Skocz do zawartości
pupeq

Apetyt na paliwo w Valtrach

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Paliwo
pupeq    0

Witam,

Wiele mówi się o silnikach w Valtrach, silnikach sisu diesel.

Mówią, że mało ropy zużywają, że żywotne, bezawaryjne i w ogóle cacy.

Czy to tylko mity ? Czy rzeczywiście tak jest?

Chodzi mi głownie o opinie odnośnie serii A oraz N.

Mile widziane zdanie właścicieli tychże maszyn i wszystkich innych owszem też ^.-

Jakie jest rzeczywiste spalanie i w jakich warunkach(orka, zwożenie bel)?

Chyba Valtra A85 nie spali w trasie bez obciążenia tyle co Ursus 3P ;P ?

Dziękuję za informacje i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

nie wiem jak sisu diesel ale silnik deutz 2012 (agrofarm r3 itp 82km) w lekkich pracach takei jak wymieniłeś czy w trasie bez obciążenia do 3,5l/godz zchodzi no ale to jest ponad litr - 1,5l więcej niż 3p na godz zegarową w najlżejszych pracach zawsze 3p mniej spali bo mniejsza pojemność itd ale już w takich pracach jak siewnik zbożowy rozrzutnik obornika itd w których np. 3p był by wykożystywany na całeś swojej mocy nowowczesny silnik o 2 razy większej mocy może zużyć podobną ilość paliwa z tymi samymi maszynami i przy tym jeszcze szybciej jeźdząc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukas120    4

no jakże też wielu myśli ze jak oszczędnu to 130 km silnik poeinien palić tyle co C360 a to fizyce wbrew mi Valtra mocno obciążona pali 20l/h ale w tym czaie uprawie 3ha scierniska zaoram 1,6ha pola. No oczywiście pole musi być odpowiednio duze i długie na taką wydajność aczkolwiek na małych polach wydajnoćś jest wiadomo że mniejsza ale i zużycie paliwa na godzine jest mniejsze bo wiadomo że na uwrociach silnik jest mniej obciązony ale na uprawe 1Ha paliwa idzie więcej np na zaoramie 22ha pola jedn20,5ha ale nie reguralne max 900m i zakończone klinem i drugie 1,5ha 500m prostokąt zatankowałem 305l paliwa łącznie na tych polach pracowałem 16h.orka wykonana na 18-20cm ziemie IV-VI klasy lekkie górki a na uprawe scierniska na tym dużym polu poszło 142l paliwa i pracowałem 7 godzin. można ocenić dużo czy mało???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pupeq    0

No bez przesady, sześćdziesiątkę porównywać do 130 konnego potwora ; ]

W życiu !

No ale taką A85 do C360 to już raczej tak tym bardziej jeśli faktycznie sisu mało pali.

Cały czas mówimy o zużyciu paliwa, pomijamy komfort pracy, decybele itp. Choć jak pojeździłem A85 nie rozgrzaną to dość głośno chodziła. Mój stary ferdek ciszej śmiga.

Szkoda że nie trefiłem na właściciela tej aśki tylko na jego tate bo by powiedział nieco o spalaniu a tak jedyne co usłyszałem to że mniej od MTZ’ta ;P

Hmh, trudno mi wydedukować czy te 300 litrów + jeszcze te sto pare to dużo czy mało na taki kawał ziemi…

Nigdy jednorazowo nie pracowałem na takim.

Kurde… Chyba nie mało co?

Wydaje mi się że MF 3065 którego posiadam spaliłby mniej ; )

No dobra, czekamy na opinię o mniejszych Valtrach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    7

Valtra tak samo jak każda inna marka może spalić dużo. Ostatnio gdzieś czytałem wypowiadał się właściciel JD. Mówił ze jak mało gazu to i mało paliwa. Za to jak dużo gazu to i dużo paliwa.

Ja na spalanie w N111 nie narzekam. W prasie rolującej 4l/h. W orce 12-15l/ha zależnie od warunków i gleby. Uprawowo siewny 5-6l/ha również zależnie od warunków. W transporcie sporo mniej niż 914. My jesteśmy bardzo zadowoleni z takiego spalania :P .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pati    10

@Kat czyżby wypowiedź z wrześniowego RPT tego gościa co ma 3 John Deery. :P Słusznie gość powiedział. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    7

Dokładnie :P .

 

Z większością ciągników tak jest. Kiedyś musiał bym w swojej sprawdzić. Ale trochę szkoda mi paliwa :P .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pati    10
Dokładnie :P .

 

Z większością ciągników tak jest. Kiedyś musiał bym w swojej sprawdzić. Ale trochę szkoda mi paliwa :P .

 

Poświęć się dla dobra nauki. :) I przy okazji bedzie jasne ile spali Valtra w jakich obrotach i w jakiej robocie. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kat    7

Ale to już w przyszłym sezonie. myślę ze wyjdzie podobnie jak w innych markach...

