Polecane posty

tjszl    0

Witam 

 

Wszystkich forumowiczów agrofoto.pl.

Kupiłem niedawno mojego pierwszego Wladka i dosyć szybko pojawiły się pierwsze problemy z którymi nie wiem jak sobie poradzić i proszę o radę.

Pomijając jakieś drobne usterki ostatnio podczas orki wynikła grubsza sprawa mianowicie wyciekł z silnika praktycznie cały olej pomiędzy dwoma dolnymi śrubami mocującymi pompę paliwa. Miejsce to zaznaczyłem strzałką na załączonej fotografii. 

Pompa niedawno była wymieniana na nową uszczelka również, śruby są mocno dociągnięte. 

Zanim zacznę rozkręcanie chciałbym się doradzić jaka może być przyczyna tego wycieku i co należy naprawić.

 

Z góry dziękuję post-206712-0-41169100-1480260857_thumb.jpg 

  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arofelgi    0

mogła uszczelka się uszkodzić tam jest kanał ciśnienia oleju miedzy dwoma śrubami, ja jeszcze nie miałem takiego problemu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

Zła uszczelka bez otworu dla przepływy ojeju smarowania napędu pompy. Bywały takie do nowych typów pomp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tjszl    0

Dziękuję za odpowiedzi 

 

Wczoraj odkręciłem pompę i uszczelka wydaje się dobra posiada  wycięcie między dwoma dolnymi śrubami na ten kanalik.

Ale co zastanawiające w pompie paliwa ten kanalik jest ślepy niema tam dalej żadnego przepływu.

Więc w nawiązaniu do odpowiedzi Slawek 99 czyżbym miał złą pompę paliwa ?

Co począć jeśli tak ? czy można zaślepić ten kanalik (bo to z niego wyciekł olej) czy wymienić pompę ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

Pompy e t25 nie mają centralnego smarowania. Olej w pompie jeśli dobrze pamiętam wymienia się co 10mth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

Dziękuję za odpowiedzi 

 

Wczoraj odkręciłem pompę i uszczelka wydaje się dobra posiada  wycięcie między dwoma dolnymi śrubami na ten kanalik.

Ale co zastanawiające w pompie paliwa ten kanalik jest ślepy niema tam dalej żadnego przepływu.

Więc w nawiązaniu do odpowiedzi Slawek 99 czyżbym miał złą pompę paliwa ?

Co począć jeśli tak ? czy można zaślepić ten kanalik (bo to z niego wyciekł olej) czy wymienić pompę ? 

 

 Jaki typ  masz pompy stary czy nowy? Chodzi dokładnie czy ma stalową tuleje razem z obudową po której pracuje tryb napędzający czy ta tuleja jast razem z zabierakiem na osi pompy

 

 

Pompy e t25 nie mają centralnego smarowania. Olej w pompie jeśli dobrze pamiętam wymienia się co 10mth.

Romano jesteś tego pewien ? czy tylko przypuszczasz. Nie chodzi o olej w pompie tylko w napędzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romano82    4

Do pompy nie ma centralnego sterowania. W tych z lat 70' 80' i do momentu kiedy pojawiły się t25 leda - pompę trzeba smarować oddzielnie. Korek wlewu na górze, kontrolny stanu w połowie wysokości napędu przy ramieniu dawki i spustowy na dole. Kontrolny i spustowy na klucz 14mm a wlewu z odpowietrznikiem na 17 lub 19. Co w nowszych było to juz nie wiem. Co do tego kanału to raz swojego rozbierałem z tamtej strony, ale nie pamiętam jak to wygląda. Po złożeniu nie było rewelacji. Przypuszczam, że tym kanałem idzie olej do smarowania albo rozrządu albo wałka wyrównoważającego. Ps. Skąd jest w bloku zasilanie do klawiatury z panewki czy z tego kanału?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej6131    0

Jak się nie mylę jest smarowanie ale napędu pompy, sama pompa jest smarowana od góry ręcznie co 10 motogodzin.Jeśli masz całą uszczelkę  nie powinno przepuszczać , sprawdź czy nie ma gdzieś przecięcia

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dexter170
      Witam, wymieniłem głowice bo zawory latały już w tulejach i mam teraz problem bo oczywiście chińczyki zrobili źle odwiert pod śrubę smarowania i była za płytka przez co wyrwałem gwint. Są na rynku śruby M14 więc przegwintowałem, zamontowałem i działa. Nie bawiłem się w wymianę tuleji bo się naczytałem że powszechnie dostępne są kijowe.
      Martwi mnie tylko smarowanie czy nie za bardzo zablokowałem kanał oleju, tzn dźwigienki są smarowane, olej leci, ale sprężyny suche, oleju może kropla czy dwie pod nimi reszta spływa a tuleje wystają przecież ok 2cm nad poziom głowicy. To jest w porządku czy mam się martwić?
      Ciśnienie normalne 3,5 na zimnym i 2,5 przy 80. Nie chcę żeby te nowe zawory się zatarły jak pojadę w pole.
    • Przez Tomaszzt25
      lv_0_20231215164649.mp4 Witam Aktualnie mam stomile 11.2-28 i chciałbym kupić większe opony ze względu na to że t25 często wyjeżdża w trasy.
      I moje pytanie brzmi co wybrać? 12.4-28 czy 13.6-28.
      Ciągnie rotacyjną,zgrabiarke,kopaczkę, rozsiewacz nawozu,a rzadziej pług,poznaniaka i kultywator
       
       
    • Przez leszeksz2
      Witam. Przy okazji naprawy hamulców zauważyłem że na kole zębatym blokady mam uszkodzone zęby. Rozkręciłem śruby mocujące i wyjąłem kołki mocujące do korpusu mechanizmu różnicowego. Próbowałem zdjąć tą zębatkę, ale ani drgnie (ściągaczem, obstukiwanie itp.). 
      Jak zdjąć tą zębatkę. Czy trzeba wyjmować cały mechanizm różnicowy ze skrzyni?
       
       
       
    • Przez ZETORRRRRR
      Witam mam taki problem nie wiem co jest wymienialiśmy pompę olejową bo się klin wyrobił na nową silnik jest ustawiony jak mówi książka na 1,5 do 3,5
      jest ustawiony na 3 złapie lekko tem. i szaleje ciśnienie skacze i maleje.
      Co jest jak je dobrze ustawić co może być wadą może regulator. Piszcie czy mieliście takie problemy i jak mieliście jak je rozwiązaliście. Pozdrawiam
    • Przez MarcinKdziak
      założony nowy docisk i łożysko oporowe i dalej nie chce wysprzęglać.Bez odpalonego ciągnika jak jest bieg wrzucony i wciśnie się sprzęgło ,to nadal jest na biegu i wogule nie wysprzęgla tylko czuć załączony bieg .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj