Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mulitipower nie działał na zimnym oleju, dopiero gdy sie rozgrzał. Po zdjęciu pokrywy górnej skrzyni zobaczyłem że jest pękniecie z boku tego sprzegła hydraulicznego  jest to pęknięcie w dwóch miejscach tak jakby to była pokrywka tego sprzęgła. mam pytanie czy ten wałek pierwszego stopnia wychodzi do przodu w strone silnika? i czy to sprzęgło wyjdzie bez wyciągania skrzyni czy trzeba wyciągać skrzynie biegów. wałek jest na łożysku igiełkowym. 

59a8fdf1bcaff49agen.jpg

ba11ce732750d763gen.jpg

Opublikowano

tak wałek powinien wyjść do przodu a sprzęgła raczej nie wyjmiesz bez rozjechania skrzyni od mostu bo musisz wodziki cofnąć do tyłu aby była możliwość wyjęcia sprzęgła ze skrzyni do góry, bynajmniej tak jest w naszych polskich Ursusach/

Opublikowano (edytowane)

Jutro spróbuje wyciągnąć wałek, dzieki za odpowiedź, moj jest w wersji angielskiej. Jutro napisze czy wyszło czy nie

Edytowane przez kaseton
Opublikowano

Wygląda na to że trzeba wyciągnąć skrzynie biegów, bo wałek do przodu nie wyjdzie bo przystawia ta podkładka zaznaczona na zdjęciu czerwonym kolorem.jest mniejsza średnica tej podkładki niż frez na wałku po prawej. I chyba trzeba wyciągnać skrzynie i rozebrać góre skrzyni i wypchać wałek do tyłu.  To kolorem zielonym to jest jakieś zabezpieczenie?

b971581b4dc43c82gen.jpg

Opublikowano

Dzisiaj wyciągnelismy ten wałek. Trzeba było wyjechać skrzynią biegow do przodu okolo 30 cm wyciągnać wałek górny z trybami i wtedy wałek sprzęgłowy wychodzi do tyłu. i sprzęgło hydrauliczne wychodzi do góry. rozebrałem sprzęgło i górna pokrywka jest pęknięta w dwóch miejscach a dwie tarcze sprzęgłowe są całokowice zdarte cierna część tylko jedna tarcza jest cała..Nie wiem czy taką pokrywe można gdzieś kupić i tarcze sprzęgłowe i przekładki?

Opublikowano

i co to jest na zdjęciu co zaznaczyłeś zielonym kolorem? zacznij szukać nowych części ,jakby nie było to używane a ewentualnie w sklepie zobacz czy czymś się różni to Twoje sprzęgło od sprzegła na WOM z Ursusa MF bo może będzie coś pasować :)

Opublikowano

Na wałku 1 i 2 stopnia są pozakładane po 2 piersćienie zamkowe na wałek. Czy wie ktoś jakie one mają zadanie? bo za nimi jest uszczelniacz i te pierścienie na pewno nie są uszczelniające

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v