Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na kabelku plus. Minus jest na obudowie silnika, czujnika. Gdyby na kablu był minus to po zwarciu czujnika z masą, minusem na silniku nie zapaliła by się kontrolka. Minus i minus nie zapali żarówki.

Opublikowano

Jak na kabelku nie ma nic? Na kabelku jest +. Czujnik jest miejscem zamknięcia obwodu. Z jednej strony leci plus od stacyjki przez kontrolkę do czujnika. Po zgaszeiu silnika jest zamykany obwód przez czujnik afektem tego jest zapalenie się żarówki kontrolki. Gdyby na kablu czujnika było NIC nia zapaliła by się kontrolka.

Opublikowano (edytowane)

Czujnik to coś w rodzaju wyłącznika jak nie ma ciśnienia zamyka obwód i przez czujnik minus z masy idzie do żarówki. :mellow: przy zgaszonym silniku jest minus :unsure: po zdjęciu kabelka z czujnika jest tylko plus po przejściu przez żarówkę :huh: :plus ze stacyjki leci do żarówki i to jest jego cel nie czujnik . ZADANIEM CZUJNIKA JEST DOSTARCZYĆ ŻARÓWCE MINUS

Edytowane przez mzetor7011
Opublikowano (edytowane)

No widzisz skoro wiesz to czemu napisałeś że nie ma nic? Ktoś kiedyś będzie szukał odpowiedzi i trafi na twój post twierdzący że na ty kablu nie ma nic. Powinieneś go poprawić.... edytować zgodnie z prawdą. Nawet gdy wyjmiesz kluczyk to na kablu jest wtedy minus aż do stacyjki.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Jak na kablu przy czujniku nie ma plusa? Nie ma tylko wtedy gdy wyjęt jest kluczyk. Jak włorzysz kluczyk na kablu przy czyjniku jest +. Przestudiuj schemat. Poza tym jak na kabel PRZY czujniku ma podłączyć plus skoro jest jeden kabel który odzie tylko do czujnika? I następa sprawa jak można spalić bezpiecznik podłączając pod plusa plus? Czy ty wiesz w ogóle co mówisz?

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

ZNAM SCHEMAT NA PAMIĘĆ . plus jest na żarówce . to tak jakbyś powiedział że np na kablu zasilającym światła w miejscu wpięcia do stacyjki jest minus.... bo jest po przejściu przez żarówkę. TYLKO NIE O TO CHODZI TAM NIE MA ANI PLUSA ANI MINUSA TYLKO JAKIEŚ SZCZĄTKOWE NAPIĘCIE I OBA TE KABLE CZEKAJĄ NA ZAMKNIĘCIE OBWODU

Opublikowano (edytowane)

Jak szczątkowe? Włączasz kluczyk, plus z aku leci przez stacyjkę, żarówkę do kabla przy czyjnika. To nie jest szczątkowe napięcie skoro wpinając kontrolkę w miejsce czyjnika oleju zapali się. Zgadza się? tam jest najnormalniej w świecie 12V i tyle. Żadne szczątkowe. Stwierdziłeś że + jest na żarówce. A kabel od niej jeden leci w stronę stacyjki drugi czujnika. Więc co jest na kablu kontrolki?

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Z jednej strony minus z drugiej plus bo stacyjka włączając światła zamyka obwód. Proste.Od aku do stacyjki jest plus. Od lampy do stacyjki minus do momentu włączenia świateł, zamknięcia obwodu.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Jak się zmienia? No musi skoro zamykasz obwód między plusem a odbiornikiem. Gdyby odbiornikiem był włącznik świeteł nic by się nie zmieniło ale że jest żarówka na odcinku od lampy do włącznika prąd zaczyna płynąć w drugą stronę. proste bo znalazł się odbiornik. Weź miernik elektroniczny , odłącz kabel od czujnika oleju i podłącz go. Plus miernika do kagla a minus do bloku silnika. Przy nie włączonych światłach na kablu lecącym od lampy do stacyjki jest minys. też możesz to sprawdzić miernikiem.

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano

A póżniej się zmienia na plus? :unsure: i tak raz to a raz tamto?? :wacko: BEZ URAZY ALE BZDURY GADASZ :o . Chociaż zazwyczaj piszesz z sensem ;)

 

Po pierwsze: 10% za pisanie z CapsLockiem, po drugie Ty piszesz bzdury. Kolega @seweryn w poście nr 38 wyjaśnił wszystko. Nie masz pojęcia o elektrotechnice a się wypowiadasz. Dalszą dyskusję uznaję za bezcelową. Każdy następny post poleci w kosmos, a autor zostanie nagrodzony %%. Od siebie dodam jeszcze, że nie ma tam żadnego napięcia szczątkowego. Jest napięcie 12V przy pomiarze woltomierzem o dużej rezystancji wewnętrznej. Gdy pomiar będzie prowadzony miernikiem o małej rezystancji wystąpi spadek napięcia na żarówce, dlatego taki miernik pokaże mniejsze napięcie. Kłania się prawo pana Ohma i pana Kirchoffa. Proponuję najpierw zapoznać się z tym co ci panowie wymyślili, i dopiero później zabierać głos.

