Skocz do zawartości

Fortschritt E-512 - wszystko o tym kombajnie.., zdjęcia ;)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :P

 

w temacie pisałem już o obrotach silnika, dzięki za odpowiedzi;)

chciałem jeszcze zapytać czy ktoś orjentuje się co do obrotów bez obciążenia? tzn. sama młocarnia bez włączonego hedera i sieczkarni ? ile powinien mieć?

jeżeli zaleca się jeżdzenie na 2000 obr to bez obciążenia powinien mieć więcej prawda?

Opublikowano

No, udało się poszły te dwa małe łożyska. Co się okazało? Tam musi być jeszcze jakaś tulejka, w tej tulejce mniejsze łożysko, pod łożyskiem simering, i na samej górze zabezpieczenie na którym powinna być smarowniczka. Wygląda na to, że ktoś poszedł na łatwiznę i olał te wszystkie tulejki i zamontował większe łożyska, a efekty widać - pęknięte widełki czy jak kto woli targaniec. Co do tego napinacza od wysypu zboża ze zbiornika to nie miałem tej osłonki, ale na szczęście udało się ją dostać to jest super ;)

Gość maciek08
Opublikowano

części i katalogi maja w swisspolu w stargardzie szczecińskim i przysyłają kurierem żadnych problemo z częściami niemam. jest tez sklep z częściami tylko do fortschritta niedaleko sierpca w Skępem. facet ma chyba wszystkie części

Opublikowano

Ja mam ten kombajn i narazie to nie narzekam no ale co roku przed żniwami trzeba siedzieć i remontować.

Sosek nie dziwie ci się ze tyle łożysk wymieniłes bo u mnie miały być wymieniane może ze 3 a jak sie zaczęło szukać to sie ponad 10 znalazło do wymiany no i do tego kilka innych rzeczy przy okazji nowe sito grzebieniowe.

Gość maciek08
Opublikowano

ja drugi sezon żadnego łożyska niewymieniałem tylko 4 paski

Opublikowano
U mnie łożysko aby zostało wymienione nie musi być zatarte, poprostu hula jakiś czas i do wymiany bez znaczenia na jego zużycie.

Też tak robimy. Lepiej przed żniwami wymienić łożysko niż ma się rozsypać na polu i stać pół dnia i robić albo jak sie zatrze to się jeszcze kombajn zapali i bedzie dopiero problem.

Opublikowano

/\

||

dokładnie ja też tak robię;)

 

 

a może napiszecie jak ustawiacie Fortschritta do młucenia? chodzi mi szczególnie o sita? słyszałem że zamyka sie sita, rzuca ziarno i otwiera do takiej szerokości aż ziarno przeleci ;/ ja tego nie stosuję ale niektórzy w mojej okolicy tak ustawiają ;/

Opublikowano

Nie no mój tata to już 7 lat kosi to już sam wie jak sito ustawić ale zawsze jak ujedzie 20 metrów to wychodzi i patrzy czy pod pokosem jest jakieś ziarko jak coś jast nie tak to przestawia ale o tej metodzie co napisał osmy888 też słyszałem ale nigdy nie testowałem.

Opublikowano (edytowane)

ja również tak robię że po ujechaniu kilkunastu metrów zaglądam do zbiornika czy czyste zboże i za kombajnem czy nie ma ziarnek ;) znajomy ma również Fortschritta E-512 ale i ma problemy z "ustawieniem kombajnu" gdyż po wymłuceniu bardzo dużo ma w zbiorniku kłusek ;/ Ustawiałem ten kombajn swoim sposobem, ale niestety nic.., czego to moze być wina?

 

a może to wina kieronic wiatru ?

 

[a Wy jak ustawiacie kombajn] ??

 

dwa tematy na temat przegrzewania silnika i cepów z 512 ale zostały zamknięte;;/ więc kontynuuję tutaj:

 

"Mam problem ponieważ zaczyna grzać mi się silnik.

Przy jakiej temperaturze młucicie? i co najważniejsze skąd można podebrać taką chłodnicę?"

 

Przeczyściłem chłodnicę i układ chłodzenia w silniku i podziałało, ale na jakiej temperaturze jeździcie? u mnie aktualnie norma powyżej 75.

 

 

a może wie ktoś czy podejdzie cep z bizona do 512? albo ktoś wie gdzie można dostać najlepiej używane cepy żeby było prościej wyważyć? a myślicie że jak wstawię nowy cep a pozostałe będą stare czy będzie to miało sens?

 

Nie pisz posta pod postem, edytuj swoje posty

Edytowane przez Matey
Opublikowano

Myśle że jak masz wymieniać cepy to lepiej zrób to raz a dobrze czyli wstaw wszystkie nowe. Ja tak zrobiłem chyba 3 lata temu i klepisko też wymieniłem i jest luks

Opublikowano

U mnie już po żniwach. Przed żniwami dojrzeliśmy z ojcem jeszcze pęknięty targaniec, ale o nim tutaj pisałem. Wyjechaliśmy w rzepak i był problem z ustawieniem, jak za dużo z tyłu to dawaliśmy mniejszy wiatr, jak znów mniejszy to syf w zbiorniku, ale jakoś z rzepakiem daliśmy radę, a plonu wolę nie komentować. W trakcie posypało się łożysko napinacza pasa młocarni, koszt dwóch łożysk to 24 zł. Następnie ojciec zabił całą młocarnię i połamał listwy w podajniku. Nie wspomnę już o kilku lub kilkunastu urwanych śrub na kosie, nie było czasu, żeby to przerobić i takie tego efekty. Była też głupia wpadka, kombajn z hederem w bramie mieści się na styk i zachaczył o słup. W wyniku skrzywił ośkę i łańcuch od motowideł spadał. osłony nie było, bo dzień wcześniej się połamała na słupie. Awaria na własne życzenie, no ale trudno się mówi. Luźny jest jeden wystrząsacz. Na koniec żniw brak hamulców, wie ktoś jak je odpowietrzyć ? Po niedzieli mamy zamiar zabierać się powoli za kombajn na pierwszy ogień pójdzie pewnie heder, a szczególnie kosa. Trochę awarii się przez te żniwa nazbierało, no ale to pierwszy rok kombajnowania, jestem pewien, że za rok pójdzie o niebo lepiej ;)

Opublikowano

To ładnie szaleliście na wiosce... ;) ja tez już po żniwach 7 dni 50ha, dwie awarie zatarte łożysko na młocarni i ułamany palec na bębnie w chederze, a hamulce odpowietrza sie bardzo prosto bod bębnem hamulca są dwa tłoczki jeden na górze dugi na dole to przy jednym jest odpowietrznik.

Opublikowano

w moim wystarczy dolać płyny i hamulce same się odpowietrzaja. trzeba kilka razy tylko wcisnąć pedał i działa

Opublikowano (edytowane)
Mój nowy kombajn już na podwórku ;) Zdjęcia są już w galerii. Tylko nie wiem co z tym napinaczem, chyba trzeba będzie ściągać pasek, bo innego wyjścia nie widzę, a mechanik mi mówił, że gdy zboże będzie w zbiorniku to przestanie chodzić. Słyszałem jeszcze, że paski muszą się trochę wytrzeć. Sam już nie wiem co z tym zrobić. Poza tym wszystko jest okej, no może poza brakiem sieczkarni :D.

 

@sosek~

 

Czy mógłbyś mi powiedzieć ile pali twój Fortschritt na hektar/godzinę ? gdyby ktoś inny wiedział prosiłbym o odpowiedź.

 

Pozdrawiam :D

 

Pewnie brakuje ci obudowy na ten pasek idź do kogoś kto ma taki kombajn i podpatrz.

 

NIE piszemy posta w [Enter trackback links (one per line)]...

Edytowane przez MarcinPykuS
Opublikowano
Pewnie brakuje ci obudowy na ten pasek idź do kogoś kto ma taki kombajn i podpatrz.

 

No wiem, już to dawno załatwiłem, a co do odpowietrzania tych hamulców to próbowaliśmy z ojcem jeszcze raz, ja pompowałem, on próbował odpowietrzać i nic, a płynu ubywa, więc może przewód do wymiany ?

Opublikowano

Gdy odpowietrzasz hamulce to płyn ubywa tak? a czy wylatuje on z odpowietrznika? I hamulce nie reagują? bo jak tak to pewnie tłoczki do wymiany. A jeżeli nie leci płyn odpowietrznikiem a ubywa w zbiorniczku to należy odpowietrzać do skutku i dolewać płynu, w końcu trochę go tam wchodzi w te przewody.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez WOLD
      Witam, czy ktoś może podpowiedzieć od czego są te kontrolki?


    • Przez mariokaw
      Witam wszystkich. Jest na forum właściciel kombajnu MDW 525H z woj. łódzkiego. Miałbym kilka pytań. Pozdrawiam
    • Przez MasseyXXXX
      Witam, mam taki problem ze swoim fortschrittem...
      Cały się trzęsie, czy mam przyspieszacz na maxa, czy na min...
      Co to może być? Wariator? Skrzynia? Pas? Wyważyć koło pasowe?
       
    • Przez agropiotrmosz
      Witam
      Poszukuje opisu skrzynki bezpieczników w E-514. Który od czego odpowiada i jakie natężenie ma mieć.
      Z góry dziękuje :)
    • Przez KrzysztofL
      Witam mam nietypowy problem .Odebrałem silnik po kapitalnym remoncie ,założony do kombajnu pali , ciśnienie na zimnym 5,5  rozgrzany 4 atmosfery ,ale problem polega na tym że zapala mi się kontrolka zabrudzenia filtra ( ciśnienia oleju ) . Wymieniłem filtr na nowy ,nie pomogło , wymieniłem czujnik ciśnienia oleju i można powiedzieć że pomogło tylko na odwrót. Przy zgaszonym silniku kontrolka się nie świeci ale gdy odpalę kombajn to kontrolka się zapala . Nadmieniam że ciśnienie pokazuje 5,5 na zimnym . nie mogę docierać silnika bo nie wiem o co chodzi z tą kontrolką . Brak mi pomysłów . Pomocy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v