Skocz do zawartości
mlody19

poważny problem z Zefirem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mlody19    1

witam.mam problem z ciagnikiem Pronar Zefir a mianowicie ładowacz na nim zamontowany z pronaru ŁC-3 słabo podnosi :) olej jest bo sprawdzałem wiec co może być przyczyna słabego podnoszenia??czy to może być wina pompy??czy coś z tym jojstikiem jest nie tak???prosze o jakieś podpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris14    259

A jak działa podnośnik i wywrot przyczep?

Jeśli też słabo to będzie pompa.. albo filtr oleju będzie zanieczyszczony :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

przecież to nowy ciągnik, napewno jakiś syfik się nabił do filterków moze gdzieś na pzrwodach są jakieś filterki lub na głównym silikon czy coś, a pozatym co sięmartwisz od tego jest serwis.

ps. nie wiesz czy ten tur ł3 to jest tylko do ciągników z pronara, czy np. do agrofarma lub proximy można zamontować tez tzn przewiduje to producent?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mlody19    1

przyczepy nie wywalalismy nim bo mi szkoda go bo w przyczepie to mam jakiś dziadoski olej bo cześto ja pożyczam sasiada a oni maja takie dziadostwo(oprucz Atlonika bo un mma dobry olej :) i niechciałem zeby mi to zniej do ciagnika wlazło :) a hydraulika nie miałem przy czym większym sprawdzic bo nie mam do niego jeszce odpowiednich maszyn :) a przy takich małych typu plug4 sibowy to chodzi elegancko ale cóz to za ciezar :) a odniśnie tego ładowacza to nie wiem czy sie da go zamontowac na innym ciagniku niż pronar bo on jest przeznaczony chyba do 5 modeli z pronara tylko :) zreszta nie wiem musiał byś sie dowiedziec w pronarze :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wituś    1

Na twoim miejscu spytał bym się w serwisie albo u jakiegoś mechanika czy ma zegar do ciśnienia od hydrauliki podłanczasz pod gniazdo hydrauliki i sprawdzasz jakie masz rzeczywiście ciśnienie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek4x4    28

to nie jest taki poważny problem, ja myślałem że może silnik nie ma ciśnienia oleju, albo biegi poginęły, to wtedy byłby poważny problem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody19    1

dziaiaj był servis i sprawdził ciśnienie i jest deczko za niskie :) maja przyjechac i je delikatnie podkrecic :) ale mówia ze główna wada słabego podnoszenia jest zbyt mały przekrój siłowników :) i mówili zeby siłowniki zmienic na wieksze bedziemy dzwonili do pronaru moze w ramach gwarancji nam wymienia od tego tura ŁC-1650 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    57
dziaiaj był servis i sprawdził ciśnienie i jest deczko za niskie :) maja przyjechac i je delikatnie podkrecic :) ale mówia ze główna wada słabego podnoszenia jest zbyt mały przekrój siłowników :) i mówili zeby siłowniki zmienic na wieksze bedziemy dzwonili do pronaru moze w ramach gwarancji nam wymienia od tego tura ŁC-1650 :)

to co ty nim nosisz że ci 1200kg to za mało udźwigu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody19    1

nie chce wozic zaych ciezarów przekraczajacych nawet tony :) tylko on poprostu nie moze na wolnych obrotach podniesc nawet owijarki która wazy ok 400 kg :) dzisiaj tata jak był po muto to roamawiałz takim gosciem i on mu powiedział że co z tym rozdzielaczem jest nie tak :) ten zawór przelewowy dokońca sie moze nie domyka i podczas podnoszenia ucieka przez niego olej :) wczoraj jak byli z servisu to mi powiedzieli ze mieli tak problem pryz ładowaczu przy ciagniku zetor ze słabo podnosił,i ze gostejk sobie wymienił siłowniki na wieksze i problem zniknoł :) wiec ja juz sam nie wiem :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DjKrak    0

Jak na poczatku podnosil dobrze to na bank nie jest to wina silownikow, ktore za darmo nie beda.

