Skocz do zawartości

Silnik Perkinsa w Protectorze-problemy z zapowietrzaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam następujący problem - zapowietrza mi się bez przerwy kombajn. Oddałem do regeneracji pompę, wyczyściłem zbiornik paliwa, zmieniłem filtr ale to nie rozwiązało problemu. Sczelność również spradzałem ale nigdzie nie słychać powietrza. Proszę, doradźcie co zrobić.

Opublikowano

Została jeszcze pompka zasilająca i zawór zwrotny. Jeżeli już to zrobiłeś, to musisz się do tego zapowietrzania przyzwyczaić ;) . Miałem mercatora z 6-cylindrowym perkinsem i wiem coś o tym. Jak go "naszło" to zapowietrzył się w czasie pracy, a jeśli nie, to odpowietrzanie po godzinnej przerwie było gwarantowane. Inni też narzekali na ten silnik (to ponoć przez stojącą pionowo pompę wtryskową), choć nie wiem jak się spisywał w MF-ach (tam też był montowany)

Opublikowano

miałem ten sam problem. silnik perkins 6 w moim claasie zapowietrzał się po przejechaniu nie więcej niż 100 metrów w polu. na wolnych obrotach chodził w miarę. robiłem wszystko co możliwe, wymieniałem filtry, wyrzucałem filtry, przedmuchiwałem instalację paliwową, czyściłem siatkę w zbiorniku. to wszystko na marne, problem nie ustępował. po odpowietrzeniu silnik wysysał paliwo napompowane ręcznie z kubków filtrowych. serwis claasa orzekł: "pompka zasilająca do wymiany". już miałem ją w ręku, ale przez przypadek odkryłem, że w pompce na dojściu jest niewielki filtr siatkowy w miejscu przykręcania przewodu zbiornik -> pompka. był tak zabity, że ledie go przedmuchałem. teraz silnik chodzi jak zegarek.

Opublikowano

U mnie wystepuje ten sam problem, sprawdziłem szczelnosć układu, wymieniłem filtry, pompke oraz dałem do regeneracji pompe, nie pomaga nawet umieszczenie zbiorniczka z ropa nad silnikiem. Gaśnie po 100 metrach dymiąc tuz przed zgaśnięciem na biało ;/ Pomocy. Silnik to perkins 4. Zawsze chodził pięknie a po zimie mu coś odbiło....

Opublikowano

też tak się męczyłem przez ponad dwa sezony ze swoim senatorem z perkinsem. Wymieniłem pompkę zasilającą, zregenerowałem wtryskową, wyrzuciłem odstojnik, wymieniłem wszystkie filtry i przewody i dalej nic. Dopiero jak wyjąłem rurkę z baku i ją skróciłem o 1cm i lekko wygiąłem zaczął normalnie chodzić. Ale jak sie ma 41 lat to nawet kombajn dostaje zadyszki

a przy okazji nie wiecie jak zajrzeć i wyczyścić zbiornik paliwa w senatorze?

Opublikowano
:) mam 6 perkinsa w dominatorze 80 temat ten przerabiałem ,była odkształcona pokrywa górna odstojnika przed pompką zasilającą minimalnie ale nerwowo można się było wykończyć w czasie akcji :) po usunięciu i założeniu filterka wymiennego jest na razie dobrze ;)
Opublikowano

witam.lata praktyki przy perkinsach nasuwają kilka wniosków .jeżeli jest to stary perkins 4 cylindrowy to przy pompce zasilajacej trzeba wyrzucić ten malutki filterek co znajduje się w nakretce przewodu między odstojnikiem a pompko zasilającą i druga sprawa jeżeli odstojnik to taka mała szklana bańka to najlepiej wywalić ją i wstawić coś dużego z ciągnika . ja wstawiłem od ruskiego LTZ 50 końcówki pasowały ,i od 7 lat niewiem co to zapowietrzenie silnika .

Opublikowano

Jeżeli można to napiszę w tak starym temacie , bo problem istnieje dalej. W moim merkatorze wywaliłem wszystko , założyłem pompkę elektryczną która daje do 5 bar i wydajności ok 100 l/h założyłem duży odstojnik, paliwo rżnie jak z motopompy strażackiej i też wczoraj w czasie koszenia zgasł.To jak myślicie wtryskowa do regeneracji koniecznie ? BO JUŻ BRAK ZDROWIA DO TEGO MOTORA.

Opublikowano

ja mam z kolei inny problem bo jak uda mi się odpalić kombajn"tylko z samostartem" to po zgaszeniu nawet na gorącym silniku bez samostartu też nie zapali  

pompa i wtyski niby po robocie a dalej mi tak chrzani

tylko mój perkins to 6ka

Opublikowano
Czy to możliwe że w merkatorze 70 przy silniku perkinsa mam założona pompę paliwa zasilająca od sw400? bo jak patrzę na zdjęcia w necie to moja tak właśnie wygląda.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v