Skocz do zawartości

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?



Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Nie mówię żadnych rewelacji po prostu mówię ,że takie modele miały akurat awarię ostatnio w mojej okolicy przy okazji odpowiadając na zadane mi pytanie . Nie mówię ,że JD jest najlepszy bo psuje się wszystko i kilka sztuk również miały wizyty w tym warsztacie . Jesli chodzi o Fendt to robi on na pewno bardzo dobre maszyny ,a awaria skrzyni Vario o ,której pisałem w dwóch wymienionych ciągnikach może być skutkiem wady fabrycznej ,która równie dobrze mogła miec miejsce w ciągniku marki JD. Jeszcze jedno to ,że jest beznadziejny to napisałeś ty bo ja w żadnym swoim poście napewno nie napisałem ,że Fendt jest np. zly gdyz uważam te ciągniki za naprawde bardzo dobre . PZDR .

Opublikowano
Nie mówię żadnych rewelacji po prostu mówię ,że takie modele miały akurat awarię ostatnio w mojej okolicy przy okazji odpowiadając na zadane mi pytanie . Nie mówię ,że JD jest najlepszy bo psuje się wszystko i kilka sztuk również miały wizyty w tym warsztacie . Jesli chodzi o Fendt to robi on na pewno bardzo dobre maszyny ,a awaria skrzyni Vario o ,której pisałem w dwóch wymienionych ciągnikach może być skutkiem wady fabrycznej ,która równie dobrze mogła miec miejsce w ciągniku marki JD. Jeszcze jedno to ,że jest beznadziejny to napisałeś ty bo ja w żadnym swoim poście napewno nie napisałem ,że Fendt jest np. zly gdyz uważam te ciągniki za naprawde bardzo dobre . PZDR .

ten post jest napisany obiektywnie w przeciwienstwie do poprzedniego, dlatego postanowilem mocniej zareagowac :P

Opublikowano
a w woj. warmisnko-mazurskim tylko w tym roku siadl AP w 8530 i to w 2 ciagnikach i co z tego wynika????? ze jest beznadziejny, wojtek daj sobie spokoj z takimi zenujacymi rewelacjami

 

Nie taki beznadziejny bez przesady :P

 

Brzozak jest przeciw Auto Powerowi, natomiast mav który użytkuje 2 Jelonki z bezstopniówkami jest za. I komu tu wierzyć? :P:P

 

Brzozak a Ty myślisz że Twojemu nowemu Claasikowi nie może przytrafić się żadna wpadka? To tylko maszyna. A właściwie czemu wziąłeś Claasa, masz Masseya i jesteś niezadowolony.

Zupełnie nie rozumie polityki Claasa, w kombajnach chwala silniki Mercedesa, bo zakładają, choć słyszałem o problemach z chłodzeniem silnika umieszczonego za kabiną i ogólnym złym wyważeniem z pustym zbiornikiem ziarna, natomiast w traktorach montują silniki John Deera. Jak to z tym jest? :P

 

Nie lepiej byłoby dopłacić i wziąść Fendta skoro bierzesz od Korbanków?

Opublikowano

Jeny kocvhany co tu sie kłucic:

Sa samochody i mercedesy, sa traktory o sa fendty(-:

Nie mówie ze fendt jest najnaj... ale jest liczacym sie ciagnikiem na rynku i napewno jest w czołówce a nawet i na pierwszym miejscu.

Opublikowano
Nie taki beznadziejny bez przesady :P

 

Brzozak jest przeciw Auto Powerowi, natomiast mav który użytkuje 2 Jelonki z bezstopniówkami jest za. I komu tu wierzyć? :P:P

 

Brzozak a Ty myślisz że Twojemu nowemu Claasikowi nie może przytrafić się żadna wpadka? To tylko maszyna. A właściwie czemu wziąłeś Claasa, masz Masseya i jesteś niezadowolony.

Zupełnie nie rozumie polityki Claasa, w kombajnach chwala silniki Mercedesa, bo zakładają, choć słyszałem o problemach z chłodzeniem silnika umieszczonego za kabiną i ogólnym złym wyważeniem z pustym zbiornikiem ziarna, natomiast w traktorach montują silniki John Deera. Jak to z tym jest? :P

 

Nie lepiej byłoby dopłacić i wziąść Fendta skoro bierzesz od Korbanków?

