Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co byście wybrali na moim miejscu z turem? Czy zetora 8441(lub podobnego), a może jagiegoś John deere'a(seria 6030),New hollanda(seria T5000),lamborghini(r2 lub r3) lub kubotę?Które z tych ciągników najmniej palą i mają najtańszy serwis?Ciągnik ma służyć jako pomocniczy w gospodarstwie 50ha, w którym jest jeszcze ursus1224,c-360-3p izetor 7211.Za wszelkie odp. zgóry dzięki.

Opublikowano

moj sasiad ma proxime z turem track lift 220 i nie jest z niej zadowolony co prawda ciagnik sie nie psuje bo pracuje tylko w turze i opryskiwaczu robiac okolo 150 mtg rocznie ale i tak go nie poleca mowi ze jesli bylby to jego glowny ciagnik to poszedl by z torbami ze wzgledu na zuzycie paliwa no i ten nieszczesny tur ktory przez kretynskie umieszczenie tlumika jest za daleko wysuniety do przodu jesli ma na turze okolo 500 kg to musi solidnie uwazac zeby go nie przewrucic juz kilka razy nie wiele brakowalo

Opublikowano

Z tych ciągników jako pomocniczy wybrał był Lambo R3, bądź Kubotę np.M6040, lub M7040. Jako pomocnik nie jest potrzebna wysoka masa (np.zetor), ale niskie spalanie w lekkich pracach. Serwis tańszy będzie oczywiście Lambo, ale za to Kubota nadrabia wyposażeniem, np. rewers bez sprzęgła w standardzie, klimatyzacja itd.. R3 w tańszej wersji Standard będzie "goła" i sporo tańsza od kuboty.

 

PS. Po co ci tyle ciągników na tyle ha??

Opublikowano

w r3 evo 85 z turem można spokojnie liczyć na spalanie poniżej 4 l/godz solidna przednia oś i w standardzie opony 14,9/24 oraz skrętne błotniki to duże atuty do tura, minus to jednak jak już ktoś pisał lubi zaboksować tylnymi kołami do tyłu, nie wydaje mi sie zeby to było ze względu na mase a raczej na rozłożenie masy na ciągniku i charakterystyke silnika, dlatego trzeba by się do tego przyzwyczaić i obciązniki na tył, minus r3 do tura MUSI mieć szkalny dach bo wyżej ciągnika nic nie widać.

Co do zetora podzielam zdanie @Timasza

Opublikowano

ferdek zapraszam do mnie . proponuje pługi czwórki i orkę po kukurydzy a sie zdziwisz ile to twoje lambo łyknie . gwarantuję ze sporo ponad 10 l. dla ciekawych test w top agrar 02: 2008

lambo-moc max. i moc nom jednostkowe zuż paliwa 344

proxima 291 i 304

td 80 295 i 299

mf 5435 263 i 328

godzinowe zużycie paliw przy mocy nom. lambo 21,1

proxima 18,9

td80 16,2

mf 18,9

ogólnie perkinsy nie wypadly w porównaniu do zetora jakoś oszałamiajaco. tak więc jak pisał kolega bardziej w głowach panuje przesąd ze zetor to smok a inne to 3 l na godzinę

Opublikowano

Dokładnie .@ferdek nie wie ile mu lambo spali bo nie jest dobrze obciażone .Ja równiez zapraszam do mnie na orke po kuku traktor z 4skibowym pługiem 4*35 ma jakies 10%zapasu mocy na biegu 3 polowej tj 5kmh , a nawet z 3skibowym pługiem ma ciężko jak cholera wiec i swoje spali .A propo spójrz na testy spalania tak jak kolega wyżej pisze . Pamiętam jak ojciec orał po kuku ursusem 360 na 3polowej i traktor ryczał normalnie.

Opublikowano

wiem o tym teście i dziwny jest dla mnie ten wynik, bo r3 ma system antyprzeciążeniowy że silnika nie da sie przeciążyć ciągnik spada z obr i tyle po przez mniejszenie dawki paliwa więc nie wiem jakim cudem osiągneli taki wynik na hamopwni, pyatny o to dieler twierdził że to dlatego że wersja gs i sprzęgło hydrauliczne ma duży pobór mocy, co do moich doświadczeń staram sie nie katować ale w talerzówce na wyższych biegach i 4x4 więcej jak 7-8l nie spali, może jak bym sie bardziej postarał 10 by pękło ale watpie, bo puki co większego wyniku jak 7-8l nie uzyskałem

Opublikowano

Hmm-siła złego na jednego ;)-no to i ja się jeszcze do tych złych dołączę-ciekawe jak bym tak do swego pługa te Lambo Ferdka podczepił albo do belarki i heja w torfy hardcore uskuteczniać :o-pewnie skończyłyby się teksty o rewelacyjnym spalaniu jak ręką odjął...

