Skocz do zawartości

C-330 przeciek spod koła pasowego na wale


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !

 

Tak jak w temacie zauważyłem, że po pracy olej stamtąd ucieka. Nie jest to jakiś ogromny przeciek, ale widać ze sie sączy i małe plamki zostają no posadzce. Nie ukrywam że troche mnie to denerwuje bo strasznie nie lubie jak widze jakies plamy pod ciągnikiem ..

 

Nie jestem mechanikiem stąd moje pytanie, czy żeby wymienić tam simmering trzeba roździerać silnik czy jest możliwość jak przy wałku żeby dekiel ściągnąc i uszczelnic

Opublikowano

na początek czy jesteś pewny, że cieknie z silnika? czy ze skrzyni biegów? po wałku sprzęgłowym

 

jeśli z silnika to musisz rozpołowić, ściągnąć sprzęgło, następnie koło zamachowe, i masz dostęp do uszczelniacza,

 

zanim ściągniesz koło zamachowe i szprzęgło to włóż łyżkę do kół lub gruby śrubokręt między koło zamachowe i obudowę koła zamachowego i sprawdź luzy na panewkach na wale, bo jeśli są duże to wymiana uszczelniacza pomoże na krótko,

Opublikowano

Jeśli jestes pewien ze cieknie spod kola pasowego to robisz tak odkrecasz chłodnice, maske, pasek pradnicy kluczem nasadkowym bodajze 36 odkrecasz srube trzymająca kolo pasowe (troche jest tam ciasno bo przeszkadza wspornik osi ale jak dopasujesz odpowiedni klucz to nie bedzie źle) sciagasz kolo śrubokretem wydłubujesz pierscien uszczelniający bodajze 60x85x10

Opublikowano

Dawno już nie rozbierałem koła pasowego w c 360, ale wydaje mi się aby to zrobić to trzeba jeszcz przynajmniej poluzować śruby od wspornika bo inaczej tego koła nie ściągnie się!

  • Like 1
Opublikowano

z tego co mi się wydaje i pamiętam to w C-330 jak robiłem kolo tego simeringa o którym mowa w temacie to lekko "przodkiem" odjechałem

  • Like 1
Opublikowano

Dzieki panowie za info ... Bylem ciekawy czy trzeba silnik rozdzierać bo ma wszystkie plomby jeszcze w oryginale i bym tego nie ruszal jesli trzeba by silnik robić. W wolnym czasie trzeba bedzie stanąć i to zrobić

Opublikowano

wywal to świństwo za w czasu, miałem podobnie w 902 nie zrobiłem od razu a po czasie okazało się że stwardniały simering wytarł rowek na wale i to zaś jest problem uszczelnić.

Opublikowano

Nie rozpolawianie, ale zeby dostac sie do walu, bo myślałem ze może być jakaś zawleczka bądź coś w tym stylu (od srodka) i żeby się dobrac to trzeba by silnik rozdzierac, nie mialem jak sie dokladnie przygladnac nawet bo jest kabina i nie moglem maski otworzyc.

Opublikowano

Witam chciałem odnowić trochę temat.Mianowicie wymieniłem smering  od koła pasowego i wydaje mi sie że nadal cieknie nie mam pewności bo już ciemno,jak to mówią wszystko okaże sie w praniu na rozgrzanym oleju. Ale na 90% cieknie nadal.Więc co może byś przyczyną dalszego wycieku?Jeżeli ktoś by wiedział  był bym wdzięczny. 

Opublikowano
19 minut temu, Tomasz78 napisał:

wytarty wał  ,(wgłebienie  tam gdzie dociska smering  ),lub lipny smering

Smering i wał nowe ogrinalne Ursusa więcej co może być przyczyną ?Nawet moj tata co pracuje  jako mechanik 28lat za bardzo nie wiem co może być przyczyną 😱

Opublikowano
Dnia 15.04.2019 o 20:54, piotrc330 napisał:

Witam chciałem odnowić trochę temat.Mianowicie wymieniłem smering  od koła pasowego i wydaje mi sie że nadal cieknie nie mam pewności bo już ciemno,jak to mówią wszystko okaże sie w praniu na rozgrzanym oleju. Ale na 90% cieknie nadal.Więc co może byś przyczyną dalszego wycieku?Jeżeli ktoś by wiedział  był bym wdzięczny. 

I co rozwiązałeś problem? 

Podobno trzeba wkleić koło pasowe na klej bo leci Ci pewnie ze środka koła spod nakretki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v