Skocz do zawartości

Apetyt na paliwo w Valtrach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@kubi po to stosuje się te 4 zakresy by lepiej wykorzystać przełożenie (tak mi się zdaje)

 

A co do różnicy w grupie AGCO, może nie ma (nie będzie) ich w konstrukcji, ale sądzę że w kabinie pozostaną różnice w obsłudze, choć w Fendtcie serii 900 Vario i MF 8690 jest dość podobny :D , a każda z tych 3 marek ma w wyposażeniu kabiny coś wyjątkowego i nie powtarzalnego co mi się podoba ;):D:)

 

------------------------------------------------------

 

A ile mniej spali ciągnik z przekładnią bezstopniową, niż ze zwykłą?

 

A co do nowych przekładni Valtry to:

 

- Versus 30/30 PowerShift

- Direct bezstopniowa (4 zakresy: A: 0-9 km/h; B: 0-19 km/h; C: 0-30 km/h; D: 0-50 (40) km/h)

 

Moim zdaniem zakres "C" jest niepotrzebny. Ogólnie to w AGROmechanice (listopad 2008) ładnie opisane po polsku ^_^

Opublikowano

kolego odpowiedz na twoje pytanie o zuzycie paliwa masz powyzej swojego posta chodzi to o model serii t 151 ecopower moim zdaniem mzszynka godna polecenia

co do wyboru miedzy Valtra a Mccormikiem to na twoim miejscu bralbym Valtre choc nie wiem jaka jest roznica w cenie miedzy tymi markami bo wydaje mi sie ze Mc bedzie sporo tanszy

Opublikowano
kolego odpowiedz na twoje pytanie o zuzycie paliwa masz powyzej swojego posta chodzi to o model serii t 151 ecopower moim zdaniem mzszynka godna polecenia

co do wyboru miedzy Valtra a Mccormikiem to na twoim miejscu bralbym Valtre choc nie wiem jaka jest roznica w cenie miedzy tymi markami bo wydaje mi sie ze Mc bedzie sporo tanszy

 

szczerze kolego jeżeli to ten model to bym się nie zastanawiał. a co do cen to powiem Ci że dużej różnicy nie ma. 200 konna Valtra chyba T191 370tyś a McCormik tez 200-konny 320 tyś. Także chyba nie będziemy się zastanawiac...

Opublikowano

kolego grodzioman pytanie czy McCormick czy Valtra jak zwykle jest trudne bo to Ty masz wydać pieniądze a każdy chce aby wybór był trafny a różnie to bywa, skoro 50 tys złotych to nie różnica to nie ma o czym dyskutować.

moim zdaniem na rzecz MCcormicka przemawia cena w stosunku do Valtry biorąc pod uwagę wyżej post o cenie, konstrukcja ramy silnika, silnik leży luźno na poduszkach gumowych oraz skrzynia biegów która pod względem zakresów i ilości biegów pod obciążeniem przewyższa Valtrę, 8 półbiegów na każdym zakresie więc w pracach polowych bardzo istotne, co do jakości oba ciągniki porównywalne czyli zdarza się coś czasem w awariach ale nie jest źle, co do zużycia paliwa to moim zdaniem ECO POWER to trochę bardziej reklama jak faktycznie odczujesz to w pracy i portfelu, jeżeli będziesz pracował z agregatem aktywnym czy inną maszyną wymagającą WOM to raczej na 1200-1400 obr/min nie popracujesz no chyba że się mylę, W numerze TOP AGRAR 6/07 było porównanie ciągników w zużyciu paliwa i McCormick bez ECO Power bo tego nie ma wypadł lepiej niż Valtra T140e. Przy teście testowano jazdę na pełnych obrotach i tzw oszczędnych i w McCormicku można było zaoszczędzić przy jeździe oszczędnej 11,5% paliwa a VALTRA 7%, test był obiektywny robiony w Niemczech więc coś w tym jest. Myślę że argument ważny przynajmniej dla mnie. Ja na marketing patrzę przez palce bo życie życiem. Myślę też że serwisowo tańszy w przeglądach będzie McCormick w częściach też przynajmniej łatwiejszy dostęp.

