Skocz do zawartości

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?



Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dlaczego FENDT jest naj??? To pytanie chyba mógł zadać ktoś kto urodził się wczoraj :rolleyes: Marka przeznaczona dla najbardziej wymagających, ceniących sobie precyzję, komfort, jakość wykonania. I tak jest od zawsze. Do dziś marka Fendt jest uważana za najmniej awaryjną. Silniki są oszczędne i bardzo wytrzymałe. To właśnie ta firma wprowadziła przekładnię bezstopniową (Vario) i jako jedyna wyposaża ją w każdym modelu swoich ciągników. Znaczek "konia pociągowego" nie jest bez znaczenia :) W ciągnikach tej marki jest tylko jedna znacząca wada, a mianowicie CENA! I tu znowu pojawia się NAJ, ponieważ są najdroższe. Pojawiają się opinie, że marka ta ostatnimi czasy traci na swej doskonałości, ale według mnie nie traci tylko inne firmy (a najbardziej John Deere) zaczynają ją doganiać.

Opublikowano

Versu a ty piszesz tak jakbyś się urodził... jutro :lol: same ogólniki, co ma takiego Fendt że płaci się za niego tyle? Wyposażenie ;) Doposażyć Valtrę, JD w te same wyposażenie co Fendta i mamy taką samą cenę, komfort i precyzję także, choć jesli chodzi o precyzję to JD wygrywa nad AGCO bo jakby nie patrzeć ma najlepiej rozbudowany i dokładny system do jazdy róznoległej i rolnictwa precyzyjnego. Co do silników to nie są Fendta tylko Deutz AG i Sisu, skrzynia tia... bezstopniówka super... tylko dlaczego ma takie straty :blink: Co znaczy dla najbardziej wymagających? że ma chodzić po 8 godzina na dobę 270 dni w roku? większość ciągników to przetrzyma tylko kwestia jaki będzie koszt ich utrzymania ;)

I dlaczego porównujesz marki i nie konkretne modele 5M i 6D porównasz to 300 i 400 Vario? :lol:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Łukasz@ użytkując 927, w rzeczywistoście nie zauważam straty mocy przez zastosowanie VARIO,

 

Jeśli chodzi o cenę Fendta to jest ona bardzo atrakcyjna, tak jak Łukasz pisze JD Valtra wyposażone w te same bajery co Fendt wyjdą SPORO DROŻEJ!

Opublikowano

Hubert sprawność przekładni Vario to 84%, a naprzykład przekładnia ZF montowana w Claasie i CNH ma 88% ;) czyli praktyczznie tyle ile cały układ przeniesienia napędu w twoim JD 6830P

Co do cen to Versu wyszły nam taniej z tym samym wyposażeniem niż 818 ;) , ale już wujowi korbanek taniej chce sprzedać 820 niż T202 :huh:

Co do JD to w cenach się nie orientuję ;)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Łukasz mnie osobiście wali te kilka % rzekomej straty mocy. Tego się i tak nie czuje, a porównując spalanie do zrobionej pracy Fendt wypada bardzo dobrze. Dodatkowo trzeba brać pod uwagę pojemność Fendtów, 900 mają 7,1L co w porównaniu do np JD 8r wypada blado.

Wiec po co w ogole uwzględniać taki parametr, że Vario traci sporo mocy ? Nie wiem, może dla takich inżynierów mechanizacji i fizyki jak Ty i Brzozak to jest warte uwagi, pogłębia Waszą wiedze, ale dla zwykłych użytkowników nic to nie znaczy.

Opublikowano

po prostu swiadomosc tego faktu wk..rwia :lol: :lol:

 

natomiast ja uwazam troszke inaczej, mianowicie, ze nie ma jednago najlepszego ciagnika, a jedynie o wyborze najbardziej optymalnego decyduja szczegoly (nawet jak doposazymy ciagniki we wszystkie bajery na tym samym poziomie, to zostaja delikatne roznice w budowie, parametrach, osiagach, cenie) i tak np. jak konia stricte pociagowego wolalbym jd czy claasa, ale juz ciagnik duzy, ale z przeznaczeniem do troszke lzejszych prac jak uprawa przedsiewna, siew czy transport wolalbym wybrac miedzy fendtem, mf czy case/nh.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nawet nie śmiem się nie zgodzić. Sam wybierałem ciągnik żeby wygodnie d*pę wozić. Dodatkowo trafiła się promocja to czemu by nie skorzystać.

 

po prostu swiadomosc tego faktu wk..rwia :lol: :lol:

Racji trochę jest, jednak nadal pozostaję obiektywny. Tak samo wkurzać może stwierdzenie ,,JD paliwozerny'' albo ,,Lemken - niemiecka precyzja, solidnosc, bezawaryjnosc''

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@Jaro zależy kiedy, ostatni miesiąć pracuje np. z paszowozem, miesza paszę dla świń. Praca niby lekka bo pracuje na WOMie, obroty 1000 i pali jakieś 3-5l więcej na robotogodzinę niż Fendt 615LSA.

