marcinek_164

Members
  • Ilość treści

    29
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O marcinek_164

  • Ranga
    Nowicjusz
  • Urodziny 08/03/1992

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Dolny Śląsk/ Wielkopolska

Ostatnio na profilu byli

1814 wyświetleń profilu
  1. Sprawdź termostat czy działa prawidłowo i się nie zacina i czy masz włożony pierścień dystansujący w obudowę (taki plastikowy). Poza tym w termostacie powinien być mały otworek przez, który mała część wody będzie krążyła,ale ja jednak polecam wywalenie termostatu i włożenie tam gumowej tulei lub czegoś dopasowanego do średnicy obudowy. W C-330 jest tylko problem z termostatem, jeżeli po wyrzuceniu nie będzie chciał łapać odpowiedniej temperatury to przysłoń część chłodnicy i będzie ok. Co do oleju, to poszukaj na forum, bo dużo jest postów na ten temat.
  2. Jeśli to jest pompa żeliwna, a na taką wygląda, to raczej nie jest możliwe jej uszkodzenie, no chyba, że przecieka, to kwalifikuje się do wymiany. Ale ja również dołączę się do tematu. Mam również problem z przegrzewającą się 30-stką. Zaczęło się to dziać po remoncie kapitalnym kilka lat temu, ale nikt się w to specjalnie nie zagłębiał. Może zacznę od początku. Przy orce ścięło frezy na wałku sprzęgłowym i jako, że tato miał w tym czasie nogę złamaną, a ja jeszcze mechaniki za bardzo nie ogarniałem to ciągnik pojechał na remont do lokalnego ,,mechanika", który tylko rozebrał silnik, oddał blok i wał do osiowania i szlifu, od razu włożono tuleje. Silnik wrócił do niego, złożył i ciągnik przyjechał z powrotem do nas. Przy pracy już coś było nie tak, bo zaczął się grzać, ale stwierdził, że się dociera i tak może być. Ale zaczęło się tak dziać, nawet w lekkiej robocie. Przyjechał na dokręcenie głowicy i dalej twierdził, że to grzanie minie. No nie minęło. Więc zaczęło się najpierw płukanie silnika wg instrukcji. I nic. Wymieniliśmy chłodnicę, i nic. Zregenerowana została pompa paliwa i ustawione wtryski. Zaczął mniej paliwa brać i ładniej pracować, ale grzał się dalej. Wymieniono pompę wody i nic, grzał się przy okazji wydmuchując parę razy uszczelkę pod głowicą. Wywaliliśmy termostat i wsadziliśmy gumowy wąż, żeby wszystko grało i woda się nie mieszała. No i nic. Dostawiliśmy łopatki na chłodnicę i dalej się grzeje.Dodam jeszcze, co jest bardzo istotne, że w ogóle nie ma przepływu w chłodnicy. Zarówno na niskich jak i wysokich obrotach woda w chłodnicy jest spokojniutka. W między czasie okazało się, że ,,pan mechanik" wyrwał szpilę w bloku, wkleiliśmy już sami. Zamieniliśmy głowicę, jako, że mamy drugą na stanie. Głowica się trzyma elegancko, ale ciągnik jak się grzał, tak się grzeje. Jakiś czas tak jeździłem pilnując temperatury. Aż do dzisiaj. Kupiłem kamerę endoskopową i wepchnąłem przez kanał od pompy. Niby przy tulei kanał był zapchany. Wyciągnąłęm już sam tuleje. I jednak jest na tyle miejsca, że pompa powinna dać sobie spokojnie radę. Wykluczyłem również pęknięcie tulei i jej nieszczelność, jako, że mam je na wierzchu i dokładnie widać co i jak. Ponadto olej jest czyściutki, ani grama wody w nim nie ma i cały czas trzymał stan. Woda również nie była zanieczyszczona, ani zaolejona. Dlatego już nie wiedząc co innego może się dziać, bardzo proszę was o jakąś pomoc, tudzież sugestie co jeszcze może być nie tak z tym ciągnikiem, bo mi już ręce opadają. I dzięki, że ktoś przeczytał te moje wypociny, ale mam nadzieję, że pozwolą one jak najtrafniej zweryfikować obecny stan silnika w moim traktorze.
