Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
ToMclo

Niedziałający WOM

Polecane posty

ToMclo    0

witam

W moim dx 3.60 niedziala wom na predkości 1000obr/min czy żeby sprawedzic przyczyne trzeba zdejmowac kabine czy moze jest jakis inny sposób? no i czy wom jest hydrauliczny czy mechaniczny bo pewien nie jestem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdruj77    1

jeżeli chciał byś wyjąć skrzynie to jest kilka sposobów a w tym przypadku to rozpołowić na sprzęgle pod skrzynie podłożyć wózek i odkręcić od tylnego mostu a kabinę podeprzeć albo zawiesić do jakiejś belki w garażu a co do Womu to nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
xFarmeRx    0

Jeżeli jest załączany bez sprzęgła jest zapewne hydrauliczny. W jaki sposób sie go uruchamia??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Olik    0

A wcale, że nie musi tak być bo np. w MTZ jest WOM włączany bez sprzęgła, a jest mechaniczny ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ToMclo    0

zalaczany jest po przez przestawienie dzwigni smiany szybkosci z 1000 na 540 i tu niezalaznie czy sprzeglo jest wcisniete czy nie, slychac zgrzyty. a nastepnie opuszczenie dzwigni (podobnej do hamulca recznego w samochodach) do dołu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Olik    0

Czyli wszystko jasne. Masz nadpalone sprzęgło i nie wysprzęgla Ci dobrze po wyłączeniu WOM-u. Spróbuj najpierw podciągnąć sprzęgło, a jeśli to nie pomoże to niestety zostaje tylko wymiana na nowe tarcze sprzęgłowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ToMclo    0

czy wom zacznie dzialac na 1000 obr/min jesli wymienie tarcze na nowe i jaka moze byc cena takich tarczy?? Czasami wyzuca mi jeden bieg czy moze to byc wina sprzegła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3

Kolego od WOM-u masz sprzęgło 2-go stopnia, a skrzynia biegów jest na pierwszym stopniu. Jeśli wyskakuje bieg to problem leży w skrzyni. Co do WOM-u, jeśli działają obroty 540 a nie działają 1000 to też nie jest wina sprzęgła. Dobrze przełączasz te obroty, bo tam są 3 położenia: 540, luz i 1000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Pewnie nie wtym temacie ale spytam sie co do obsługi DF dx4.50.

1. Jak w tym modelu załancza sie wałek?- cała procedura (czy wystarczy przełożyć dźwignie od womu np. na 540?)

2. Od czego jest taka dzwignaia co pionowo wyciąga sie ją z podłogi?- oznaczenie to chyba "kółko w kółku"

3. Od czego jest ta dźwignia wyglądająca jak hamuledc ręczny od samochodu? Znajduje sie przy włączaniu napędu a oznaczenie jej to wałek frezowy ze strzałką

4. Jak używa sie podnośnika tz. do czego służy ta gałka co się ją wyciąga/wciska po prawej stronie z tył?

5. Czy dźwignie hydrauliki ciężko chodzą? Akurat tu podejrzewam że wogóle nie działają :)

6. Czy dzwignia od zmiany biegów głównych ma tak dziwnie przeskakiwać (lekki opór) pomiędzy zmiana biegów np.z 1 na 3 lub 1 na 5

 

Wujek sobie zakupił takie coś i chce mu troche pomóc. Ogólnie z mojego oka tragedia jak za taka kasę :) jedynie silnik wmiare :)

 

aaaa.... Czy ten ciągnik ma osobno olej w skrzyni a osobno hydraulika (wyglada że ma osobno hydraulike). Jakie oleje???

 

Powoli bym doszedł co od czego ale to nie mój i nie chce się czepiać :) , bo będzie na mnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz11    0

w sprawie wałka mogę dodać pewną możliwość. Kolega przy expozji miał źle wyrególowane cięgło załączajace wałek lub przełączające obroty i na nierównościach ruchy kabiny wyłączały wałek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ToMclo    0

DF twojego wujka jest większy od mojego ale wg twojego opisu wydaje mi się że wszystko jest podobnie więc postaram sie odpowiedziećna kilka twoich pytań

 

1.Najpierw zaciągam tą dzwignie podobną do ręcznego do góry, następnie przekręcam dzwignię od zmiany predkośći wałka na 540 po czym zwalniam

wczesniej zaciągniętą dzwignie.(nie jestem pewien czy w moim przypadku wszystko przebiega prawidłow ponieważ w moim ciągniku nie działa WOM 1000)

2.tą dzwignią załącza się hemulec ręczny, aby go zwolnic nalez lekko przekręcić dzwignię w prawą stronę.

3.ta dzwignia służy do właczania lub wyłaczania wałka wom.

5.u mnie dzwignie chodzą dość lekko może wystarczy rozruszac i nasmarować dzwignie od podnośnika pod kabiną.

 

Olej od hydrauliki jest oddzielny od skrzyni. Ja do hydrauliki leje Boxol a w skrzyni to jeszcze nie ruszałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciastek12    32

Witam Mam Deutz Fahr-a 6.81 Agrostar i nie włącza mi się WOM. CO może być przyczyna?? A może jest w tym modelu również włączanie mechaniczne?? Pomocy!! z góry dziękuję:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×