Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jeszcze chyba chłodnice i filtr  powietzra jak mi sie zdaje !! wyniesie mnie to z 5 tys :o Sławek mógł bys dac mi sówj numer gadu? to mój numer4090374

Opublikowano

Ja bym sie nie bawił tylko sprzedał 1224 i kupił 1614 chyba że masz czas.Z resztą lepszy1224 bo ma 4 biegi ale to zależy jak kto uważa :)

Opublikowano

1224 nie jest potrzebne turbo, to jest optymalne dla tego silnika

sasiad ma 1614 i  co z tego jak caly czas mu to sie psuje a obrabia ni m tylko 50 ha :-[

to duzo pali i nie jest takie mocne ale moze jego egzemplarz jest taki wadliwy :-[

a teraz sobie kupil nowego zetorka a 1614 to do cyklopa zaklada :) albo do zbierania kamieni na dwukolke :)

Opublikowano
Kolektor ssący i wydechowy,zbjornik paliwa,pompe paliwowom,końcówki wtrysku.tłoki,korbowody noi tsza kupić turbine.

 

 

Pompy można nie zmieniać co z tego że nie ma korektora nadciśnieniowego  nawet lepiej będzie bo nie będzie urywać paliwa pod obciążeniem  nie jestem pewien odnośnie korbowodów  czy są inne w sw 400  są inne korbowody bo mają kanał na olej w środku 

 

Ja tam bym się w to nie bawił  bo skrzynia ci będzie siadać zwłąszcza na takich górkach ;)

Opublikowano

Tryby w 12 sa węższe,i nie wytrzymałyby momnetu takiego jaki przenosi tak mocny silnik,dlatego w obudowie zmiesciły im sie tylko szersze na trojeczke 8)

Opublikowano
Pompy można nie zmieniać co z tego że nie ma korektora nadciśnieniowego  nawet lepiej będzie bo nie będzie urywać paliwa pod obciążeniem  .............

 

mam w 10145 wlasnie pompę paliwową od tego bez turbo - taka byla i mysle nad wymianą na oryginalną. to fakt nie odcina paliwa. ma to swoj ogromny plus - np przy wyjezdzaniu z bruzdy powinien lekko stracic na obrotach a ten zakopci (dawka paliwa nie jest zmiejszona) idzie jak przecinak ;)

ale jednak zalozę oryginalną bo ciut paliwa więcej idzie - przynajmniej tak mi się wydaje

Opublikowano

byly tez wersje szostek z tzw. malym turbo

w tych ciagnikach montowane bylo turbo bez zmian pompy i wszystkiego innego w ukladzie zasilania

taki silniki mialy 140 km i w ursusie oznaczane byly jako 1224 a w zetorze 14145

jesli masz silnik starego typu to ze wzgledu na brak pierscieni trapezowych montaz turba bylby niewskazany

 

pozdrawiam wszystkich uzytkownikow szostek

lacznik78

Opublikowano

modele z 3 w srodku znam bardzo slabo wiec nie potrafie Ci dokladnie odpowiedziec, ale byly na pewno takie 1224 (szostka z turbem 140 KM) bo moj kolega taka mial i byla oryginalna...

jesli masz tloki i korby od turba, to nie ma zadnych przeciwwskazan (no chyba ze zuzycie paliwa)

Opublikowano

Model 1434 miał  ~136KM a 1634 ~155KM i one w zasadzie rózniły się tylko pompą paliwową, turbina i inne pierdoły są identyczne. Taka sama sytuacja jest w przypadku Ursusa 1034 który ma ~87KM a Ursusa 1134.

Opublikowano
1034 ma silnik perkinsa a 1134 zetora  ;)  znajomy miła 1034 i taki mółowaty był  i szybko sprzedał go lepiej chodzi 1014 & 1134

Pewnie chodziło ci o model 1044 który miał postlicencyjny silnik perkinsa produkowany w Ursusie 3.9 Turbo 90KM, bo 1034 i 1134 miały silniki Martina.

Opublikowano

........... bo 1034 i 1134 miały silniki Martina.