  3. Witam wszystkich. Szukam rozwiązania dla mojego problemu. W firmie w której pracuję mamy na stanie 60- siątkę, która była wypuszczona z fabryki jako ciągnik transportowy, bez cięgien, siłownika wewnętrznego i z fabrycznym jednosekcyjnym (tylko do hydrauliki zewnętrznej) rozdzielaczem. Ciągnik współpracuje również z kosiarką bijakową ,,koszalinką" przykręcaną do tylnego mostu. Sterowanie ramieniem kosiarki odbywa się właśnie za pośrednictwem hydrauliki ciągnika. I tu pojawia się problem. Ciągnik z wielkim trudem unosi ramię, czy to zimny czy ciepły olej. Pompa została zmieniona na nową z większą wydajnością i bez zmian. Rozdzielacz był regenerowany i wszystko było gites, ale popracował 3 dni i padł. Puszcza olej na smok. Został kupiony nowy, ale już ,,normalny" z wyjściem na podnośnik. I teraz moje pytanie do was. Które otwory pozaślepiać, żeby ten nowy działał?
  4. Witam Panowie! Jako,że zaczynają się żniwa wypadałoby określić stawki za usługi żniwne, a więc jak rozliczać koszenie zbóż Bizonem z sieczkarnią i bez (cena za ha czy od godziny) ?
  5. Witam Panowie! Czy pszenicę i pszenżyto na miotłę, jedno- i dwuliścienne mogę potraktować Tolurexem w mieszance z Chwastoxem Turbo? I czy w jęczmieniu ozimym użyć takiej samej mieszaniny, czy sam chwastox wystarczy?
  6. NH Electro Command 16x16, a Kubota 24x24. Ofert nie mam pod ręką, zostały u kierownictwa. Temat już do zamknięcia, ciągnik przyjeżdża w przyszłym tygodniu i jest to Kubota M115GX IV
  7. @tytanowyJanusz moja 30-stka też ma miękką oś i to od jakiś 20 lat albo i więcej. Na asfalcie też to się fajnie sprawdza.
  8. Panowie, co możecie mi powiedzieć o Kubocie m115gx IV lub pochodnych? Warto zainwestować w ten traktor, czy lepiej szukać jakiejś innej marki?
  9. @bronek Ciągnik nie będzie współpracował z niczym ciężkim, więc te 5 ton w NH na podnośniku to w zupełności by wystarczyło, co do kabiny to siedząc w jednym i w drugim ciągniku nie zauważyłem, żeby jakoś znacząco się różniły. @przem64 Wg. przedstawiciela handlowego Kubota te silniki produkuje od 18 lat i tylko dokłada systemy oczyszczania spalin. I tu jest właśnie pytanie: jak się sprawuje dpf w tym ciągniku i czy jeśli ciągnik, nie będzie mocniej obciążany, to czy nie odbije się to na jego (dpf-a) trwałości i czasu eksploatacji?
  10. Witam kolegów! Jakiś czas temu pytałem o oferty zakupu ciągnika 120 KM do firmy w której pracuję. Po obejrzeniu paru maszyn i ofert wybraliśmy dwie. Który z tych dwóch ciągników (New Holland T6.155 czy Kubota M115GX IV wybrać?
  11. @Piters182 Dzięki za propozycje. Czekam na dalsze.
  12. @Piters182 Do 200-250 tys. brutto. Ciągnik ma być prosty w obsłudze, najlepiej w dużej części mechaniczny ze względu, że będzie obsługiwany przez starszego wiekiem operatora.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj