Skocz do zawartości

Co wam się podoba w zetorach a co was denerwuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ja wiem... :rolleyes: Mi się wydaje, że 5320, to jednak poprawione 7211, m.in. dlatego, że biegi się nie kleszczą, oraz ma ulepszone wspomaganie kierownicy.

Opublikowano

Niby tak-ale KAŻDY z moich znajmych który zmienił starego (7211) na nowego twierdzi że stary był mniej awaryjny no i miał więcej "ognia".

PS.Odkąd zrobiłem "patent" przeciwko blokowaniu biegów nigdy się nie zakleszczyły :D .A wspomaganie też przerobiłem na orbitrol.

Opublikowano

Proxima 90, 250 mth.

 

- glosno w kabinie

- zamiast rasowego wygaru jakies pierdzenie

- plastikowa kabina

- brak półbiegów, klimy, dolnej belki zaczepowej (zawalilem przy kupnie)

- uszczelki przy bocznych szybach to jakas kpina, leje sie do srodka

+ spalanie

+ uciąg

+ rewers (do dobrych rzeczy czolwiek sie szybko przyzwyczaja)

+ żywy silnik, dobrze sie zbiera

+ banalność w obsłudze

Opublikowano (edytowane)

forterra 115 po 100mth narazie:

 

+ma moc ktora podaja

+spalanie

+hichtronic (rzeczywiscie dziala)

+za te pieniadze nie kupi sie nowego ciagnika o tym ciagu

 

Co do kabiny jak dla mnie jest wygodna, mam porownanie do mf'a 8120, podstawa to grammer, wyregulowanie cisnienia w kolach i naprawde dobrze sie jedzie

 

z minusow brak 4 na wstecznym chociaz tak naprawde nie pracowalem na 4 tylko na 1 i narazie nie stanowi to dla mnie problemu ;)

 

O awaryjnosci narazie nic powiem bo zrobilem dopiero 100mth ;)

Edytowane przez mfmf
Opublikowano

Najbardziej w Zetorze wkurza mnie to że nigdzie nie można dostać nowego 7211 biggrin.gif .

 

fajnie by było, wprowadzić trochę bajerków a reszta ta sama, powinni od czasu do czasu wypuścić legendarne serie.

Opublikowano

to tak również jestem szczęśliwym nabywcą zetora 135 jest po przeglądzie 100mtg jak u kolegi powyżej tak chwali te siedzenie grammer poczekaj ze 2500/3000 mtg powiesz inaczej to czy zetor komfortowy? no nie wiem średni ale najgorszy nie jest wjedziesz w dziurę to rzuca nim nie miłosiernie :P miałem jedną awarie pompa od wspomagania została wymieniona ale narazie ok spalanie no nich będzie dobre przy agregacie aresL 3 m z ciężkim wałem i siewnikiem poznaniak ok 10l na godzinę jak narazie jestem zadowolony :lol:

Opublikowano

Zetor Proxima 8441 z ładowaczem czołowym. Ciągnik 3 letni.

Plusy to niska cena jak za nowy traktor, włączanie przedniego napedu za pomocą przycisku elekto pneumatycznego no i to że jak na 82 KM daje radę raczej mało awaryjny poza kilkoma szczegółami, pneumatyczne hamulce, przesówany tylny zaczep.

Minusy to siłowniczki w drzwiach i tylniej szybie ( w ciągu gwarancji wymieniane 3 razy a po zkączeniu gwarancji też długo nie wytrzymały w poruwnaniu do zetora 6340 8 lat wszystko w porzadku), masa ciagnika jest za lekki, jak dla mnie jest to ciagnik bardzo wywrotny, ładowacz czołowy w tym ciagniku dla mnie to pomyłka chba że niewielkie ciężary na równej powierzchni, nie zsynchronizowana skrzynia 5 biegowa, i znowu jak dlamnie brak jakiej kolwiek amortyzacji kabiny bo żeby jechać w miarę komfortowo po wiejskich drogach samym traktorem to trzeba jechać 4 i 1500 obrotów inaczej jest np. jak się jedzie z agregatem, i jak na nowy ciagnik stara i nie komfortowa kabina, ciagle psujący się tylny zawór hamulcowy (założony już 5), głośna praca spężarki

Moim zdaniem powinni wprowadzić parę udogodnoeń napewno wiązało by się to z podniesieniem ceny ale myslę że ludzie by to docenili.

Niestet ja mam najbiedniejszą wersje ale kazdy ocenia co ma.

Opublikowano

Daniel, norma spalin swoją drogą. Ale takich części już nie ma, i nie będzie. Nie powróci już ta jakość..

 

 

Części do starych ciągników Zetor cały czas są dostępne w magazynie przy fabryce w Brnie. Można je w każdej chwili zamówić.

Opublikowano

Zetorek 12145 Crystal (staruszek)

+ wygodny (siedzenie Grammera)

+ dobrze i sprawny układ kierowniczy

+ układ hydrauliczny

+ sprawdza się w górzystych terenach których u mnie nie brakuje (szeroki rozstaw osi, tam gdzie 912 zaczyna tańczyć na 2 kołach , zetorkiem spokojnie mogę pracować)

+ stary masywny sprzęt

+ prostota ( w razie potrzeby, kapitalny można zrobić samemu w garażu, w czasie długich zimowych wieczorów)

+ szybka skrzynia

+ cenna części

 

- sprzęgło ( ciężko wchodzą biegi )

- oczywiście brak rewersu w porównaniu z nówkami

- przedni napęd ( w moim przypadku regeneracja co 5 lat, POM Augustów ratuje)

- klamki w drzwiach (nie znoszę tych wciskanych pipków)

- akumulatory na schodkach ( pomysł nietrafiony, zwłaszcza przy deptaniu czy bronowaniu koniecznie je trzeba przemontowywać gdzieś indziej, ja swoje przeniosłem do kabiny zamiast tylnego siedzenia pasażera)

Opublikowano

moc to przewaga nad innymi markami, wiem bo mam jeszcze nowego NH I URSUSA i mocą odbiegają dużo i w ciężkiej robocie paliwem też palą brew pozorom więcej.

Opublikowano

Hej mam pytanie; mam nową proxime pover 100 i jak jade na szosowych biegach tzn max na 4 to tadolna dzwignia od zmiany biegów w podłodze ostro wibruje. Jutro ma serwisant przyjechać i zobaczyć co jest ???Zdarzały się u was takie wady???

Opublikowano

Zetor 8641 100km ma co prawda 2800 mtg to jeszcze żadnych większych usterek w nim nie miałem.

 

+ jego prawdziwa moc

+ taki w miare komfort

+ super orginalny tur z którym pracuje

+ EHR

+ jego masa

 

 

-duże spalanie

- ciężko wchodzą biegi

 

Poza tym jestem bardzo z niego zadowolony. :)

Opublikowano

Zetor Forterra 125 ( Tur + przedni Tuz)

ma już dwa lata i 1110 mth na budziku.

Awarie:

-wypluła uszczelke spod pokrywy od rozrządu

- uszczelniacz na wałku od przedniego napędu

- dwie szybko złączki od tura puściły olej

- pękł jeden z węży od chwytaka do bel ponieważ dali za krótki

- błąd delera nie napełnił klimy :D

a teraz plusy:

+ prosta obsługa

+ dobre nagłośnienie

+ faktyczna moc

+ małe spalanie

przyszedł czas na minusy:

- słaba widoczność przy pracy z turem (układanie stogu)

- praktycznie żadna widoczność w lewym lusterku przy jeździe z pasażerem

 

- brak wstecznego na 4 biegu ;[

- mało wygodnie siedzenie Mars ( miał być grammer ale trzeba było czekać a ciągnik był potrzebny)

- słaba wydajność klimatyzacji

- trudno dostępny filtr powietrza ;[

- strasznie skacze na szosie

 

jak mi się coś jeszcze przypomni to będę dodawał

Opublikowano

ja mam 5320 96r i trochę lipa bo przodu nie ma ale w zestawie z sipmą z 224/1 jest o wiele wygodniejszy niż c360 . Gdyby nie wysokie spalanie to super ciągnik. Mam też mtz i palą praktycznie to samo

Opublikowano

ja mam 6341 super bez turbo 70km z 1998r

 

+wystarczająca moc

+siedzenie gramera

+ przestronna w kabina

+czytelna deska rozdzielcza

+hamulce 4 koła staje jak wryty

+szybka skrzynia

+wzmacniacz momentu pod obciążeniem

+zaczep hitch rodem z jd

+spalanie do uwzględnienia

+mocna hydraulika

+ instalacja dwuobwodowa przyczepy

+dobre radio cd + słuchawki które wyjście dorobiłem sam

 

 

a co do minusów

-sprężarka powietrza choćbyś wymienił to i tak się tłucze

-stosunkowo mały rozstaw kół choć jak by był większy to bym narzekał że mało skrętu

-przy pracach z turem trzeba uważać bo tylne koła potrafią latać wymagany obciążnik spory

-odpowietrzanie całego układu hamulcowego + instalacja przyczepy ten punkt jest najwięcej przeze mnie niechciany choć muszę to robić co 2 lata inaczej problemy z hamulcami (stary płyn) ja jeszcze mam hamulce przód

-obciążniki przód pod chłodnica 125 kl to za mało przy większej jezdzie skacze przód

-akumulator muszę wymieniać co dwa lata (umiejscowienie da radę nawet najlepszemu)

 

z mojej strony dobry kumpel jeśli o niego dbasz i nie boi się ciężaru który jest trochę przeładowany poza normę

Opublikowano

Zetor 7745 :

 

+ wygodna praca

+ duża kabina

+duża siła

+sympatyczny wygląd

 

-mała masywność

-spore spalanie (ale to przy prawdziwej robocie)

-strasznie leki

-słaba skrętność

 

A więc uważam że moc jest dobra ale trzeba do niego lać wiadrami :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v