Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Pronar82a

Temp silnika D-243

Polecane posty

Pronar82a    30

Jaka powinna być temperatura silnika D-243?? Bo mój Pronar ma 90 stopni przy jeździe na pusto a dzisiaj w podorywce łapał 95-100 stopni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrius    9

Prawidłowa temperatura to 90 bo później otwiera się termostat a jeżeli masz już 100 stopni to coś jest nie tak może termostat się zaciął a czym masz zalaną chłodnice płynem czy wodą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szpeniek26    4

U mnie pronar cały czas ma 80 stopni, jak dostanie w d*** to wtedy temperatura dopiero idzie tak max do 90 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Cihu    123

Może masz chłodnice zawaloną jakims syfem? Zobacz może czy w chlodnicy nie ma słomy, kurzu i innych zanieczyszczeń. Jezeli są to potraktuj ją spręzonym powietrzem albo karczerem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

Właśnie umyłem ja wczoraj karczerem bo trochę była zawalona. Jak to nie pomoże to pewnie pompa woda siadła albo termostat jak ktoś już tu wspominał

A mam zalaną płynem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Skąd wiesz że zegar podaje prawidłową temperature.Za niska jest szkodliwa i za wysoka tez.W układzie chłodzenia panuje ciśnienie większe od atmosferycznego by podnieśc temperaturę wrzenia.95-98 stopni to nic złego i przy takiej temp luzy w układzie tłokowym są optymalne.Radzę zmierzyć temop płynu prostym miernikiem el. wyposażonym w sondę z termoparą by wykluczyć bląd wzkazania..Jeśli przy maksymalnym wzroście temp nie dochodzi do wrzenia nie przejmuj się problemem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pronar82a    30

O to chodzi że aż mi się płyn gotował i nadmiarem mi wywalało go a mam 2 zegary i 2 czujniki i tak samo wskazuje, dzisiaj pojadę orać i powiem jaka jest dalej temp po umyciu chłodnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cihu    123
Po umyciu karczerem chłodnicy temp silnika w orce spadła do 85 stopni ;) ;)

 

A widzisz czasem najprostrze rozwiazanie jest najskuteczniejsze. Pozdrawiam i miłej pracy zycze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Goblin    8

Mój MTZ trzyma temp. na pusto około 75C a jak orze to około 80C troszkę więcej, ale chłodnice zawsze myje z brudu :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin1987    1

Mam Mtz 82 z 1990r i temperatura nie przekraczała nigdy 80 i nie grzał w kabinie to wymieniłem termostat.Teraz w kabince ogrzewanko działa :D ale temperatura i tak jest taka jak przedtem w granicach 60 :D nawet pomimo tego że zasłoniłem chłodnicę.Nie testowałem go jeszcze na nowym termostacie w pracy ,ale jak piszecie temperatura powinna być w granicach 80 a nie 60 :) .Proszę o wasze opinie i sugestię co należałoby jeszcze przejrzeć.Z góry dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Mam Mtz 82 z 1990r i temperatura nie przekraczała nigdy 80 i nie grzał w kabinie to wymieniłem termostat.Teraz w kabince ogrzewanko działa ;) ale temperatura i tak jest taka jak przedtem w granicach 60 :D nawet pomimo tego że zasłoniłem chłodnicę.Nie testowałem go jeszcze na nowym termostacie w pracy ,ale jak piszecie temperatura powinna być w granicach 80 a nie 60 ;) .Proszę o wasze opinie i sugestię co należałoby jeszcze przejrzeć.Z góry dziękuję

Po pierwsze należało by sprawdzić czy zegar pokazuje właściwą temperaturę. Jeżeli pokazuje dobrze należy po prostu przysłonić chłodnicę aby utrzymać temperaturę w granicach 85-90°C. Przypuszczam, że pod obciążeniem temperatura będzie w normie. A jeżeli nie oznaczało by to, że termostat nie domyka się i część cieczy przepływa przez chłodnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×