W orce pali porównywalnie do SAME i Fendtów, narzekać mogłbym tylko na spalanie w transporcie. Podczas jazdy,np. z pełną beczką Zunhammera PowerBoost działa non stop przec co i spalanie wzrasta, efekt mam taki, że górka nie górka idzie cały czas równo 44,5km/h

 

Jeśli chodzi o typowe prace polowe, siew, orka, agregat, talerzówka itd pali porównywalnie. Cuda zaczynaja się dziać powyzej 2000 obrotów ;)

Opublikowano

taka charakterystyka dżona, ma zawsze miec dostepna moc i to jest najwazniejszym kryterium.

pokrywa sie to rowniez z twoimi obserwacjami, tzn. w pracy pali podobnie do innych, ale na latanie w kolo komina same czy fendt wyjda zdecydowanie taniej ;) .

Opublikowano

No cóż... jeżeli ktoś potrzebuje parametrów technicznych i porównań to nic prostszego, wystarczy odwiedzić parę punktów sprzedaży lub wejść na odpowiednie strony internetowe. Ja nie będę się zagłębiał w szczegóły bo po co? Jakie są ciągniki to każdy wie (z postów wnioskuję, że każdy posiada wiedzę na ten temat). Wybierając ciągnik (markę) wybieramy według własnych kryteriów: wygląd, moc, komfort itd., a na końcu cena i tak decyduje o ostatecznej decyzji. Ja wiem jedno... Fendta wybierają użytkownicy, którzy wiedzą, że ten traktor będzie miał co robić, a nie pod wpływem impulsu (zachcianki). To nie jest traktor "na chwilę". Wiem też, że kto już ma fendta to już nie chce innego. Na zachodzie (w niemczech i danii) to właśnie ta marka jest uważana za tą NAJ, a tam wiedzą co mówią bo mają z nią do czynienia o co najmniej ćwierć wieku dłużej niż MY. Nie napisałem też, że inne marki są do d..y za przeproszeniem. Nie ma złych ciągników! Są te dobre i LEPSZE :) I jeżeli ktoś mi napisze, że ma Ursusa i ten traktor jest dla niego dobry to ja mu wierzę. Na koniec... Fendt także nie jest bez wad, ale w porównaniu do innych marek ma ich mniej :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Racja... Fendt 900 ma kilka Wad

- strasznie czuły na zanieszyczenia układ paliwowy

- Zbyt dużo platikowych elementów w ww. układzie

- klapki od hyrauliki tylnej lubią się odkręcać

- tandetne błotniki, dziecko mogłoby je urwać

- odstęp miedzy tylnymi kołami a resztą napchanych miedzi nimi elementów jest bardzo mały, przez co różne rośliny i badyle zbieraja sie w tym miejscu: kłopotliwe mycie

- sprzęgło nożne zrobione z plastiku!

- VARIO za nic w świecie nie zrobisz zrywa, wszystko dzieje się delikatnie i płynnie, w niektórych sytuacjach szarpnięcie się przydaję - tutaj darmo tego szukać

- słaby widok w ciasnych miejscach, z kabiny cieżko wyczuć położenie koł oraz skrajnych boków ciagnika

- zewnetrzne przełączniki przedniego TUZA blokują się automatycznie w ok. 1min (nie doszedłem jeszce czy to wina ustawień/konfiguracji czy tak już jest)

- bezpieczniki od świateł po 700mth padły (szt. 3)

- trudny dostęp do filtru powietrza

- filtr powietrza pod kabiną jest głupim rozwiązaniem, gdyż piasek i błoto z butów zostają na schodkach, z schodków piasek i kurz spada pod wejscie filtra :/

- tandetne siedzenie pasażera

 

To tyle...sporo z tego co napisałem innym może byc zupełnie obojętne, dla mnie nie było.

O zaletach nie bedę sie rozpisywał bo można całą litanię napisać..

Opublikowano

taka charakterystyka dżona, ma zawsze miec dostepna moc i to jest najwazniejszym kryterium.

pokrywa sie to rowniez z twoimi obserwacjami, tzn. w pracy pali podobnie do innych, ale na latanie w kolo komina same czy fendt wyjda zdecydowanie taniej ;) .

 

 

Ja to czasami się zastanawiam czy w serwisie (swego czasu zmieniano mi tam nastawy pompy-kiedys o tym pisałem ) czegoś mi nie spieprzono-i w efekcie mam jedynego oszczędnego dżona w Polsce :D .

PS.Ja to zupełnie poważnie napisałem-mam na razie ok 2000 mth (spalanie drastycznie spadło po przekroczeniu jakichś 700 mth).

Opublikowano

@jaro z calym szacunkiem, ale twoj dzon jest wrecz przystosowany do latania wokol komina - toz to popierdolka. dlatego nie widac roznicy w stosunku do innych ciagnikow, bo nawet jesli jest z uwagi na specyficzna charakterystyke stosowana przez johna, to ciezko to dostrzec :D .

 

jakby ciagnik przy jezdzie na pusto zuzywal 25 litrow na godzine, to bys juz tak nie pisal. co prawda jak ciagnie 30 ton to zuzywa nie wiele wiecej paliwa :lol: .

jak napompowalem powietrza do 2 bar to od razu 15 sie pojawilo na wyswietlaczu ;) .

