Skocz do zawartości

massey-ferguson 187


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

eee tam, musiał na jakiegoś trupa trafić, albo się uczył dopiero kombajnować

Wujek ma MF 187 pewnie z 10 lat do dziś dnia i nie narzeka, kosi sobie kilkanaście ha (a jeszcze niedawno ponad 20 miał) i jeszcze przy okazji sąsiadowi, co ma niewiele mniej

Opublikowano

Ja mam już z 5 lat MF 187.Super sprzęt tylko że mój był sprowadzany z Niemiec i strasznie wysłużony.Na początku trochę nas kosztował ale teraz już całkiem dobrze działa.Tylko mam problemy z hydrauliką bo olej ostatnio ubywał i "targańcem" od kosy.Przynajmniej raz na półtora dnia się urywa i trzeba zjeżdżać na 20 min,a chodzi sporo po zarobkach.Ogólnie wytrzymała maszyna silnik nie do zdarcia i prosty w budowie.Poza tym prawie zero hydrauliki więc się nie bardzo ma co psuć.Prosty w obsłudze może sześć dźwigni na całym podeście.Bardzo małe spalanie na 100 litrach półtora dnia ostrego koszenia.Szerokie koła przednie więc jak jednego roku było mokro to bizony wyciągali z błota,a mój szedł.Myślę że na nie duże gospodarstwo to super maszyna.

MF 187 różni się od 186 tym że:

-187 ma napęd młocarni na pas klinowy z wariatorem,a 186 ma napęd na łańcuch.

-186 ma wąskie koła chociaż widziałem 187 na wąskich.

-187 miał oryginalnie montowaną sieczkarnię i z tego powodu ma o parę koni silniejszy silnik.

U mnie jest sporo górek więc mój sprzęt się bardzo dobrze spisuje nawet dymka nie puści.

Jeżeli ktoś ma problemy z tą maszyną to pisać na gg znam ją na pamięć.Tylko silnika nie robiłem.

Opublikowano

Dokładnie to nie wiem, ale powinna być miarka.

 

Chciałbym się dowiedzieć kto posiada taki kombajn. Chwalcie się, a szczególnie interesują mnie usprawnienia zastosowane w waszych maszynach. U mnie jest tylko halogen oświetlający heder i pręt podwieszający rurę wysypową.

Opublikowano

Ja mam 187

Nic mi nie przychodzi do głowy. Na pewno na targańcu zamiast łożyska igiełkowego zakładamu 2 wąskie łożyska kulkowe (nie pamiętam numerów, trzeba dobrać). O wiele tańsze i całkiem dobrze się spisują. Jak mi się jeszcze coś przympomni to napiszę.

Opublikowano

Czy ktoś z was posiada ksiązkę czesci do tego kombajnu? Jezeli tak czy mógłbym prosić o skan strony z przednia osia i zwojnicami na adres lindusss@gmail.com

Opublikowano

Miałem problem z przednia prawa zwolnica w kombajnie MF 240. Tryb który w niej siedzi miał wyłamane kilka zębów. Chciałem porównać czy jest to dokładnie taki sam tryb w innych modelach MF. Zakupilem używke z MF 187, włożyłem do swojego i wszystko gra elegancko.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Czy ktoś z was posiada ksiązkę czesci do tego kombajnu? Jezeli tak czy mógłbym prosić o skan strony z przednia osia i zwojnicami na adres lindusss@gmail.com

Miałem kiedyś katalog do kombajnów i ciągników fergusona. Jak znajde to postaram sie podrzucić tę stronę.

 

Tylko nie wiem co to są ZWOJNICE. Czy to ma związek z jakimiś zwojami?? to może gdzieś przy silniku elektrycznym? Bo przy osi przedniej nic takiego raczej nie ma...

Opublikowano
Miałem problem z przednia prawa zwojnica w kombajnie MF 240. Tryb który w niej siedzi miał wyłamane kilka zębów. Chciałem porównać czy jest to dokładnie taki sam tryb w innych modelach MF. Zakupilem używke z MF 187, włożyłem do swojego i wszystko gra elegancko.

Pozdrawiam.

 

chyba o zwolnice ci chodzi .. Bo tam zwojnic raczej nie ma :)

Opublikowano

hamulec jest dzielony na 2 stopy (acz w pierwszych latach produkcji 186 mógł mieć 1) i jest po prostu żyleta. Bębny są zamontowane na wałkach atakujących zwolnic, przez co malutkie bębny bez wspomagania zatrzymują to w miejscu bez najmniejszego wysiłku.

Opublikowano

Ja mam już z 5 lat MF 187.Super sprzęt tylko że mój był sprowadzany z Niemiec i strasznie wysłużony.Na początku trochę nas kosztował ale teraz już całkiem dobrze działa.Tylko mam problemy z hydrauliką bo olej ostatnio ubywał i "targańcem" od kosy.Przynajmniej raz na półtora dnia się urywa i trzeba zjeżdżać na 20 min,a chodzi sporo po zarobkach.Ogólnie wytrzymała maszyna silnik nie do zdarcia i prosty w budowie.Poza tym prawie zero hydrauliki więc się nie bardzo ma co psuć.Prosty w obsłudze może sześć dźwigni na całym podeście.Bardzo małe spalanie na 100 litrach półtora dnia ostrego koszenia.Szerokie koła przednie więc jak jednego roku było mokro to bizony wyciągali z błota,a mój szedł.Myślę że na nie duże gospodarstwo to super maszyna.