O ile sie nie myle to w Axionie silnik juz nie jest pod znaku JD. :P

 

Jak dla mnie Fendt jest najlepszy dlatego że skrzynia Vario jest montowana juz w ciągnikach poniżej 100 KM. Od tego roku ma być montowana w serii 300, inne marki w tych mniejszych jeszcze tego nie montują.

Opublikowano
Nie taki beznadziejny bez przesady :P

 

Brzozak jest przeciw Auto Powerowi, natomiast mav który użytkuje 2 Jelonki z bezstopniówkami jest za. I komu tu wierzyć? :P:P

 

Brzozak a Ty myślisz że Twojemu nowemu Claasikowi nie może przytrafić się żadna wpadka? To tylko maszyna. A właściwie czemu wziąłeś Claasa, masz Masseya i jesteś niezadowolony.

Zupełnie nie rozumie polityki Claasa, w kombajnach chwala silniki Mercedesa, bo zakładają, choć słyszałem o problemach z chłodzeniem silnika umieszczonego za kabiną i ogólnym złym wyważeniem z pustym zbiornikiem ziarna, natomiast w traktorach montują silniki John Deera. Jak to z tym jest? :P

 

Nie lepiej byłoby dopłacić i wziąść Fendta skoro bierzesz od Korbanków?

ech zle zinterpretowales moja wypowiedz, byc moze bez intonacji nie da sie tego zrozumiec, ale z tym AP dokladnie chodzilo mi oto, ze mimo iz sie cos popsulo to nie jest beznadziejny, kazdy sprzet ma prawo do awarii i nie mam nic przeciwko JD

Opublikowano

Koledzy!

Coś się z tym postem zrobiło nie tak. Poruszana jest kwestia dlaczego Fendt jest naj naj a tu dalej bo to Mercedes wśród traktorów a chyba już na forum ktoś powiedział że to porównanie nie jest wcale najlepsze bo obecnie Mercedes jest marką która jedzie na opinii a jakość ma wątpliwą co również nie tak dawno opisano w Auto Świecie.

Krzysiek16fm no z całym szacunkiem co to za argument że Fendt jest naj bo zaczyna montować Vario poniże 100KM?

Wytłumacz mi to proszę. Dla mnie to wada a dlaczego? Kogo w Polsce będzie stać na zakup małego ciągnika 100KM z taką skrzynią, druga kwestia po co w ciągniku 100KM i poniżej tak zaawansowana a tym samym droga technika. Przykład JD i promocyjnej serii 5720 itd pokazuje że nasz rynek (gospodarstwa) najbardziej potrzebują maszyn tanich, prostych w tym zakresie a zapomniałem o NH i serii TDD. Więc nie obraź się dla mnie taki argument jest mało profesjonalny i bezsensu.

Pzdr

Opublikowano

@MCKYLO spoko. :)

Może żle się wyraziłem, bo chodziło mi o to że marka Fendt jest najbadziej do przodu(najbadzej nowoczesna), ponieważ montuje Vario juz w 100 konnych ciągnikach( dlatego naj).A co do ceny to przyznam ci racje, ale jak wiadomo Fendt'y są to wogule chyba najdroższe ciągniki, ale jednak go kupują, nawet te mniejsze modele.

Teraz rozumiesz o co mi chodziło?

Opublikowano
No fakt @brzozak, masz MF, same i wszedłes w class-a. Dosyc mnie to ciekawi jak byś mógł napisz cos na ten temat. Trochę to offtopic, ale chyba mi wybaczycie :) .

same byl kupiony chyba w 97 roku, wtedy nie bylo jeszcze takiego wyboru jak dzis wsrod nowych zachodnich ciagnikow, cena w porownaniu do jd czy fendta byla dobra, chociaz byl o 50% drozszy od U 1614. pojechalem z tata do lublina gdzie je zaczynali skladac, zrobili prezentacje, dali mi pojezdzic wiec tym ojca i mnie przekonali, dogadali szczegoly transkacji, finansowanie i wypossazenie i wszystko wyszlo pozytywnie.