Opublikowano

Prąd nie zaczyna płynąć w drugą stronę , on w ogóle zaczyna płynąć jak zamkniesz obwód. Skoro twierdzisz że na tym nieszczęsnym kabelku od czujnika jest normalny plus , pełne 12 voltów to podłącz do tego kabelka jakiś duży odbiornik np świeca żarowa co się stanie? ZarOwka w kontrolce siE przepali dlaczego?

 

 

Nic się nie przepali bo nie ma takiej możliwości. Po prostu popłynie prąd o wartości ustalonej przez żarówkę kontrolki. Oczywiście daję należne 10%.

Opublikowano (edytowane)

Elektrotechik dzięki. Zaczynało mi brakować cierpliwości.

 

Mzetor7011 tylko tu masz rację. Puki nie zamkniesz obwodu prąd nie płynie.

Kto sprawdza napięcie świecą żarową? Podłączając miernik pokarze 12V i nic się nie zapali. Zgadza się? A żarówka się nie spali. Ona po prostu zacznie świecić. Nie wiesz o czym mówisz.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

To wasze forum jest po......e tylko wybrani mogą się wypowiadać.

 

 

Może wypowiadać się każdy, kto ma chociażby podstawową wiedzę na dany temat. Ty takiej elementarnej wiedzy nie posiadasz.

Edytowane przez Elektrotechnik
Opublikowano

pojęcie to akurat mam i oprócz tego tekstu ze świecą żarową wszystko jest prawdą co nie zmienia faktu że i

@seweryn pisał niegłupio. A po****** jest za sprawą takich moderatorów jak ELEKTROTECHNIK którym się wydaje że jak poda nazwy kilku praw o których nie wie za wiele oprócz tego że są to już muszą mieć rację. :P a pan moderator powinien być bezstronny a tu %% za parę dużych liter????? za całą wypowiedz dużymi literami to ok ale tak to jesteś żałosny :lol: i nie podniecaj się tak bo ci serducho nie wytrzyma :D

 

 

Z tego co napisałeś nic nie jest prawdą. Kolejne 10% za używanie wulgarnych słów w tym i poprzednim poście. To po pierwsze. A po drugie, to mi się nic nie wydaje. Od 15 lat pracuję w elektronice i przytoczone przeze mnie prawa znam, bo to są absolutne podstawy, żeby cokolwiek w tej dziedzinie zrozumieć. Dopóki tego nie opanujesz, w takich tematach się nie wypowiadaj. Co do pisania dużymi literami, to regulamin tego zabrania. Właśnie zarobiłeś na 24 godziny odpoczynku od forum. Będziesz miał czas na przemyślenie swojego zachowania. No i nawet nie potrafisz czytać dokładnie. Mój nick to Elektrotechnik. Koniec tematu. Za następne posty zacznę rozdawać bany.

Opublikowano (edytowane)

Nie ma się co denerwować. Pewnie nie raz będziemy jeszcze dyskutować, Studiując naszą rozmowę możliwe że nie zrozumieliśmy się dokładnie. Plus na kablu jest gdy wypniemy go z czujnika lub gdy jest wpięty ale czyjnik ma nie zwarte styki.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Nie ma się co denerwować. Pewnie nie raz będziemy jeszcze dyskutować, Studiując naszą rozmowę możliwe że nie zrozumieliśmy się dokładnie. Plus na kablu jest gdy wypniemy go z czujnika lub gdy jest wpięty ale czyjnik ma nie zwarte styki.

 

 

A jak jest zwarty i żarówka świeci to co jest pomiędzy czujnikiem i żarówka, a co pomiędzy żarówka i stacyjką?

Niby takie proste, a wprowadziło tyle zamieszania :wacko:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez nec
      Witam zakupiłem swiatla bezprzewodowe led do ciagnika  c330 i mam problem bo nie działają w przeczepce z samochodem nue ma problemu a gdy wpinam co c330 to nic nie działa gdzie może być przyczyną  dodam że jak przyxzepke podepnę do ciagnika to wszystkie swiatla w przyczepce działają. 


    • Przez Damianek00
      Mam ursusa c360 i alternator elmot 2pin od ładowania i wzburzenia 9diodowy.I mam regulator napięcia 15RAa jak mam podłączyć przewody żółty i zielony do alternatora i do kontrolki.. Mam obecnie podłączony regulator z zetora na 4pin ale on ładuje ponad 17v


    • Przez miturskir
      Szukam elektroniką do ciągnika lubelskie...... 
    • Przez Kacgier
      Witam, mam problem z komputerem od rozsiewacza vicon rs-edw otóż niedziała mi wysuw silownikow elektrycznych od zasuw co moze byc przyczyną? Prosze o pomoc 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v