Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

....Co do innych podzespołów jeszcze w tamtym roku było tak że NH miał układ wtryskowy DELPHI a Case BOSCHA w tym roku przy żadnym NH nie grzebałem. Osprzęt hydrauliczny dostarczają inne firmy tak jak również elektrykę(z ciekawostek jest też polska)

Co do osi i w ogóle osprzętu jest taka praktyka niestety na niekorzyść rolnika w NH sam się z nią spotkałem bo mam i NH TD w domku:) Iż zamawia się najsłabsze komplementacje byle taniej, (niskie dachy mniej hydrauliki , słabsze podnośniki i wersje skrzyni, słabsze osie właśnie)Niestety albo stety NH ma niższy standard podstawowy co potwierdzam leży w gestii dealera.W Case na plac zazwyczaj zamawiamy tzw. średniaki lub wypasy, chyba że rolnik chce golasa, to też ma cząstkowy wpływ na rozbieżność cen. I jeszcze co do osi tak można to sprawdzić suwmiarka ;)

Mxxumy i Pumy mają osie przednie klasy 3 i 4 do 5tyś.kg w przybliżeniu ...

A w moim T7050 z 2008 jest Bosch. Dlaczego?

Chcesz kolego powiedzieć, że jak klient nie zwróci uwagi, to dostanie mniej wytrzymałą skrzynię biegów, słabszą oś? I tak fabryka NH montuje to "po kryjomu" żeby sobie obniżyć koszty. Coś mi się to mało widzi, bo chyba firmie zależałoby na renomie. Czy Ty kolego nie próbujesz dyskredytować NH?

Opublikowano (edytowane)

Witam tam kolego było "Co do osi i w ogóle osprzętu jest taka praktyka niestety na niekorzyść rolnika w NH sam się z nią spotkałem bo mam i NH TD w domku:) Iż zamawia się najsłabsze komplementacje byle taniej, (niskie dachy mniej hydrauliki , słabsze podnośniki i wersje skrzyni, słabsze osie właśnie)Niestety albo stety NH ma niższy standard podstawowy co potwierdzam leży w gestii dealera"

 

Nie czepiam się fabryki tylko sprzedawców i gratuluję jeżeli na Twoim terenie tak się nie dzieje, u mnie niestety tak bywa... A że i sprzedaję i sam używam u siebie, to dość dobrze wiem co powinienem doradzić a co odradzić potencjalnemu kupującemu.

Znajomy wziął niedawno NH odpowiednika Xline 100km i dostał ciągnik o 17 tyś taniej niż u mnie ale ze skrzynią 24x24 i podnośnikiem 3500kg w całym zakresie bodajże i to mechanicznym i 2 parami wyjść hydrauliki (jak się połapał to mu się przykro zrobiło ale już musztarda po obiedzie, sprzęt za cyrkle 200tyś chyba się kupuję rozwojowo? czy się mylę?) a co do skrzyni nie pisałem że mniej wytrzymała tylko słabsza(jeden bieg pod obciążeniem a 4 to chyba troszkę co innego ;))

Proszę o czytanie ze zrozumieniem :)

 

EDIT

A co do pompy wtryskowej to sprawdzałem na mniejszych gwoli wyjaśnienia.

Edytowane przez RolnikSprzedawca
Opublikowano

To są kolego różne opcje wyboru i jeżeli ktoś wydaje grubą kasę nieświadomie to to jest po prostu frajerem. Owszem, to jest kwestia dealera, że nie uświadamia klienta o tym, co kupuje, lub co mógłby kupić. Nie wiem dokładnie jak jest w Case, ale tez pewnie można sobie wybrać różne opcje, podobnie jak w innych markach. Moim zdaniem to kwestia świadomego zakupu.