jesli chodzi massey'a to nie bralem udzialu w wyborze i w sumie nie wiem dlaczego mnie to ominelo, poprostu zostalem poinformowany, ze od wakacji 2001 bede jezdzil mf i kombajnem claasa.

a za axionem przemawiala szczegolnie cena i fakt ze wypelnia pewna nisze rynkowa (w zasadzie tylko case puma jest jego bezposrednim konkurentem), zeby nie fakt ze mieszkam na zulawach, gdzie melioracja jest podstawa w rolnictwie (czyt. pola o nieregularnym ksztalcie o powierzchni do 3 ha) napewno bylby zamiast niego mniej kompaktowy ciagnik, a cos z najwiekszych gabarytowo i najciezszych ciagnikow, choc o podobnej mocy

sorry za offtop, jesli cos bedzie nie tak, to przeniose swoje wypociny do innego dzialu

Opublikowano
nie mogę się powstrzymać... :) to ile Ty masz kawałków???

o kutwa, moze kiedys wezme mapy i policze, ale jest np. pas 38 ha i po scaleniu zostalo 14 kawalkow, wiec pomnoz to razy 2,5 bo byly scalane z 2 badz 3 kawalkow

Opublikowano

Mówienie że Mercedes robi co raz gorsze modele to moim zdaniem bujda bo już nie jeden mechanik z doświadczeniem mi powiedział że Mercedes to najlepszy samochód jaki zna ale wkońcu nie o tym tu mowa.

Jednak Fendt stosując różne nowinki techniczne zawsze ma do tego jakieś uzasadnienie a nie tak jak np nh.

Pozdrawiam!!!

Opublikowano

Gimo to sobie przeczytaj Auto-Świat o wpadkach technicznych również mercedesa, chodziło mi tylko o jakość że Mercedes nią obecnie nie poraża a opinia jednego mechanika dla mnie nie jest obiektywna i mało profesjonalna. Co do nowinek technicznych to nie rozumiem Twojego toku myślowego. Proszę wypowiedz się o tych argumentach bo piszesz tylko że ma "jakieś" uzasadnienie chcę wiedzieć jakie skoro się wypowiadasz. Co ma znaczyć "a nie tak jak NH" ?

Każda marka wprowadza mniej lub bardziej istotne zmiany i nowości które mają określony cel lub powinny spełniać funkcje typu: niższe spalanie, większa wydajność pracy, komfort itd...

Pozdrawiam

Opublikowano

Co do aut to prawda jest taka że im nowsze tym większy szajs. i pewnie z innymi rzeczami jest podobnie. Np: mowa o mercedesie, żaden z nowych modeli nie stuknie 1000 0000 km, a stare modele (BECZKA) to prawie każda tyle nakręciła bez żadnych większych problemów

Opublikowano

Dokładnie tak Turbina ma rację o to mi chodziło, to właśnie dzięki tym modelom Mercedes uzyskał sławę jakości i trwałości i to dotyczy się również Fendta swoją renomę zawdzięcza starym prostszym modelom bardzo trwałym i niezawodnym.

Opublikowano
Co do aut to prawda jest taka że im nowsze tym większy szajs. i pewnie z innymi rzeczami jest podobnie. Np: mowa o mercedesie, żaden z nowych modeli nie stuknie 1000 0000 km, a stare modele (BECZKA) to prawie każda tyle nakręciła bez żadnych większych problemów

tak tylko ze przez beczke mercedes o malo nie zbankrutowal, wiadomo dla czego i od tamtej pory juz nikt nie wyprodukuje tak bezawaryjnego samochodu. koncern musi wywazyc pomiedzy wlasna reputacja i zadowoleniem klienta, a wlasna kieszenia :)

Opublikowano

Ja uważam że fendt jest bardzo dobry ponieważ:

1) mają bardzo dobre parametry techniczne

2) Świetną dostosowaną kabinę

 

 

Znam taką historię że pewien pracownik firmy x sprzedającej fendt-y chciał pokazać co fendt porafi i jadąc po placu niewiem jaka to była prędkość ale chyba duża skoro gry pociągnął joystic do siebie to wyrwało kostkę na placu :) Niestety go zwolniono :)

Opublikowano

No golas5720 przynajmniej powiedziałeś dlaczego wg Ciebie jest najlepszy. Chociaż do mnie osobiście takie argumenty nie przemawiają ale rozumiem że są to Twoje odczucia i szanuję opinię. Jak na jeden z pierwszych postów to ok.

