Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do dostawczaków do śmiało mogę polecić mastera (tego z lat 1998-2003) z silnikiem 2,8 140KM, oraz nissana cabstar 3,0TD. Samochody tanie w zakupie oraz wytrzymałe. Cabstar ma 1,8T ładowności!!! Mam w pracy takie, nie mają one łatwego życia (hurtownia budowlana), ale za to wszystko wymieniane na czas, to i odwdzięczają się bezawaryjnością. Teraz w masterze padła "galopkasta" (przebieg 500 tyś.km na liczniku, a prawdziwego nikt nie zna), to zakup regenerowanej to wydatek 1500zł. Isuzu, mitsubishi, toyota ma również dobre, oraz  niedoceniane u nas  dostawczaki.

Opublikowano

autoostrowski, brak wskazań komputera i co rozłożyliście ręce, auto ma katalizator , sprawdzony układ wydechowy,filtr powietrza czysty, akł. paliwowy drożny nie łapie lewego powietrza, turbo ładuje puchną węże, podciśnienie działa nie ma gdzieś pękniętego wężyka itd

Opublikowano

Przeczytaj pierwsze zdanie z jego ostatniego postu. Nie umie samochodu naprawić. Ale widzisz co o innych myśli. Tu chłopy tylko wiedzą ile oleju do traktora wlać. Potem pretensje do wszystkich. A na końcu pisze, że pompa z którą ma problem jest w wielu samochodach. A on nie wie jak zwiększyć dawkę. Pomijam już fakt, że większość mechaników nie naprawia samochodu poprzez zwiększenie dawki.

Opublikowano

jacek3773 wszystkie twoje sugestie sprawdzone tylko nie wiem co by miało do rzeczy łapanie lewego powietrza według ciebie bo to jest dla mnie dość  ciekawa sugestia proszę o rozwinięcie tematu i uświadomienie mojej niewiedzy ,żebym w przyszłości nie rozkładał rąk.

Opublikowano (edytowane)

jacek3773 wszystkie twoje sugestie sprawdzone tylko nie wiem co by miało do rzeczy łapanie lewego powietrza według ciebie bo to jest dla mnie dość  ciekawa sugestia proszę o rozwinięcie tematu i uświadomienie mojej niewiedzy ,żebym w przyszłości nie rozkładał rąk.

sprawdzone przez kogo ??? tych co w drobnych  przypadkach proponują ( czytaj niesprawnościach) remont silnika czy  innych podzespołów ?? auto odpala i co dalej kopci wchodzi na obroty filtry paliwa powietrza zmienione

 

Użytkownik

  • photo-thumb-147439.jpg
  • Members
  • bullet_black.pngbullet_black.png
  • 83 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głuchów lubuskie

Napisany Dzisiaj, 13:09

Nikt nie napisał o iveco turbodaily klasa sama w sobie. Rama profilowa na resorach możesz załadować nawet 3500 kg jeśli dorzucić poduchy na tylnej osi to i 4000 kg 

Pewnie jeszcze przyczepkę dwuosiową można doczepić

Edytowane przez jacek3773
Opublikowano

Trochę pisałem wcześniej ale napiszę jeszcze raz bo może ty kolego znasz trochę temat a nie jak kolega hubertus tylko się podśmiewa taki cwaniaczek jak widzę hoc osobiście nic do niego nie mam ale w wielu watkach tak każdemu docina jak by wszystkie rozumy pozjadał a pisałem mu że nie jest taki mocny bo polegał również i jeszcze mu przypominam po raz kolejny że silnik deutz też go rozłożył na łopatki.

 

Więc pali od strzała to znaczy z 1/4 obrotu czy zimny czy ciepły  ,czy stoi tydzień czy 1minutę nie ma różnicy, z katem czy bez katalizatora tak samo brak mocy 

kompresja 29 do 30 bar

jakiegokolwiek dymu brak

takie rzeczy jak filtry nowe

zbiornik był montowany na dachu są przypadki że to pomaga ale nie wtym

błędów brak co się doczytałeś

na obroty w chodzi normalnie oczywiście według mocy, z tym że i tu odbiega od normy a więc na wolnych ma brak  2 obrotów do zadanych i na max brak 150 obrotów do zadanych

dawka max 36mg

 

 

podejrzewam  osobiście czujnik ciśnienia doładowania że przekłamuje choć tester wymaga dane na biegu jałowym co jest w normie i przy 2500 obr co dane z czujnika są w normie choć tu jest moi trop że powyżej tego przekłamuje dane a tester nie jest taki mądry i tego nie widzi, tylko moje sugestie więc pytam co może być bo nie wiem a czujnik 290pln i tylko po to by sprawdzić to za wiele.

 

 

Opublikowano

ciężko określić jak się nie ma tego pod ręką i nie widzi,zapchany ukł. wydechowy , zbyt mało powietrza doładowanego- uszkodzona turbina ( oberwane łopatki od stony gorącej ostatnio mi się przytrafily) lub sterowanie nią czyli gruszka dziurawa czy pęknięty przewód od podciśnienia, spr awdzałeś to,czujnik,przewoody i ich połączenia intercooler zapchany. Filtr paliwowy że nowy to rozumiem , ale czy ma właściwy ( trafiają się buble) pompka ręczna na obudowie filtra ,bo chyba ma taką jest szczelna  nie łapie lewego powietrza, podrzuć przezroczysty przewód od filtra do pompy i zobacz czy nie ma powietrza , najlepiej we dwóch jeden przegazuje drugi obserwuje, EGR sprawny od kiedy się tak dziejeegr_zpse61f5d8e.jpg ood

Opublikowano

EGR chodzi jak lalunia ,sprawdzane na kilka sposobów nie  będę dokładnie opisywał jak ale odpada  ,turbo gruszka sztanga ok . paliwo zakładane przezroczyste i jak pisałem zbiornik na dachu auta w przewodach zero powietrza .

kolektor odkręcany czysto nie tak jak na foto intercoolera nie posiada

stopniowo tracił moc ale teraz 50% mniej

 

 

 

no chyba że sprężyna w gruszce i za szybko odbija sztangę i otwiera zawór ,choć do otwarcia zaworu ta moc nie jest specjalna, ciągle jej nie ma

jakieś inne pomysły

 

na wyczucie węże od turbo puchną normalnie

Opublikowano (edytowane)

  Myślę , że warto by było jeszcze sprawdzić ciśnienie doładowania ale tu już komp. jeszcze jedno mi przychodzi do głowy, może wypalona klapka zaworu upustowego w kolektorze wydechowym i nie przymyka otworu i turbo słabo ładuje

 

to osłabienie przyszło na raz czy z czasem słabł po woli

Edytowane przez jacek3773
Opublikowano

Ot i o podobnych sprawach myślę tylko czy wiesz jakie powinno być ciśnienie w momencie otwarcia klapki , bo jeśli klapka się otwiera czyli ciśnienie jest wystarczające żeby ja otworzyć bo w tym modelu klapkę czyli na gruszkę działa ciśnienie panujące w dolocie a nie jak w innych bywa podciśnienie dlatego myślałem że może sprężyna w gruszce ,

klapka raczej ok jak ściągałem katalizator wszystko wyglądało ok .

z kapem żaden problem kumpel ma i mogę korzystać kiedy chcę i właśnie pisałem że tu jest mój trop bo komp pokazuje otwarcie granicach 1.65bar

czyli minus ciśnienie atmosferyczne daje nam żędu 0.6 do0.7 bara

lub uszkodzony czujnik czego nie widzi komp

 

jakieś sugestie jeszcze lub już wiesz może co to podrzuć

Opublikowano

nie jestem mechanikiem więc, piszę to co mi przychodzi do głowy , ja węża nie utrzymam u siebie jak przegazuje ,tak puchnie.Do rzeczy , aby sprawdzić szczelność gruszki zakładamy wężyk na nią i zaciągamy powietrze jak trzyma język czy usta jest ok.Ciśnienie doładowania komp. ) najlepiej sprawdzić w trakcie jazdy przyspieszania pod obciążeniem a nie na postoju (jakie ma być nie wiem , ale na pewno pow.2bary)

 
to osłabienie przyszło na raz czy z czasem słabł po woli, wysunięcie cięgiełka też można sprawdzić chociaż nie wiem ile powinno się wysuwać
Opublikowano

sprawdzane w trakcje jazdy i na postoju osłabienie przychodziło z czasem ale teraz to maluch przy nim to ferari do tąd to było naprawdę dobre auto żadnych awarii nigdy to nie było auto wyścigowe ale normalnie jechało przebieg lekko ponad 600 000km

gruszka szczelna sprawdzana.

 a cha kolego z tymi 2 barami to lekka przesada myślę ja stawiam na max 1.4bara , ale w tym przypadku interesują mnie dokładne dane

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem co ci doradzić, zawór upustowy działa nie zacina się, sprężyna w gruszce trzyma mocno czy sztanga lekko chodzi , połączenie (przewód) kolektor ssący turbo jest ok, spróbował bym jeszcze EGR zaślepić, a przede wszystkim sprawdzić jakie ciśnienie powinno być i porównać ze swoim bo inaczej to można tylko gdybać i szukać , czujnik masy powietrza jak będzie uwalony to też d*pa, 

jeśli słabnął z czasem , anie stało się to na raz to stawiał bym na uszkodzenia mechaniczne

Edytowane przez jacek3773
Opublikowano

Nie posiada czujnika masy

sprężyna trzyma dość mocno

egr był zaślepiony doprowadziłem go w związku z tym do stanu jak nowy

cięgna itd wszystko ok

dlatego właśnie zadałem pytanie na fofrum bo sprawa nie jest tak łatwa dla mnie co nie znaczy że jest bardzo trudna 

może coś jeszcze ?

Opublikowano

no nie wiem czujnik masy , ciśnienia pow. doładowanego czy przepływka ,zwał jak zwał coś musi dawać sygnał do pompy by zwiększyła dawkę. I jeszcze jedno, wskazania temp silnika są prawidłowe, klimatyzacja działa, zmieniają się obroty jak wł. i wył. klimę. Może być jeszcze walnięty czujnik temp. lub połączenia (kostki) , a co za tym idzie pompa nie zwiększa dawki paliwa podczas deptania chcąc uchronić motor przed przegrzaniem i wchodzi w tzw. tryb awaryjny ( jedzie ale nie ma mocy) jaśniej się już nie dało . To są moje sugestie i może ktoś inny się wypowie.

Opublikowano

Właśnie jest tylko czujnik ciśnienia turbo i tego właśnie zamówiłem trochę w ciemno ,

czujnik temperatury robiłem podmiankę i dalej to samo,

a co dokładnie chcesz powiedzieć odnośnie klimy masz tylko na myśli obciążenie silnika czy coś innego bo klima oczywiście nie działa nawet nie na bita albo tylko nie nabita.

Co do wskazań temperatury mam i miałem niejasności dlatego podmieniałem czujnik mam wrażenie że wskazówka jest trochę za nisko czyli nie dogrzany choć po podpięciu komputera temperaturę pokazuje normalnie ale mimo to podmieniałem bo coś trzeba robić .

Dzięki ci za podpowiedzi mimo wszystko że jesteś zainteresowany tematem i może wspólnymi siłami trochę metodami prób i błędów da się rozwiązać problem.

A  odnośnie czy jasno czy nie staram się tłumaczyć jak mogę jak się  czegoś nie widzi to jest o wiele trudniej.

 Mimo wszystko jak coś ci jeszcze przychodzi do głowy to pisz bo problem ciągle nie rozwiązany.

Opublikowano

Zero reakcji nic lepiej nic gorzej pinów dwa .

co ci jeszcze powiem że jak odepnę wtyczkę z czujnika ciśnienia doładowania też zero reakcji nic lepiej nic gorzej tylko wyskakuje błąd czujników.

czekam na czujnik zobaczymy co będzie może jutro dotrze na razie dzięki za szczere chęci.

Opublikowano

Zero efektów nic lepiej

coś co jeszcze mogę dopisać że jak odepnę wężyk od gruszki to ciśnienie dochodzi do max 1.2bara ale efektu żadnego po prostu nie wiem co w tym fordzie odpowiada za dawkę paliwa

pójdzie pewnie na złom

no chyba że ma takie oprogramowanie że  przykładowo czujnik temperatury zewnętrznej miał by coś do rzeczy .ale normalnie nie ma na schemacie chyba że po kanie zapożycza dane od klimatyzacji,

po prostu dalsza naprawa to już tylko dla satysfakcji to jest 2003r i niestety na złom i nigdy więcej nic podobnego na podwórko ,choć do tej pory był bezawaryjny to to przemawia za tym że nigdy więcej podobnej konstrukcji czyli pompy VP.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v