Kaz pronarowca sprawdzic rozdzielacz od ladowacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody19    1

nio z pronaru to może w przyszłym tyg przyjada a moze za 2 bo oni gadali ze do samego rozdzielacza to nie beda jechali 500 km :) jka beda mieli jakies zgłoszenie w te tereny to podjada :) i zeby to sprawdziła najpierw ten diler od którego bralismy,był wczoraj ale nie wzieli sobie odpowiednich przyrządów i nic nie zdziałali :) ustawili tyko pompe paiwowa bo ci partacze z pronaru ustawili za pózny zapłon :) i tak ten ciagnik dziwnie chodził :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość nigger   
Gość nigger

skąd brałeś tego zefirka od Wrońskich??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody19    1

nie od wrońskich :lol: i teraz żałuje :angry: brałem go z Rol Maszu z miechowa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
swat24    63

Dzisiaj byłem u wrońskich i stoi u nich Zefirek gościa się pytałem to mówił, że pare sprzedali i jak narazie większych problemów z nim nabywcy nie mają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mlody19    1

ja mam już prawie 50 mtg i tylko ta pompa paliwowa co miała wade fabryczna wymienili i tak to elegancko chodzi :D tylko że przydało by mu sie wiecej przełożen bo jest wielka różnica prędkości miedzy 3 a 4 ,na 4 osiaga prędkosc maksymalna a na 3 ok 60 % predkosci max :D przydał by mu sie jeszcze jeden bego miedzy 3 i 4 i by było elegancko :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wituś    1

Młody19 moim zdanie to nie wina siowników tylko masz albo za mały przekruj węży albo masz dlawik powstawiane. U mojego znajomego tak bylo z talerzowką za wolno sie podnosiły koła a jak wymienił węże na grubsze toteraz śmiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomocy przestał mi podnosić tura olej jest pompa środek ok jedynie na wałku wychodzącym małe uszczerbienia gdzie dalej szukać ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Xawier    33

To wg mnie pompa siadła. Można sprawdzić czy ktoś dla zabawy nie wyłączył pompy ale to pewnie już sprawdzałeś. Z którego roku Zefir? Może jeszcze rozdzielacz ale to raczej mało prawdopodobne. A objawy jakie były wcześniej? Słabiej już podnosił albo coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Cheesburger
      Co ile smarujecie krzyzaki wału przedniego napędu?
      Wystarczy tam wkrecic kalamitke czy cos trzeba jeszcze?
       
      Pytam ponieważ ostatnio po dłuzszym przestoju ten pierwszy od skrzyni biegów zaczął delikatnie piszczec podczas szybkiej jazdy. Polałem go olejem i pomogło ale wole cos bardziej zapobiegawczego zrobic jesli potrzeba.
    • Przez Rolnik551
      Witam wyrzuca mi bieg chodzi o tą dźwignię między nogami tzn. Reduktor 
      Co może być przyczyną jak naprawić? 
    • Przez Piotr0224
      Witam, mam mały problem z Pronarem 1025a otóż w tym roku przy bardzo lekkiej pracy przy przyczepie do małych kostek słomy zauważyłem że ciągnik łyknął dość sporo oleju w ciągu 2-3 dni pracy mógł łyknąć ok 2 litrów oleju, ciągnik pracował często na najniższych możliwie obrotach czyli ok 700/min, z odpowietrznika silnika (nie znam fachowej nazwy wąż wychodzący z nad głowicy silnika schodzący po lewej stronie bloku i kończy się w ramie)  wychodziło dość sporo białego dymu, co ciekawe przy cięższych pracach w uprawie brony, talerzówka gdzie chodzi już na normalnych obrotach i ma czasem ciężko oleju wziął mniejsze ilości przez dłuższy okres pracy, jednak ostatnio pokazuje lekki ciągły ciemny dymek (dawniej pokazywał gdy miał bardzo ciężko). Przy odpalaniu zimnego ciągnika z tłumika wychodzi bardzo duża ilość białego dymu a gdy się go troszkę przegazuje to po chwili ustaje.
      Dodam że temp silnika jest zbyt niska w lekkiej pracy pokazuje ok 60 przy ciężkiej nie dochodzi do 80. Wspomnę też że  z 3 lata temu trochę się grzał z powodu silnie zapchanej chłodnicy wodnej olejem i pyłem ale było pilnowane aby temp nie przekroczyła 100 stopni. Ciągnik ma moc, spalanie w normie, zalewany od nowego Turdusem.
      Co podejrzewacie pierścienie że bierze olej? Czy mają one wpływ na nizszą temp silnika? Biały dym przy odpalaniu (wtryski)? I czy kiedyś spotkaliście się że na niskich obrotach bierze olej a na wysokich mniej (turbina)?
    • Przez AgroRolnikŚląskiTeam
      Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 
      Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .
    • Przez foka71
      Witam.Mam problem z moim Pronarem.Otóż pogasły mi wszystkie wskażniki i niektóre kontrolki na desce rozdzielczej,np. od ładowania.Bezpieczniki sprawdzałem,są o.k.Alternator niedawno mi wymieniał jeden mechanior,więc jakieś ładowanie jest,bo światła górne działają,tylko czasem jakoś przygasają.Czy to może być wina złego podłączenia alternatora,czy coś innego za to odpowiada?Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi.
×