Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
kraker

Problem z wałkiem (8145 i 10145)

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kraker    1

Witam

Mam problem z wałkiem odbioru mocy (WOM). Po włącczeniu usłyszałem hałas ze skrzyni który po chwili ucichł i wałek przestał działać. Co może być przyczyną i czy da się to naprawić bez rozpoławiamia ciągnika.

Pozdrawiam Kraker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Turbina    9

Musisz wykręcić won (z tyłu tam gdzie wychodzi końcówka) i wyjąć całe sprzęgł,bo prawdopodobnie coś jest z tarczami albo zerwał się frez na wałku w kadłubie.Jak wymontujesz sprzęgło to będziesz widział co ta się narobiło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek111    0

witam miałem problem w zetorze 8011 taki sam i było to sprzęgło wałka a powiedzcie mi gdzie idą przewody od nagrzewnicy z kabiny jeden do pompy wody a drugi gdzie nie mam pojęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mlody87    2

pompa to raczej nie, predzej sprzeglo wlasnie albo walek jakis. zacznij od tylu sciasgnij plyte zaczepu i wyjmij sprzeglo cale :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisek    3
Już rozebraliśmy go na pół i jednak pompa siedzi

Rozjechać osiemdziesiątke w pół godziny i jeszcze do pompy zajrzeć. Pełen szacunek kraker.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

tak szybko to raczej nikt nie rozbierze :huh: a tak w nawiasie to był w trakcie rozbierania i na upartego w 1,5 godz rozbierze się, a jak są chęci i jest kilka osób bo nas troje było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

Pompa po kilku próbach okazała się dobra ale i tak trzeba parę łożysk wymienić i będzie git

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisek    3

Tak właściwie to która pompa odpowiada za WOM?

Jedną z nich wyjmowałem i robiłem jak podnośnik nie działał, a ta z drugiej strony jest chyba od wspomagania i ma osobny zbiorniczek na olej.

Czy tam są jeszce inne pompy?(nie licząc tych w silniku oczywiście :huh: )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

@lisek są trzy pompy:pompa podnośnika, womu i wspomagania, za wom jest odpowiedzialna pompa w skrzyni pośredniej(z prawej strony ciągnika), jest ona połączona z pompą od wspomagania. Przy wyciąganiu pompy womu bez rozpoławiania ciągnika się nie obejdzie a pompe od wspomagania można wyciągnąć z boku bez rozpoławiania

Pozdrawiam Kraker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisek    3
Pompa po kilku próbach okazała się dobra ale i tak trzeba parę łożysk wymienić i będzie git

To jaka przyczyna tego, że WOM nie chodził?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

ścieło zigera, posypaly się dwa łożyska igiełkowe na wałku tym co w skrzynie wchodzi i zębatkę przesuneło :huh: , oraz lekko wygieło widełki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisek    3

To teraz będziesz wiedział, że tą wajchę trzeba bardzo ostrożnie włączać, a najlepiej przy zgaszonym ciągniku. Ja tam wogóle jej nie ruszam. Włączasz tylko wajchą przy kierownicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

Całą jesien chodził przy rozrzutniku, a zimą potrzebny był wałek to się spsuł. A włączamy najpierw wajchą przy nodze a potem tą przy kierownicy. Wajchę spokojnie :huh: włączalismy i jednak się spsuło.

Pozdrawiam Kraker

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koris    0

to temat rzeka .a tak wogule t w skrzyni sa nawet 4 pompy niezaponinajmy o tłoczkowej wspomagajacej .a mikro pompka sie nie psuje czesto a zato sprzegło womu to z tyłu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kraker    1

w podłodze do przodu trzeba przesunąć, a przy kierownicy do siebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koses    2

stalpin8145 tylko pamientaj że tą dźwignię w podłodze to włączamy tylko przy zgaszonym silniku bo w przeciwnym wypadku może ściąć pierścień zabezpieczający w skrzyni na wałku ,a pierścień kosztuje 2,5zł i dwa dni roboty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    23

ja mam zetora 80 koni też ZTS i wałek włączam w podłodze ale to już praktycznie na obrotach praktycznie takich że ciągnik gaśnie a potem używam sprzęgła ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez nradek96
      Witam, mam problem z WOM w Zetorze 16145. Zakupiłem bronę aktywną i bez obciążenia działał w porządku, a gdy zaczyna pracę w ziemi to się zatrzymuje. Wymieniłem już tarczki na sprzęgle WOM i znajomy powiedział mi żeby sprawdzić ciśnienie na rurkach które wchodzą do sprzęgła. Na wolnych obrotach wychodziło 2 atmosfery, a na wysokich około 8 więc wymieniłem mikropompkę i teraz na wolnych jest 4, a na wysokich ponad 10. Podobno na wolnych obrotach powinno być 10 atmosfer. Dokręciłem 3 obroty zawór na rozdzielaczu pod pokrywą skrzyni i też nie ma różnicy. Uszczelniłem też wszystkie przewody, aby nigdzie nie było wycieków. Podejrzenie pada na ten właśnie rozdzielacz, ale tani on nie jest dlatego pytam czy ktoś ma pomysł gdzie jeszcze można poszukać przyczyny? 
    • Przez Soltys85
      Witam. Na łączeniu pomiedzy tylnim mostem a skrzynia cieknie całyczas olej dodam ze było to robione juz dwa razy, raz była dawana zwykła uszczelka raz specjalny silikon. Przy ciagniku jest tur, pod ciagnikiem jest wzmocnienie a i tak sruby sie luzowały za pierwszym razem, za drugim razem juz nie ale i tak cieknie. Teraz bede go rozbierał bo nie działa mi wom jak to uszczelnic żeby juz był spokój ?? Jaka dac uszczelke? Co zrobić zeby sróby sie nie luzowały??
    • Przez Vroobel
      Witam
      Co poradzić na cieknacy olej na walku miernika impulsow? Uszczelniacze byly juz wymieniane dwa razy, jesli wymiana walka to wyjdzie bez rozbierania mostu?
    • Przez golfdriver
      Jadę sobie z pustą przyczepą, gdy nagle bęc. Koło leży z boku. Ukręcona oś. Jakieś pomysły i opinie Czo tu się odwaliło?
      Zdjęcia:



      I już podniosłem ładowarką:

      W środku:

    • Przez tadzio
      Witam. mam taki problem. Po załączeniu dżwigni po prawej stronie przy ręcznym hamulcu od WOM od razu obraca mi się wałek WOM a tak nie powinno być, bo dopiero po załączeniu dźwigni przy kierownicy powinien się załączyć.
×