Opublikowano

Brzozak-w mojej okolicy 80 kuni to juz całkiem sporawy ciągnik główny-ale fakt-u mojego brata ciagniki po 150 koni są traktowane jako pomocnicze.

PS.Wy tam chyba na tych Żuławach troszkę przyleniwi jesteście...:D .

Opublikowano

Witam kolego Huberts napisałeś że układ paliwowy strasznie czuły na zanieczyszczenia

Mam Fendta 208 fa z silnikiem sisu ,czyli wiadomo comor realle i jestem ciekaw na jakim paliwie chodzą u was te Fendty no i JD ,a pytam bo mój znajomy w Fordzie tranzit wymnieniał silnik przyczyna [pęk tłok na sworzniu pozostale korbowody pouginane] mechanik który go robił powiedzial że te silniki potrzebują paliwa njwyższej jakości to jest Ultimate z BP czy nawet Dynamik Orlen.Moje pytanie co lać do zbiornika?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie chodzi tu o paliwo a to co wleci do niego wraz z nim. Czyli jakieś kawałki drobne piasku, jakies inne drobne rzeczy. Dno baku nie ma prawdopodobnie rury zasysajacej umieszczonej na wysokosci tylko paliwo jest ciagniete z samego dna baku.

Opublikowano

Konie które jada na Żuławy cofają sie w czasie i zostają kucykami xD

Na Żuławach ciagnikiem 120km i pługiem 4 skibowym nie ma sie co pokazywać i lepiej żeby @brzozak nie mówił jakie ma spalanie na ha :D

mimo wszystko chetnie bym sie zamienił na takie ziemie

Opublikowano

Wiem też, że kto już ma fendta to już nie chce innego.

A ja się tym nie zgodzę. W gospodarstwie w którym robię zdjęcia, jest Fendt 936 Vario, a następnym ciągnikiem o mocy ponad 300 km będzie na 99% JD. Dlaczego ? Fendt ostatnio stał 3 tygodnie w serwisie, najpierw w Chrzanowie, gdzie serwisanci nie dali sobie z nim rady, a następnie w głównej siedzibie, z tego co wiem były problemy z temperaturą oleju i przegubami (ale na 100% nie jestem pewien) , po mniej więcej roku padła konsola i trzeba było ją wymienić (oczywiście na gwarancji), parę razy był problem z oponami. Ciągnik pracuje dosyć dużo, teraz ma około 6000 mtg, czyli robi około 2000 mtg rocznie, ale dla porównania JD z tego samego gospodarstwa ma 5 lat i 11 000 mtg, a jedynymi awariami (jeśli można to tak nazwać) były pęknięte opony, tylko leją paliwo i zmieniają olej.

 

 

 

 

 

Opublikowano

A bo czasami jak widzę ilość ha i KM to zastanawiam się co robicie przez te 345 dni wolnych w roku :D .

tylko dlaczego 16'tka ma 12 000 mth, same i MF 8000, claas prawie 2000, a niuniek 1000?

kurna wcale mnie to nie bawi, ze tyle kreca. wymiana oleju w silniku 3 razy w roku troche kosztuje, raz do roku zmieniac olej w hydraulice to pare tysi leci na dzien dobry :/

 

teraz upatruje nadzieji w uproszczeniach, bo do tej pory to uprawy po orce najwiecej mth bily.

 

zgodze sie z tym, ze przy odpowiednim zorganizowaniu wystarczylyby 2 dobre ciagniki (duzy i maly), ladowarka i jeden sredni do pomocy. w sumie to teraz tak jest claas i nh robia wiekszosc. MF tylko sieje i pomaga w transporcie, a ursus nie widzial juz dawno zadnej maszyny poza turem.

 

same tylko buraki sial w tamtym roku. teraz dojda mu nowe zadania w moim gospodarswie, ale starczy tego OT :) .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szympek
      witam mam pytanie przy silniku MWM-TD226B-6 jakie ciśnienie powinno być na rozgrzanym silniku przy jałowych obrotach 
      Fendt farmer 310lsa turbomatic 1992 rok
    • Przez bazyli143
      Dzień dobry, przymierzam się do wymiany olejów w fendt farmer 310c. Mam prośbę o pomoc i i pytanie jaki olej hydrauliczny wlać, czy zwykły L-HL46 lub 68, czy jednak jakieś inne bardziej zalecane?
      Z góry dziękuję
    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez Rolnik8888
      Witam od czego jest błąd w zdjęciu niżej ciągnik Fendt 514c 


    • Przez szympek
      Witam mam problem w fendzie 310 farmer lsa turbomatic 1993rok  mianowicie po wymianie oleju  zaświeciła się kontrola oleju zmieniony olej filtr sparwdzony został zaworek przy filtrze wszystko niby okej zero opiłków w oleju nie dymi zbadane zostało ciśnienie na rozgrzanym wolne obroty około 0.6 bara  co może być przyczyną pompa oleju czy panewki już ? 14.200 motogodzin 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v