Opublikowano

Ok a tak dla przykładu fendt wprowadził tms po co? A żeby mniej palił i co się okazuje? W praktyce mniej pali.A teraz dla przykładu inna marka wprowadza nowe nowinki techniczne z odpowiedzią że ciągnik ma mniej palić a jak kupujemy taki egzemplarz wychodzi nam o wiele większe spalanie dla przykładu ktoś juz na forum mówił że ciagnik spełniające poszczególne normy tier, ma byc oszczedny by nie produkować do atmosfery większej ilości gazów cieplarnianych. W efekcie na koniec można dojść do wniosku że mniejszą emisje co2 uzyskuje sie dzięki większej dawce paliwa.

Przepraszam za błędy i Pozdrawiam!!!

Opublikowano
Ok a tak dla przykładu fendt wprowadził tms po co? A żeby mniej palił i co się okazuje? W praktyce mniej pali

nie wydaje mnie sie zeby to byla jedyna zaleta tms, napewno nie najwazniejsza, fendt wprowadzil go po to zeby dalo sie wogole jakos jechac przy zmiennych warunkach obciazeniowych

Opublikowano

gdzieś tam ktoś sie pytał czy JD ma oddzielny olej... odpowiedź: nie ma oddzielnego oleju, nawet przednie hamulce są zasilane tym samym olejem.

 

widze że Gimo dalej w akcji :P

 

czyli Fendt stał sie paliwożerny bo wprowadził do swoich ciągników silniki z TIR3 :D

 

to są już czyste BBWR-y...

Opublikowano

Hm hm ciekawe stwierdzenia odnośnie spalania przy określonych normach jest na forum ten temat bo nie mogę go znaleźć. Dodam od siebie że można się spierać ale moim zdaniem wcale silniki na common railu lub pompowtryskach nie są bardziej oszczędne od tych z normalnymi układami zasilania. Nie mówię o kulturze pracy silnika bo tutaj CR jest nie do przebicia aż miło posłuchać ale trzeba zauważyć że normy spalin nie pomogły ciągnikom i w porównaniu do starszych konstrukcji spowodowały spadek sprawności ciągników. Stary poczciwy Pronar(MTZ) ma moim zdaniem bardzo oszczędny silnik nie mówimy o reszczie jak jest każdy wie.

Opublikowano
Nie mówię o kulturze pracy silnika bo tutaj CR jest nie do przebicia aż miło posłuchać ale trzeba zauważyć że normy spalin nie pomogły ciągnikom i w porównaniu do starszych konstrukcji spowodowały spadek sprawności ciągników.

co dokladnie znaczy wg ciebie sprawnosc ciagnika, bo ja rozumiem sprawnosc silnika, ukladu hydraulicznego, skrzyni, ale nie wiem o co chodzi z ta sprawnoscia ciagnika??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szympek
      witam mam pytanie przy silniku MWM-TD226B-6 jakie ciśnienie powinno być na rozgrzanym silniku przy jałowych obrotach 
      Fendt farmer 310lsa turbomatic 1992 rok
    • Przez bazyli143
      Dzień dobry, przymierzam się do wymiany olejów w fendt farmer 310c. Mam prośbę o pomoc i i pytanie jaki olej hydrauliczny wlać, czy zwykły L-HL46 lub 68, czy jednak jakieś inne bardziej zalecane?
      Z góry dziękuję
    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez szympek
      Witam mam problem w fendzie 310 farmer lsa turbomatic 1993rok  mianowicie po wymianie oleju  zaświeciła się kontrola oleju zmieniony olej filtr sparwdzony został zaworek przy filtrze wszystko niby okej zero opiłków w oleju nie dymi zbadane zostało ciśnienie na rozgrzanym wolne obroty około 0.6 bara  co może być przyczyną pompa oleju czy panewki już ? 14.200 motogodzin 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v