Może i wajcha jest duża, ale nie odstaje bo jest krótka. Mieści się w sam raz w szczelinie między błotnikiem a tuzem, gdy ten jest podniesiony. Nie widzę szans przypadkowego uruchomienia, bo trzeba użyć na nią trochę siły. W kabinie wystarczy palcem, tutaj już całą dłonią. Ale nie jest tak ciężko, by był to jakiś problem.
Ogólnie ciasnota zmusiła mnie do takiego a nie innego rozwiązania. Było kiedyś do kupienia fabryczne sterowanie, ale nieproporcjonalnie drogie do wykonania. Różniło się wykorzystaniem zakrzywionego pręta zamiast płaskownika i pionowej dźwigni bliżej błotnika. Załączam zdjęcie oryginału. Kiedyś kosztował 300 zł. Dziś w ogłoszeniach znalazłem tylko sam pręt za 120 zł.
Z tego co czytam to miałeś jakąś najgorszą felerną wersję łączącą wady c360 i mf255. To już w trzydziestoletnim 3512 jest lepiej, bo wom jest niezależny od hydrauliki. A do rozsiewacza wystarczy przełączyć pod siedzeniem na 1 i tuz trzyma cały czas w górze podczas aktywnej hydrauliki. O czym nie zawsze ludzie wiedzą, bo Polak instrukcji nie czyta.
Nie ma co porównywać twojego 4514 do nowszego 5314 gdzie wom, tuz i hydra działają niezależnie.
Ja mam nietypowo, druga pompa w tylnym moście. Tam gdzie u ciebie tandem, u mnie tylko pompa do wspomagania. Nie trzeba było się przełączać, ale podpiąłem na nią rozdzielacz tura, a tylny rozdzielacz do tuza.
Calowe są, ale nie wszędzie. Musiałem jakieś wymieniać dopiero przy zakładaniu tura. Skrzynia może 8+2, ale wygodna w użyciu. Hydraulika jak piszę wyżej, poprawiona. Nie wiem jaka była u ciebie. Jak za słaby silnik to trzeba było kupować 5314 lub 6014. A skręt jest naprawdę dobry jak na ciągnik z przednim napędem i wspomaganiem. Mam drugi ciągnik o większym rozstawie kół (ten sam rozmiar) i skręt jest gorszy. Zależy do czego porównujesz. Ciągniki bez przedniego napędu i wspomagania na pewno będą miały lepszy.
Z wad mogę się zgodzić tylko co do ciężkiego odpalania.
Od nowości u nas. Zawsze garażowany. Tur dodany niedawno, więc jeszcze go nie wymęczył.
Rozwiń wady. Nie pierwszy raz widzę narzekanie na 4514. Ale warto wiedzieć że nawet 5314 są w różne wersje, a to jest właśnie ta mniej popularna.
Tu hydraulika była spoko, ale musiałem pozmieniać dla TURa. NIe trzeba było się przełączać. Teraz zrobiłem że tuz i tur działają nonstop, a na tylną hydraulikę przełączam z tuza.