Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

AlaCapone znów nie czytasz ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisałem żeby kolega zakładający ten temat łączył pompy szeregowo. Nie napisałem też, że takie połączenie zwiększy wydatek, ciśnienie czy nie wiem co jeszcze tam sobie wymyśliłeś. Napisałeś, że nie ma takich układów, a ja Ci napisałem, że są i podałem przykład. Połączenie szeregowe jest wtedy kiedy jedna pompa (zasilająca o większym wydatku) zasysa olej ze zbiornika i tłoczy go do drugiej pompy o mniejszym wydatku (główna mająca mniejszy wydatek, ale mogąca wytworzyć większe ciśnienie, zazwyczaj tłoczkowa). Pomiędzy tymi pompami jest w układ wpięty zawór ograniczający ciśnienie. Pompy zasilające stosuje się również w określonych warunkach (pamiętasz jak pisałem, że przy połączeniu pomp trójnikiem zbiornik musi być wyżej?) jeżeli pompy główne mają zasilanie na trójniku.

Po co się stosuje pompy zasilające wpięte SZEREGOWO w układ nie muszę Ci mówić bo przecież jesteś mądry.

obejrzyj schemat układu common rail, albo schemat napędu hydrostatycznego stosowanego w kombajnach np. Class, bo to jest popularne i łatwo znaleźć.

Tak samo było z trójnikiem na zasilaniu pomp. Kolega się zapytał czy tak może być, ty powiedziałeś, że nie ma takich układów więc ja znowu napisałem zgodnie z prawdą, że są. Nie napisałem nigdzie żeby kolega Mateusz tak zrobił. 

A teraz może ja się czegoś nauczę. Jak są połączone pompy szeregowo-równolegle? przyznam, że nigdy nie widziałem takiego połączenia.

Opublikowano

Co chcesz łączyć szeregowo: pompy? - gratuluję pomysłu!

 Odebrałem to jako stwierdzenie, że tak się nie da.

teraz Ty napisz coś o połączeniach szeregowo-równoległych.

Opublikowano

Kolego nie denerwuj sie ,poprostu czy jestes w stanie mi wytlumaczyc dlaczego druga pompa nie podawała oleju chociaz ma "zasilanie"? ja poprostu mialem taki przypadek i tak jak ty ciagle uwazalem ze to nie mozliwe powinna spasc wydajnosc itp.  mialem zamiar rozebrac caly ten uklad ale niestety nie posiadam zestawu zegrow oraz stołu zeby pozniej wszystkie parametry poustawiac tak jak nalezy. 

Opublikowano

 Odebrałem to jako stwierdzenie, że tak się nie da.

teraz Ty napisz coś o połączeniach szeregowo-równoległych.

 

Nie obchodzi mnie Twoja interpretacja. Jeszcze raz ponawiam prośbę: zacytuj, gdzie napisałem, że nie ma takich układów.

 

Kolego nie denerwuj sie ,poprostu czy jestes w stanie mi wytlumaczyc dlaczego druga pompa nie podawała oleju chociaz ma "zasilanie"? ja poprostu mialem taki przypadek i tak jak ty ciagle uwazalem ze to nie mozliwe powinna spasc wydajnosc itp.  mialem zamiar rozebrac caly ten uklad ale niestety nie posiadam zestawu zegrow oraz stołu zeby pozniej wszystkie parametry poustawiac tak jak nalezy. 

 

Żeby było jasne, nie jestem ani prorokiem, ani jasnowidzem. Musiałbym mieć przed oczami układ. Pracuję tylko i wyłącznie na danych sprawdzalnych empirycznie i opieram się na aparaturze pomiarowej. Bez precyzyjnych pomiarów nie jestem w stanie odpowiedzieć dlaczego.

Opublikowano

Ok. nie napisałeś wprost, że nie ma takich układów. Zacząłeś pierwszy pisać w moim kierunku ja się tylko broniłem. 

Kamilk19912 ponieważ nie doczekasz się odpowiedzi ze strony AlaCapone (ja zresztą też na swoje pytanie się nie doczekam) chociaż napisałeś co było uszkodzone, to ja Ci odpowiem.

post-16735-0-86685500-1479423263.png

To jest schemat z Twojego MFa. Na czerwono pompa zasilająca, na niebiesko główna wielotłoczkowa. Klasyczny układ.

