Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Tak sobie pomyślałem że dobrym rozwiązaniem było by zrobić świece na przekaźnik tak jak jest w samochodach. Tylko teraz jak co i do czego podłączyć i jaki przekaźnik zastosować. Pozdrawiam

Opublikowano

To zalezy jak chcesz stosowac ten przekaznik. Jezeli automatyczny jak w samochodach to chyba najszybszym i najtanszym bedzie zakup oryginalnego z samochodu.

 

Jezeli chcesz miec tylko bajer to w zaleznosci od poboru pradu nalezy zastosowac odpowiedni przekaznik.

 

NA tym forum jest pelno schematow podlaczen. Wpisz w szukajke przekaznik , lub halogeny i juz masz.

Opublikowano

Chodzi mi dokładnie taki jak jest w typowym samochodzie dizlu co po pewnym czasie sam wyłącza świece. Dlatego pytam o schemat tego właśnie przekaźnika. A z szukajki kozystałem ale odpowiedzi nie znalazłem. Pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A pytałeś wujka Google? On wie wszystko. :) A tak poważnie to jest dużo przekaźników czasowych zasilanych napięciem 12V. Ceny zaczynają się od 50 zł. Możesz też poszukać na szrocie przekaźnika od samochodu. Ja osobiście zrobiłbym to na prostym układzie czasowym 555 i przekaźnikach 541, wtedy koszt wszystkiego nie przekroczyłby 50 zł. Bo jeżeli nawet zastosowałbyś gotowy przekaźnik czasowy to i tak trzeba zastosować przekaźniki 541. Ale to już wymaga trochę wiedzy z elektroniki.

Opublikowano (edytowane)

Krotko i na temat. Kasa jest mi obojętna byle nie przekroczyć 500 zł. Ma to po prostu posłużyć trochę bym mógł spokojnie ciapka wykorzystywać nadal przez lata. Chcę teraz jak będzie zmiana kabiny porobić full wypasioną elektrykę w tym i te nieszczęsna żarowe co już długo nie działają. Tak z moich przemyśleń chciałem to podłączyć jak włączanie fabrycznie ale z sterowaniem czasowym (kontrolka by informowała o wystarczającym podgrzaniu). Jak by można było schemacik jakiś pod takie cuś co wymyśliłem był bym wdzięczny. Pozdrawiam

 

Błędy

Edytowane przez krolikNH
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Skoro tak to przyprowadź ciągnik do mnie, a za tą kasę po dwóch dniach odbierzesz ciągnik z taką elektryką, że sam się zdziwisz.

Opublikowano

Jakoś sama przyjemność kładzenia kabelków jest najwarzniejsza, więc wolę sam. Pozdrawiam

 

P.S. W Mondeo robię kabelkologię stosowaną to i w ciapku dam radę.

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Część pieniędzy w słownik zainwestuj, oczy bolą od czytania.

Popieram kolegę. Nawet w temacie jest błąd.

Opublikowano

Jedna świeca żarowa w C-330 ma o ile sie nie mylę 150 Wat, czyli dwie to jest 300 Wat :) Ja bym proponował jak chcesz mieć bajer to sobie zrób sobie tak jak ja mam w C-330 stacyjkę i przełącznik świateł od Ursusa 3512 lub MF 255 :) Zdjęcia są w mojej galerii Zapraszam :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Jedna świeca żarowa w C-330 ma o ile sie nie mylę 150 Wat, czyli dwie to jest 300 Wat :) Ja bym proponował jak chcesz mieć bajer to sobie zrób sobie tak jak ja mam w C-330 stacyjkę i przełącznik świateł od Ursusa 3512 lub MF 255 :) Zdjęcia są w mojej galerii Zapraszam :)

Mylisz się. Jedna świeca SM-8 ma 300W. Więc obie pobierają około 50A. Dlatego ja zawsze daję po jednym przekaźniku 541 na świecę.

Opublikowano

Wiekszosc standardowych wlacznikow na 12V zadko kiedy wytrzymuje wiecej jak 10A. Stycyjki rowniez do takich naleza. Specjalizowane wlaczniki do swiatel moga miec w porywach max 20A. To w autach ciezarowych, czy osobowych w ktorych pracuja w komfortowych warunkach . W traktorze 2x wieksze wibracje+ niejednokrotnie padajacy deszcz wprost na elektryke.

 

Oczywiscie mozna poszukac specjalizowanych wlacznikow na prazy rzedu 50-100A, ale zapewne bedzie to ze 4x drozsze jak zastosowanie na kazda swiece przekaznika 30A.

Opublikowano
Część pieniędzy w słownik zainwestuj, oczy bolą od czytania.

 

 

Proszę bez OT. To część forum techniczna nie Hide Park (miejsce na bezcelowe gadki). Pozdrawiam

 

P.S. Tobie też by się przydał "zainwestuj"

Opublikowano

może wykorzystaj przekaźnik z VW GOLF2 od świec żarowych tam są 4 świeczki po 150W każda tyle że trzeba wykorzystywać czujnik temperatury wody gdż tam jak jest ciepły silnik nie grzeje świec.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To nie jest bez różnicy, bo po co czekać 30 sek. na rozgrzanie świec skoro silnik jest ciepły. Chyba, że świece załączane byłyby oddzielnym włącznikiem, a nie tym co jest w oryginale. Wtedy jak silnik jest ciepły po prostu nie włączałoby się świec. Ale psuje to całą ideę automatycznego włączania świec żarowych przy rozruchu zimą.

Opublikowano

Ne poprawiaj, bo błazenada wychodzi. W technice też trzeba wyrażać się poprawnie. Za czasów mojej edukacji mówiło się, kto kreskuje "uje," ten dostaje dwóje(obecnie jedynka).

Opublikowano

odnawiam temat :lol: tez chce se zrobić w 30-stce swiece zarowe na dwóch przekaźkikach 541...

I w związku z tym mam małe pytanie o przekrój kabla..., w orginale jak sie nie myle jest 4mm2

U siebie chce poprowadzić kabel zasilający (30) do przekaźników bezpośrednio od klemy akumulatora i dalej od przekaźników (87) dwa kable do każdej ze świec żarowych i niewiem jakie przekroje zastosowac przed i za przekaźnikiem i czy miedzy przekaźnikiem a akumulatorem dać jakiś bezpiecznik...

Opublikowano

Kabel zasilający lepiej poprowadź z rozrusznika niż od klemy, będzie bliżej. Zastosuj tutaj przewód o średnicy 6mm^2. Koniecznie zastosuj bezpiecznik o odpowiedniej mocy przed przekaźnikami. Od przekaźników do świec żarowych zastosuj przewody o średnicy 4mm^2.

Opublikowano

myslałem poprowadzić od rozrusznika, ale właśnie koło rozrusznika w połączeniu z elektromagnesem mam słaby gwint i więcej nic tam nie podepne... a jakiej mocy bezpiecznik zastosować przed przekaźnikami?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daniel224
      witam ciągnik landini 160 legend nie odpala reaguje na kluczyk świecą się kontrolki i lampka od pół biegów mruga wyświetla się błąd AL 071 proszę o pomoc
    • Przez mateusz89aaaa
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez pawelmlt
      Witam szukam posiadacza ładowarki Manitou 737 lub pochodnych wyposażonej w dodatkowe oświetlenie robocze. Ładowarka ma bezpiecznik i wolne miejsce w panelu przycisków oświetlenia dołożyłem orginalny włącznik prąd przychodzi i odchodzi we wiązkę lecz nie mogę znaleźć kostki która za to odpowiada w instalacji ładowarki na zewnątrz. Jest ktoś w stanie podpatrzeć to u siebie ?

    • Przez MarianSR
      Dzień dobry wszystkim.
      Jestem nowym użytkownikiem, bo szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Niestety moderatorzy pod żadnym postem nie udostępnili mojego pytania, dlatego tworze nowy temat. Chodzi mi o zwiększenie mocy (chip-tuning). Widzę, że parę osób robiło. Chce się zapytać czy relacje cenowe danej firmy przekładały się do jakości wykonanej usługi. No i oczywiście, jakie firmy polecacie.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za każde wpisy. Miłego!
    • Przez elektrycznabajka
      Szukam dokumentacji o nazwie TM3265 pras zwijających John Deere , m. innymi 580.
      Potrzebuję z tamtąd schemat elektryczny prasy.
      Pozdrawiam,Tomasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v