Skocz do zawartości

Polecane posty

rafalj    0

Witam!

Kupilem ciagnik MF 3080 i mam problem z reduktorem. Podczas ruszania wyskakuje i potrzeba go przytrzymywac reka. Moze wiecie co jest tego przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goolman19    1

Yo. Prawdopodobnie masz coś na wodzikach ja mam taka przyczynę ze jak przełączę na szosowe to mi przesuwka nie nachodzi na tryb i zgrzyta. Lub masz przyjechane wodziki :D ale idzie je nad spawać bo nowy jak sie pytałem to 4 tyś :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
Witam!

Kupilem ciagnik MF 3080 i mam problem z reduktorem. Podczas ruszania wyskakuje i potrzeba go przytrzymywac reka. Moze wiecie co jest tego przyczyna.

zdejmij dekiel z prawej strony skrzyni ten przez który wchodzą dzwignie od zmiany biegów i bedzie wszystko widać. może trzeba wymienic uszczelnienia na siłowniku. a jakim cudem mozesz jednocześnie przytrzymac ręka dzwignie w pozycji reduktora i jedoćześnie wrzucic bieg???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirasek    7
a jakim cudem mozesz jednocześnie przytrzymac ręka dzwignie w pozycji reduktora i jedoćześnie wrzucic bieg???

No chyba może, ale pokolei :D najpierw wrzuca bieg, potem łapie za dźwignie reduktora i puszcza sprzęgło, chyba że dwiema rękami na raz :D

 

Co do wyskakiwania reduktora to @Chota ma fajny patent w Case, tzw. leczenie objawowe, choć możliwe że mu reduktor wcale nie wyskakuje ale w takim razie po co montować taki "wajchotrzymacz" w kabinie? :D Nie preferuje takich półśrodków ale mógłby nam tu wspomniany pan szanowny zaprezentować fotograficznie wspomniany wynalazek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
No chyba może, ale pokolei :D najpierw wrzuca bieg, potem łapie za dźwignie reduktora i puszcza sprzęgło, chyba że dwiema rękami na raz :D

 

Co do wyskakiwania reduktora to @Chota ma fajny patent w Case, tzw. leczenie objawowe, choć możliwe że mu reduktor wcale nie wyskakuje ale w takim razie po co montować taki "wajchotrzymacz" w kabinie? :D Nie preferuje takich półśrodków ale mógłby nam tu wspomniany pan szanowny zaprezentować fotograficznie wspomniany wynalazek?

 

problem jest w tym ze dźwignia od zmiany biegów i reduktora to jedna i ta sama :D . tylko ze reduktor można nią włączyć kiedy mamy luz poprzez jej przesuniecie maksymalnie w prawo i puszczenie (końcówka dźwigni dotyka włącznika w skrzyni a ten powoduje włączenie lub wyłączenie zasilania elektrozaworu) po wrzuceniu biegu nie jest możliwe przesuniecie tej dźwigni do pozycji reduktora stąd moje zdziwienie. Może niech rafalj trochę dokładniej opisze swój problem bo jak narazi nie wiem co mu poradzić. Co do trzymania samej dźwigni to nie wiem jak to może pomóc ponieważ do uruchomienia reduktora wystarczy pojedynczy impuls z włącznika a dłuższe trzymanie nie zmienia stanu jaki powstał na przerzutniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    7
problem jest w tym ze dźwignia od zmiany biegów i reduktora to jedna i ta sama :D

Dawno już jeździłem 30xx, pomerdało mi sie z innym ciągnikiem i wajche od rewersu wziąłem za reduktor :D Także faktycznie jest to niewykonalne. A może to właśnie rewers wyskakuje podczas ruszania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
Dawno już jeździłem 30xx, pomerdało mi sie z innym ciągnikiem i wajche od rewersu wziąłem za reduktor :D Także faktycznie jest to niewykonalne. A może to właśnie rewers wyskakuje podczas ruszania?

to jest akurat możliwe ale wystarczy czasmi wymienic uszczelnienia na siłowniku od grup biegów i go wyregulować a rewers bedzie działał poprawnie a jak nie to trzeba wymieniac kostki na widełkach wybieraka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalj    0

witam dokladnie to chodzi mi o ta dzwignie na ktorej jest -A,B -zolw -i zajac .Kiedy wbijam na [A] a nastepnie wbijam bieg 1-2-3-4 to podczas ruszania ta pierwsza dzwignia wyskakuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalj    0