Musisz wiedzieć, że pompy tłoczkowe nie mają dużej siły ''na ssaniu'' i szybko od takiej pracy się zacierają. Wynika to z ich konstrukcji i potrzeby smarowania połączenia tłoczków z kołyską, łożysk itp. Nie wdając się w szczegóły konstrukcyjne, gdy zasilanie do pompy tłoczkowej nie jest podawane pod ciśnieniem można powiedzieć, że pompa zaczyna zasysać olej od strony tej gdzie pompa powinna być smarowana. Z tego powodu wynika jej niska siła zasysania i możliwość jej szybkiego uszkodzenia.

W Twoim wypadku gdy zużyciu uległa pompa zębata i nie zapewniała ciśnienia na linii do pompy tłoczkowej, twoja pompa tłoczkowa była zapowietrzona. Nie dość, że musiała by zassać olej przez dwa filtry to jeszcze musiała by pokonać opór jaki zaczęła jej stawiać pompa zębata. Prościej nie umiem tego wytłumaczyć. 

Opublikowano

Kolego @zbozowy JESTEŚ KŁAMCĄ! Nie mam zamiaru rozmawiać z kłamcą, dopóki nie zejdzie z drogi zakłamania - dlatego nie doczekasz się odpowiedzi, bo nie zasługujesz na poważne traktowanie.

Dalej kłamiesz i zarzucasz innym to co sam robiłeś i nadal będziesz to robił i oczerniał bezzasadnie!

 

Jeśli nie będę odpisywał na Twoje kłamliwe oskarżenia to tylko dlatego - patrz moje motto! - wg niego postępuję i nie zniżę się do Twojego poziomu.

Opublikowano (edytowane)

tak, jest to szeregowe połączenie pompy zębatej o tłoczkowej.

 

 

 

 

Jeśli dla kogoś zasilanie jednym przewodem ze zbiornika z trójnikiem (z niewiadomo jakimi średnicami, bo nic o nich nie wspomina ani słowem) i dwoma osobnymi o odpowiedniej średnicy nie ma różnicy - to nie mam pytań.

Na pocieszenie dodam, że nie jesteś osamotniony. Są na forum "ludzie" a nawet moderatorzy, przepraszam byli (na szczęście) ,dla których brak w tym układzie rozdzielacza lub pompy hydraulicznej nic by nie znaczył. I nadal upieraliby się, że układ działałby prawidłowo.  :D

 

 

 

Tym postem pierwszy mnie zaatakowałeś i oczerniłeś. Ja cały czas staram pisać z szacunkiem o Tobie, a Ty nazywasz mnie kłamcą. Masz ze sobą jakieś problemy?

Ja się przyznałem, że nie napisałeś nigdzie, że takie rozwiązania nie istnieją. Ty dalej się upierasz żebym Ci coś udowodnił.

Znowu pokazałeś, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Pokazałeś też jak znasz układy hydrauliczne.

Miałem się zastosować do Twojego motta już kilka postów wcześniej ale zrobię to dopiero teraz. Pozdrawiam ozięble.

 

Edytowane przez zbozowy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tyrowiec
      Witam. Poszukuję do kupna dokumentów od kirowca k700, ewentualnie od t150k. Może ktoś ma na zbyciu lub coś wie gdzie ogarnąć
    • Gość
      Przez Gość
      Prosze o opinnie na temat tych maszyn , może ktoś ogladał z bliska ,jeżdził???
      Jakie macie odczucia, co możecie powiedzieć na temat wykonania no o oczywiście ceny (czy jedno z drugim idzie w parze??).
    • Przez 11401620
      Witam wszystkich
      Mam ciągnik LTZ 55A po dziadku i jest taki problem nie chcą wejść biegi 3 i 2 reszta chodzi bez żadnych zgrzytów w czym może być problem, dodam że wymieniłem wszystkie oleje bo była masakra 
    • Przez MG1991
      Witam. Wie ktoś gdzie można dostać szybę lewa od drzwi hattat 398?
    • Przez jakub_urbanski
      Dzien dobry
      Przychodze do was z pytaniem.
      Co oznacza bład m-450 w ciagniku deutz fahr 6120 
      Ciagnik po wyswietleniu bledu niepozwala wkrecic sie na obroty oraz uniemozliwia wypalenie filtra cząstek stałych.
      Prosze o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v