Skocz do zawartości

AWARYJNOŚĆ VALTRY


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

@Michu wiesz.. pytałem się już parę razy i nikt mi nie odpowiedział , wiesz może dlaczego przy używaniu ładowacza czołowego powinno się wyłączyć amortyzacje przedniej osi? Bo tak na zdrowy chłopski rozum to właśnie amortyzacja powinna być włączona żeby tłumiła drgania (jak się wjedzie w jakąś dziure czy coś )

Opublikowano

@John wiem wiem mam naprawde nieprzyjemny charakter czepiam się wszystkiego i lubie łapać za słówka , tym bardziej proszę o wyrozumiałość i o to żebyś nie poczuł się urażony tym co zaraz napiszę .. a więc , wiem w jakim celu została wynaleziona amortyzacja ale Panie kolego drogi nie odpowiedziałeś mi na pytanie :D I bez szalaństwa żeby z obciążonym ładowczem 40km/h jeździć.

Opublikowano

W przypadku amortyzacji hydraulicznej korzysta ona z akumulatora hydraulicznego wypełnionego azotem. Jako że działa to na zasadzie naczynia połączonego, nie da się stworzyć takiego, który będzie pracował poprawnie w każdych warunkach. Aby spełniał on swoje zadanie, musisz znać ciśnienie jakie występuje w instalacji i do tego ciśnienia dobiera się ciśnienie azotu. Tak więc montując w fabryce taki akumulator, nie ustawiają go nigdy na obciążenia chwilowe, tylko na takie które występują najczęściej, a więc względnie pusty traktor + ładowacz. Jeśli teraz jeździsz z dociążonym ładowaczem, układ osiąga maksimum wydajności, membrana w akumulatorze ociera o boczne ściany co powoduje jej erozję i szybsze zużycie.

 

Ze strony Valtry: "Valtra's hydro pneumatic front axle suspension significantly increases driving comfort on roads or in the field. "

Opublikowano

witam czy też macie kłopoty z paliwem niby zimowe do -16C a jak odpalę valtre po sie po zakleja filter i kod L353 normalnie po odpaleniu kombinuję tak że polewam filtry gorącą wodą jak już zaczyna być cieply blok to wszystko jest ok zastanawiam się nad podgrzewaczem ale oryginalny kosztuje 700zł fakt że jest przygotowany do instalacji a znalazłem w necie kanadyjski za 200 zł dość ciekawy ale trzeba kombinować w instalacji dodam że filtry mam nowe i pompka jest sprawna i jeszcze dodam jak juz uda mi się odpalić Zetora to na tym samym paliwie chodzi

W związku że przechowuję palwo w plastikowych zbiornikach zauwarzyłem ze na dnie zbiera się osad parafiny więc pyta czy jeśli bym dorobił na okres zimowy rurkę która by siegała np do polowy zbiornika czt to by mogło rozwiązac problem?

Podgrzewacz paliwa do Diesla !!! STANADYNE !!! (1291356375 ...

Opublikowano

A nie lepiej dolać specjalnego środka przeciw zamarzaniu ON na zime? Ja tak robię i nie mam najmniejszych problemów , i dodatkowo "wiąże" wode zawartą w ON ( super sprawa , bo samo paliwo to nie problem gdyby było takie jak powinno być a jakie jest wszyscy wiemy)

Opublikowano

a dolałem zapomniałem nazwycoś na D... kierowcy ciężarówek ten prwparat chwalą no i jeszcze 5l benzyny i dalej kłopot chyba pojadę po lepsze paliwo a propo lepszego paliwa Statoil się chwali że takie lepsze Norweskie bla bla bla ubiegłej zimy zatankowałem passata i przy -20Cpo trzsie zaczął mi przerywaćjechał ale ledwo ledwo dopiero jak wjechałem w miasto i się ciut ociepliło to problem minął nawet napisałem reklamacje do centrali Statoil po tygodniu odpisali mi że z tego dnia tylko ja taką reklamacje złozyłem i nie mogą jej uznać ;)

Opublikowano

podobno Verva z Orlenu jest dobra. moj kumpel zatankowal do Peugeot'a 206, mowil ze roznica miedzy Verva a ON z Rafinerii GD. jest spora, samochod o wiele lepiej reaguje. nie wiem jak to paliwo ma sie w zimie.

Opublikowano

Panowie mój znajomy posiada Valtrę od jakiś 5 lat i jak do tej pory nie chce widzieć innego ciągnika na 160 hektarów jako główny ciągnik ona zrobi swoje i wcale nie pali tak dużo jakby się wydawało.