Hej! Wymienilem lozysko w skrzyni igielkowe i juz jest lepiej, do tylu wszystko dziala jak sie nalezy ale jadac do przodu przy gwaltownym puszczeniu sprzegla wyskakuje mi dzwignia, ta na ktorej jest A, B, ZOLW I ZAJAC tylko na szybkich i jak wlaczam przyspieszacz podczas jazdy, to dzieje sie tosamo ze wyskoczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    94

hej kolego rafalj ty masz zółwia i zjąca na tej dźwigni co ab bo ja mam na tej co 1234

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

które łozysko wymieniłes??? rozpoławiałes ciągnik??? mi to bardzej wygląda na to ze on gubi cisnienie na siłowniku od zmiany grup biegów i to ten tryb wyskakuje bo siłownik go nie moze utrzymać. Wymieniałes na nim uszczelnienia????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalj    0

tak rozpolowialem ciagnik, tez mi sie wydaje, ze gubi cisnienie, ale nie wiem co jest przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
tak rozpolowialem ciagnik, tez mi sie wydaje, ze gubi cisnienie, ale nie wiem co jest przyczyna.

moim zdaniem źle sie do tego zabrałes najpierw trzeba było zacząć od wymiany uszczelnień i regulacji siłownika a jak by to nie pomogło to rozpoławiać ciągnik.

 

1. na której grupie wyskakuje i czy biegi wyskakuja ci tylko po zmianie grupy z B na A i odwrotnie????

2. czy jest tak ze jak jedziesz na B do przodu i zmienisz później na A do tyłu to słychac zgrzyt???

3. A czy przy rozpołowieniu wymieniłes kostki na końcu widełek wybieraka od rewersu (to ważne) ????

4. czy jak przytrzymasz dzwignie do rewersu to czy wtedy biegi nie wyskakują czy moze to pomaga tylko czasami ale nie zawsze???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalj    0

hej, wyskaakuja mi tylko na [A] , a jak przytrzymam to niewyskoczy .Mam jedno pytanie czy w tym silowniku powinny byc sprezynyki czy tylko sam tloczek??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
hej, wyskaakuja mi tylko na [A] , a jak przytrzymam to niewyskoczy .Mam jedno pytanie czy w tym silowniku powinny byc sprezynyki czy tylko sam tloczek??

 

tam nie ma zadnych spręzynek tylko tłoczek i dwa o-ringi o przekroju kwadratu, jezeli wyskakuje na a to zapewne bedzie ten siłownik bo jezeli wyskakiwałoby na obu grupach to byłbyby te kostki. tylko po wymianie uszczelnień na siłowniku trzeba go jeszcze odpowiednio wyregulować bo w przeciwnym wypadku wymiana uszczelnień nie przyniesie rezultatów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Kupilem ciagnik MF 3080 i mam problem z reduktorem. Podczas ruszania wyskakuje i potrzeba go przytrzymywac reka. Moze wiecie co jest tego przyczyna.

panowie ja mam podobny problem... tylko że mój polega na tym że jak włączę dzwignią pozycje ,,B" to zaczyna zgrzytac tak jak by tryb na tryb nie zachodził! nic nie wyskakuje tylko zgrzyta ... pozycja ,,A" jest u mnie w porządku wszyskto ładnie wchodzi...co to może byc? Prosze o pomoc! i z góry dziękuje!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    94

U mnie też był problem z reduktorem bo podczas jazdy załączał się żółw no i był zgrzy straszny ale winny okazał się przełącznik koło dźwigni biegów. A co może być u ciebie to niestety nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Skrzynia ci sie rozkręciła i tryb od grupy B spadł z wałka bo zcięło zabezpieczenie. Nie jeżdzij ciagnikiem za dużo tylko rozpoławiaj go i nakładaj tryb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzynia ci sie rozkręciła i tryb od grupy B spadł z wałka bo zcięło zabezpieczenie. Nie jeżdzij ciagnikiem za dużo tylko rozpoławiaj go i nakładaj tryb.

