Skocz do zawartości

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?



Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Prawda aż tak boli, że taki idealny on nie jest :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Idealny nie jest, ale chyba naj :P

Opublikowano

@hub fendt jest dobry, ale nie mozna stwierdzic, ze naj...

do prac stricte ciezkich polowych ciagle wolalbym jd czy case ;) .

Mnie wkurzają takie posty że fendt traci moc przez vario jakoś kurde u mnie jest wszystko wporzo.

oznacza to, ze po prostu nie wiesz czym jezdzisz tak do konca, natomiast jak juz powtarzalem rolnik nie musi wiedziec :) .

musi wiedziec co mu na polu sie dzieje, a nie w maszynie, bo on jest tylko uzytkownikiem.

 

jednak skoro jest tylko uzytkownikiem to nie powinien takich "fachowych" opinii wypisywac

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Racja Brzoz@ moj post był podpuchą B)

Opublikowano

No ale pewnie Case z serii Magnum, po tym jak Case jest w CNH to już chyba nie do końca, bardzo Niu Hollandowaty się stał.

 

@andrzej każdy ciągnik traci moc przez skrzynię, czytaj co piszesz.

Opublikowano

Mam znajomego który posiada ok 1200ha i teraz kupuje sobie fendty pytałem dlaczego tak to powiedział, że są ona naj bardziej uniwersalnymi ciągnikami do transportu, do prac w polu :) posiada oczywiście też i inne marki ale stawia naj bardziej na Fandta :)

Opublikowano

z tym sie moge zgodzic ;) .

 

@hub z casem przyznam racje, ale i tak zachowal najwiecej z case wsrod reszty modeli. zauwaz, ze nowy nh stal sie blizniaczo podobny do case, a nie na odwrot jak w przypadku reszty ;) .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nowe Magnum z tego co czytałem nie jest bliźniakiem T8. smile.gif Magnum jest krótszy, niż T8 o rozstawie osi 3.4 metra. wink.gif

Opublikowano

aha no prosze, moze to i dobrze. widzialem t8 w kielcach i ma calkiem inne proporcje niz poprzednik (przyznasz, ze jest bardziej podobny do magnum teraz), dlatego uroilem sobie, ze poszli na latwizne i zmienili kolory + pierdoly we wnetrzu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano (edytowane)

Magnum vs. T8

 

 

Skrzynia, silnik i wiele innych rzeczy są takie same. smile.gif Kabina też jest wspólna, jednak detale się różnią. wink.gif Największa różnica to rozstaw i ogólnie przednia część ciągnika. tongue.gif Case ma oś bardziej pod silnikiem, NH natomiast znów wysunął przednią oś mocno do przodu.

Edytowane przez Profil usunięty
Opublikowano

Mam małe pytanie, co może być przyczyną że w tylnej lampie na błotniku nie ma świateł? Na prawej lampie nie ma żadnego światła, brak kierunkowskazu, i pozycyjnego, ale stop jest.

Bezpieczniki ok, żarówki raczej też, więc co może być przyczyną?

Opublikowano

Mam małe pytanie, co może być przyczyną że w tylnej lampie na błotniku nie ma świateł? Na prawej lampie nie ma żadnego światła, brak kierunkowskazu, i pozycyjnego, ale stop jest.

Bezpieczniki ok, żarówki raczej też, więc co może być przyczyną?

kabelki

Opublikowano

@brzozak2 no brak mocy czuje tylko wtedy gdy skrzynia zimna jest np. w zimie jak jade po śrute rzepakową do bodaczowa,fendt przez pól godziny jedzie mniej niż 30km/h ;[ a po to 60km/g B). Poprostu muszę kupić grzałkę do skrzyni i będzie lux. A w orce z ibisem xxl4 vario jest ok orze na 2m z prędkością 7km i myślę nad packomatem. Mój fendt to 412 vario :).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Skrzynia bezstopniowe mają większą stratę mocy przy przeniesieniu napędu na koła. smile.gif Nie denerwuj się jeżeli ktoś tak piszę, bo tak jest. wink.gif

Opublikowano

ciekawe jak leci 60km/h skoro konstrukcyjnie skrzynia w 412 z lat 99-06 sprzedawane były bez ograniczeń i szły max 56km/h ;) a teraz 40 i bez kompa więcej nie idzie, a nawet jak już idzie to 56 a nie 60km/h :lol:

@brzozak2 no brak mocy czuje tylko wtedy gdy skrzynia zimna

gdyby sprawność układu przeniesienia napędu była na tym samym poziomie w Fendzie co np JD6430 z PQ czy AQ to byś zauważył różnicę ile to Fendt przez Vario gubi mocy ;)

Pisze Jd bo akurat oni mają transmisję o najmniejszych stratach, no powiedzmy jedną z najlepszych :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Skrzynia bezstopniowe mają większą stratę mocy przy przeniesieniu napędu na koła. smile.gif Nie denerwuj się jeżeli ktoś tak piszę, bo tak jest. wink.gif

 

Już pisałem, że czysto teoretycznie. W Praktyce takie stwierdzania można wsadzić sobie głęboko w d...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie czysto teoretycznie, tylko takie są fakty. wink.gif Hubert akurat w skrzyni bezstopniowej ta strata jest rekompensowana poprzez optymalny dobór przełożeń. smile.gif

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Bobek...wszystko co piszesz jest przez Ciebie gdzieś tam przeczytane, bądz usłyszane. Podaj jakiś konkretny przykład...