Z awaryjnością to był problem po roku siadła turbina serwis przyjechał wymienił bez problemu i co najważniejsze nie płacił za nic ,ciągnik jest mocny może siąść pod przednią oś z pługiem i nie ma że nie wyjedzie musi iść i koniec ,także ja bym go polecał bo jest tego warty Johny przy nim wymięka :rolleyes:

Opublikowano

stawiam flache, ze na bank john nie ciagnie gorzej od valtry ;)

Tak z ciekawości zapytam, czy dałeś sobie 10% za cytowanie wcześniejszego postu :)

 

A w temacie, jeśli mowa o tych Valtrach które posiadają silnik na przedniej osi, ty tyle samo ważący i na tych samych oponach john by niewiele zdziałał - rozkład masy zrobił by swoje.

Opublikowano

Kolega brzozak2 kiedyś to tłumaczył otóż to nie jest cytowanie całego postu lecz jest to przemyślane wybiórcze cytowanie . (coś pokopałem ale mniej więcej o to chodziło )

Skoro nowe valtry mają silnik nad przednią osią to jaki one mają rozkład masy??

Opublikowano

zgodze sie z toba @b0gdanie ;) idealnie gdy mozna podzielic prace pomiedzy ciagniki i wtedy nie trzeba z niczego rezygnowac.

 

i tak jak @andrzej24871 pisal, cytowanie selektywne jest dozwolone nawet ostatniego postu, chodzi tylko o to, zeby nie robic tego bezmyslnie. raz, ze do 1 linijki wlasciwego postu byla cala choinka cytowan, 2 ze kiedys serwery nie dzialaly tak sprawnie i na AF mielismy male klopociki, dlatego postanowilismy zwrocic na to uwage.

Opublikowano

Beznadziejny do transportu? No tak na polskie realia to się zgodzę. Na zachodzie niewielu by tak stwierdziło.

Silnik na przedniej osi miały tylko stare Valtry i Valmety, nota bene konstrukcja przejęta od Volvo, niestety nie oferowała zbyt dobrej zwrotności, stąd też jej zaniechano.

 

Dzięki za wytłumaczenie możliwości cytowania tekstu.

Opublikowano

witam mam problem z moją Valtrą mianowicie po odpaleniu chwilę popracuje i pierw wyświetla się kod L353(słabe ciśnienie paliwa) a pózniej L254(powietrze w paliwi) sprawsziłem cały układ połączenia przewody uszczelnienia załozyłem nowe filtry i ciągle to samo różnie kombinowałem ominąłem jeden filter i dalej nic ciągnik jest mi potrzebny a na serwis bym musiał trochę poczekać jak sądzicie co może byś dodam że pompkę zasilająca sprawdziłem w innej nawet większej Valtrze i nic u znajomego normalnie pracuje a u mnie nie

Opublikowano

Miałem podobnie w swoich.

W eNce utknoł kawałek z plastikowego zbiornika w przewodzie przed pompką (dokładnie w oczku wężyka które dokreca się śrubką)

W 6400 nie zlokalizowałem przedmiotu zatykającego przewód.

Pomogło dmuchnięcie sprężarką od strony pompki do zbiornika.

 

Dodam bo chyba nie wspominałem.

W 6400 zajeździłem tarczę sprzęgła i docisk przy stanie licznika 5800 motogodzin.

Ciągnik od początku intensywnie użytkowany w ładowaczu.

W N 141 śnieżyca skutecznie spsuła mi wyświetlacz na słupku.

Przestrzegam przy okazji kolegów aby chronić ten podzespół przed deszczem bądź śniegiem, gdyż wilgoć na pewno go uszkodzi, a nowa sztuka to wydatek 1300zł

Opublikowano

no też miałem podobnie tzn w kanale w przyłączu filtra a najgorsze że jeden z serwisantów mówił mi że siadł jakiś zaworek (którego nie ma) i trzeba kupić całe przyłącze filtra 1731zł

Opublikowano

W valtrach A-95 z turem miałem już takie problemy jak przy stanie licznika około 4000mtg siadło sprzęgło wymiana koszt ok 3tyś zł brutto chłodnica ok 2tyś mtg wymiana chłodnicy koszt ok 1500 zł, 4200 mtg pęknięta obudowa skrzyni rewersu mianowicie sprzęgło od elektrohydraulicznego włącznika przedniego napędu rozerwało obudowe koszt ok 7 tyś brutto a teraz przy stanie licznika 5400 mtg przedni most wyje jak cholera przy skręcaniu prawdopodobnie automatyczna blokada mechanizmu różnicowego siadła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v