Opublikowano

@b0gdan ale w CS jest tylko jeden bieg w dół (chyba) więc szału nie robi, choć wyglądem nadrabia... ;)

Skrzynia gorsza, ale inne parametry troszkę lepsze. Teraz cenowo CS Pro znów przegrywa, ale gdy był ten raptowny skok euro to był atrakcyjna ofertą. W tym przedziale wagi i mocy wygodniejszej skrzyni niż DYNA4 (oprócz Vario) chyba nie ma :)

Opublikowano

To są kolego różne opcje wyboru i jeżeli ktoś wydaje grubą kasę nieświadomie to to jest po prostu frajerem. Owszem, to jest kwestia dealera, że nie uświadamia klienta o tym, co kupuje, lub co mógłby kupić. Nie wiem dokładnie jak jest w Case, ale tez pewnie można sobie wybrać różne opcje, podobnie jak w innych markach. Moim zdaniem to kwestia świadomego zakupu.

Kolego jestem i rolnikiem i sprzedawcą i wiem dobrze jak to wygląda... albo doradzisz albo wpuszczasz w maliny... A frajerów nie brakuje, którym albo jak jesteś lojalny branży to rozjaśnisz w głowie lub namącisz. Sorry ale jak przyjeżdża do mnie handlowiec z ciągniczkiem(a zdarza się to często, choć co prawda każdy tylko raz ;d ) to gada swoje aż dowiaduje się że w domu już jest sprzedawca gadka zmienia się diametralnie.

Co do DYNA 4 to w serii Maxxum są 4 pod obciążeniem a 8 bez sprzęgła od 100km ale jeżeli w niższej mocy to chcę czy nie przyznaję rację koledze bOgdan-owi ;)

Co do opcji tak są grupy wyposażenia które jeszcze możesz dowolnie modyfikować(ale czy to potrzebne;d Korbanek sprzedaje zwykle z placu...)

Opublikowano

Korbanek z placu sprzedaje (ale za to w jakim standardzie) z jeszcze większym rabatem, ja swój zamawiałem 6 miesięcy wcześniej. MF 54** na każdym rynku jest bardzo bogato wyposażony, że niewiele można go doposażyć, a w przypadku JD, Case, NH itd lista opcji baaardzo długa

Opublikowano

Kolego RolnikSprzedawca prawda jest taka że obecnie w dobie niskich cen płodów rolnych, rolnicy kupują aby tanio więc tak jest z NH który idealnie wstrzelił się w potrzeby klienta byle tanio i konie były na papierze. Niestety tak to jest jak z promocjami tylko jak się zobaczy później że opony nie takie zamiast Michelin Firestone, hydraulika jakaś słaba, mało wyjść, słabsza oś, wyposażenie itd itd dopiero wtedy widać dlaczego jest taka różnica w cenie. Co do Case i NewHolland to dokładnie wczytując się w Twoje posty ja wywnioskowałem tak że naprawdę technicznie obie marki są identyczne i tak twierdzę różnice są w specyfikacjach i kompletacjach poszczególnych modeli co zależy od dealerów lub osób wyżej które aby obniżyć koszty czytaj zrobić lepszą czyli tańszą cenę obniżają standard wyposażenia jak również elementy które mają wpływ na cenę np: szerokość opon czy felgi zamiast spawanych to skręcane, zamiast wiskozowego wentylatora zwykły no bo kto zwróci na to uwagę, siłowniki wspomagające innej średnicy, zresztą w Case takim tańszym był X-line czyli cienki dach, bez EHR, skrzynia 16x16 ale bez automatyki, cieńsze siłowniki wspomagające itd, teraz pewnie się dużo pozmieniało więc nie będę się mądrzył zapewne standard teraz jest inny co jak co ale sam się już pogubiłem w monogości opcji możliwych do wybrania. Co do innych pomp to TDD i JX raz był BOSCH made in Germany raz made in India fakt jest taki że obie ciekły po około 200-300 mth wada fabryczna na forum jest kilku użytkowników którym ten problem się zdarzył. Części zamienne są identyczne teraz piszę na foliach i pudełkach CNH żeby nie było problemu że ktoś się pomyli Case czy NewHolland. Stwierdzam już na koniec że poza detalami wyposażenia, znaczkami, poziomem wyposażenia czyli kompletacjami Case i NewHolland to to samo.A to co każdy kupi to jego sprawa, jest skoda i volkswagen ja wolę volkswagena za to że ma markę a nowy Passat psuje się na potęgę ale i tak mi się wizualnie podoba a technicznie silnik i skrzynia to samo, ale dla koncernu i tak zarobią swoje czy sprzeda się Case czy NH to i tak z jednego worka bilans się zgadza

Opublikowano

oj co do listy wypasu w case szczególni MC to nie jest zbyt długa ;) W standardzie jest praktycznie optymalny wypas. Oczywiscie wszytko zalezy od grupy. jesli wezmisz pod uwage najtansza wersje to napewno mozna do niego troche dołozyc ale tak samo bedzie w kazdej marce jak na strcie biezesz taniosc po dodaniu tego co chcesz wyjdzie na to samo albo drożej niz w droższej grupie. podobne podejscie jest w każdej marce. A co do dealerów case to prawda jest ze zamawiaja głownie dobrze wypasione wersje chyba że klint chce golasa to tez nie robia problemu :)

 

X-line nadal jest i jest to tak jaki pisał przedmówca ciagnik dużo gorzej wyposazony odpowiada poziomem wypasu wiekszosci NH z tej serii.

Opublikowano

a ja się zastanawiam co sie stało.

Byłem dziś i obejrzałem CASE JX80 i odpowiednik NH TD - jak na wiosnę braliśmy oferty do PROWu to stały na oponach albo goodyear albo michelin a dziś jeden i drugi na oponach BKT (i jakieś węższe mi się zdawały).

 

PS:NH miał rozłączalną sprężarkę, w case pracowała nonstop, no i w NH nie widziałem przełącznika od womu (540/1000) który widziałem w JXsie.

Opublikowano

Kolego Nikita!

Ze sprężarką to wyjaśnię Ci o co chodzi. No więc fabrycznie i JX i TDD nie mają pneumatyki, montuje ją sobie dealer i jest to opcja czy też standard zależy jak to nazwać. Kwestia kosztów i tak są dwie opcje albo zapłacisz taniej za ciągnik i będziesz miał pneumatykę made in Poland czyli sprężarka krajowa z dźwignią i możliwością rozłączania albo pneumatyka zachodnia (droższa) np. Austryjacka Atzlinger, tutaj sprężarka chodzi cały czas i kosztuje drugie tyle co krajowa, co do jakości nie będę się wypowiadał. Kwestia jest że zachodnia jest super dopracowana w detalach ale to trzeba samemu porównać i wybrać. Różnica w cenie ciągnika przez pneumatykę może dochodzić do kilku tysięcy złotych. Tylko że o tym pewnie mało kto wie albo dusi cenę u dealera. Z tego co wiem to dealerzy case raczej stosują wersję droższą ale mówię decyzja należy do dealera co montuje. Na targach w Kielcach akurat widziałem TDD z pneumatyką Austryjacką to tylko plus dla tego sprzedawcy wie co dobre ale niektórzy wolą rozłączaną sprężarkę ja osobiście pomimo że pracuje cały czas jestem za zachodnią wersją.

Opublikowano

Raczej nie obniżą :D fabryka może więcej zarobić ... Sprzedawca opon nie wybiera chyba że w dużych ciągnikach ale to są raczej dopłaty do określonej marki opon(cvx,puma). A i co do produkcji Pumy w Anglii to według tego co się dowiedziałem to takowa nie jest prowadzona, chyba że zostałem wprowadzony w błąd.

Opublikowano

No to poległem :D Masz kolego rację, ale rzeczywiście chyba tylko na rynek amerykański bo z tego co jest napisane na stronach z Twoich linków wynika że na USA nie mają wcale multicontrolera (a czy to lepiej czy gorzej to już inna kwestia) Muszę ściągnąć szefa za niewiedzę.

Opublikowano

Kolego Nikita!

Ze sprężarką to wyjaśnię Ci o co chodzi. ....

Ja wiem o co biega ze sprężarkami. Od miesiąca wertuje tematy o CNH, a głównie o TDD i JX ale mówię co stało dziś na placu :D

Ta odłączana sprężarka w NH niezbyt dobrze wygląda bo nawet dzwignia nie była poprawnie odgięta (sorry ale w Z10145 lepiej to wygląda) i opierała o obudowę sprężarki.

Opublikowano

Witam się z przyjemnością z wszystkimi forumowiczami.

 

Temat o porównaniu Case i NH przeczytałem uważnie ,jednak moich rosterek to nie ukoiło.

 

Prwadopodobnie na wiosnę będę kupowałalbo NH albo Case.

 

Dostałem od jednego sprzedawcy ofertę na NH:

T 6030 PLUS (102.01)

SILNIK CNH TIER III,6,7dm3,6 CYLINDRÓW,2 ZAWORY,TURBO INTRCOOLER

Moc silnika: 86 kW/117 KM

Max. moment obr.: 520Nm/1400 obr/min

Skrzynia biegów 16x16 SemiPowerShift sterowanie elektrohydrauliczne

REWERS ELEKTROHYDRAULICZNY

Udźwig podnośnika 7117 kg

Sterowanie TUZ elektroniczne

Pompa hydrauliczna o wydajności 113 l/min

4 rozdzielacze hydrauliczne

WOM 540/750/1000 elektrohydrauliczny

Pneumatyczny system sterowania hamulcami przyczep

Kabina komfortowa,klimatyzacja,ogrzewanie (amortyzowana)

8 lamp roboczych

obciążniki 18 szt

ogumienie P-420/70R24 T-480/70R38

 

 

Żeby nie za prosto było ,to zgłosił się do mnie po nie długim czasie kolejny sprzedawca i zaproponował

mi dla odmiany Case maszyna demonstracyjna 100 Mtg – sprzedawana jako fabrycznie nowa z roczną gwarancją.

 

oto specyfikacja Case:

 

SILNIK

CASE IH, niskoemisyjny Tier 3.Pojemność 6728 cm3, 6 cylindrów,2 zawory na cylinder, turbodoładowanie, intercooler. Moc znamionowa (ECE R120) 93 kW / 117 KM przy 2200 obr/min. Max moment obrotowy: 560 Nm przy 1250 obr/min. Wzrost momentu obr. 39%. Chłodzenie cieczą. Suchy filtr powietrza, tłumik spalin w świetle słupka kabiny. Zbiornik paliwa 250 litrów

 

SK. BIEGÓW

Skrzynia 24x24 40 km/h (gr. 200) z półbiegami, Semi PowerShift 16x16, prędkość 40 km/h (gr.420, 450). Typ sprzęgła: wielotarczowe, mokre, sterowane elektrohydraulicznie.

 

TYLNA OŚ

Typ kołnierzowy. Blokada mechanizmu różnicowego z elektrohydraulicznym sterowaniem włączana przyciskiem w kabinie. Hamulce olejowe z hydraulicznym sterowaniem. Hamulec ręczny: wielotarczowy, uruchamiany mechanicznie. Maksymalne obciążenie osi: 7300 kg. Regul. rozstaw kół 1426÷2026 mm.

 

PRZEDNIA OŚ

Standardowo montowana oś z ograniczeniem poślizgu, oś z w pełni blokowalnym mechanizmem róznicowym dostępna w opcji. Całkowicie osłonięty współosiowy wał napędowy, dwa siłowniki układu kierowniczego. Zwolnice planetarne. Błotniki skrętne. Max obciążenie osi: 3600 kg. Kąt skrętu: 55°. Regulacja rozstawu kół 1407 – 2108 mm.

 

HYDRAULIKA

W grupie 200: układ otwarty OCLS ze stałym wydatkiem pompy 80 l/min, max ciśnienie: 190 bar.

W grupie 420, 450 pompa w układzie zamkniętym CCLS o wydatku 113 l/min i ciśnieniu 210 bar.

Niezależna pompa układu kierowniczego i smarowania o wydajności 40 l/min.

Max. udźwig tylnego TUZ dla siłowników 2x80mm – 5550 kg (dla siłowników 2x90mm – 7760 kg). Sterowanie TUZ z poziomu gruntu, TUZ z EDC.

 

WOM

Niezależny z wielotarczowym sprzęgłem mokrym, napęd przenoszony bezpośrednio z koła zamachowego silnika. Załączany elektrohydraulicznie. 540/1000 obr/min. Progresywny napęd WOM umożliwia łatwe rozpoczęcie pracy z narzędziami o dużej bezwładności. Selekcja prędkości regulowana z kabiny. Możliwość zamontowania 2 typów wałków: 6- i 21-wypustowych. Przełącznik sterujący WOM na błotniku.

Moc WOM przy 2200 obr/min (ECE R120): 78 kW / 106 KM.

 

KABINA

Kabina wysoka, zawieszona na poduszkach gumowych. Ogrzewana, wentylowana, w grupie 420, 450 klimatyzacja. W grupie 200 otwierana szyba przednia. Szerokie drzwi wejściowe z obu stron montowane na tylnych słupkach. Konstrukcja oparta na 4 słupkach, brak słupka „B”. Panel sterowania z prawej strony. Instalacja radiowa, fotel operatora regulowany w poziomie i w pionie, amortyzacja mechaniczna (fotel na poduszce powietrznej w grupie 450). Przezroczysty panel górny. Wielkość powierzchni przeszklonej 5,87 m2. Wycieraczki szyby przedniej i tylnej. Świat ła robocze 4x przód, 4x tył (gr. 200 2x przednie, 2x tylne). Lustra wsteczne teleskopowe o dużej powierzchni. Hałas 73 dB(A).

 

WYMIARY

Całkowita wysokość do końca dachu kabiny: 2876 mm, dla kabiny niskiej 2756 mm – dla opon 14,9 R24 / 16,9 R38. Szerokość śladu tylnej osi: 1426 – 2026 mm. Długość całkowita do końca cięgieł dolnych 4481 mm (bez obciążników). Waga minimalna 5110 kg (pełny zbiornik paliwa, bez kierowcy, balastu i dodatkowego wyposażenia).

 

ciągnik GRUPie1A 420 04+amortyzowana kabina+amortyzowana OŚ(wzmocniona)

 

 

 

Mam prośbę ; czy pokusił by się ktoś o porównanie tych 2 ciągników i wskazanie faworyta?

 

Dla mnie jest to trochę trudne w obecnej sytuacji ,ponieważ z mechanizacją rolnictwa w moim gospodarstwie rozstałem się w 1990 roku ;MTZ82 ,T-25 i podobnego typu zabawki - więc chyba rozumiecie?

 

Dziękuję z góry i z niecierpliwością zaglądał będę na wyniki.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

z tego co widze tak z grubsza to masz oferte na case X-line wiec te 2 ciagnik beda sie rózniłu kolorem i jakimis szczególami w wyposazeniu. A druga sprawa to ta specyfikacja case to jest jakas katalogowa wiec nie wiadomo co faktycznie ten ciagnik popokazowy ma :P

 

Wiec jesli w tych dwóch wybierac to musisz sie dowiedziec cos wiecej o wyposazeniu jednego i drugiego i wtedy kierowac sie cena lub kolorem :P

Opublikowano

ceną i kolorem to nie !

nie napisałem ,że oba ciągniki zaoferowano mi praktycznie w tej samej cenie ,a kolor jet mi praktycznie obojętny.

Zewnetrzna estetyka ciągnika jest mi obojetna ,predzej komfort i estetyka kabiny od wewnątrz.

W tym NH siedziałem w srodku i pierwsze co mi w oko wpadło ,to materiał podsufitki i tapicerka zwróciła moją uwagę - przecież to są

bardzo nie praktyczne materiały ,bardzo szybko to będzie czarne i uwalone i będzie strasznie się prezentowało

 

specyfikacja Case i NH jest skopiowana z ofert wysłanych do mnie przez wspomnianych dilerów

 

może Case inaczej:

wyposażenie standardowe:

Wentylator lepkościowy

WOM automatyczny

Ogrzewacz powietrza wlotowego

Wspornik, hak, obciążniki (1150 kg)

Szerokie błotniki tylne

Siedzenie instruktora z pasem

Akumulator 132 Ah

2 zewnętrzne lustra teleskopowe

Schowek tylny z lewej strony

Dolny zaczep rolniczy

Belka wielootworowa

Zaczep transportowy regulowany

Pneumatyczna instalacja hamulcowa

Sterowanie TUZ na błotniku

Błotniki dynamiczne 480mm

TUZ z EDC

 

Grupa: 420

Skrzynia 16x16 40km/h Powershift, Power Shuttle

Wysoka kabina z klimatyzacją

Światła robocze 4x przód, 4x tył

2 siłowniki wspomagające 80mm

Pompa 113 l/min układ zamknięty

1 niekonfigurowalny, 2 konfigurowalne mechaniczne zawory zdalne

 

jeżeli dopłata nie bedzie abstrakcyjna i wogule mozliwa ,to bym obstawiał Grupę450

 

Kod: 04

Przód: 420/70R28

Tył: 520/70R38

 

amortyzowana kabina+amortyzowana OŚ(wzmocniona)

 

 

 

Przy Case jest faktycznie tego trochę przy dużo ,ale ja to rozumiem ,że to są dane modelu mi oferowanego.

Wiem ,że ma wzmocnoną i amortyzowaną przednią oś i tylne kapcie 520/70R38 popytam sprzedawcę jeszcze napewno ,tylko teraz przez parę

dni jest nie osiagalny

 

Muszę się po prostu w miarę szybko ukierunkować na konkretny sprzęt.

Opublikowano

musisz sobie zrobic tabele i porównywac te same parametry tak jak zrobiłes liste z case to o takie same dane popros delera NH i porównój wtedy co ci pasuje. Ale co do tej oferty to dealer case oferuje ci przeciez konkretny ciagnik a specyfikacje podał ci do wyboru !!!!!!!!! Musisz dowiedziec sie w jakiej grupie ma tego popokazowego. chyba że myslisz o zakópie nówki pod zamówienie takiej jak bedziesz chciał to wtedy moze myslec co chcesz czego nie itd. Jak widze w 420 nie ma gramera na poduszce a na to ni żałuj to bedziesz sobie pózniej pluł w brode :P NAd oponami tez bym sie zastanowił czy nie lepiej 480 i 600 wziasc :P

Opublikowano

W cs pro wiekszosc tego co w JXU jest w opcji to jest w standardzie z tego co czytałem "top technike" to jest taki mały maxxum MC ;) Mysle o takim do ładowacza ale cenowo tez jest chyba sporo droższy od JXU bo pisali ze ten co był w tescie 95 to 170netto kosztował ale wypas naprawde fajny ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam Mam problem z case mx 135. Od roku co jakiś czas nie działał rewers po odpaleniu ciągnika, wystarczyło popukac wajche od skrzyni biegów i zaczął działać. Problem znikał. Dzisiaj po całym dniu pracy, koszenie trawy chciałem wjechać na podwórko i nagle przestał całkiem działać. Cechy podejrzane - dzisiaj co jakiś czas mrugala kontrolka od walka - gdy przełącze rewers w tył to kontrolka się zapala ale nie rusza - no i gdy włączę czwarty bieg i w tył, mruga N Ogólnie wyłączyłem i włączyłem prąd i nic nie dało. Sprawdzałem różne kostki itp no nic nie widać podejrzanego
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v