Skocz do zawartości

Bizon Z058/1 problem z rozdzielaczem


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam,

Problem przedstawia się następująco: napinacz nie trzyma zadanych obrotów, musze trzymać wajche

Nieprawidłowo działa sekcja rozdzielacza który odpowiada za napinanie przyspieszacza motowideł, według instukcji popychając dzwignie do przodu powinny być większe obroty a do tyłu mniejsza a u mnie jest odwrotnie a zwolnienie działa samo ;)

Podpinałem inny przewód hydrauliczny do wszystko dobrze było a tak jak powinno być to nie działa

Czy da się coś z tym zrobić czy trzeba wymienić rozdzielacz??

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Moim zdaniem problem tkwi w zamku hydraulicznym, który znajduje się między rozdzielaczem a wariatorem obrotów nagarniacza. On odpowiada za to żeby trzymać olej w siłowniku wariatora po puszczeniu dźwigni.

Opublikowano

to nie koniecznie rozdzielacz a raczej na pewno nie nie w tym przypadku tak jak ktoś mówił tam jest zamek hydrauliczny który za to odpowiada i to pewnie on nawalił znam takich co jak mieli w ciągnikach słabe rozdzielacze to właśnie te zamki wstawiali żeby np w siewniku do nawozów nie zamykały się same zasuwy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

To, że przesuwając dźwignię do tyłu zwiększasz obroty nic nie znaczy. Po prostu trzeba zamienić przewody w rozdzielaczu. Idą tam dwa przewody od rozdzielacza do zamka hydraulicznego, a dalej od zamka do wariatora jeden przewód. Zamek znajduje się z lewej strony pod pomostem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wariator ogólnie jest to przekładnia o zmiennym przełożeniu. Mogą być wariatory mechaniczne, elektryczne, hydrauliczne. W bizonie występują cztery wariatory: do zmiany prędkości jazdy, obrotów bębna, obrotów wentylatora, oraz do zmiany obrotów nagarniacza. A ta fachowa nazwa to właśnie wariator. Proponuję poczytać w wikipedii.

post-10122-1222677458_thumb.png

Opublikowano

wież wikipedia to jest największy badziew jaki istnieje z tego względu że informacje w niej zawarte są dodawane głównie przez uczniów i studentów a kontroli nad tym co jest dodawane jest praktycznie nijaka więc proponuje nie sugerować się nią gdyż nawet większość uczelni wręcz zabrania korzystania z niej ze względu na rodzaj informacji, a tak naprawdę to nazwa wariator jest podwórkowym synonimem przekładni bezstopniowej bo tak to się naprawdę nazywa a została stworzona przez mechaników z pgr-ów odnośnie przekładni bezstopniowej w wistuli gdyż kombajn ten nie posiadał (przynajmniej jakaś seria nie wiem cz wszystkie) skrzyni biegów a tym samym sprzęgła i ruszanie było na zasadzie, że tarcze koła zaciskały pas (który na luzie chodził po rolce między tarczami) a przy ruszaniu kombajn strasznie szarpał (niektórzy mówili, że wariował) stąd nazwa wariator.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Masz rację wikipedia to największe badziewie ale podałem to jako przykład a o historii z wistulą nigdy nie słyszałem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Panowie a jednak nazwa wariator jest prawidłowa. Pochodzi ona od łacińskiego słowa "vario" - co oznacza "zmienny". Tak więc wariator to przekładnia pasowa o ZMIENNYM przełożeniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Zdzichsiemacho
      Witam szanowne grono, chciałbym zmierzyć kompresje w silniku bizona, w internecie jest sporo zestawów ale typowo do samochodów, konstrukcja montażu wtryskiwacza w bizonie, na pierwszy rzut oka wyklucza użycie takich zestawów. łapka która trzyma wtryskiwacz równocześnie trzyma też  wałek od popychaczy. w tych zestawach jest uchwyt w kształt litery H i nie widzę możliwości zamontowania  go w silniku bizona, myślałem żeby nabyć jakiś wtryskiwacz i przerobić go na adapter.  Poradzicie cos? Pozdrawiam
    • Przez APPACZ1
      witam Bizon rekord wyrzuca sita od wczoraj wieczora wymieniłem 3 pręty którymi mocuje się sita praktycznie nie da się kosić co parę hektarów pręt z dwóteownikiem lądóją w żmijce od podajnika kłosowego czy konieczne jest wymienienie kosza sitowego jaka jest przyczyna czy można to jakoś obdziadować by żniwa dokończyć miał może ktoś taką sytuację
    • Przez GrzegorzSzynal
      Witam!
      Drodzy forumowicze posiadam heder nowego typu do kombajnu Bizon Z056 napędzany jednym wałkiem. Chciałem zakupić kilka części, lecz w żadnym katalogu pdf  dostępnym w sieci jak i w wersji papierowej nie jest rozrysowany napęd na jeden wałek. Mam ogromną prośbę do posiadaczy katalogu od Rekorda o udostępnienie dwóch stron wersji pdf lub nawet zdjęcia rysunku i nr katalogowych. Chciałem porównać numery katalogowe przed zamówieniem części zamiennych. Domyślam się, że jeżeli Rekordy wychodziły z takimi hederami to właśnie katalog to uwzględnia. Podaję e-mail i liczę na waszą pomoc.
      szynalek@o2.pl
      Pozdrawiam.
    • Przez PawcioN
      witam może ktoś mi podpowie jak ustawic bizona do koszenia jęczmienia ozimego problem w tym ze sa duze straty 
    • Przez pawlik794
      Witam , muszę wymienić łożysko na wałku weĵścowym do zwolnicy ( z bębnem hamulcowym)  czy da się rozpołowić obudowę bez odkręcania jej od  wspornika ?
      Odpowiem potomnym, trzeba całość odkręcić od kombajnu bo półoś mocująca przednie  koło musi być rozkręcona od tyłu, dopiero rozejdą się połówki obudowy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v