nowy1989

Obroty zależne Ursus C-330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kserkses    2

dźwignia ( jak pamiętam, zresztą jest oznaczenie pod dźwignią ) do przodu, tylko że mało które C-330 miało założone tryby do tych obrotów.

Tryby można dokupić, ale ich założenie nie będzie proste


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nowy1989    0

chodzi mi o oboty zalerzna wałka odbioru mocy?

 

 

 

kserkses kturą dźwignie do przodu mam podsunąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak odpowiedział kserkses przełączasz dźwignię od WOM'u do przodu. Włączenie może zaczodzić tylko w czasie postoju, ponieważ napęd jest brany z wałka atakującego. Czyli w trakcie jazdy próbując włączyć WOM zależny, usłyszysz zgrzyt i raczej ci się to nie uda. Wciśnięcie sprzęgła nie spowoduje odłączenia napędu od wałka. Ciekawą sprawą jest możliwość jazdy z wyłączonym silnikiem, na luzie, a WOM zależny i tak będzie napędzany (co może być niebezpieczne). I jeszcze ciekawa sprawa z prędkością obrotową. WOM niezależny osiąga max. 550 obr./min, dla 2200 obr./min silnika. Jeżeli uda ci się pracować na max. obrotach silnika(2200 obr./min.) i na 6 biegu (tylko co i gdzie tak można robić ???), to jesteś w stanie wycisnąć z WOM'u zależnego około 630 obr./min. (dla tego ciągnika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

U mnie w instrukcji piszą zależne:

1 bieg 69,6

2 - 134,1

3 - 215

4 - 280

5 - 545

6 - 870 obr przy 2200 obr. silnika na minutę, C-330 zwykła, M-emka powinna mieć obroty wyższe ???


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krynio    2

A czy u wszystkich was działają te obroty bo u mnie nie, gdzieś znalazłem że w niektórych egzemplażach c330 mozna sobie samemu założyc koło zebate w skrzyni tylko jest to troche skompliowane, być może fabryka nie montowała seryjnie tego koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

U mnie ( tak jak w większości C-330 ) nie założyli kół zębatych !!! więc zależnych nie ma. Kiedyś nawet myślałem założyć, ale w końcu nie założyłem.


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

A czy gdyby włączył wsteczny to wałek będzie sią obracał w drugo strone?


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

Oczywiście, bo napęd na WOM idzie od wałka atakującego tylnego mostu !!!


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej2110    531

Czyli jak by się uparł to od wałka można by pociągnąć napend na przud.


Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym.
ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny :D

bullet_black.png

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel24    1

A do czego używacie tego WOM zależnego w 330? Ja to niby to mam ale nie używam :( :huh: :(


Nie ma to jak ursus C330! ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MARTINUS    0

Hej! Mając podczepioną kopaczkę elewatorową, jeśli jest taka potrzeba, można cofnąć taśmociąg. :huh: Pozdrawiam.


-URSUS- C-330 moje serce dopieści ;-)))

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krynio    2

A czy ktoś zakładam sam to koło zębate w skrzynie odpoeirdzialne za wom zalezny ?? Ciekawe czy faktycznie dużo z tym roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam dziwną sprawę ja mam c-330 z 1984 r. i jak dźwignię WOM przesune do przodu na zależny to się nie kręci j tak jak na wyłączonym. to ZNACZY ŻE NIE MA JAKIEGOŚ TAM KOŁA ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

ciekawe czy ja mam coś takiego u siebie bo mogło by mi się to czasem przydać , trudno jest założyć te koła zębate ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    141

Od numeru ciągnika 218650 WOM zależny był na żądanie. Temu nie masz u siebie, a żeby założyć dwa koła jedno na wałku atakującym, drugie na wałku przekaźnika trzeba rozpołowić między skrzynią a tylnym mostem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Klepk995    171

to wiem że trzeba rozpoławiać tylko mi interesuje czy ciężko jest zrobić samemu takie cudo :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    141

A co tu ciężkiego, na ataku zakładasz koło mniejsze, na wałku przekaźnika wyjmujesz tulejkę i zamiast niej dajesz duże koło zębate i tyle. Więcej czasu zajmie rozpołowienie nić wstawienie tych dwóch kół

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek729    3

Właśnie przeczytałem ten temat i poszedłem sprawdzić czy mój ursus posiada takie obroty. Wyszło na to że posiada. Ja kiedyś myślałem że są to po prostu wolne obroty wałka i nigdy tego nie używałem. Nawet fajna sprawa, tylko nie wiem czy do czegoś może się ona przydać. ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez robadas78
      Witam. Jestem nowy na forum i proszę o wyrozumiałość. Kupiłem ursusa c330 z 76 roku. Po jakimś czasie zauważyłem że cieknie pompa paliwowa na środku. Oddałem do przeglądu i uszczelnienia. Od tego momentu tylko jak ursus ,,zobaczy góreczkę" to zaczyna dymić na biało i nie pali na pierwszy cylinder od chłodnicy. Po minucie wraca do normy na pełnym gazie. POmpę oddałem na gwarancji i okazało się że jest Ok. Bak wyczyszczony, wtryski zrobione, zawory ustawione, rurki paliwowe wymienione, zapłon ustawiony, luzy na zaworach ok, ciśnienie 26 atm, pali od strzała na mrozie, na wolnych obrotach to może chodzić cały dzień. 3 mechaników się bawi i to samo. Proszę o jakieś porady - może ktoś się z tym spotkał?
    • Przez darek31
      Witam Was. Wczoraj kupiłem kabinę do ciapka ale nie mogę dopasować do niej szyb. Kabina jest taka jak na załączonym zdjęciu, które zapożyczyłem z olx. Chodzi mi o te dwa małe okienka przy nogach. Wymiary tej szyby to około 35cm góra, bok 41cm, dół - 27cm. Szukałem wszędzie i takich szyb nie ma. Dla ułatwienia dodam, że kabina ma otwierane drzwi na tylne nadkole a nie jak zazwyczaj - w stronę komina

    • Przez bernijol
      Witam. Mam takie pytanie, czy w c330 pompa hydrauliki może być zależna od skrzyni biegów? Wiem że w niektórych ciapkach wom jest zależny od skrzyni, (wajcha do przodu)ale w większości tych maszyn nie ma poprostu trybu w skrzyni biegów  od tej opcji. Pytanie czy tam gdzie to działa pompa też wtedy jest zależna tak jak to jest np.w c360. Potrzebna mi jest większa wydajność pompy w ciapku do łuparki hydraulicznej którą kończe budować z siłownikiem 500mm x 80 x45mm podejrzewam że z tym siłownikiem poprostu będzie to wolno pracować a gdyby tak dało się zwiększyć wydajność pompy bez gazowania bezsęsownego ciapa była by bomba. Ale coś mi mówi że w ciapku tak to nie działa jak w 60tce, może się myle, dlatego proszę o poradę i opinie znawców tematu z góry dzięki za mądre słowa.
    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.