Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie stacyjka była padnięta bo przy naciśnięciu na hamulec wyłączało mi radio ,lak kluczyk kolanem przydusiłem to ok .

Przełożyłem od 330 i jest ok ,jutro muszę drugą kupić :D ,ale z góry dzięki za wszystkie podpowiedzi :rolleyes:Ja przerobiłem zwykłe żarówki na H4 .

Opublikowano
Tylko z przekażnikiem będą dwa razy mocniejsze światła bez obciążania instalacji i stacyjki

A możesz rozwinąc swoją wypowiedz. W jaki sposób światła zrobią się mocniejsze dzieki przekaźnikom?? Jeśli założył bys żąrówki 100W zamiast 55W to tak.

Jeśli chodzi o nie obciązanie styków stacyjki to masz racje, ale z tym nie obciązaniem instalacji to także nie wiem co pomoże skoro prąd do żarówek ma płynąć przez przewody w instalacji bez wzgledu czy będą załaczane przez sama stacyjke czy przekaźnik. Chyba że ten przekaźnik przesyła prąd podczerwienia lub falami radiowymi. :D

Opublikowano

przekaznik jest głównie po to żeby odciążyć wyłączniki lub też przełączniki, wiele samochodów nie posiada przekazników świateł i wszystko działa latami

Opublikowano
przekaznik jest głównie po to żeby odciążyć wyłączniki lub też przełączniki, wiele samochodów nie posiada przekazników świateł i wszystko działa latami

Dokładnie tak.

 

Kolego @Andrzej626 wiem jak jest zbudowany przekaźnik, ale nadal nie wiem jak on to robi że światła są 2 razy mocniejsze. A także nie pali sie instalacja. Skoro przekaźnik ma załączyc duży prąd aby nie doszło do uszkodzenia samego włacznika. A prąd ząłaczony przez przekażnik lub sam włacznik płynie tak samo przez takie same przewody. Instalacja może sie spalić jeśli wartość prądu bedzie przewyższać możliwość instalacji i przekaźnik juz w tedy nie pomoże. Jedynie założenie gróbszych przewodów.

Prosze wyjaśnij na jakichś argumetach swoją teorję.

Opublikowano

:D mtracz daj spokoj Andrzejowi. Zagmatwal sie stosujac potoczne stwierdzenie. Oczywiscie mocy swiatel nie zwiekszy dwukrotnie. Moze co najwyzej z pomoca przekaznika uzyskac dodatkowe 1-3W na zarowce.

 

Jednak podstawowym parametrem zarowki nie jest jej moc, ale ilosc swiatla jaka moze wytworzyc pobierajac odpowiednia moc ze zrodla.

Zarowka swieci najlepiej pracujac przy swoich optymalnych parametrach.

Wszyscy wiemy i co chodzi.

Sam w 60 mam przekazniki. Jak mowisz i masz racje moc wydzielana na zarowce nie zwiekszyla sie dwukrotnie :D ale jej sprawnosc znacznie podskoczyla. Ale to wszyscy wiedza.

Opublikowano

Dzięki [karola44] ale sam odbjie piłeczke :P w przekażnikach chdzi o spadki napięcia więc jeśli do żarówki dochodzi prąd o napięciu 13-14 wolt a bez przekażnika, po wszystkich spadkach napięć 8 może 9 wolt i taka żarówka nie świeci dwa razy mocniej to chyba [mtracz] nie wiesz o czym piszesz

Opublikowano
Tylko z przekażnikiem będą dwa razy mocniejsze światła bez obciążania instalacji i stacyjki

Przypadkiem to nie twój post?? To ty tak powiedziałeś a nie ja wiec nie wkładaj mi słów do ust. To ja sie pytam w jaki sposób uzyskujesz 2X mocniejsze światła??

 

Dzięki [karola44] ale sam odbjie piłeczke w przekażnikach chdzi o spadki napięcia więc jeśli do żarówki dochodzi prąd o napięciu 13-14 wolt a bez przekażnika, po wszystkich spadkach napięć 8 może 9 wolt i taka żarówka nie świeci dwa razy mocniej to chyba [mtracz] nie wiesz o czym piszesz

Z kąd tobie biorą się takie spadki napięć?? i w jaki sposób przekaźnik je eliminuje. Wyjaśnij to bo narazie podałeś suche fakty bez argumętów.

Z 14V jaka jest w instalacji podczas działania alternatora żeby uzyskac 9V wiesz jaka by musiała byc rezystancja obwodu?? Spadek napięcia to aż 5V, Przewody by sie strasznie grzały. Nie wiem gdzie ty na drodze prądu uzyskujesz taki opór, no chyba że masz z kilometr przewodu do żarówki, bo na tak krótkim odcinku ze stacyjki do żarówki przewód bedzie miał rezystncje zaledwie 1 om.

A ty tę różnice zmierzyłeś? Masz wogóle miernik?

Ja jak mierzyłem napięcie na zaciskch zaświeconej żarówki to było ono takie samo jak w całej instalacji w danym momęcie i nigdy przy sparawnym aku i(lub) działającym alternatorze nie miałem poniżej 12 i 14 V.

