Skocz do zawartości

Co wam się podoba w zetorach a co was denerwuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jak na 62 km to wspaniałe gabaryty ale proxima 105 to już gabaryty troche małe wogóle teraz forterra 135 uratował by jej gabaryty silnik 6 cylindrów. I tak najbardziej boli cena+ to co trzeba dokupić bo głupi hith ruskie mieli 40 lat temu w każdym ciągniku a zetorowi musisz za to zapłacić. Lecz to nie wada ciągnika tylko umysłu pepików :(

Opublikowano

Plusy Proximy85;

-wygodny

-cicho w kabinie

-mocny podnośnik (szybkość reakcji),w Farmerze troche gorszy)

-spalanie :D niezłe ale poniżej 1800obr.

-jakość wykonania(detale)

-dobra widoczność

-suchy silnik(brak jakiegokolwiek spocenia)

-zajebiaszcze radio Sony(w Farmerze niestety lipa i musiałem zmienić)

-duza kabina (dwie osoby śmiało wejdą )w Farmerze troche ciasno i siedzenie dla pasażera troche lipne(plastik)

-dojście to filtrów dobre

-włąncznie przedniego napędu i blokade tylnego mostu

-bardzo mało awaryjny .Jak na razie nie zmieniłem bezpiecznika oprócz oczywiście wymienionego chlapacza :lol:

Minusy;

-słabe plastiki i to wszystkie (złamany prawy chlapacz).W farmerze zdecydowanie lepsze ;)

-troche lekki do Agregatu przód czasmi potrafi bujnąć jak się wyjeżdza z bruzdy :D

-po 13 miechach na przednim obciążniku zaczyna wychodzić rdza :o ,w Farmerze miałem to samo już pomalowałem i to samo czeka mnie w Zetorku

-wycieraczka powinna być umiejscowiona blisko kierownicy umieszczona a nie na prawym panelu

-mogłem wziąść troche lepsze wyposażenie(np.więcej wyjć hydr.,lepszą skrzynie ,kilme itp.) .Ale człowiek mądry po szkodzie <_<

Ogólnie jestem bardzo zadowolony miał być NHTD5030 ale dobrze że wybraliśmy Zetora Proxime 85.Ostatnio byłem na skupie i gościu przeyjechał NHTD5040 .To zdecydowanie Proxima lepiej się prezentuje i wygląda na dużo większą ;)

Opublikowano

Ja jak sie przesiadłem z 4512 na 6340 to mile zaskoczyło mnie jego zachowanie w polu i to z wyłączonym przodkiem. Dużo lepiej sie prowadził, większy uciąg. Dla ursusa byle błotko czy piach i już miał problem pomimo obciążników na tylnych kołach czego w zetorze nie mamy.

Opublikowano

Np. zetor 7245 z pługiem 4 skib. 7l na godz(ma bardzo ciężko);zetor 12145 z pługiem 4 skib. vogel noot 160cm do 15l na godz ale to też źależy od ziemi

Opublikowano

Ja posiadam zetora 7341 i poboba mi się w nich kabinka i oraz to że się wysoko siedzi denerwujące jest to że jak zejdzie powietrze to napędy się załanczają A co do paliwa to jeśli jest moc wykorzystana to i paliwka ni wciągnie

Opublikowano

U mnie w zetorach sie podoba;

-To ze jest cicho.

-Łatwy w obsłudze.

Za dużo nie powiem bo nie mam zetora tylko jeżdze sąsiada

Nie podoba mi sie natomiast:

-Mała kabina zawsze walne o coś głową

-Szybko zurzywające sie sprzegło :(

Opublikowano

A czy jest proxima plus 8541? Chyba raczej Proxima plus 85 lub 95.A tam na pewno nie jest ciasno chyba,że na siedzeniu pasażera.

Opublikowano

Ciesz się że i tak masz w niej m miejsce na siedzenie pasażera bo w niebieskich chyba z tym cienko ;)

Może w mniejszych i cienko ale od serii T6000 w góre jest dużo lepsze siedzenie dla pasażera w standardzie i kabina też nie ma żadnego porównania do fortery, o proximie nie wspominając

Opublikowano (edytowane)

mi to najbardziej sie podoba korek wlewu paliwa, fajnie sie go odkręca a tak po za tym to nic specjalnego... :lol: wogole leje się z nich... <_< tzn olej pod spodem a to tu a to tu...

Edytowane przez Cezary4514
Opublikowano

@walkol- oczywiście chodzi mi o serię do T5000 ;) Większych nie widziałem w środku.

Ja myślałem że Forterra i Proxima mają takie same kabiny...

@Cezary- mi też się te zbiorniki podobają. Jeszcze nigdy nie zalałem go do pełna :lol: A z korka się nie leje tylko jak lejesz ropę wiadrem to się rozlewa ;)

Opublikowano

Mam 135-tke i bardzo fajny ciągniczek:) mało pali obszerna kabina, no ale jest głośno i non stop obrywają mi się chlapacze te czarne, badziew totalny gorszego nie mogli zrobić a zamienniki pożal się boże :/

Opublikowano

Witam jestem nowy na forum ale myśle że tutaj będę częstym gościem. Moje doświadczenia z Zetorem rozpoczołem 7245 HORAL SYSTEM byłem bardzo zadowolony w stosunku do poprzedniego Ursusa 4514. Przesiedłem się do Forterra 9641 aż do dzisiaj. Po krótce myślałem że to mercedes ale jak każdy pojazd ma swoje plusy i minusy.Na początku na gwarancji pękła obudowa termostatu, później chłodnica oleju, wyciek na tylnym kole, walnięta uszczelka dekla klawiatury.Po pierwszym roku zerdzewiała cała rura wydechowa obecnie czyli po 5 latach 1100mth poleciały klocki na hamulcu wału (moja wina nie dopatrzyłem tego wcześniej) przytarło tarczę można przetoczyć. Ciekawość ile kosztuje tarcza 1700zł.Ale to nic w stosunku do zacisku ten skorodowany ale udało się uratować koszt 2000zł. Koszt sprężyny(blaszka) rozpierająca klocki plus 2 bolczyki 500zł. Lakier po 5 latach to tak zmatowiał że głowa boli, a odnośnie akumulatora to mam zjedzony trochę przód serwis wymienił korki mówiąc że tamte się pocą. Może ponarzekałem na początku słowa pochwały dla grzania i wielkości kabiny może na dzisiaj wystarczy Pozdrawiam

Opublikowano

też mam takiego zetora co kolega po wyżej i takie same rzeczy mi się w nim podobają i nie podobają jeszcze bym dodał skrzynkę na narzędzia trochę mogli by ja jeszcze bliżej kabiny umieścić

Opublikowano

mi sie podoba wyglad(starsze modele), rechot :D , dobry stosunek mocy masy, duze kabiny, rozsadne spalanie i jesze pare innych rzeczy.

a denerwuje to ze ma zbyt lekki tyl. mam 6945, robi z turem i nawet z kompletem obciaznikow zdarza sie ze kola sie odrywaja od ziemi <_<

Opublikowano

zalety, prostota wykonania, solidność łatwo w naprawie tanie i dostępne części, dużo miejsca w kabinie, podnośnik mocny, widok dookoła świetny w zasadzie brak wad ogólonie ciągniki bardzo polecane

Opublikowano

mi się podoba :

-duże komfortowe kabiny

-moc idzie w zgodzie ze spalaniem

-dobry wygląd

-dźwięk silnika

-dobrze się je prowadzi

-dobry uciąg

 

nie podoba mi się:

-nieraz blokujące się biegi (ale to zależy od wypracowania skrzyni)

-pękające szyby w nowszych modelach takie jak :Proxima,Forterra

Opublikowano (edytowane)

Opisze to co miałem z nimi do czynienia:

Mój 5320 (ale są one powszechne w całej serii od 5211 do 7340 zazwyczaj), zaczne od wad:

Hamulce, skuteczność zachwyca, ale awaryjność przyprawia o ból głowy, zrobisz pompke to walnie cylinderek, zrobisz cylinderek to znowu pompka, zacisk i tak w kółko.

Skrzynia biegów- drążek powinien być zdecydowanie umieszczony tak jak w proximach np. u mnie pomogło obrócenie drążka tak, aby chociaż dało sie go obsługiwać jedną ręką, jak wrzuce wsteczny to mam dźwignie na równo z osią kierownicy, no i toporna praca skrzyni, zgrzyty na porządku dziennym, szczególnie drugi bieg, reszta jako tako, ale do dwójki mogli dołożyć synchronizator.

wom, pompa hydrauliczna, i reduktor biegów też topornie chodzi, trzeba niemal zgasić ciągnik, żeby wrzucić pompe, lub przełączyć biegi na terenowe.

odpalanie w zimie, chyba nie musze pisać...

Częste problemy ze światłami, to jedno nie świeci, to drugie, często sie sypią żarówki, niewiem czemu, ale u mnie tak jest.

Wraz z wiekiem (1997) zaczyna mieć wycieki- przewody wspomagania, usczelki pod głowicami (przepuszczają olej za popychaczami zawórów, i cały silnik od góry do dołu usrany olejem- trzeba zmieniać całe uszczelki pod głowicami) uszczelka miski olejowej, też już sie poci, poprostu szczelność.

Aha i rdzewiejące tylne błotniki, reszta budy sie trzyma, ale te błotniki to feler tej serii.

No i może troche za lekki- 3200kg przy 63KM- nie ma rewelacji, trzeba dociążać.

To chyba tyle z wad.

Teraz zalety :) :)

Kabina- dość cicha, baaaardzo przestronna (w 7 osób sie jeździło :D) radyjko, ogrzewanie, ogromny plus za kabine.

Wspomaganie kierownicy- super efektywne,

Zwrotny, zwinny, łatwo sie manewruje.

SIlnik- (jak mówi mój kolega- jak dasz po garach to sie w tłumiku nie mieści :D) bajka, mocny, trwały, dobry uciąg, chodzi z maszynami, których w teorii nie ma prawa uciągnąć.

ogólnie wszystkie wady idzie mu wybaczyć, mocny i trwały silnik, komfort pracy, dobry podnośnik, dobre oświetlenie robocze (kiedy działa :D) super się nim robi poprostu.

Edytowane przez Bomba41

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v