Miłego wyboru pozdrawiam

Opublikowano

Napewno 8 półbiegów w MC jest plusem.Serwis a ciągnik to dwie różne sprawy.Są przypaki że serwis jest 5 km od domu(w zależności od marki),ale jeżdzi się tam co tydzień albo czeka na naprawę 3 dni, ale może być 200km i serwis jest na drugi dzień jak było w moim przypadku.T151 duży moment obr 680 w transporcie 730 moc max 159km.Ze spalaniem przyzwoice,chociaż jak się pokręci na małych kawałkach to potrafi wciągnąć.

Opublikowano

odnośnie spalania silników SISU: wCASE CVX mam 140KM(z boost 160)w orce z pługiem ATLAS 5skib na 28-30cm, ok 1500obr.ziemia IV-VI klasa pochłania 16-20litrów na ha(kształt pola ma mniejsze znaczenie)

agregat uprawowo-siewny aktywny 9-11litrów na ha

ale najbardziej mnie zadziwia transport z 18tonową przyczepą=>do Łomży po młóto 52km-20 litrów(przyczepa waży ponad 6 ton) z powrotem wiozę 20 ton ładunku i ubywa 27-28 litrów TO JEST CHYBA FENOMEN COMMON RAIL

najniższe spalanie na postoju to 1,5 l/h

przy owijarce do bel wyskakuje 2 l/h

jazda samym ciągnikiem przy 43km/h=>14 l/h

Opublikowano

.Kolega ma valtrę 8550 i też mówi że wtransporcie to wskazówka szybciej spada.Te silniki nie lubią wysokich obrotów.W moim 42km-1800obr,ale widzę.że co jest dobre dla ekologii jest złe dola kieszeni.Spalanie w trasporcie mogłoby być niższe-za to zaoszczędza w polu.

Opublikowano

Ojoj... chlopaki szczerze powiem że jestem zielony jeszcze w nowych maszynach. Ciagnik ten musi byc po prostu bezawaryjny. Cena ciągnikia ceną. aLe jakośc i spalanie na pierwszym miejscu łącznie z serwisem i dostępnością ceny... Mieszkam blisko Bartoszyc (tam jest główny daler McCormika-a "Romanowski") co robic co wybrac czekam na dalsze wasze opinie ponieważ nasza opinia (rolników jest najważniesza) Pozdrawiam :rolleyes:

Opublikowano

Kolego grodzioman fajnie że chcesz ciągnik bezawaryjny tylko szkoda bo ja osobiście takiej marki nie znam zapewne wielu kolegów na forum też nie. Dla mnie wzorem był i jest Case MX i Case Magnum stare dobre ciągniki mało awaryjne.

McCormick jest w wielu elementach kontynuacją tych dawnych modeli Case, rama o tej samej konstrukcji itd.

Moim zdaniem skoro masz blisko do Romanowskiego to duży argument za, serwis masz blisko i to centralny, ciągniki te jeżdżą w gospodarstwie Romanowskiego więc jemu też zależy aby w sezonie pracowały i to ciężko, zapewne duży magazyn części zamiennych gdzie wielu dealerów może pomarzyć o takiej ilości zapasów. Moim skromnym zdaniem są to argumenty obok których nie można przejść obojętnie ale i tak masz odczucia swoje i one zdecydują ale czasem warto się mocniej zastanowić i wziąć pod uwagę wszystkie argumenty.

Opublikowano

a czemu duża jak się praejrzy strony DLG to fakt JD i FENDT są ekonomiczniejsze ale ale nie pozostałe marki więc można powiedzieć że wypada średni a ja już pisałem ze mój ciągnik pali 20l/h w wypadku najintesywniejszej pracy duzo?

Opublikowano

pamietam jak w tamtym roku przyjechala przedstawicielka valtry, chcialem oferte wlasnie na ta n121 i jednym z jej argumentow byla oszczednosc paliwa. teraz jak ja spotkam to pokaze jej ten test :blink:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Szkoda, że Valtra ma tylko ciągniki. :unsure:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v