Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Często jest poruszany temat wspomagania, przedniego napędu nie wspominając o turbie ;) A ja mam pytanie czy myślał ktoś nad usprawnieniem hamulców w C-330. Tzn w mojej okolicy przeważnie każdy wymienia okładziny raz czasami nawet dwa razy do roku ze względem na bardzo dużo górek Nie dziwie się ponieważ jest masa podróbek których nie idzie odróżnić od oryginału który już tez nie jest najlepszej jakości ( nie było jak stare porządne azbestowe okładziny). W dodatku w okolicy w sklepie sprzedają nie nitowane okładziny do szczeki tylko klejone które się często zrywają. Jak Wy rozwiązujecie ten problem oraz jak dorobić pewniejszy hamulec ręczny tzn na dźwignie ponieważ przez ten płaskownik blokujący pedał z ząbkami nie jednemu narobił kosztów jak ciągnik uciekł z górki. Oraz mam pytanie czy to prawda ze w C-330M jest dłuższy was od walka który rozpiera szczeki a do którego wąsa jest zamontowane cięgno ze sprężyną i pedał hamulca (ale zagmatwałem )

 

Może posiada ktoś dokładniejsze zdjęcia C-330 z takim hamulcem ręcznym ciekawi mnie jak jest to rozwiązane oraz czy jest to fabryczne czy wynalazek

 

http://img24.imageshack.us/my.php?image=5454142014wf7.jpg

Edytowane przez andrzej2110
post pod postem
Opublikowano

Dzięki kml22

Tak się zastanawiam nad tym gdzie te linki wędrują. Moze zaczepiane są o te wąsy do których jest podpięte cięgno ze sprężyną do regulacji hamulca???

 

 

A cena mnie powaliła :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

chciałbym odświeżyć temat i jeszcze raz zapytać się jak zrobić taki hamulec w normalnej c330. Wiem ze M-ka ma chyba oddzielny hamulec ręczny, i osobny nożny, ma ktoś jakiś patent na taki hamulec??

Opublikowano

niestety M ma normalnie hamulec (moja np 1990 r ) ale jeszcze młodsze ma taką Piotruś 89

ja w swojej wymieniłem szczęki to teraz ręczny ta listwa blokująca lepiej trzyma ale jeszcze nie to tylko że nie podciągam dobrze bo nie dotarły się jeszcze dobrze :lol:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

no chyba pod koniec 90r zaczeli robic takie hamulce

Opublikowano

ja zacząłem kombinować z podpięciem do hamulców nożnych źwigni od ręcznego z Fiata CC;] zostało mi już tylko pokombinować by podczas hamowania recznym brało jedno koło, bo na dwa jest zbyt ciężko zaciągnąć, jak skoncze to wzuce foty. a dźwignie umieściłem pod siedzeniem, linke puszcze prowadnicą do wąsa rozpieraka i zobacze co z tego wyjdzie. ale szczerze mówiąc to chyba sie nie uda bo dźwignia z cieniasa jest za delikatna i może sie gąć;/

Gość Profil usunięty
Opublikowano

dźwignie można umocnić np. jakimś płaskownikiem, chętnie obejże foty, muszę to jakoś przerobić, bo z tym badziewnym hamulcem rozwaliłem już bramę, i kilka płotów :lol: na szczęście drewnianych to prawie nic się nie stało

Opublikowano

A ja WAam powiem szczerze ,że w mojej 330 z 80roku chamulce są bardzo dobre ;[ aż ojciec mnie nie raz opieprzy że trawę zryyje ;[ a co do ręcznego (zapadki) to poprostu trzeba duzo siły uzyc zeby zaskoczyło na ospowiedni ząbek :lol: a przy podczepianiu przydaje sie jesli sie mocno nie zaciągnie bo mozna ciągnik pchnąc do tyły/przodu .

Opublikowano

Ja w swojej 30 z roku1976 usprawniłem hamulce w ten sposób że kupiłem na szrocie dźwignię hamulca ręcznego obojetnie z jakiego auta byle była dosć solidna i dość krótka żeby mieściła się w kabinie przed pedałami hamulca (kabinę mam dużą więc jest miejsce)

Od niej poprowadziłem dwie krótkie linki do obu pedałów tak żeby mozna było korzystać z rozpiętych hamulców przy wciskaniu ich nogą a przy zaciągnięciu dźwigni blokują się oba pedały i nie miałem jeszcze przypadku żeby mnie to zawiodło (a górki mam dość konkretne)

Zdięcie tego urządzenia dodałem do postu mam nadzieję że to jest czytelne bo jestem ze "starej generacji"

post-51188-0-15195300-1347209924_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Do seweryna20 -brzuszek mi raczej nie urośnie bo jestem ze szczupłego pokolenia ale brzuszek na plecach (czytaj:garb) od schylania się może się poiawić

Myślałem o innym rozwiązaniu takim żeby taka sama dźwignia blokowała pedały hamulca poprzez ośkę z zamocowanym na niej mimośrodem lub czymś w rodzaju rozpieraka jaki jest w bębnach hamulcowych ale zostało na tym

Ktoś inny może sobie zrobić własnie tak w zależności jakie ma miejsce możliwości i pomysły

Ta oryginalna dźwigienka która w starych 30 miała blokować hamulec jest bardzo niepewna

Edytowane przez kowjan
Opublikowano

ja mam u siebie ręczny zrobiony z dźwignią od poloneza i działa pięknie :) do tego przy hamulcach podłożyłek kilka podkładek pod sprężyny na cięgnach żeby był krótszy skok pedału i jeszcze wydłużyłem dźwigienki te na wałku rozpieraka szczęk o ok 1 cm i hamulec działa pięknie i jeden i drugi :) Na zdjęciach widok ręcznego przy dźwigni oraz przy pedale

post-133219-0-59360300-1400260244_thumb.jpg

post-133219-0-65989300-1400260249_thumb.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykDawid
      Kupiłem nowy obrotomierz do C-330M ponieważ stary nie nabijał już motogodzin a traktor przechodzi przegląd i było to potrzebne. 


      Niestety dość znacznie przekłamuje on obroty, o około 400 względem oryginalnego, pokazuje 2400 przy normalnej jeździe zamiast 2000. Efektem jest też to, że szybciej nabija też motogodziny, i w niecałą godzinę nabił 1,2. Czy coś źle zamontowałem, czy jest to wada tego licznika? Jeśli jest to wada licznika, to czy ktoś mógłby polecić jakiś inny licznik?

    • Przez bart3k1998
      Cześć,
      MAm zamiar zrobić w swoim c328 zaczep dolny. W internecie ceny dolnego zaczepu dedykowanego do tego ciągnika wychodzą około 1200 zł. 
      Przeglądałem foty i znalazłem, że można tam zaadoptować wspornik od c355 i dorobić listwę.
       
      Czy ktoś posiada taką modyfikację i mógłby się wypowiedzieć na temat opłacalności wykonania?
    • Przez GrFicner
      Witam zainspirowany pomysłem od pewnego członka grupy o nicku jendrix jeżeli przekręciłem przepraszam i serdecznie pozdrawiam ,  borykaliśmy się z problemami a mianowicie w isarii 6050 3m bolączką była oryginalna skrzynia przekładniowa która była na plastikowych trybach niestety ulegały one uszkodzeniu,  wyłamywały się zęby zmienialiśmy tryby ale nic to nie dawało więc postanowiliśmy zmienić ją na bezstopniowa przekładnie z amazonki d7 zębatka zmieniona na 20 zębów z amazone przy piaście łancuch i super pracuje dalsze testy w polu pozdrowionka dla grupy trzymajcie się 😃


    • Przez torq1906
      Witam, 
      Jako że obecnie jestem na etapie generalnego remontu Ursusa C330 to zastanawiam się czy nie wprowadzić do niego odrobinę "luksusu" w postaci takiego zestawu wspomagania tylko zastanawiam się jak to wygląda od strony prawnej, czy mogą być jakieś problemy podczas badania technicznego? bo jednak jest to dość istotna ingerencja w układ kierowniczy.
      Czy takie zestawy mają jakąś homologację czy coś w tym rodzaju i nie ma się czym przejmować? 
    • Przez Mateusz2006
      Witam, mam pytanie mianowicie posiadam rozsiewacz amazone ZA-V 2200 z 2018 r. Do tego pory rozsiewacz chodził z nowej generacji ciągnikiem z systemem isobus, a teraz mam potrzebę zapięcia go do zetora 12245, ale z rozsiewacza wychodzi tylko kabel z wtyką do isobusa i nie wiem jak to zespolić z zetorem, dodam że oprócz komputera do isobusa, posiadam też komputer do rozsiewacza amatron 3. Proszę o jakieś wskazówki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v