napster2354

Members
  • Ilość treści

    104
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

3 Neutral

2 obserwujących

O napster2354

  • Ranga
    Zaawansowany
  • Urodziny 09.10.1914

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

2188 wyświetleń profilu
  1. napster2354

    Rzepak Chrobry

    Co się dziwić skoro nadal można dojrzeć przypadki pryskania w pełni kwitnienia..... I to nie tylko w rzepakach ale i w sadach. Nie ważne że przykładowo Ty będziesz pryskal jak pszczoły zakończą oblot skoro sąsiad opryska w południe bo on wie lepiej ze to nie szkodzi
  2. napster2354

    Rzepak ozimy

    Widać że jeszcze jest dość widno więc nie problem zrobić fotkę w ten sposób żeby nie było widać słońca ;-)
  3. napster2354

    Rzepak ozimy

    Kolego zmień tytuł bo wprowadza w błąd, powinno być masowo mordujemy pszczoły przez własną głupotę. W czasie kwitnienia można pryskac tylko i wyłącznie po zachodzie słońca gdy pszczoły zakończą oblot!!
  4. Nie oczekuj cudów od 3 cylindrowego ciągnika słyszałem taki nie jeden i poza starymi fergusonami, ursusami to wszystkie chodzą jak stare sieczkarnie po prostu maja taki tragiczny dźwięk. Popatrz trochę na wykresy momentu w tym silniku na niskich obrotach praktycznie go nie ma więc nie dziwne jest to że aby ruszyć trzeba dodać gazu. Przy zakupie po prostu trzeba uważać na wszystko a w szczególności na to o czym nie ma się zielonego pojęcia ot taki paradoks zakupu dowiesz się o czymś dopiero po fakcie Jak dla mnie ciągnik do tura musi mieć minimum 4,5 tony + co najmniej 1,5 obciążnika wtedy można rozsądnie pracować. A co do silnika to 4 cylindry to minimum i przede wszystkim wysoki moment obrotowy dostępny przy jak najniższych obrotach. A co do awaryjności to czasy ciągników w których nie miało się co popsuć bo były proste jak rower i przewymiarowane kilkukrotnie już dawno odeszły w zapomnienie. PS To spalanie to nie jest czsami wynikiem jakiegoś za wysokiego biegu i gazu w podłogę ?
  5. Napisz co jeszcze zostało w niej zmodernizowane i wstaw zdjęcia z środka kabiny bo wygląda bardzo ciekawie
  6. Zastanowiłbym się nad zostawieniem orginalnej głowicy tylko trzeba by podnieść obroty wałka rozrządu żeby zawory otwierały się dwa razy częściej
  7. napster2354

