Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Możliwe osobiście się nie znam dokładnie na tych sprzętach (więcej o mechanice pojazdowej). Mniejsza o to wracajmy do tematu ;D Najważniejsze jest dla mnie znalezienie usterki i ew. usunięcie jej. Z tego co wiem to jest duże prawdopodobieństwo że nawet 1000Mh nie jest przejechane po remoncie (wymiana bloku (pękł), wymiana tulei, tłoków, pierścieni, panewek wału (te blaszki nie wiem jak się nazywają) i chyba tyle). Czekam na sugestie.

Opublikowano

Jeśli chodzi o brak mocy to już wiem czego może być przyczyna ale proszę o potwierdzenie moich przypuszczeń. Otóż od momentu remontu ciągnik chodzi na zwykłej wodzie i bez termostatu. Nie wiem dlaczego ale wywala wodę przez wężyk od przelewu. Tym wężyku przy korku od chłodnicy. Zastanawiam się czy przypadkiem ciągnik nie został przegrzany ponieważ podczas pracy temp pokazuje 90st>100st i oscyluje w tych granicach( chyba że czujnik wody jest uszkodzony). Woda nie gotuje się.

Opublikowano

Jeśli nie masz termostatu i woda nie gotuje się i mimo tego wyrzuca wodę z układu, to prawdopodobnie masz wydmuchaną uszczelkę pod głowicą. Sprawdź czy nie ma śladów wody w oleju. Temperatura na na zegarze może być wynikiem oddziaływania na czujnik gorących gazów z przedmuchu.

Opublikowano

Wody w oleju, ani oleju w wodzie nie ma. Czy założenie termostatu i zalanie zamiast wodą płynem chłodniczym może w czymś pomóc? Przyjaciel twierdzi (jest mechanikiem ciągnikowym) że zostały przegrzane pierścienie (on robił remont). Już mi ręce opadają jak mi przyjdzie oranie tegoroczne ;(

Opublikowano

zacznij od wymycia żeberek chłodnicy z zewnątrz i załóż termostat. Można pomierzyć kompresję i będzie wiadomo czy masz przedmuch, a wyspecjalizowany nos :) włożony we wlew chłodnicy wyczuje zapach spalin w układzie chłodzenia. Jeśli nie ma przedmuchu i wygania płyn, to tylko przegrzanie wchodzi w rachubę.

Opublikowano

Aha no widzisz naprowadziłeś mnie na trop :P A ja mam jeszcze pytanie odnośnie mierzenia kompresji. Jak ją zmierzyć bo manometr mam w zasięgu ręki. Tylko podobno trzeba rozkręcać wtrysk i połowę go przykręcać i do niego dopiero manometr. Zastanawiam się od czego by pasował taki wtrysk (aktualnie założonych nie myślę tykać ponieważ były regulowane niedawno) ew. jak zmierzyć kompresję (jak wy mierzycie).

Opublikowano

A nie da rady przerobić wtryskiwacza tak aby można było podpiąć pod niego manometr? Bo mechanik ma manometr a kazał załatwić jakiś wtrysk. Co do mierzenia ciśnienia to pewnie sporo to kosztuje.

Opublikowano

Sory za tak długi brak odpowiedzi, ale jakoś czasu nie było. Do tej pory została zmierzona kompresja i o dziwo jest bdb. tj coś koło 30bar na każdym garku (na letnim silniku). Coś jest ewidentnie nie tak. Ostatnio zauważyłem skakanie ciągnika góra/dół podczas jazdy. Przy obciążeniu (kultywatorem) doś spore. Koło było sprawdzone i opona ma bardzo niewielki odchył. Brak mocy nadal wałkuję ;/ Teraz ten problem musze rozwiązać bo zostanie zamontowany na ten sezon tur i nie będzie dostępu do większej ilości rzeczy. Czekam na odpowiedzi.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem co zgrzytało bo do tej pory tego nie zrobiłem. Czasem przy obciążeniu jest to uporczywy odgłos ale jakoś nie moge dojść co to. A możesz sie dokładniej rospisać w jakim ciągniku i które to to łożysko? Bo jeszcze jedna sprawa że jak stanie ktoś z tyłu na belke (jak jest założona) i dodam gazu w ciągniku (na postoju) to dość mocno trzęsie. Czuć jak sie stoi. W kabienie tego nie ma.

Edytowane przez Ciastko
Opublikowano

tez w 5211 ja mialem tak zeramiona drżaly a jak pod obciazeniem o kilka centymetrow sie podnosily i opuszczaly i bylo slychac opor pompy ,tak jakby wlaczyl hydraulike bez polaczenia przewodu do zlacza,wymienilismy pierscienie na tloku od podnosnika i ok.a lozusko to jest z przodu skrzyni pomiedzy walkiem sprzeglowym i glownym.w moim bylo tak ze pepiki zalozyli walek glowny z wytoczeniem na same igielki zamiast prostego na igielki w koszyczku,ale wtedy tez inny jest walek sprz [bo sa dwa typy] i musielismy go rozjechac na 3 zeby wymienic walek glowny ktory wychodzi do tylu skrzyni.najpierw to odkrec podloge nad skrzynia i posluhaj dobrze czy to wogole tam.

Opublikowano

U mnie jeszcze występuje problem mocy ;/ Zobacze może coś jeszcze zauważe i dopisze. Npisz mi jeszcze z jakimi pługami Twój ciągnik lata i na którym biegu?

P.S. Możesz odpisać na priv?

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, a ja mam pytanie, znacie kogoś kto ewentualnie zrobił by remont skrzyni w takim zetorze ( jestem z okolic Wołomina) ciągle biegi blokuje a dziś ojciec powiedział że chyba coś siadło bo zgrzyta strasznie ;/

 

już słyszałem, na luzie coś zgrzyta,biegi wchodzą itp no i oczywiście podczas jazdy.

Edytowane przez Rafalwwl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tomeczekk
      Napotkałem problem podczas jazdy na szybkich biegach. Wajcha rewersu podczas jazdy przy obciążeniu zaczyna tak jakby strzelać podczas ostatniego remontu nie widzieliśmy nic niepokojącego jakieś sugestie co to może być? Dla doprecyzowania polowe oraz wsteczny bez zarzutu.
    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez sk0rup
      Witam miałby ktoś katalog części do Zetora 7211 w formie pdf tylko nie ten ze skanami zżólkniętych stron?
      Po polsku oczywiście
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v