MF 187 różni się od 186 tym że:

-187 ma napęd młocarni na pas klinowy z wariatorem,a 186 ma napęd na łańcuch.

-186 ma wąskie koła chociaż widziałem 187 na wąskich.

-187 miał oryginalnie montowaną sieczkarnię i z tego powodu ma o parę koni silniejszy silnik.

U mnie jest sporo górek więc mój sprzęt się bardzo dobrze spisuje nawet dymka nie puści.

Jeżeli ktoś ma problemy z tą maszyną to pisać na gg znam ją na pamięć.Tylko silnika nie robiłem.

 

Witam widze ze masz mf ja tez go mam tylko ze 186 kupiłem go nie dawnoi mogłbys napisac co najczesciej sie w nim psuje?

koledzy ile wchodzi oleju do zwolnic do mf186?

Opublikowano

z boku zwolnicy masz śrubę jak się nie mylę na klucz 13 i ją odkręcasz. z góry lejesz olej przekładniowy jak zaczyna tą dziurą wylwewać to zakręcasz i masz poziom. Wchodzi coś koło 0,5- 1 litra oleju

Opublikowano

Jaki jest rozmiar pasa napędu sieczkarni w 206. Chodzi mi o pas do sieczkarni z nieruchomymi nożami, napęd sieczkarni jednym pasem z prawej strony, z koła zamontowanego na osi odrzutnika.

 

Opublikowano (edytowane)

panowie jak odkręcić tylną część podsiewacza tzn. tą część w której są zamocowane sita. z tyłu nie m problemu od spodu po dwie śruby z kazdej strony. chodzi mi jak zdemontować przód. wkręcony jest tam w środku imbus a na zewnątrz jest duża nakrętka na klucz 41. z katalogu wynika że ta duża nakrętka to szpilka. Wyjmował to ktoś jak się do tego zabrać? coś trzeba jeszcze odkrcać?

dobra uporałem się.

ten imbus w środku z drugiej strony zakończon jest stożkową nakrętką. odkręcając ten imbus nakrętka z drugiej strony może się swobodnie cofnąć i wtedy możemy używając klucza płaskiego 41 odkręcić a następnie wyjąć szpilkę ot i cały problem rozwiązany. uwaga klucz 41 nie tak łatwo wcisnąć od spodu aby odkręćić szpilkę

Edytowane przez 1210
Opublikowano

Witam

Czy ktoś z użytkowników 187 może napisać ile ma szerokości po zewnątrz w kołach i ile ma szerokości całkowitej bez hedera. Bo heder to może być chyba 2.5 lub 3m, takie dane są internecie. Chodzi o te dane do ewentualnego transportu na jaką lawetę by wszedł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez marian508
      witam serdecznie z racji że mam do wymiany filtry i olej w skrzynie biegów w moim fergusonie 5445 rok 2005 mam pytanie jakie są tam założone filtry chodzi mi o nr katalogowe oraz ile filtrów tam jest najlepiej gdzie sie znajduja
    • Przez Farmer12256
      Jest zrobione zdjęcie jak jest widelec i w środku jest jakaś tuleja jak wyjąć tom tuleję z widelca Massey Ferguson 3080 
      Każdemu dziękuję za pomoc

    • Przez Pawlacz
      Witam mam problem z załączeniem się młocarni w kombajnie mf 34.Problem polega na tym że gdy kombajn jest odpalony i ma prawidłowe ładowanie powyżej 14v, siłownik elektryczny który napina koło napinające pas próbuje się wysunąć ale na tym koniec nie chce wysunąć się do końca. Jeżeli kombajn jest zgaszony wszystko działa poprawnie. Jeżeli po zapaleniu kontrolki jeszcze nie zgasną czasami uda się załączyć młocarnie ale nie zawsze da się ją wyłączyć. Młocarnie załącza się przez dwa przekaźniki które zamieniają bieguny w zależności od tego czy chcemy załączyć czy wyłączyć. Przekaźniki były zmieniane na nowe i bez rezultatu ale na 99% z nimi wszystko jest okej. 
    • Przez piotrbajka
      Witam. Przejrzałem wszystkie tematy na temat MF i droninborg i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem a mianowicie:
      Mam problem z rozebraniem koła wariatora młocarni. Próbuje zdjąć zewnętrzna tarczę koła bo z tamtad olej wycieka uszczelniacz padł. 
      Tarcza koła się przesuwa do brzegu tego wewnętrznego cylindra i słychać metaliczne stuknięcie i dalej nie idzie
      Czy tam gdzieś jest jakies zabezpieczenie ukryte czy trzeba to wszystko z osi zdjąć i wtedy się rozmonuje może ktoś to naprawiał i coś podpowie 
      Na logikę to to koło powinno się łatwo rozmontować żeby np wymienić pas ale nie idzie proszę o podpowiedź 
       
       


      Chodzi o to koło pasowe

    • Przez hopper5
      witam. mam problem z kosą w tym kombajnie. pęka co najmniej 2 razy dziennie.gdzie szukać przyczyny?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v