Skocz do zawartości

Zetor 5211 pluje olejem przez rułke odpowietrzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam

 

Zakupiłem niedawno w/w zetora i najpierw miałem problem z chłodzeniem - co się okazało korek był za mocno dokręcany i zaworek co jest w nim się otwierał i nie wytwarzało się ciśnienie. Zauważyłem także ubywanie oleju w silniku, co się okazało jak przymocowałem butelkę to bardzo duże ilości oleju na  1h jazdy na pełnym gazie po drodze  0,5l naleciało,  dodam ciągnik nie kopci, pali od szczała. Zanim go kupiłem stal 2 lata w garażu nie ruszany.   Ciągnik też nie jest wypracowany.

 

Opublikowano

Więc jest wypracowany. Oleju odmą nie wywali jeśli znad tłoków spaliny nie poleca pod tłok. A u ciebie musi byc taki przeciąg że zabiera olej.  Masz do roboty silnik i tu nie ma dyskusji.  Pokręcenie śrubką czy przywiązanie drutem nie pomoże.

Opublikowano

Po tych 2 latach nalałem mu wody i podłączyłem akumulator   po pompowałem paliwa i odpalił bez problemu. Dziwne jest to że nie kopci i oleju nie bierze, a jak odkręce korek wlewu bo jest przy tej rółce to widać jak popychacze chlapią tym olejem może powinno być jakieś sitko przy wyjściu na tą rolkę albo w środku jakaś blaszka co odbija olej. Może na pomiarach ciśnień coś wyjdzie.

Opublikowano

Niema tam żadnych blaszek, popychacze chlapią bo ciśnienie zbiera się w misie olejowej (chociaż trochę i tak chlapią) a oleju nie bierze nie da rady on wydostać się na górę  tłoka żeby go spaliło - sprężanie, które idzie przez tłoki w misę olejową zatrzymuje olej przed wydostaniem się na górę tłoka i dlatego między innymi nie dymi . Sprawdź ciśnienie na wale- jeśli jest ok, to załóż nowe zestawy naprawcze i będzie po sprawie a i głowice przy okazji sprawdź czy czegoś im nie brakuje i wtryskiwacze . Będziesz miał tanio i traktor na chodzie

Opublikowano (edytowane)

Mam podobnie tylko u mnie gdy stanę w miejscu i zgaszę ciągnik to z odmy przez kila godzin kapnie kilka kropel oleju więc powoli zaczyna mieć przedmuchy. Oleju w sezonie może doleję z 1,5 litra to jest max więc na razie tragedii nie ma. Tutaj pytanie dla was czy wystarczy wymienić pierścienie czy muszę całe zestawy dać nowe? Ciągnik teraz pracuje jako pomocniczy. Od nowości u nas na gospodarstwie przy silniku nic nie było nigdy robione.

Edytowane przez Piotr6991z
Opublikowano

No tak ale kiedys to były części fabryczne teraz byle kto w stodole klepie

Wiem z doswiadczenia nie dawno robilem zawieszenie w zetorku i nowe tulejki wchodzily luźniej niż stare

Opublikowano

Mam podobnie tylko u mnie gdy stanę w miejscu i zgaszę ciągnik to z odmy przez kila godzin kapnie kilka kropel oleju więc powoli zaczyna mieć przedmuchy. Oleju w sezonie może doleję z 1,5 litra to jest max więc na razie tragedii nie ma. Tutaj pytanie dla was czy wystarczy wymienić pierścienie czy muszę całe zestawy dać nowe? Ciągnik teraz pracuje jako pomocniczy. Od nowości u nas na gospodarstwie przy silniku nic nie było nigdy robione.

 

Same pierścienie nie dadzą takiego efektu ja cały zestaw, - ale jeśli tuleja wygląda przyzwoicie i kanały na tłokach nie są porozbijane to czemu nie,(tym bardziej że masz oryginalne fabryczne tuleje)  nieraz się tak robiło jeśli pracy nie za dużo to zawsze kilka lat wytrzyma

Opublikowano

pewnie ,że nowy zestaw da lepszy efekt tylko pytanie który ? Jest do wyboru chyba z 5 różnych producentów  w tym niby oryginał z PDC ZETOR ,który też nie jest tym co montują w fabryce

Opublikowano

Chyba większość części zetora eksploatacyjnych a np. pompki, cylinderki, wyprzęgniki, a nawet półosie z którymi miałem przeprawę są gorsze jakościowo od tych zakładanych w fabryce. W każdym razie kiedyś i tak trzeba je kupić.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi, na razie nie będę nic robił. W przyszłości się zobaczy jak tam w środku wszystko wygląda, bo z tymi nowymi zestawami to też loteria i tak jak napisał DarekD nie wiadomo który najlepiej wybrać.

Edytowane przez Piotr6991z
Opublikowano

Sa jeszcze zestawy Kolbenschmita dużo lepsze od zetorowskich. zakładałem je do 7211. Kupione w agrozeto kalisz. maja 3 pierscienie a nie 4 jak zetorowskie z tego wzgledu ponoc  że materiał jest najwyższej jakosci. no i są najdroższe cenowo. Tak mi tłumaczyl własciciel. Z tego co się zorientowałem na necie to kolbenschmidt robi wałki rozrządu glowice tłoki tuleje na pierwszy montaz do wielu marek samochodow osobowych. A takze zestawy naprawcze do ciagników zetor

Opublikowano

zetorowskie też miały i mają zestawy z 3 pierścieniami -4-ki montowano wcześniej ,później już  tylko 3-ki.

Kolego jak pracuje silnik na tych Kolbenschmitach ? Równo w całym zakresie obrotów ?

Opublikowano

7211 miały 4 pierscienie i 2 rodzaje tłoków nowego i starego typu a ju od 7711 i dalej szły 3 pierscienie. Wziąlem te kolbenschmidta bo robiłem to dla siebie  no i niby najlepsze. Robiłem silnik bo jak go kupilem poszedł w robote i olej z odmy lecial ciurkiem okazało się ze byl zatarty na słupkach i popękane były pierscienie. silnik chodzi dobrze ma moc ładnie sie zwija nie ma problemów z obrotami tzn nierównym chodzeniem czy cois takiego .mam tylko jeden problem ktory strasznie mnie denerwuje i nie wiem jaka jest przyczyna. Po odpaleniu na zimnym silniku strasznie kopci na siwo czy tak błekitno i ustepuje to w miarę jak lapie temperature.silnik robiony cały jedynie wał zostal nieruszany. Nowe głowice nowe wtryski ustawione u pompiarza pompa po regeneracji, potem dałem 2 raz bo myślałem że to moze jej wina nic to nie zmieniło. Przestawiany przez mechanika kat wtrysku w rozne strony i to samo. Jaka może być przyczyna. oleju nie bierze nic. Taki znajomy mowi ze ma za duzą dawke paliwa ustawiona na pompie. Musze przyznac ze wydaję mi sie że pali dużo choc mam zienmię klasy 1 -2 . Co może byc przyczyna

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v