Napewno to bedzie to? A musze rozpaławiac traktor? nie dało by rady zrbobic tego z boku przez to okienko? dzięki za odpowiedz i pozdrawiam!:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Jeżeli po wrzuceniu grypy B niezależnie czy kierunek jazdy ustawiony będzie na tył czy tez na przód słychać jedynie zgrzyt, natomiast grupa A chodzi bez najmniejszych problemów to raczej będzie rozkręcona skrzynia. Tej awarii nie usuniesz inaczej jak tylko od przodu skrzyni po rozpołowieniu ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli po wrzuceniu grypy B niezależnie czy kierunek jazdy ustawiony będzie na tył czy tez na przód słychać jedynie zgrzyt, natomiast grupa A chodzi bez najmniejszych problemów to raczej będzie rozkręcona skrzynia. Tej awarii nie usuniesz inaczej jak tylko od przodu skrzyni po rozpołowieniu ciągnika.

kolego a może byc taka ewentualnośc że synchronizator się rozleciał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Nie widziałem jeszcze czegos takiego zeby synchronizator sie rozpadł bo tam w sumie nie ma co się rozpaść. Tylko ze synchronizator pomaga we wrzuceniu biegu ale nie przenosi napędu czyli miałbyś problem ze wrzuceniem grupy kiedy ciągnik sie toczy (czego i tak nie wolno nigdy robić) ale jakbys wrzucił ja na postoju to ciągnik powinien jechać, a tak nie jest czyli jest problem z trybem głównym, który właśnie ci spadł. Nie ty pierwszy masz taki przypadek. Jak ktos często zmienia grupy biegów kiedy ciagnik się toczy to tak sie dzieje, te objawy sa dośc charakterystyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianufo    0

koledzy mam problem ze swoim 3080 a dokladnie z grupami biegów a-b na b jest wszystko ok natoiast grupa a wyskakuje nie caly czas tylko gdy ciagnik ma ciezko w pracy az jest pozadne szarpniecie co moze byc przyczyna dodam ze po zmianie z b na a nie ma zgrzytu czyli uszczelniacze chyba ok. a i gdy sie rusza z grupy a reduktor cofa sie sam w strone luzu ale wyskakuje dopiero gdy ma siezko np. osttnio przy agregacie 3,60 na suchej ciemi ok a gdzie bylo mokro to juz lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianufo    0

jeszczej mam jeden problem skrzynia ładnie cicho chodzi lecz do tyłu na grupie biegów b strasznie wyje i nie zaleznie czy to 1 2 3 4 prosze o jakas odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MichalP
      Witam. Przymierzam się do zakupu mf6170. Ciągnik już upatrzyłem, oglądałem, odbyłem jazdę testową, ale mam jeden dylemat. Ciągnik jest wyposażony w  skrzynię dynashift z mechanicznym rewersem.  Czy te skrzynie występowały w wersji z 2 półbiegami? Zakres na desce jest od A do D, ale mi sie  udało tylko sprawdzić A i B, dalej nie idzie. Oczywiście sprzedawca sam nie wie. Obejrzałem kilka tych ciągników i wszystkie biegi miały od A DO D. Jak czytałem  o tych skrzyniach wszędzie  jest  napisane ze mają  4 półbiegi, ale czy na pewno??
    • Przez sznajdik
      Czy da się zrobić wyjście do hamulca hydraulicznego do hamowania przyczepy w mf 3060 i gdzie ewentualnie się podłączyć?
    • Przez kiernoz
      Witam. Mam do kupienia traktor Massey ferguson 6110 Chciałem zapytać czy to dobry traktor i czy jest awaryjny ? byłby to traktor zastępujący ursusa c3603p głównym jego przeznaczeniem była by praca z ładowaszem czołowym ,rozrzutnik, beczkowóz, kosiarka, zgrabiarka ,przetrząsarka. Był by to 2 traktor w gospodarstwie do lżejszych prac. Z góry dziękuję i pozdrawiam
    • Przez Masterek24
      Witam
      Dzisiaj umyłem przed zimą ciągnik. Po myciu odpaliłem i podczas jazdy nie działa żaden półbieg. Jak zatrzymam ciągnik to każdy półbieg wchodzi i jaki sobie wbije i ruszę to na takim jadę tylko problem że podczas jazdy już zmienić nie mogę nie działają o co chodzi ??
    • Przez dawid1983
      WITAM MAM PYTANIE CZY DO MF 3070  PRZED POMKA PALIWA MOGE ZAMONTOWAC JAKIS DODATKOWY FILTERK  ZEBU ZBIRAL TEN CALY SYF ZE ZBIORNIKA A NIE POMPKA PALIWA  JAKI TEN FILTERK ZAMONTOWAC PROSZE O PODPOWIEDZ MOZE KTOS MA COS TAKIEGO ZROBIONE JAKIES ZDJECIA
×