    Bolce

    Zgiał(bolec) się bo właśnie w tym miejscu był największy moment gnący ( przy podporze ) . A w rurce był zdecydowanie mniejszy. Takie prawa wytrzymałosći materiałów. W zaczepie bolec pracuje na zginanie i ścinanie jednak momenty gnące nie są duże ze względu na krótkie ramię wynikające z bliskiego umiejscowienia punktów podparcia. Nie mniej jednak do większych przyczep zakładanie bolców domowej roboty z lichego materiału jest conajmniej głupie.
  8. Termometr dobrze pokazuje, i gdzie jest zamontowany ?
  9. Możesz wstawić więcej zdjęć ?
  10. No i to jest too czym wspomniałem po lewo mamy profil otwarty dokładamy mniej wiecej taki sam moment jak na profil zamkniety i uzyskujemy wiekszy kat skrecenia w przypadku profilu otwartego
  11. Obie można wykonać i z ceownika i z profila zamkniętego kwestia tylko to dobrze policzyć przykłąd z dwuosiową na przeszkodzie bardzo łądnie pokazuje pare zjawisk nie wszystkie będą bardzo widoczne jak jest dobrze resorowana i niezaładowana bo wtedy znaczną część ugięc przejmnie zawieszenie wtedy powino być widać małe skęcanie na podłużnej belce ( tej dalej od przeszkody) i ugięcie ( spowodowane momentem gnącym ) na drugiej belce podłużnej . Z tym skręcaniem będzie tak że jeśli się zastosuje ceownik to będzie się bardziej skręcał ale w zakresie sprężystym czyli nic się nie stanie bo po zjechaniu rama wróci do pierwotnej formy natomiast profil zamknięty nie będzie się chciał tak łatwo poddawać odkształceniom powodowanym skręcaniem w wyniku czego belki poprzeczne bedą bardziej obciążone momentami gnącymi i mogą pojawić się ugięcia ale to tez niwielki problem jeśli pozostaną w zakresie sprężystym jednak pojawia się kolejny problem w tym przypadku a mianowicie wieksze obciążenia spoin łaczących belki poprzeczne z podłużnymi ( jak rama jest z ceownika to ceownik sie lekko skręci i siły w spoinach bedą mniejsze naatomiast gdy rama jest z profila zamknietego to beda zdecydowanie mniejsze katy skrecenia i wtedy wieksze siły bedzie musiała przenieść spoina ). Tak a propo to teraz zauważyłem że troszke się chyba nie zrozumieliśmy bo mowiliśmy skrecanie a tutaj jeszcze trzeba okreslic co to znaczy czy mowiąc skrecanie mamy na mysli kąt skrecenia jaki wtedy powstaje czy moment skręcający bo to zasadnicza rożnica. Profile zamkniete sa bardziej odporne na skrecanie czyli mozna przyłożyć wiecej momentu skręcającego nie powodując żadnego kąta skręcenia a profile otwarte zachowuja sie inaczej czyli szykciej generuje sie kat skrecenia obie te sytuacje maja pewne następstwa w konstrukcjach o nich napisałem wyżej . W przypadku przyczepy jednoosiowej jak najedzie na taka przeszkode działaja tam momenty skręcające ale nie ma ugieć tak wiec rama cały czas zachowuje swoj kształ ( no powiedzmy że można takie przyblizenie przyjąc jak jest nie obciaązona ) newralgicznym punktem przyczepy jednoosiowej jest miejsce w którym dwie podłóżne belki sa zagiete ku sobie i ku dołowi tam sa najwieksze naprężenia bo jest tam giecie skrecanie i scinanie i w czasie jazdy do przodu rozciaganie a podczas hamowania sciskanie i teraz jesli jest tam odpowiednio zagiety profil otwarty to latwo jest przeniesc te obciażenia natomiast jak mamy profil zamkniety pojaiwa sie pewien problem czyli zagiecie tego profila nie jest proste to fakt jest kosztowne i nie mozna tez zbytnio zaginac profila zamknietego bo edzie mial bardzo duze naprezenia własne i tutaj jest głowny problem bo jesli okaze sie ze nie beda niwelowac naprezen dostarczonych przez sily zewnetrzne to jest powazne ryzyko uszkodzenia konstrukcji owszem powiecie ze mozna profil przeciac i przyspawac pod odpowiednim katem jednak to tez nie jest latwe bo wtedy wszystkie te obciazenia musi przeniesc spoina i jesli założymy sobie konstrukcje z profila zamknietego to okaze sie ze nie da sie wykonac takiej spoiny ktora przeniesie te wszystkie obciazenia bo poprosty braknie nam przekroju(w ceowniku można łatwo ten przekrój zwiekszyc i bez problemowo wykonac taka spoinke ) zeby takowa soine wykonac oczywiscie sa sposowby radzenia sobie z tym bowystarczy ze belki nie beda zagiete ku dołowi i przyczepka bedzie podpieta na zaczep transportowy wtedy miejsce o ktorym pisałem jest obciazone belikatnie inaczej bo niema takich koncentracji naprezen i nie potrzeba bardzo wyginac profili jednak pojawia sie kolejny problem tym razem juz w ciagniku a mianowicia nosnosc zaczepu transportowego czyli pionowa siła jaka może przeniećs taki zacze zwykle jest niewielka To tak po krotce opisany problem ktory ma bardzo wiele rozwiazań dla mnie jednym z wazniejszych aspektow jest cena wiadomo ze nie zawsze jest najwazniejsza bo jesli zalezy nam np na wadze to wtedy na pewno nie wygra najtańsze rozwiazanie chyba ze delikatnie nagniemy zasady i obnizymy nieco współczynniki bezpieczenstwa na tyle ze konstrukcja bedzie bezpieczna jednak nie koniecznie ze tak powiem wieczna bo jeszcze nalezy brac pod uwage wytrzymałość zmeczeniową dlatego po uwzglednienu wielu czynnikow (nie wszystkie wymieniłem ) ale najwazniejsza w tym przypadku dla mnie byłaby cena i trwałość konstrukcji a także łatwość wytworznia jej w domowych warunkach zdecydowałbym sie najrawdopodobniej na ceownik ale na pewno przeliczylbym jaka różnica cenowa byłaby pomiedzy jednym a drugim rozwiazaniem. Zdaję sobie sprawę że pisze bardzo chaotycznie i cieżo mnie zrozumieć no niestety dary do tłumaczenia nie posiadam
  12. no raczej wątpię że Ty masz pojęcie sądząc po tej wypowiedzi po pierwsze to chodzi o momenty skrecające wystepują one również w przyczepach jednoosiowych powiem więcej są wieksze niż w dwuosiowych skręcanie występuje w większości konstrukcji i to nie działa tak ze jak rama jest prostokątna podparta w 4 punktach to nie ma skręcania wogóle ono jest choć przeważnie nie wielkie i z tym natychniastwym pekaniem to tez nie jest tak jak piszesz (generalnie to i tak najpierw beda znaczne ugięcia i skręcenia a dopiero potem po przekroczeniu sił krytycznych pękanie chyba że przełom bedzie spowodowany zmęczeniem materiału wtedy jest troszke inaczej ) bo w takich konstrukcjach liczy sie napreżenia zredukowane na początku i dopóki nie przekroczą dopuszczalnych naprężeń zredukowanych mozna uznac ze jest bezpiecznie ale nalezy jeszcze posprawdzac najbardziej narażone elementy pod innymi względami np na samo skręcanie i wtedy właśnie dobrze widać ze jeśli maksymalne napręzenia styczne nie przekraczają dopuszczalnych to konstrukcja jest pod tym względem bezpieczna. Co do tego że rama jest sztywna to takie coś występuje tylko w teorii i służy tylko łatwiejszego wytłumaczenia niektórych zjawisk i jeszcze do paru innych celów , zawsze w takich ramach będą jakieś ugięcia bo w konstrukcjach stalowych to jest norma . to sa takie podstawy wspomniane mimochodem kazde zagadnienie wytrzymalościowe jest trudne dlatego wszystkiego nie tłumaczyłem, jęsli uważasz inaczej to spoko ale mów co konstruowałeś z podobnych konstrukcji to bede sie trzymał z daleka. Nie widziałem ram cieżarówek z profila zamknietego ale to jest spowodowane kosztami. Jak nie wierzysz mi że są momenty skręcające w jednoosiowej przyczepie to popatrzsobie na nią od przodu narysuj na kartce i jeśli znasz przynajmniej minimalne podstawy to zobaczysz że jest tam i skręcanie i gięcie i wiele innych nie wspomniach przez Ciebie ale to szczegół
  13. Tutaj nie do końca masz rację z tą sztywnościa wszystko zależy od układu ramy trzebaby sprawdzić to wszystko w jakimś programie wytrymałościowym metodą elementów skończonych i wtedy sprawdziłby ramę pod kątem naprężeń jakie i gdzie się w niej generują bo sama sztywność to za mało żeby stwierdzić czy coś jest dobre czy złe ale raczej sceptycznie podchodziłbym do profili zamknietych bo w takich konstrukcjach wychodzą drożej co nie znaczy że nie można z nich zrobić dobrej i wytrzymałej ramy pod przyczepę ale zwyczajnie się nie opłaca w wiekszości przypadków a co do tego czy to jedno czy dwu osiowe to nie ma za bardzo znaczenia w jednoosiowych tylko trudniej zrobić zaczep( chodzi o przypadek w którym rama wygląda jak w starym polskim rozrzutniku jednoosiowym czyli dwie belki są zagiete ku dołowi i dodatkowo ku sobie i na łączeniu ich jest zaczep) bo działają tam wieksze siły niż w dwuosiowych ale nie ma rzeczy nie możliwych są tylko nieopłacalne.
  14. Rozciąganie i ściskanie ? chyba nie macie pojęcia o czym mówicie tutaj jest bardzo złożony stan naprężeń, nie odważyłbym się zapinać do tego coś cięzkiego jednoosiowego i wyjeżdżać na drogę publiczna a co do jeżdżenia po polu to może też bym tak jeździł ale bardzo wolno. W tej konfiguracji będzie bardzo obciążony sworzeń mocujący resor do ramy przyczepy(najprawdopodobniej przednie) I właśnie tam dopatrywałbym się co jakiś czas śladów wybijania otworów ewentualnie sworznia. przy zworzeniu słomy raczej nic się nie stanie ale odradzam sypanie 8 ton zborza na przyczepę i ciągnięcie kolejnych kilku ton zborza z tyłu na przyczepie nawet dwuosiowej bo to będzie generowało bardzo niekorzystne obciążenia ramy oraz zawieszenia przyczepy i wtedy może coś puscić.
  15. Jak robić remont to raz a konkretnie i potem z mądrym użytkownikiem masz kilkanaście lat spokoju. Robiąc taki remont zmieniasz w tylnym moście tryby na zetoroskie i jest w miare cicho dobra kabina i jest ciszej niż w niejednym starszym NH albo Case. Inwestując 15 tyś złoty w posiadany traktor w jako takim stanie, masz bardzo dobry, wytrzymały i tani w eksploatacji traktor , niestety komfort jest niższy niż w zachodnich maszynach ale coś za coś. (czyli majac sprzet warty 10 tys dokladam 15 tys razem to jakieś 25tyś , powodzenia w znalezieniu traktora o podobnej mocy i dobrym komforcie pracy( oczywiście po generalnym remoncie)w tych pienądzach).Oczywiście 60 pozostanie 60 to raczej lżejsze prace dlatego dobrze bym przemyślal zamianę jej na nowy ciągnik. Na pewno nie zamieniłbym jej na żadnego NH bo w nich się cuda dzieją maja po kilkaset godzin pracy za soba a takie kwiatki wychodzą że to masakra( pracuje w sklepie z częściami )
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj