Skocz do zawartości

Nowa przyczepa do bel do 40 tyś - czy tylko do bel?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ładna tylko że 10 tonówka a nie 14 Czytaj ze zrozumieniem.

 

Przepraszam myślałem że chodzi Ci o DMC, a ta ma 14 DMC. Niewiedziałem że oni tyle rodzaji tego robią.

Opublikowano

Powiem tak sam myślałem nad taką przyczepą gdyż znajomy ma składać na dofinansowanie i uzgodniliśmy, że koszty dzielimy na pół a że można odliczyć vat i 50% zwrotu z Agencji to wychodzi całkmiem miła cena np. za 6,5 m chcą 28000 brutto to by nas wyniesło około 12tyś/2, a za 9,5m około 36tyś to wychodzi około 15tyś/2

Ale jak bym miał kupić bez dofinansowania i sam to wolał bym używaną.

Opublikowano
Jakby pisalo w dowodzie ze do przewozu bel to mogli by sie czepnąć ale takie cos raczej niejest napisane to chyba by ci nicniezrobili tak mi sie wydaje

 

 

Poszukałem na necie i wychodzi mi na to że według instrukcji obsługi (a więc wszelkich badań do dopuszczenia do ruchu itd) przyczepa może być użytkowana tylko zgodnie z przeznaczeniem, a przeznaczenie to transport balotów słomy siana itp.

Więc uwzględniając kodeks drogowy przyczepa ta gdy jest wykożystywana zgodnie z przeznaczeniem jest przyczepą specjalną i nie musi być rejestrowana, a gdybyśmy chcieli wozić coś innego to zapewne trzeba by rejestrować, ale diagnosta musiał by coś tam w papierkach pozmieniać że jest to przyczepa ciężarowa rolnicza bo przyczepy specjalne ciągane przez ciągnik rolniczy i pojazd wolnobierzny nie podlegają rejestracji <_<

Opublikowano

Według mnie nie opłaca się kupować takiego czegoś.Lepiej kupić burtową,szczepić dwie i będzie to samo a przygotowanie do bel przyczepy burtowej aż tyle czasu nie zajmuje.My zrobiliśmy (prawie) do bel ale to głownie decyzja ojca.

Opublikowano

Na 2 nie nałożysz tyle co na jedną najmniejszą pronarowską, pozatym w zwykłych wywrotkach szerokość 2-2,2m to za mało żeby stabilnie leżały belki i do tego w 3 sezony załatwisz sobie burty, jeśli ktoś 2/3 transportu ma wożenia bel to dlaczego by nie, pozatym przyczepy z platformą 2,5x7m burtowej nie da się zabardzo kupić albo kosztuje 2-3 razy tyle co ten pronar a taka przyczepa do transportu drzewa, materiałów budowlanych, nawozu ito jest super,

Opublikowano

Zależy kto co chce,ile ma pieniędzy,odległość na jaką transportuje.Ja jakoś po 5 sezonach burt nie zniszczyłem...2,2m które ma D 47 albo D 55 wystarczy,bo i tak najlepiej wiązać pasami bo szybciej się pojedzie i nie ma pewności jak się nie zwiąże,a jak nie to odpiąć bok.

Opublikowano
2,5x7m da się z budowlanej od samochodu ciężarowego. Koszt dobrej używanej ok 10-20 tys zł napewno taniej niż nowa z pronaru.

Koledze odsprzedałem ciężarową, burtową dwuosiówkę o wymiarach 2,5X 8,5, widziałem ją załadowaną na drodze - wyglądała jak wagon.

Opublikowano

wujaszek ma przyczepe pronara do bel trzy osiowke 2gi rok i nie narzeka dorobil do niej burty i wsio cacy do tartaku wozil nią drzewo spowrotem deski i nikt sie nie przyczepil :) a w dowodzie rejestracyjnym bylo by tylko wpisane nazwa przyczepy symbol i inne szczegoly...

w filmiku widac te burty ...

 

 

Opublikowano

Przyczepy tego typu staną się niedodzownym elementem wyposażenia nowoczesnego gospodarstwa jako wilozadaniowy sprzęt do transportu.

Oczywiście jeśli ktoś ma problemy z pozyskiwaniem środków na inwestycje zawsze będzie starał się zmniejszyć koszty i zastosuje półśrodek w postaci sprzętu użuwanego, a w ostateczności jakiś przeróbek i własnych konstrukcji.

