Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość MafiaBelarus82
Opublikowano (edytowane)

Na tył czy na przód bo na przód znalazłem belashine za 1100 nową na allegro

 

 

 

Ja w drugim Mtz 82, którego sprzedałem były załorzone od stara i trzeba było dotaczać piaste żeby załorzyć

A napend wtedy sie zgra

Edytowane przez MafiaBelarus82
Opublikowano

Ja do faceta dzwoniłem i taką cenę mi zaproponował. na allegro były inne. Próbuj się targować.

Jak piastę? Ja o samej oponie myślałem nie o kompletnym kole.

Jeśli odpowiadasz do mnie zaraz pod moim postem to nie musisz cytować tego co napisałem. Wykasuj cytat bo ci mod uwagę zwróci.

Gość MafiaBelarus82
Opublikowano

Ok ale ja tak o napisałem bo miałem starowskie koła

A tak ogulnie to dzięki

Opublikowano (edytowane)

Najprościej do tura zakładać przeciwwagę około 800kg. Wtedy oryginalne opony są wystarczające i nawet nie ma potrzeby załączać napędu - sam tył wystarcza.

Edytowane przez ekologicznie
Opublikowano

No tak ale po co taki ciężar na tym bądz co bądz delikatnym ciągniku?,nie dosyć że tur ma swoją wagę i to co w łyżce czy na widłach ,to jeszcze 800 kg z tyłu ,no nie wiem

Opublikowano (edytowane)

Kolega @ekologicznie bardzo dobrze mowi,od siebie jeszcze dodam ze przeciwwaga powinna byc tak dobrana ze przedni naped powinien byc prawie zbyteczny. Wbrew pozorom te 800kg to nie duzo bo jest na samych ramionach tzn. ciezar jest blisko ciagnika, niektorzy zapinaja plugi 4 w obrocie i nic sie nie dzieje.

Tylna os to w wiekszosci ciagnikow glowna os napedowa a niezakladajac przeciwwagi glowna osia staje sie przednia os co nie jest zdrowe dziadek.gif

Jak w tamtym roku wozilem piach na budowie to mialem 1T na tyle i wcale nie wydawalo sie zeby to bylo duzo, taki byl to taki zalozylem, ale zeczywiscie z napedem czy bez nie bylo prawie roznicy. Obecnie jezdze bez przeciwwagi ale ramka zeby przednie ociazniki powiesic na tyle (450kg za malo) juz sie robi 0dirol.gif

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

Za chiny ludowe. To ugrzęźnij tylnym kołem z takim ciężarem, albo spróbuj skręcić bez ciężaru na turze.

Skoro to takie proste to czemu tury na ciągniki bez napędu zakładają tylko ci co już faktycznie nie mają wyjścia? Dla czego 99,9% koparek mimo takiego ciężaru na tylnych kołach ma przedni napęd?

Balast na tylny tuz jest wyjściem ale tylko dla tych którzy nie maja innego wyjścia jak tur na tylnonapedowcu ale nie jest to żaden szał i wygoda.

Opublikowano

Przeciwaga na tyle ciągnika jest niezbędna przy pracy turem,szczególnie kiedy podnosimy nim duże ciężary.Przeciwwaga równoważy nam cięzar podnoszonego ładunku.W testach ładowaczy czołowych opisanych w Top Agrar,ładowacze z przeciwagą były dodatkowo punktowane.Ja mam tura z Sipmy na MTZ82 już od 14 lat i gdyby nie przeciwaga to awarie przodu tego ciągnika byłyby o wiele częstsze niż są dotychczas.

Opublikowano

Moim i nie tylko,zdaniem lepsze jest równomierne zwiekszenie całej masy ciagnika niz ciągłe przeciązanie przodu ciągnika, które często kończy się "podrywaniem" tyłu traktora.

Opublikowano

Witam posiadam mtz i złożyłem na tył koła na oryginalne felgi 20.8-38 a z przodu mam 11.2-20 i napęd się nie zgrywa jakie opony musiał bym założyć jak to obliczyć

czekam na odpowiedz

Opublikowano

ja miałem z przodu przez 2 lata 11,2. Nic się nie rozleciało ale kiepsko ciągnik skręcał na napędzie. Ogólnie tył ważny a przednie szybciej się zużywają i w przyszłości założysz takie jak trzeba. Osobiście jeśli miał bym wybór kół do tyłu mtz-ta to zdecydowanie 18,4r34

Opublikowano (edytowane)

to u Mnie może byłoby lepiej bo posiadam 12,4 to zawsze troszkę większe od 11,2. Aktualnie posiadam z tyłu 15.5 R 38 i ciągnik wygląda jakby stale jechał po górę :)

Edytowane przez myharry
Opublikowano

Ciekawe czy na fabryczne felgi weszłyby opony 18.4 R 38 a czy nie były by za wąskie? Po drugie 18.4 na R 38 ma raczej jeszcze większy obwód niż te na R 34 czyli byłyby jeszcze większe problemy z prawidłowym zgraniem napędów

Opublikowano (edytowane)

Wejść wejdą ale są ogromne. na feldze 34 ma średnicę 1640 a na 38 1735.

Jeśli do koła 18,4r34 trzeba z przodu oponę o średnicy minimum 107 mm to jaka będzie przy 18,4R38?

Lepiej było by w przyszłości założyć 16,9R38 na tył na felgę którą ma z tyłu i na przód 13,6R20 bo nie trzeba felgi zmieniać jak do 360/70R20.

Ewentualnie na tył odpowiednik 16,9r38 tylko szerszy 480/70r38.

W każdym razie i tak nie będą się zgrywały z przodem 12,4. Po prostu kiedyś się przodek zużyje to kupić już większy rozmiar.

Edytowane przez seweryn20
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v