Opublikowano

Versu przeciągnęło Directa jak ich podczepiliśmy na hol ;)

W pracy polowej z gruberem tak samo dociążone ciągniki ( Direct nawet deczko cięższy) z tym samym gruberem, prędkość 9km/h (+/-1km/h w zależności od terenu) obroty bardzo podobne ustawione były na 1600-1700obr/min ale wiadomo że wahać się będą i direct spalił litrę więcej na tym samym polu zrobione po 0,5ha testowaliśmy w tedy auto guilde także robiony był co drugi przejazd aby warunki glebowe były jak najbardziej porównywalne. Przy ustawieniu tych samych obrotów 1600 prędkość w Direcie spadła średnio o 0,5km/h. Prędkości mierzone radarem a nie "V na kołach"

Opublikowano

Między waszymi wypowiedziami zapytam jeszcze raz o światło. Jakie kable sprawdzić, czy może coś innego? W lampie wygląda wszystko ok, jeszcze podczas ostatniej jazdy było światło z tej lampy, a nagle znikło, co może być przyczyną?

Opublikowano

miernikiem ;) obwód kabel zamontowany w ciągniku od włącznika daj jeden kabel bo miernika a drugi przy lampie jak obwód się zamknie to lampa.

Opcja druga to przez włącznikiem może być coś nie tak

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Łukasz@ u mnie na testach Valtry T z Versu i Direct wyszło dokladnie co innego niz u Ciebie.

Wyniki pod kazdym względem były porównywalne, jak nie takie same

Opublikowano

Bobek...wszystko co piszesz jest przez Ciebie gdzieś tam przeczytane, bądz usłyszane. Podaj jakiś konkretny przykład...

@hub widzialem co 5 lapowy glebosz robi ze stara 930 :lol: :lol: .

 

szczerze to nie wiem czy w tym zakresie predkosci moj ciagnik lepiej by sobie nie poradzil. vario dopoki ciagnie hydraulika to jest tragedia.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Bobek...wszystko co piszesz jest przez Ciebie gdzieś tam przeczytane, bądz usłyszane. Podaj jakiś konkretny przykład...

 

Jak już pisałem, jest to opinia człowieka, który ma pojęcie o czym mówi. Dodatkowo dopiszę, że Vario Fendta pod względem najnowszych skrzyń wypada słabo. Przykładowo skrzynia AutoCommand ma więcej napędu przenoszonego drogą mechaniczną. Największą zaletą Vario jest to, że jest już sprawdzona na przestrzeni kilkunastu lat, natomiast AC jest nową skrzynią i ciężko powiedzieć, czy zastosowane technologie sprawdzą się w wieloleciu.

 

Z tego co czytałem w kilku instrukcjach oraz książkach, to poniżej 6km/h nie powinno się przeprowadzać prac, które wymagają dużego momentu obrotowego i mocy przenoszonych na koła.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@Bobkowi juz pisałem o moich doświadczeniach z JD 6830 z AP i moim 6830 z PS... wyniki w 2 roznych pracach z tymi samymi maszynami identyczne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szympek
      witam mam pytanie przy silniku MWM-TD226B-6 jakie ciśnienie powinno być na rozgrzanym silniku przy jałowych obrotach 
      Fendt farmer 310lsa turbomatic 1992 rok
    • Przez bazyli143
      Dzień dobry, przymierzam się do wymiany olejów w fendt farmer 310c. Mam prośbę o pomoc i i pytanie jaki olej hydrauliczny wlać, czy zwykły L-HL46 lub 68, czy jednak jakieś inne bardziej zalecane?
      Z góry dziękuję
    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez szympek
      Witam mam problem w fendzie 310 farmer lsa turbomatic 1993rok  mianowicie po wymianie oleju  zaświeciła się kontrola oleju zmieniony olej filtr sparwdzony został zaworek przy filtrze wszystko niby okej zero opiłków w oleju nie dymi zbadane zostało ciśnienie na rozgrzanym wolne obroty około 0.6 bara  co może być przyczyną pompa oleju czy panewki już ? 14.200 motogodzin 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v