Osobiście posiadam taką przyczepę T022 od roku i mogę wymienić jej zalety i zastosowanie. Po pierwszej modyfikacji tego sprzętu która sprowadzała się do demontażu pałąków (przód, tył) wykorzystuję ją do:

1. Transport bel kiszonki ustawionych pionowo ( max 17 szt - czyli ok. 10t.), bele ładowane łapami są stabilne, łatwe do ustawienia i zdjącia, nie odkształcają się, nie napowietrzają.

2. Transport na paletach, skrzyniopaletach

3. Transport big bagów.

4. transport dłużyc - stal, drewno, itp.

5. transport siano słoma w małej kostce.

6. Przewóż innych materiałów, maszyn i urządzeń jak na lawecie.

7. Ewentualnie transport mat sypkich po dorobieniu niskiej burty - (przy stosowaniu podajników ssąco tłoczocych rzden problem z rozładunkiem)

 

Zalety:

1. Niewielka masa w stosunku do ładowności.

2. Nisko podłoga.

3. Dobry dostęp łądowaczem z każdej strony (po zdjęciu tych pałąków)

4. Niskie koszty badań technicznych i opłaty OC.

5. Duża zwrotność (stosunkowo mały rozstaw osi).

6. Dobra trakcyjność - jazda po grząskim terenie.

 

Wady samoróbek i ciężarowych.

1. Duże koszty rejestracji i ubezpieczenia.

2. Wątpliwy stan techniczny.

3. Czasami brak możliwości rejestracji lub korzystania z dróg publicznych.

4. Niejednokrotnie przekraczanie przepisów drogowych - nieprawidłowe sprzeganie z ciągnikami rolniczymi.

5. Duża masa.

6. Mała zwrotność.

7. Itp...

Opublikowano

Wybacz-ale z podpunktem 6 w części "zalety" polemizowałbym-tu gdzie mieszkam przyczepy te sprawdzają się tylko na suchszych łąkach-przynajmniej te na oponach "400"-dlaczego jeszcze nikt nie wpadł na pomysł żeby wyposażać je w wyższe koła ?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Metaltech produkuje przyczepy na kołach 385/65R22.5, w opcji są nawet 550/60R22.5. :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie mam, ale sądząc po wypasie będą się kręcić w okolicy Wieltonka.:) Podejrzewam, że za PB 13 z szerszymi kołami trzeba będzie zapłacić w granicach 40 tyś. netto.

Opublikowano

Koszty rejestracji i ubezpieczenia i podatek drogowy(śmiesznie niska kwota) są identyczne w obu przypadkach, bo rejestruje się je jako rolnicze. Stan techniczny, to nie kot w worku, a duże koła na łące i polu, to wielka zaleta. Jedynie spora masa własna może być jakąś przeszkodą, za to ładowność sięga 14 ton bez naginania przepisów, reszta wad tu wyliczonych jest wymyślona.

Opublikowano

Zorzyk-a ja cały czas postuluję coby chociaż na bliźniakach przyczepkę postawić-to co podałeś w linku to u nas (nawet w suchym roku) to jedynie na pola się nadaje-dodam że nie jest to jakiś odosobniony przypadek-dookoła śmigają dziwne konstrukcje,samoróbki a wszystko to na wysokich kołach i bliźniakach-inaczej nie ma szansy wjazdu na łąkę-że o wyjeździe nie wspomnę :)

Opublikowano

Jaki jest koszt zarejestrowania przyczepy do bel która jest na podwoziu barakowozu i czy się opłaca rejestrować jeżeli przyczepa wykorzystywana jest tylko latem?

Opublikowano

Tą w linku podałem jako ripostę na potrzebę dużych przeróbek(burty, itp) przyczepy ciężarowej ciężarowej. Koła zmienić żaden, a chcąc mieć coś porządnego to trzeba zainwestować. Kilka lat temu kolega kupił zachodnią przyczepę dwuosiową o długości 8,5m i teraz obuł ją olbrzymimi kołami kupionymi w Pronarze. Wygląda na nich jak monstrum, a po łące jedzie jak panisko.

Opublikowano

Nie wiem, nie znam rozmiaru. Płacił za szt.700zł, a koła pochodziły od jakiegoś sprzętu z reklamacji. Jarek, jakie masz piasty (na ile szpilek)w tej przyczepie? Ten rok jest niesamowicie mokry i niewielu jest rolników, którzy nie zostawili głębokich kolein na łąkach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v