Skocz do zawartości

Rekomendowane komentarze

To jest bardzo dobra ładowarka, ceny części, nawet oryginalnych są akceptowalne, z racji tego, że dużo wspólnego ma z maszynami budowlanymi. Mało elektroniki, mechaniczny rozdzielacz, rewers (sprzęgło hydrokinetyczne), przez co jest mega trwała, pomimo że stara. Przez ponad 10 lat użytkowania dołożyłem może z 9 tysięcy, nie licząc eksploatacji (oleje filtry). Warto zawczasu uporządkować przewody elektryczne pod pulpitem, bo lubią się tam przetrzeć np. o kolumnę kierownicy.  

  • Like 1
  • Root Admin

wiesz, ja ją wczoraj odpaliłem dwa razy na jakieś 10 minut - najpierw zjazd z ciężarówki i pierwsze oględziny, a później ustawianie pod wiatą.

Kopciła cały czas nawet na jałowych obrotach, na niebiesko i mega śmierdzi ropą, no ale wiadomo tu nie ma 100 filtrów, egrów, dpfów itp tylko jest 100% czysty diesel.

Cygan coś mówił do przewoźnika ze wtryski. Wróci kumpel z urlopu to się zdemontuje pompę paliwa i wtryski i zawieziemy do pompiarza.

5 godzin temu, ton16 napisał(a):

To jest bardzo dobra ładowarka, ceny części, nawet oryginalnych są akceptowalne, z racji tego, że dużo wspólnego ma z maszynami budowlanymi. Mało elektroniki, mechaniczny rozdzielacz, rewers (sprzęgło hydrokinetyczne), przez co jest mega trwała, pomimo że stara. Przez ponad 10 lat użytkowania dołożyłem może z 9 tysięcy, nie licząc eksploatacji (oleje filtry). Warto zawczasu uporządkować przewody elektryczne pod pulpitem, bo lubią się tam przetrzeć np. o kolumnę kierownicy.  

co może przyczyną ze bardzo słabo hamuje, trzeba grubo nacisnąć pedał hamulca żeby się zatrzymała i stała w miejscu

Jakby były zapowietrzone to raczej trzeba pompować. Jak pedał trzyma i dobrze chodzi to szybciej zjedzone okładziny czy co tam siedzi a może jak jest na hydrostacie to nie były używane wcale i tak się zastały.

Zacząć od najprostrzych rzeczy - spróbować odpowietrzyć, zalać nowy płyn, konkretnie przepompowac, jak nie pomoże to rozbierać. Mogą też pusczać pompki na pkczątku ruchu tłoczka.

  • Root Admin

pedał szybko wpada, ale różnica między jedzie a stoi to dosłownie kilka milimetrow ruchu pedału hamulca.

Druga sprawa - tu są po lewej tak jakby dwa pedały: wąski - bardzo po lewej i bardzo szeroki, do srodka. Chodzą razem. Pierwszy raz takie coś widze, zwykle były dwa równe pedały dla hamulca, na lewa i prawą strone. To nie wiem jak myślec czy to jest sprzeglo i hamulec jakoś razem zardzewiałe? Po prawej normalnie pedał gazu.

Sciągnałem instrukcję, zaraz wydrukuje i bede studiował.

Hamulce masz w przedniej osi, ręczny pod spodem tarcza na wale. Lewy to sprzęgło, a raczej rozłączenie jazdy, a prawy hamulce na wszystkie koła. Tam nie ma hydrostatu, jest normalna skrzynia i sprzęgło hydrokinetyczne (coś jak w starych Fendtach). Tutaj masz sprzęgło 0-1, albo jedzie albo stoi, nie tak jak w ciągniku, że ruszysz na sprzęgle, więc jak chcesz podjechać/ruszyć delikatnie to wciskasz hamulce nie ruszając sprzęgła(lewego). Na początku wymienił bym olej w moście na dedykowany, ponieważ w nim pracują hamulce, a przy okazji zobaczysz co tam wyleci. Zobacz też co jest w zbiorniczku hamulcowym, jest za kierownicą pod osłoną na "podszybiu".  

Zobacz czy nie masz paliwa w oleju silnikowym, lub za wysoki stan, bo na pompie wtryskowej lubi puszczać. Z pompą wtryskową będziesz miał zabawy, szczególnie z śrubą od bloku, więc pierwsze sprawdź wtryski. Ale na początku to porobiłbym nią, bo to  prosty silnik, u mnie też dymka puści jak zimna, ale oleju nić nie bierze od wymiany do wymiany. 

  • Root Admin
W dniu 28.08.2025 o 21:03, ton16 napisał(a):

Hamulce masz w przedniej osi, ręczny pod spodem tarcza na wale. Lewy to sprzęgło, a raczej rozłączenie jazdy, a prawy hamulce na wszystkie koła. Tam nie ma hydrostatu, jest normalna skrzynia i sprzęgło hydrokinetyczne (coś jak w starych Fendtach). Tutaj masz sprzęgło 0-1, albo jedzie albo stoi, nie tak jak w ciągniku, że ruszysz na sprzęgle, więc jak chcesz podjechać/ruszyć delikatnie to wciskasz hamulce nie ruszając sprzęgła(lewego). Na początku wymienił bym olej w moście na dedykowany, ponieważ w nim pracują hamulce, a przy okazji zobaczysz co tam wyleci. Zobacz też co jest w zbiorniczku hamulcowym, jest za kierownicą pod osłoną na "podszybiu".  

Zobacz czy nie masz paliwa w oleju silnikowym, lub za wysoki stan, bo na pompie wtryskowej lubi puszczać. Z pompą wtryskową będziesz miał zabawy, szczególnie z śrubą od bloku, więc pierwsze sprawdź wtryski. Ale na początku to porobiłbym nią, bo to  prosty silnik, u mnie też dymka puści jak zimna, ale oleju nić nie bierze od wymiany do wymiany. 

Możesz pokazać gdzie ten zbiorniczek? Nie umiem go znaleźć 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v