Skocz do zawartości
DonPedro

Ursus 3512/ c 3603p.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ursus
DonPedro    3

Panowie powiedzcie mi jakim sposobem najlepiej wymieniac tuleje w silnikach u tych własnie ciągników. Dawac na maszyny blok czy moze domowym sposobem (zamrozic tueje i zagrzac blok) Ktory sposob wy polecacie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krystiano35    0

Witam,ja polecam jeśli znasz się na tym to wymień sam na domowy sposób , a jeśli nie to lepiej maszynom to zrób :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

dobry mechanik wymieni bez maszyny i bez mrożeni i grzania :) Trzeba miec odpowiednio dotoczony z miekiego metalu ( mosiadz, braz) dekilek który przydaje sie przy wybijaniu i pózniej przy wbijaniu. podstawa dokąłdnie wyczyscic blok paierem sciernym i powoli delikatnie wbijac.

 

ale ogólnie remont tych silników z gotowych zestawów to na krótka mete :) Dłuzej pochodzi jedynie na rozwiercanych juz w bloku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

kris14    259

A mi mechanik mówił żeby dać do szlifierni żeby to zrobili, bo czesto tuleje są "surowe" i podczas montażu w bloku podlegają różnym deformacją i naprężeniom, które powodują że tuleje nie jest idealnie okrągła... przez co remont może na długo nie posłużyć... a tak na szlifierni to jak wcisną tuleje surowe to potem je zeszlifują do nominału i jest ok :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57
ale ogólnie remont tych silników z gotowych zestawów to na krótka mete :) Dłuzej pochodzi jedynie na rozwiercanych juz w bloku.

na krótką metę to znaczy na ile 3, 4 czy 5 tys mth

 

@nasil90 tylko za wymianę tuleji i tłoków??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193
na krótką metę to znaczy na ile 3, 4 czy 5 tys mth

 

 

u mnie koło 1 tys wytrzymywały :)

 

A co do wypowiedzi kris14 to twój mechanik miał w 100% racje własnie o tym pisałem wczesniej.

 

Tuleje nie trafiaja sie niehonowane i honowane tylko sa zestawy do dalszej obróbki po wbiciu tuleji ( niehonowane w nie nie wejdfzie cio tłok) i honowane gotowe do wbicia i włożenia w nie tłoków. A włąsnie cały szkopuł jest w tym ze jak masz przegrzany blok to wiadomo ze niejest on juz idealnie prosty i bedzie darło tuleje jednym bokime czy tam w pewnych miejscach. ( ja tak miałem) Dopiero montaz tuleji niehonowanych i ich rozwiercanie w bloku przyniósł efekt. rzy okazji robili mi osiowanie bloku, korbowodów. Kolejnym plusem rozwiercania w bloku jest taki że robia mniejszy wymiar niż fabryka nakazuje czyli zostaje mniejszy luz miedzy tłokiem a tuleja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Biały2005 jakiś okrutnie felerny ten twój ferguson się trafił, mój po remncie śmiga aż miło miał remont 10 lat temu a jest to głowny ciągnik na ponad 30 ha (połowa łaki) i może na układ paliwowy można narzekać ale nie na sam silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bialy2005    193

mój to naprawde felerny :) o pocztku :) na gwarancji poleciał pierwszy raz i pózniej to juz co 2 lata cos sie dziło :) A nie był to głowny ciagnik. Jescze troche i moze sie go pozbede :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz1515    1

mój ferdek po remoncie do chwili obecnej ma nastukane ponad 700 mtg i jak narazie chodzi ładnie, tylko te wycieki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×