Skocz do zawartości

Polecane posty

rafalj    0

Witam!

Kupilem ciagnik MF 3080 i mam problem z reduktorem. Podczas ruszania wyskakuje i potrzeba go przytrzymywac reka. Moze wiecie co jest tego przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
goolman19    1

Yo. Prawdopodobnie masz coś na wodzikach ja mam taka przyczynę ze jak przełączę na szosowe to mi przesuwka nie nachodzi na tryb i zgrzyta. Lub masz przyjechane wodziki :D ale idzie je nad spawać bo nowy jak sie pytałem to 4 tyś :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
Witam!

Kupilem ciagnik MF 3080 i mam problem z reduktorem. Podczas ruszania wyskakuje i potrzeba go przytrzymywac reka. Moze wiecie co jest tego przyczyna.

zdejmij dekiel z prawej strony skrzyni ten przez który wchodzą dzwignie od zmiany biegów i bedzie wszystko widać. może trzeba wymienic uszczelnienia na siłowniku. a jakim cudem mozesz jednocześnie przytrzymac ręka dzwignie w pozycji reduktora i jedoćześnie wrzucic bieg???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mirasek    8
a jakim cudem mozesz jednocześnie przytrzymac ręka dzwignie w pozycji reduktora i jedoćześnie wrzucic bieg???

No chyba może, ale pokolei :D najpierw wrzuca bieg, potem łapie za dźwignie reduktora i puszcza sprzęgło, chyba że dwiema rękami na raz :D

 

Co do wyskakiwania reduktora to @Chota ma fajny patent w Case, tzw. leczenie objawowe, choć możliwe że mu reduktor wcale nie wyskakuje ale w takim razie po co montować taki "wajchotrzymacz" w kabinie? :D Nie preferuje takich półśrodków ale mógłby nam tu wspomniany pan szanowny zaprezentować fotograficznie wspomniany wynalazek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
No chyba może, ale pokolei :D najpierw wrzuca bieg, potem łapie za dźwignie reduktora i puszcza sprzęgło, chyba że dwiema rękami na raz :D

 

Co do wyskakiwania reduktora to @Chota ma fajny patent w Case, tzw. leczenie objawowe, choć możliwe że mu reduktor wcale nie wyskakuje ale w takim razie po co montować taki "wajchotrzymacz" w kabinie? :D Nie preferuje takich półśrodków ale mógłby nam tu wspomniany pan szanowny zaprezentować fotograficznie wspomniany wynalazek?

 

problem jest w tym ze dźwignia od zmiany biegów i reduktora to jedna i ta sama :D . tylko ze reduktor można nią włączyć kiedy mamy luz poprzez jej przesuniecie maksymalnie w prawo i puszczenie (końcówka dźwigni dotyka włącznika w skrzyni a ten powoduje włączenie lub wyłączenie zasilania elektrozaworu) po wrzuceniu biegu nie jest możliwe przesuniecie tej dźwigni do pozycji reduktora stąd moje zdziwienie. Może niech rafalj trochę dokładniej opisze swój problem bo jak narazi nie wiem co mu poradzić. Co do trzymania samej dźwigni to nie wiem jak to może pomóc ponieważ do uruchomienia reduktora wystarczy pojedynczy impuls z włącznika a dłuższe trzymanie nie zmienia stanu jaki powstał na przerzutniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    8
problem jest w tym ze dźwignia od zmiany biegów i reduktora to jedna i ta sama :D

Dawno już jeździłem 30xx, pomerdało mi sie z innym ciągnikiem i wajche od rewersu wziąłem za reduktor :D Także faktycznie jest to niewykonalne. A może to właśnie rewers wyskakuje podczas ruszania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
Dawno już jeździłem 30xx, pomerdało mi sie z innym ciągnikiem i wajche od rewersu wziąłem za reduktor :D Także faktycznie jest to niewykonalne. A może to właśnie rewers wyskakuje podczas ruszania?

to jest akurat możliwe ale wystarczy czasmi wymienic uszczelnienia na siłowniku od grup biegów i go wyregulować a rewers bedzie działał poprawnie a jak nie to trzeba wymieniac kostki na widełkach wybieraka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalj    0

witam dokladnie to chodzi mi o ta dzwignie na ktorej jest -A,B -zolw -i zajac .Kiedy wbijam na [A] a nastepnie wbijam bieg 1-2-3-4 to podczas ruszania ta pierwsza dzwignia wyskakuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalj    0

Hej! Wymienilem lozysko w skrzyni igielkowe i juz jest lepiej, do tylu wszystko dziala jak sie nalezy ale jadac do przodu przy gwaltownym puszczeniu sprzegla wyskakuje mi dzwignia, ta na ktorej jest A, B, ZOLW I ZAJAC tylko na szybkich i jak wlaczam przyspieszacz podczas jazdy, to dzieje sie tosamo ze wyskoczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    96

hej kolego rafalj ty masz zółwia i zjąca na tej dźwigni co ab bo ja mam na tej co 1234