 

Ten temat jest trochę bez sensu. Bo o każdej innej marce można by było taki temat założyć....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pupeq    0

No to żeby ubarwić nieco i zadowolić kolegę jeśli moderator nie ma nic przeciwko.

Wypisujcie zużycie paliwa innych marek o różnych zakresach mocy.

W sumie to może i nie gorzej. Będzie jako tako porównanie w jednym temacie a nie dziesięciu ; - )

Hm nikt nie ma ciagniczka z seri A Valtry? Nic nie napisze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swirek    0

A dlaczego mało pali valtra ??? bo jako jedyny ciągnik osiąga pełną moc prz 1400 obrotach silnika który silnik tak potrafi jak nie Sisu????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrDragon    1

Hej, tak się zastanawiałem nat tymi obrotami, a jakie macie najmniejsze obroty przy swoich Valtrach????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ValtraN82    0

Z tego, co wiem, to obroty w Valtrze (przynajmniej serii N) w trybie postojowym spadają do 450 obr/min. A w trybie jazdy to chyba 650 albo 600.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luckywasak    15

W Valtrach są montowane różne silniki (wiele modeli silników montują do różnych marek w obrębie koncernu AGCO), więc np. agco sisu power (znany wcześniej jako sisu diesel) pracują w MF 8600 i w Valtrach serii S (podobnie z resztą jak np bezstopniowe skrzynie biegów w Valtra Direct są zaczerpnięte z Fendta).

Natomiast silniki modeli 'e' faktycznie mają niższe obroty, przy których osiągają maksymalną moc i maksymalny moment obrotowy. I tu warto podkreślić różnicę pomiędzy dwoma silnikami o tej samej mocy znamionowej (T162 i T162e), tej samej pojemności skokowej (6,6l/6cyl), gdzie w silniku Valtry T162 maksymalny moment obrotowy wynosi 675Nm(1500obr/min), a w modelu T162e aż 790Nm przy prędkości obrotowej 1100 obr/min. Poza tym moc znamionowa jest osiągana przy 1800 obr/min (o 200 obr/min mniej niż w T162). To bezpośrednio przekłada się na zmniejszenie zużycia paliwa (osiąganie zdecydowanie wyższego momentu obrotowego przy mniejszych obrotach) i trwałość silnika.

Należy pamiętać, że to właśnie moment obrotowy decyduje o osiągach silnika pod obciążeniem (dla porównania podobny moment obrotowy posiada model T202 o mocy 190KM).

 

Pewne informacje zaczerpnięte zostały z ostatniego numeru RPT (polecam)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubi    0

hmm to w końcu ta bezstopniówka to konstrukcja valtry czy pożyczone vario??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

vario, jak dla mnie jest jeden plus, vario jest sprawdzone i generalnie bezawaryjne, wiec przyszly klient nie musi ponosic tak duzego ryzyka ;)

jednak grupowanie sie marek stawia przed nami mniejszy wybor, teraz z grupy agco mozna wybierac w sumie po kolorach, a nie po walorach :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULEK    0

skrzynia biegów vario Fendta jest w MF8000 i nowej valtrze S tak samo tylni most zresztą S i MF 8000 to ta sama konstrukcja a jak jeszcze FEndt zacznie montować silniki Sizu to już tylko przywiązanie do marki zostanie ;) a co do skrzyni VERSU I DIRECT to ta druga bestopniowa jest konstrukcyjnie oparta na skrzyni konwencjonalnej tylko w miejscu gdzie jest powershift przekładnia beztopniowa stąd w Valtrze skrzynia beztopniowa jest czterozakresowa a nie jak w Fendzie dwuzakresowa

mysle że to co wiem napisałem czytelnie :D

Brzozak2

taki wybór daje też koncern SDF nawet przedstawiciele poszczególnych marek ze sobą nie konkuruja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubi    0

to tyle było szumu że konstruują swoją minęło troche czasu i się okazuje że vario...

 

a nie wiecie jak to bedzie z tą zmiana zakresów? chyba nie trzeba będzie się zatrzymać? ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULEK    0

skonstruowali swoją do serii T i N niby zakres będzie trzeba wybrać przed jazdą jaj na każdym zakresie jedzie od 0 do X km/h to raczej to nie problem a z drugiej strony w wersji Versu to jest niejako pełny povershift a te skrzynie są w połowie takie same i nawet układ nawrotny jest konwencjonalny więc inaczej niż w vario za pomocą hydromotoru

i wszędzie jest napisane że te skrzynie to własna niezależna konstrukcja Valtry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kubi    0

@KULEK

 

no nie wiem czy nie będzie to problemem, np w takim vario masz 2 zakresy i też teoretycznie mozesz jechac na nich od 0km/h tylko powiedz mi kto pracuje na zakresie 2/szosowym w polu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×