 

i byly to bardzo dobre jednostki moze stare ale dobre

Co to znaczy były :D obecnie produkowany Crystal 100 ma ten sam silnik Martina co w 1134 ;) 

Opublikowano
Co to znaczy były :D obecnie produkowany Crystal 100 ma ten sam silnik Martina co w 1134 ;) 

 

zle sie wyrazilem - sorki ;)

szlo mi ogolnie o ciągniczki z tymi jednostkami w wydaniu zetor/zts/ursus

ogolnie jakos w te nowe ciągniki nie mam ochoty wchodzic - kiedys duzo czasu temu poswięcalem a obecnie zamiast patrzec co gdzie i ile wolę sobie pojezdzic sprzetem ;)

Gość peres100
Opublikowano

Jak mam 1224 117 koni to czy mogę założyć turbo bez żadnych zmian i będzie miał 140koni? Jak tak można to powiedzcie czy to trzeba tylko turbinę kupić i założyć? Jak to zrobić i jak tam będzie ze spalaniem paliwa większe czy takie same? Od razu mówię że silnik jest z 89r, nic w nim nie było robione i nie wiem jakie są tłoki i korbowód. Powiedzcie jakie są tego plusy a jakie wady. Żadna zmiana pompy i innych pierd**ów tak żeby miał 155koni mnie nie interesuje. Czy to turbo to jest turbosprężarka?

 

 

///

ortografia !!!

Opublikowano

Mógłbyś założyć to turbo bez większych modyfikacji ale chociaż tłoki by wypadało wymienić. A resztę zostaw tak jak jest jak będziesz go w miarę oszczędzał i nie katował powinien pochodzić. Pompy niby nie trzeba wymieniać bo chodzi na standardowej ale ja bym lekko dawkę zwiększył u pompiarza. Aha i ważne końcówki wtrysków wymień na te z 5 dziurkami.

Opublikowano

Witam odświeżam temat.

Mam takie pytanie. Dowiedziałem się ostatnio że podobno URSUS-y 1224 (takie jak mój), które szły na eksport były przystosowanie już pod turbo. Czy to prawda? Pytam z ciekawości bo mnie to zastanawia jaki byłby koszt montażu turbo do tego ciągnika i co by trzeba było zmienić. Silnik jest Martina, szóstka jest z 1996 roku no i jest z eksportu ale nie wiem dokładnie z jakiego kraju.

Opublikowano

Nawt te które szły na Polskę z nowym typem silnika były już przystosowane do turbo. Zmienić musisz kolektory, przewody doprowadzające powietrze, chłodnicę, pompę wtryskową, końcówki wtrysków, tłumik, zbiornik paliwa i dokupic jeszcze przewody do smarowania turbiny i powrotu oleju + uszczelki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Siwecki97
      Witam grupowiczów, 
      Potrzebuje pomocy odnośnie podnoszenia mocy tego właśnie ciągnika. Przymierzam się właśnie do pociągniecia mocy. Pytanie brzmi czy kusić się o 25% czy lepiej te 20 %? Pumka z rocznika 2018 na multicontrolerze, skrzynia fullpowerschift. 
    • Przez DaMiAn914
      Witam. Chciałbym założyć tur-a do mojej 914-stki no i nie wiem jaki byłby najlepszy. może doradził by mi ktoś ?
    • Przez wenicjusz
      Witam
      Właśnie skończyłem remont Ursusa C-3110 de luxe (C-385 + silnik perkins)
      Wprowadziłem kilka subtelnych modyfikacji
      Proszę o opinie i rady bo właśnie zaczynam remont 2 sztuki.
      Będę wdzieczny za dobre pomysły


      jeszcze 2 zdjęcia


    • Przez pawel4002
      Dzień dobry wszystkim
      Wiem ze temat już się pewnie przewijał na forum, ale myślę o założeniu przedniego napędu do Ursusa 1201. Mam pytanie czy wiecie gdzie można dorwać taki po pieniądzach, może być nawet do remontu, bo przecież ceny w ogłoszeniach to prawie wartość ciągnika.
    • Przez kamil5421
      Witam mam pytanie czy orientuje się ktoś - przerobienie konstrukcji wsporczej z ursusa 5314 na c 385 to duzo modyfikacji?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v