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

które łozysko wymieniłes??? rozpoławiałes ciągnik??? mi to bardzej wygląda na to ze on gubi cisnienie na siłowniku od zmiany grup biegów i to ten tryb wyskakuje bo siłownik go nie moze utrzymać. Wymieniałes na nim uszczelnienia????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalj    0

tak rozpolowialem ciagnik, tez mi sie wydaje, ze gubi cisnienie, ale nie wiem co jest przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
tak rozpolowialem ciagnik, tez mi sie wydaje, ze gubi cisnienie, ale nie wiem co jest przyczyna.

moim zdaniem źle sie do tego zabrałes najpierw trzeba było zacząć od wymiany uszczelnień i regulacji siłownika a jak by to nie pomogło to rozpoławiać ciągnik.

 

1. na której grupie wyskakuje i czy biegi wyskakuja ci tylko po zmianie grupy z B na A i odwrotnie????

2. czy jest tak ze jak jedziesz na B do przodu i zmienisz później na A do tyłu to słychac zgrzyt???

3. A czy przy rozpołowieniu wymieniłes kostki na końcu widełek wybieraka od rewersu (to ważne) ????

4. czy jak przytrzymasz dzwignie do rewersu to czy wtedy biegi nie wyskakują czy moze to pomaga tylko czasami ale nie zawsze???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalj    0

hej, wyskaakuja mi tylko na [A] , a jak przytrzymam to niewyskoczy .Mam jedno pytanie czy w tym silowniku powinny byc sprezynyki czy tylko sam tloczek??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19
hej, wyskaakuja mi tylko na [A] , a jak przytrzymam to niewyskoczy .Mam jedno pytanie czy w tym silowniku powinny byc sprezynyki czy tylko sam tloczek??

 

tam nie ma zadnych spręzynek tylko tłoczek i dwa o-ringi o przekroju kwadratu, jezeli wyskakuje na a to zapewne bedzie ten siłownik bo jezeli wyskakiwałoby na obu grupach to byłbyby te kostki. tylko po wymianie uszczelnień na siłowniku trzeba go jeszcze odpowiednio wyregulować bo w przeciwnym wypadku wymiana uszczelnień nie przyniesie rezultatów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witam!

Kupilem ciagnik MF 3080 i mam problem z reduktorem. Podczas ruszania wyskakuje i potrzeba go przytrzymywac reka. Moze wiecie co jest tego przyczyna.

panowie ja mam podobny problem... tylko że mój polega na tym że jak włączę dzwignią pozycje ,,B" to zaczyna zgrzytac tak jak by tryb na tryb nie zachodził! nic nie wyskakuje tylko zgrzyta ... pozycja ,,A" jest u mnie w porządku wszyskto ładnie wchodzi...co to może byc? Prosze o pomoc! i z góry dziękuje!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nasil90    96

U mnie też był problem z reduktorem bo podczas jazdy załączał się żółw no i był zgrzy straszny ale winny okazał się przełącznik koło dźwigni biegów. A co może być u ciebie to niestety nie wiem


Massey Ferguson-Uniwersalność przede wszystkim.
mariusz(ZDUN) sprawdzony mechanik polecam.
mirek maszyny sprawdzony sprzedawca maszyn polecam.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Skrzynia ci sie rozkręciła i tryb od grupy B spadł z wałka bo zcięło zabezpieczenie. Nie jeżdzij ciagnikiem za dużo tylko rozpoławiaj go i nakładaj tryb.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skrzynia ci sie rozkręciła i tryb od grupy B spadł z wałka bo zcięło zabezpieczenie. Nie jeżdzij ciagnikiem za dużo tylko rozpoławiaj go i nakładaj tryb.

Napewno to bedzie to? A musze rozpaławiac traktor? nie dało by rady zrbobic tego z boku przez to okienko? dzięki za odpowiedz i pozdrawiam!:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Jeżeli po wrzuceniu grypy B niezależnie czy kierunek jazdy ustawiony będzie na tył czy tez na przód słychać jedynie zgrzyt, natomiast grupa A chodzi bez najmniejszych problemów to raczej będzie rozkręcona skrzynia. Tej awarii nie usuniesz inaczej jak tylko od przodu skrzyni po rozpołowieniu ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli po wrzuceniu grypy B niezależnie czy kierunek jazdy ustawiony będzie na tył czy tez na przód słychać jedynie zgrzyt, natomiast grupa A chodzi bez najmniejszych problemów to raczej będzie rozkręcona skrzynia. Tej awarii nie usuniesz inaczej jak tylko od przodu skrzyni po rozpołowieniu ciągnika.

kolego a może byc taka ewentualnośc że synchronizator się rozleciał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    19

Nie widziałem jeszcze czegos takiego zeby synchronizator sie rozpadł bo tam w sumie nie ma co się rozpaść. Tylko ze synchronizator pomaga we wrzuceniu biegu ale nie przenosi napędu czyli miałbyś problem ze wrzuceniem grupy kiedy ciągnik sie toczy (czego i tak nie wolno nigdy robić) ale jakbys wrzucił ja na postoju to ciągnik powinien jechać, a tak nie jest czyli jest problem z trybem głównym, który właśnie ci spadł. Nie ty pierwszy masz taki przypadek. Jak ktos często zmienia grupy biegów kiedy ciagnik się toczy to tak sie dzieje, te objawy sa dośc charakterystyczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianufo    0

koledzy mam problem ze swoim 3080 a dokladnie z grupami biegów a-b na b jest wszystko ok natoiast grupa a wyskakuje nie caly czas tylko gdy ciagnik ma ciezko w pracy az jest pozadne szarpniecie co moze byc przyczyna dodam ze po zmianie z b na a nie ma zgrzytu czyli uszczelniacze chyba ok. a i gdy sie rusza z grupy a reduktor cofa sie sam w strone luzu ale wyskakuje dopiero gdy ma siezko np. osttnio przy agregacie 3,60 na suchej ciemi ok a gdzie bylo mokro to juz lipa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianufo    0

jeszczej mam jeden problem skrzynia ładnie cicho chodzi lecz do tyłu na grupie biegów b strasznie wyje i nie zaleznie czy to 1 2 3 4 prosze o jakas odp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Dziś po godzinnej pracy w polu sprawdziłem ciśnienie na pompie. Jeden obieg, który idzie na hydraulikę zewnętrzną pokazuje 170-180 atm, drugi przy skręconych kołach, rozgrzanym oleju i ok 1000obr/min pokazuje 80 atm. Wspomaganie ciężko mi chodzi, do tego coraz ciężej wchodzą mi biegi i obstawiam że to przez to, że padła druga sekcja pompy. Czy bez zastanowienia mogę zamawiać nową, czy jest możliwe, że jeszcze coś innego może być nie tak?
    • Przez kevin25
      Witam pacjent MF 3050 z 1989r zaczęło słabnąc wspomaganie na wolnych obrotach szczególnie zauważalne przy pracy z ładowaczem. I słabiej działające hamulce. 
      Ciśnienie na tylnych złączkach 180bar przy 1tys i przy 2tys rpm 
      Ciśnienie na punkcie pomiarowym 2 sekcji na wspomaganie na wolnych obrotach 145bar przy 2 tys rpm 170bar 
      I z tego co wyczytałem pompa do wymiany. Chce się tylko upewnić czy na pewno ?
      Jest możliwość wsadzenia mocniejszej pompy na Sekcji hydrauliki zewnętrznej ? 
       
    • Przez Michał6180
      witam mam problem z ciągnikiem 6180 polega on na tym ze traktor nie chce jezdzic po rozgrzaniu ostatnio prasowałem słome ok 8ha po przepracowaniu 4 hektarów traktor ustał na polu nie chciał jeździć biegi bez sprzegła wchodziły po jakimś czasie traktor zaczął jezdzić cały czas sie to działo wymieniłem pompkę sprzęgła był jakiś czas spokój a później przyszedł czas na kukurydzę woziłem nim jakiś czas był spokój po paru godzinach traktor na pusto nie dawał rady podjeżdżać pod z górkę na drodze silnik nie tracił obrotów tylko było czuć jak traktor spowalniał a wjazd na pryzmę nie było mowy zebym wjechał szosowymi biegami traktor stawał w miejscu i nie chciał jechać z terenowymi miał nawet problemy wjezdzać zdecydowałem wymienić pompę w skrzyni wymieniłem ale okazało sie ze nadal ciężko podjeżdża pod górę i teraz stoi na podwórku i nie chce jezdzić biegi wchodzą bez sprzęgła i nie wiem co robić więc prosze was o pomoc co z tym robić za wszelkie odpowiedzi Bardzo Dziękuję :)
    • Przez Mariano126
      Witam wszystkich jestem nowy na forum i równocześnie nowym użytkownikiem MF 3060 czytałem dużo na forum na temat EHR ale nie znalazłem odpowiedzi która pomogła by mi rozwiązać mój problem z EHR a jest on następujący po zapaleniu ciągnika i po przygazowaniu (włączenie ładowania) zaswieca sie dolna kontrolka EHR (opuszczanie) mimo iż przełącznik jest w pozycji neutralnej powiem jeszcze ze ta kontrolka swieci Ciągle nawet po zgaszeniu ciągnika nawet gdy przełącze na pozycje dzwigania zaswieca sie górna kontrolna ale swieci również dolna a podnośnik ani drgnie podnosnik mozna podnieś jedynie odpinająć przednią wtyczke od jednego z elektrozaworu a wciskająć recznie drugi które znajdują sie z tyłu ko lewego tylniego koła
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.