całą przejżal i zgarnał 700 zloty :D A twoja regeneracja ile ksoztowałą?

Edytowane przez mds212

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v