Opublikowano

Talerzówka talerzówką ale weż go pusć w orke z pługiem 4skibowym po kukurydzy gdzie od 2 mies deszcz nie spadła ziemia mocno przesuszona to zobaczysz ile łyknie , my jednego roku oraliśmy pługiem 5*35 bo nam sie korpusu nie chciało odkrecac i traktor był 100% obciazony , dym z komina było lekki widac a traktor był prawie nowy rok miał no ale jakoś sie poorało ale teraz to 3*30 oramy 5km/h szybciej pług wychodzi z ziemi.

Opublikowano

Koledzy wyjaśnijcie mi proszę jaki wpływ na zużycie paliwa ma sprzęgło hydrauliczne, kolega Ferdek w każdym temacie broni zużycia w Lamborghini tym że to sprzęgło ma duży pobór mocy. Wdług mnie sprzęgło hydrokinetyczne to tak ale hydrauliczne, nie jestem aż takim znawcą techniki a pewnie na forum są koledzy lepiej znający temat techniczny więc chętnie wysłucham opinii.

Akurat się składa że ostatnio siedziałem w AGROFARMIE 85 z ładowaczem i potwierdzam że bez szklanego dachu to mocna lipa, stosunkowo kabina jest niska i przy układaniu np. sterty ze słomą to po kilku godzinach pewnie szyja da się we znaki. W wersji z klimatyzacją i normalnym dachem rozwiązanie umieszczenia klimy dodatkową nadbudową na dachu tzw. grzybem (moje skojarzenie) jest fatalne nie po dzisiejsze czasy co dodatkowo podwyższa ciągnik. Szklany dach dopłata ile???

Co do zużycia paliwa i słynnego testu TA, kiedyś przeliczyłem zużycie na uzyskiwaną moc przez ciągniki w teście, teraz nie pamiętam ale wyszły mi w zasadzie różnice bardzo małe, co uświadomiło mi że tak naprawdę w teście tym ZETOR nie jest smokiem o jaki go posądzają, oraz fakt że PERKINS też taką rewelacją nie jest. Zwracam uwagę na fakt pominięty w teście, że ciągniki testowane miały w zasadzie każdy z nich inne systemy zasilania paliwem. Najstarszy i najprostszy to ZETOR pompa tłoczkowa, MF pompa wirowa, LAMBORGHINI chyba pompowtryskiwacze (zaznaczam że tutaj pewności nie mam) co moim zdaniem też ma wpływ na zużycie paliwa.

Opublikowano
Z tych ciągników jako pomocniczy wybrał był Lambo R3, bądź Kubotę np.M6040, lub M7040. Jako pomocnik nie jest potrzebna wysoka masa (np.zetor), ale niskie spalanie w lekkich pracach. Serwis tańszy będzie oczywiście Lambo, ale za to Kubota nadrabia wyposażeniem, np. rewers bez sprzęgła w standardzie, klimatyzacja itd.. R3 w tańszej wersji Standard będzie "goła" i sporo tańsza od kuboty.

 

PS. Po co ci tyle ciągników na tyle ha??

Opublikowano

ja tam jestem tego zdania ze spalanie zawsze idzie w parze z mocą... przykład C-360, popma przetyrana -ciągnik na 5biegu nie moze sie poradzić, uzywana do oprysków częsciowo siania nawozów, wieloraka -lekkie prace w gosp. jak dwa razy w miesiącu sie tankowało... zimą przeszła mały remoncik, pompa po regeneracji, zmienione koncówki wtryskiwaczy, ciągnik dosłownie rakieta tylko ze kilka razy pod rząd maszerowałem z pola po paliwo, spalanie konketne teraz ma...

Podobny przykład

 

kolo ma zetora 5211, kupuje farmtraca na 70 (bez przodka) pytam go o spalanie, zachwycony mówi ,,ło tego jak zatankuje to jezdze i jezdze"

po 2 miechach pytam go ,,a jak tam farmtrac spisuje sie?" a on ,,ło miekki jest, miekki, zetor w trzech skibach mróczy a ten ma cieżko"

Morał z tego taki ze jedno jest dobre do cięzkiej roboty a jedno do lekkiej

 

Myslę ze w tym temacie powinien kazdy opisac (szczerze przede wszystkim) swoje spostrzezenia na temat spalania, nie prowokowac do kłótni bo czyjs pali mniej.... kolega który założył temat by miał czarno na białym który ciągnik do jakich prac i luzik ;)

Opublikowano

oj jak Wy jeździcie po tym biednym ferdku :o ale na szczęście chłopak się nie daje i dzięki temu rodzą się ciekawe dyskusje :D

 

 

co do spalania ciągników to mnie się wydaje, że kiedyś (EuroI) różnice w spalaniu pomiędzy modelami tej samej mocy różnych marek były większe, teraz kiedy silniki muszą spełniać wyższe normy spalin to różnice się zmniejszyły...mam porówanie U4512 do MF5455 i mam gdzieś testy ciągników 80-90Km z 98r jak poszukam to napisze coś więcej...

 

a co do szklanego szyberdachu w Lambo to do pracy z ładowaczem na pewno bym do niego dopłacił, ale w tym roku miałem okazję przetestować swój organizm przy zwożeniu słomy C-330 + tur1 :D i po bitych 14h jeżdżenia (przez ten czas byłem dosłownie 30min na obiedzie) wogóle nie odczuwałem braku tego wynalazku pomimo, ze widoczność na ładowacz jest fatalna i żeby zobaczyć wierzchołek drugiej kostki na wysokości 4m trzeba było głowę położyć na kierownicy...ale za to kolana to myślałem ze mi wybuchną-strasznie bolały, cały czas sprzęgło, gaz, hamulec.

 

także bez szyberdachu można się obyć, bez EH rewersu nie... ;)

Opublikowano
Co byście wybrali na moim miejscu z turem? Czy zetora 8441(lub podobnego), a może jagiegoś John deere'a(seria 6030),New hollanda(seria T5000),lamborghini(r2 lub r3) lub kubotę?Które z tych ciągników najmniej palą i mają najtańszy serwis?Ciągnik ma służyć jako pomocniczy w gospodarstwie 50ha, w którym jest jeszcze ursus1224,c-360-3p izetor 7211.Za wszelkie odp. zgóry dzięki.

Zapominacie się Panowie i robicie oczywiście oftopic, bo oczywiście poruszył ktoś temat bestseler na Af czyli spalanie w orce, jak juz zaczeliście to ja dodam tylko ze nic w przyrodzie nie ginie jaki opór taka moc potrzebna żeby opór pokonac i spalanie adekwatne do tej mocy,

Napiszcie lepiej jak sie dane ciągniki sprawdzają z ładowaczami i jakimi ładowaczami!

Opublikowano

kolego pioter nie zalezy mi na tym aby na koledze ferdek jeździć, tylko chcę wiedzieć czy faktycznie to sprzęgło ma takie zapotrzebowanie mocy to po pierwsze, zgodzę się w 100% że po tylu godzinach pracy to noga od sprzęgła może nieźle dać w kość a po drugie to żywotność sprzęgła elektrohydraulicznego jest z pewnością dłuższa niż suchego.

Z tym spalaniem masz rację, osobiście uważam że obecna norma spalin EURO III niestety nie wpływa korzystnie na nas portfel, tzn. silniki zostały zduszone z mocy, dodano recyrkulatory spalin EGR, a w wielu modelach niestety dodano elektronikę typu common rail co zwiększyło ceny maszyn i zwiększyło skomplikowanie budowy czego przykładem jest np. MF seria 5000.

Opublikowano

Mckylo nie wiem jaka jest dokładnie kostrukcja tego sprzęgła, ale podejrzewam że są to tarcze w kąpieli olejowej więc siłą żeczy tarcze i cały mechanizm sprzęgał pracujący w oleju ma większy opór niż sprzęgło suche obracające się w powietrzu, więc jakis pobór mocy musi być jeśli wentylator od chłdonicy stawia opór to dlaczego sprzeglo w kąpieli olejowej nie stawia, moim zdaniem nawet większy opór niż wentylator

Opublikowano

No właśnie jacyś panowie z urzędu wprowadzają nowe i coraz bardziej surowe normy spalań, a ciągniki palą coraz więcej ;) A jaka jest różnica w poborze mocy jak coś się kręci w oleju, a w powietrzu? Tego to nie za bardzo kumam :o

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v