Skocz do zawartości

Renault 120.54 nie chce jechać na wolnych obrotach .Ciąg dalszych problemów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Mam taki problem,że moja Renia nie chce wogule jechać na niskich obrotach przy rozgrzanym oleju .Na zimnym jt ok.Kiedyś miałem ten problem ale po czasie sam minął i znowu się pojawił .Dodam,że filtry i olej są wymienione ,pompa hydrauliczne też .Ma może ktoś jakieś sugestię co może być przyczyną tej awarii ? Proszę o szybką pomoc .

Opublikowano

Nie wiem dokładnie Bo jeszcze nie wymieniałem od zakupu ale nie szedł bym w tym kierunku bo jeszcze nie dawno było wszystko ok.A czy przyczyną mógł by być przycięty lub zabrudzony jakiś zaworek na wyspie elektrozaworów ?
Bo w sumie od jakiegoś czasu mamy już ujemna temperature

Opublikowano

Gdy odpalam ciągnik rano (np dziś ) ciągnik przez około 10/15 min pracuję normalnie.Po tym czasie zaczyna się zapalać kontrolka ostrzegawcza i od smarowania skrzyni.I wtedy zaczyna się problem bo przy dodaniu gazu gasną kontrolki i dopiero ciągnik rusza.
Ostatnio gdy Renia pracowała przez około godzinę to musiałem wkręcić silnik na 2tys obrotów ,że by kontrolki zgasły i ciągnik ruszył

Opublikowano

Z całą pewnością przypadłość ta nie jest zależna od ujemnych temperatur.

 

1.Jaki masz olej: producent i pełna nazwa oleju?

2. Ile mth przepracował na tym oleju i/lub ile miesięcy (lat)?

3. Olej był wymieniany, czy niewymieniany? (w pierwszym poście piszesz, że wymieniany, zaś w trzeciem, że nie)

 

Opublikowano

olej niema tu nic do rzeczy prawdopodobnie jest uszkodzone uszczelnienie kosza sprzęgłowego, tarczki kosza lub oringi rurek doprowadzających olej do kosza sprzęgłowego  .A czy tak się dzieje na każdym półbiegu i do przodu i tyłu ? trzeba zmierzyć ciśnienie w bloku elektrozaworów

Opublikowano (edytowane)

Olej przeze mnie nie był wymieniany lecz przez poprzedniego właściciela przed sprzedażą a ciągnik mam od roku u siebie .A jezeli chodzi o olej to postaram się dowiedzieć jaki jest dokładnie zalany.


Tak się dzieje na każdym biegu ,przód i tyl .A ile powinno wynosić ciśnienie na bloku elektrozaworów? I czy dużo roboty będzie z uszczelnieniem kosza sprzęgłowego itp? Bo nie ukrywam Renia jest mi potrzebna

Dodam jeszcze fakt ,że zauważyłem gdy po odpaleniu ciągnik prze pierwsze kilka min zachowuje się tak jak powinien ale gdy zacznę skręcać szybko kierownicą to zapalają się właśnie dwie kontrolki ( smarowanie skrzyni i ostrzegawcza)

Edytowane przez Aprilars125
Opublikowano

Skąd pewność że poprzedni właściciel wymienił olej przed sprzedażą. Widziałeś na własne oczy że wymieniał czy tylko tak Ci powiedział?
Bo mało kto wymienia olej przed sprzedażą i może się okazać że ten olej już ma dobrych kilka lat przepracowanych a może nawet i kilkanaście lat. Zacznij od wymiany oleju i filtrów, a dopiero później jak dalej będzie problem szukaj innej przyczyny bo taka wymian przez poprzedniego właściciela śmierdzi mi na kilometr. 

Opublikowano

ciśnienie oleju na bloku ok 2.2 MPa  , rzadko  się zdarza by wymiana oleju i filtrów naprawiła traktor, ta kontrolka zaświeca się gdy kręcisz kierownicą na postoju czy w czasie jazdy? .Pompę wymieniałeś sam na nową czy znajomy? bo włączenie dodatkowego odbiornika oleju powoduje spadek ciśnienia w skrzyni  czyli albo pompa słaba albo olej ucieka bokami

Opublikowano

wiesz ale też masz odpowiedni stan oleju i pompa jaki ma wydatek czy nowa a może była regeneracji  może też mieć za mały wydatek jak chodzi na wolnych  obrotach 

Opublikowano (edytowane)

Panowie dziś spuscilem olej i zlecialo mi tylko około 40 litrów .A gdzieś czytałem ,że do tej skrzyni musi być 70 litrów .Może to być po prostu za mało oleju ? Bo już nie mam pojęcia co może być , wszystko jest sprawne i sprawdzone a ciągnik nadal tak samo się zachowuje .Może po prostu mam miarkę od oleju Lipna ? Bo ona pokazuje stan

Edytowane przez Aprilars125
Opublikowano

Teraz pytanie co robić .Lać na oko czy dostać orginalną miarkę 


60 litry do zwykłej skrzyni ,a 70 litry do skrzyni tractoshift -takie info znalazłem w necie i w gazecie Agromechanika

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem jak to się fachowo nazywa ale znajduje się on w takiej rurce za filtrem olejowym przy silniku i on właśnie się tak zaciol ,że było trzeba użyć młotka :)

Edytowane przez Aprilars125

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v