Opublikowano

No dobra nie przeczytałem do końca, ale myślałem że wiesz skąd się biorą spadki napięcia i napewno nie z długości przewodu tylko ilości połączeń i styków czyli wszystkie połączenia, bezpieczniki i przełączniki

Opublikowano

Własnie wiem z kad sie biora spadki napiecia.

Tylko że prawidłowo działajaca instalacja z poprawnie działajacymi włacznikami, i innymi stykami nie stawia takego oporu. A włacznik , połaczenia przewodów, bezpieczniki staja sie jakby jednym przewodem i maja jak już pisałem 1om rezystancji. Jeśli styki, polaczenia sa kiepskie to rezystancja rośnie ale nie do tego stopnia żeby powstał spadek 5V.

A i jak przekaźnik to niweluje skoro on tylko załacza, a bezpieczniki jak i inne połaczenia pozostaja bez zmian??

Masz miernik?? To sie nim troche pobaw i pomierz sobie.

Jesli napięcie na zaciskach na żrówce bedzie 11V to oznacza że w każdym punkcie instalacji jest takie napiecie. Jesli ty mówisz że na żąrówce bedzie 9V z 12V to tak jest wszedzie a nie tylko w punkcie pomiaru. To co to za duże spadki napiecia skoro przy rozruchu silnika napiecie na akumulatorze w stanie spoczynku 12,5V spada do 11,5. Poniżej 11 nie zejdzie przy sprawnym aku. I tu masz spadek o 1V a zasilany był rozrusznik pod obciążeniem.

A wisz co akumulator może zrobić gdy obciążymy go tak aby spowodowac spadek napiecia 5V

Opublikowano

mtracz i Andrzej nie kluccie sie juz :P.

 

Andrzejku pozwole sobie zauwazyc, ze mtracza nie zagniesz na tych sprawach. Od roku przegladam to forum , a w szczegolnosci watki zwiazane z elektryka. mtracz wali zawsze prosto z mostu prostym jezykiem, ale zawsze wie co pisze. Sam jestem po technikum elektrycznym i co nie co sie orientuje :D.

 

Chociaz mtracz w jednym troche sie zapedzil.

 

A i jak przekaźnik to niweluje skoro on tylko załacza, a bezpieczniki jak i inne połaczenia pozostaja bez zmian??

Masz racje tylko zalacza. Ale szczegolnie nowe instalacje maja jakby na to nie patrzec moim zdaniem troche male przekroje przewodow. Zarowki pobieraja ok 6A. Sam pisales ze taki obwod moze mies rezystancje ok 1 Ohm. Podstawowy wzor U=IR wyjasnia U=6Ax1 Ohm = 6V. No proste. Oczywiscie nie spotkalem sie jeszcze z az tak duzym spadkiem napiecia na zarowkach. Ale jest to mozliwe jak widac :)

 

Nie wiem jak inni to robia, ale u mnie znacznie jednak pomoglo wstawienie przekaznika. Traktor jak wiadomo to maszyna wibracyjna pracujaca w wielce niekorzystnych warunkach. Smary, wilgoc, korozja.

Fakt faktem u mnie przed zalozeniem przekaznika przy pracujacym alternatorze w kazdym punkcie instalacji napiecie wynosilo dokladnie 14,2V. W kazdym po za przednimi reflektorami. Tam napiecie nie siegalo wiecej jak 11,5V. Pomiar rzeczywisty. Ot po prostu taki myk. Nie bawilem sie w wymiany przewodow tylko zrobilem nowy obwod wysokopradowy z przekaznikiem dla swiatel mijania i drogowych. Do zalaczania przekaznika uzylem oryginalnego obwodu tych swiatel. Zasilanie dla zarowek podlaczylem bezposrednio pod wyjscie alternatora. Czyli jak by na to nie patrzyc na kleme dodatnia akumulatora. Przewody 1,5mm2. Wszystko oczywiscie z bezpiecznikami.

I to pomoglo. Napiecie bez wzgledu na ilosc podlczonych odbiornikow zawsze trzyma napiecie podawane przez alternator czyli jeszcze nie odnotowalem spadku napiecia ponizej 14,2V .

 

No u mnie pomoglo. Zrobilem tak tez u dwoch moich sasiadow i u tescia i jak do tej pory po roku uzytkowania nadal wszystko dziala wysmienicie.

Opublikowano
:P No właśnie po założeniu przekażnika jedynym obciążeniem instalacji jest sterowanie nim, ale wracając do początku tematu nikt nie pisał o nowej instalacji w nowym ciągniku która sprawnie działa, tylko o starym C-360 który ma może jeszcze prądnice i zwarcie w stacyjce, powstałe w wyniku wypalania się styków spowodowane dużym obciążeniem
Opublikowano

Ale mi chodziło że rezystancja takiego obwodu nie osiąga 1oma.Może źle sie wyraziłem ale chciałem unaocznić tylko jak mała to rezystancja. Wsakzanie na mierniku będzie 0,1 bo miernik musi cos pokazać. Można przyjąć że rezystancja ta to tylko opór miedzi badz aluminium w zależnosci z czago jest zrobiony przewód. Metr przewodu o polu przekroju 1mm2 ma rezystancję 0,0175 - 0,018 oma.

Przewód do przednich świateł niech ma 2 m wiec rezystancja będzie wynosiła 0,036 oma. Taka wartość wskaże dokładny miernik laboratoryjny, a zwykły multimetr wskaże w zaokragleniu.

Więc w takich instalacjach wogóle nie bierze się pod uwage tej rezysancji bo nie gra ona roli,

A żarówka 55W przy 14V pobiera prąd 4 A więc przy rezystancji obwodu powiedzmy 0,1 oma spadek napięcia wyniesie aż 0.4V.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Do kolegi karola44. Szkoda, że nie stwierdziłeś w którym miejscu instalacji były aż tak duże spadki napięć. Ciekawi mnie czy było to na przewodach, bezpiecznikach, stacyjce czy może wszędzie po trochu. Bo skoro podłączyłeś zasilanie bezpośrednio z alternatora to ominąłeś wszystkie te elementy.

Opublikowano

Wstawienie przekaźnika poprawia jakość oświetlenia ale zabawy z podłączaniem bezpośrednio do akumulatora bądź alternatora są nierozważne. Co będzie w przypadku zwarcia , gdzie bezpiecznik tego obwodu, gdzie wyłącznik masy. Nikt o tym nie wspomina.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Może nie czytałeś dokładnie, bo kolega karola44 wyraźnie napisał, że podłączył nowy obwód z bezpiecznikami.

Opublikowano

Bezpieszniki mam zalozone po jednym na kazdy obwod. Spokojnie samobojca nie jestem :P. Z przekaznikami slugosc przewodow mysle ni eprzekracza ok 1,2m. Podlaczone zasilanie wprost pod zaciski alternatora bo akurat najblizej i najwygodniej.

 

Szkoda, że nie stwierdziłeś w którym miejscu instalacji były aż tak duże spadki napięć. Ciekawi mnie czy było to na przewodach, bezpiecznikach, stacyjce czy może wszędzie po trochu. Bo skoro podłączyłeś zasilanie bezpośrednio z alternatora to ominąłeś wszystkie te elementy.

 

Co do stwierdzenia tego to poprostu podarowalem sobie. Ale u mnie jednak jest wiecej polaczen i przelacznikow po drodze do zarowek jak w standardzie. Mam dolozony przelacznik zespolony od autosana na zmiane swiaten dlugie-krotkie, wiec dodatkowo opory. Przy pradzie 8-10A ( dwie zarowki) to juz moglo powodowac spore straty. Poza tym byla wkladana jakis czas temu nowa instalacja. A w takiej przekroje przewodow pozostawiaja wiele do zyczenia. Mysle ze max przekroj to 1mm2. Do tego zwykle cienkie wsowki 6,3mm. Poprostu Dalem przekazniki i teraz smiga wszystko z zarowkami 90/100W H4. Tanie chinskie Kobi 50/60W nie wytrzymywaly dluzej jak 3-4 dni przy rych wibracjach.

Opublikowano

U mnie w Ursusie 912 na światłach mijania bezpiecznik strasznie się grzał aż się topił. Wymieniłem kable od bezpieczników do świateł i nie pomogło. Wymieniłem stacyjkę i pomogło bezpiecznik teraz tylko lekko się grzeje. Pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daniel224
      witam ciągnik landini 160 legend nie odpala reaguje na kluczyk świecą się kontrolki i lampka od pół biegów mruga wyświetla się błąd AL 071 proszę o pomoc
    • Przez mateusz89aaaa
      witam pacjent to mf 5435 nie działa ehr i przyciski na błotnikach,nic nie świeci. Dodam że w tym samym czasie obrotomierz przestał działać, być może jest jakaś korelacja. co by to mogło być?
    • Przez pawelmlt
      Witam szukam posiadacza ładowarki Manitou 737 lub pochodnych wyposażonej w dodatkowe oświetlenie robocze. Ładowarka ma bezpiecznik i wolne miejsce w panelu przycisków oświetlenia dołożyłem orginalny włącznik prąd przychodzi i odchodzi we wiązkę lecz nie mogę znaleźć kostki która za to odpowiada w instalacji ładowarki na zewnątrz. Jest ktoś w stanie podpatrzeć to u siebie ?

    • Przez MarianSR
      Dzień dobry wszystkim.
      Jestem nowym użytkownikiem, bo szukam odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie. Niestety moderatorzy pod żadnym postem nie udostępnili mojego pytania, dlatego tworze nowy temat. Chodzi mi o zwiększenie mocy (chip-tuning). Widzę, że parę osób robiło. Chce się zapytać czy relacje cenowe danej firmy przekładały się do jakości wykonanej usługi. No i oczywiście, jakie firmy polecacie.
      Pozdrawiam i z góry dziękuję za każde wpisy. Miłego!
    • Przez elektrycznabajka
      Szukam dokumentacji o nazwie TM3265 pras zwijających John Deere , m. innymi 580.
      Potrzebuję z tamtąd schemat elektryczny prasy.
      Pozdrawiam,Tomasz
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v