Skocz do zawartości

Pompa C-360



Jakie objawy daje uszkodzony zawór?



Rekomendowane komentarze

15 godzin temu, BartekKozaczuk napisał(a):

i tu jest nie wiarygodny pomiar. Ile miałeś przepracowane mth na superolu? zawsze na świeżo wlanym oleju ciśnienie będzie wyższe jak na jakimś stopniu przepracowanym. Odnośnie delvaca to mogę śmiało mówić że jest to dużo lepszy olej jak turdus😉

przecież jasno napisał że oba świeżo zalane

Jak oba świeże, to różnica w ciśnieniu wynikała pewnie wyłącznie z różnicy w lepkości nowego oleju, bo pewnie użyto różnych klas lepkości. 

Nie raz już widziałem jak kupujacy w sklepie nie interesują się co kupują, tylko oni kupują superol. A jakiej lepkości, klasy jakości, czy producenta, ewentualnie do czego go potrzebują to nawet się nie zainteresowali i nie wspomnieli w sklepie. 

 

BartekKozaczuk napisał:

Borekk17 napisał:

kiedyś robiłem takie doświadczenie zalany świeży olej I w pole do orania na superolu po zaoraniu 1ha ledwo 1bar przy 500obr zjechałem olej wypuściłem zalałem shella i spowrotem w pole po takiej robocie czyli orka 1ha przy 500obr jest 2-2.5bara więc jest spora roznica na mobilu delvacu też niespada poniżej 2bar

i tu jest nie wiarygodny pomiar. Ile miałeś przepracowane mth na superolu? zawsze na świeżo wlanym oleju ciśnienie będzie wyższe jak na jakimś stopniu przepracowanym. Odnośnie delvaca to mogę śmiało mówić że jest to dużo lepszy olej jak turdus😉

czytaj ze zrozumieniem zalany świeży superol i jechane w pole tak samo z shellem

Alchemik napisał:

Jakim dokładnie superolu i shellu?

 Bez podania jakichkolwiek parametrów może to oznaczać ze poprostu oba oleje zachowały się zgodnie ze swoją specyfikacja i tyle...

A wyższe ciśnienie nie zawsze oznacza lepsze.

Olej ma przykładowo również chłodzić. Przy wyższe lepkości ciśnienie będzie większe, ale olej będzie wolniej krążył i gorzej odbierał ciepło. W jakimś silniku chłodzonym głównie olejem, czy z turbodoładowaniem, natryskiem na denka tłoków taki olej o duzej lepkości, dajace na wskaźniku wyższe ciśnienie może okazać się gorszy dla silnika....

shell rimula R4x 15w40 superol orlenowski w bańkach 5l czyli idąc twoim tokiem myślenia jeśli jeździłbym nadal na superolu to pewnie już bym robił remont dołu z powodu niskiego ciśnienia bo po całym dniu w ciężkiej robocie na superolu potrafił już nawet do 0.5bara zejść a ja durny nalał innego troszkę droższego i jakościowo dobrego oleju i silnik się naprawił choćbym nie wiem jak go katował cały dzień w polu w ciężkiej robocie ciśnienie poniżej 2bary nie spada to jak to jest ?

  • Like 2

To trafił sie wadliwy filtr ( co ostatnio u filtrona nie jest rzadkoscia i to spotykany temat), lub lipny olej nie trzymający deklarowanych parametrów, albo test był był prowadzony na superolu cc30. 

Mało prawdopodobne że olej był rozgrzany grubo ponad 100°C, a dla tej temperatury oba olej mają bardzo zbliżona lepkość W40, bo są siła rzeczy z tych samych widełki lepkości. W skrócie jeśli oba oleje to 15w40 to coś musiało być nie tak, albo historia nie do końca tak wyglądała.

 

Jeszcze żeby kolega pisał, że ta różnica była na obu olejach po długich przebiegach, a jak oba były na świeżo, to nie miały czasu stracić parametrów.

Edytowane przez Alchemik
Borekk17 napisał:

BartekKozaczuk napisał:

Borekk17 napisał:

kiedyś robiłem takie doświadczenie zalany świeży olej I w pole do orania na superolu po zaoraniu 1ha ledwo 1bar przy 500obr zjechałem olej wypuściłem zalałem shella i spowrotem w pole po takiej robocie czyli orka 1ha przy 500obr jest 2-2.5bara więc jest spora roznica na mobilu delvacu też niespada poniżej 2bar

i tu jest nie wiarygodny pomiar. Ile miałeś przepracowane mth na superolu? zawsze na świeżo wlanym oleju ciśnienie będzie wyższe jak na jakimś stopniu przepracowanym. Odnośnie delvaca to mogę śmiało mówić że jest to dużo lepszy olej jak turdus😉

czytaj ze zrozumieniem zalany świeży superol i jechane w pole tak samo z shellem

Alchemik napisał:

Jakim dokładnie superolu i shellu?

 Bez podania jakichkolwiek parametrów może to oznaczać ze poprostu oba oleje zachowały się zgodnie ze swoją specyfikacja i tyle...

A wyższe ciśnienie nie zawsze oznacza lepsze.

Olej ma przykładowo również chłodzić. Przy wyższe lepkości ciśnienie będzie większe, ale olej będzie wolniej krążył i gorzej odbierał ciepło. W jakimś silniku chłodzonym głównie olejem, czy z turbodoładowaniem, natryskiem na denka tłoków taki olej o duzej lepkości, dajace na wskaźniku wyższe ciśnienie może okazać się gorszy dla silnika....

shell rimula R4x 15w40 superol orlenowski w bańkach 5l czyli idąc twoim tokiem myślenia jeśli jeździłbym nadal na superolu to pewnie już bym robił remont dołu z powodu niskiego ciśnienia bo po całym dniu w ciężkiej robocie na superolu potrafił już nawet do 0.5bara zejść a ja durny nalał innego troszkę droższego i jakościowo dobrego oleju i silnik się naprawił choćbym nie wiem jak go katował cały dzień w polu w ciężkiej robocie ciśnienie poniżej 2bary nie spada to jak to jest ?

sory, przyznaję rację 😉

Alchemik napisał:

To trafił sie wadliwy filtr ( co ostatnio u filtrona nie jest rzadkoscia i to spotykany temat), lub lipny olej nie trzymający deklarowanych parametrów, albo test był był prowadzony na superolu cc30. 

Mało prawdopodobne że olej był rozgrzany grubo ponad 100°C, a dla tej temperatury oba olej mają bardzo zbliżona lepkość W40, bo są siła rzeczy z tych samych widełki lepkości. W skrócie jeśli oba oleje to 15w40 to coś musiało być nie tak, albo historia nie do końca tak wyglądała.

 

Jeszcze żeby kolega pisał, że ta różnica była na obu olejach po długich przebiegach, a jak oba były na świeżo, to nie miały czasu stracić parametrów.

ale ty człowieku wymyślasz test robiłem 6lat temu na superolu cc ciśnienie spadało mi do 0.5bara i tak się działo kilka lat więc dałem sobie spokój i zmieniłem na superol f 15w40 na którym nie było zbytnio poprawy więc po zaoraniu 1ha zjechałem i spuściłem tego superola f 15w40 I zalałem shell rimula pojechałem orać a ciśnienie elegancko i tak się utrzymuje ciśnienie do dzisiaj w tym roku zalany mobil delvac i ciśnienie bez zmian interwał utrzymuje 150-200mth ciągnik ma termostat silnik się szybko dogrzewa na postoju więc nie wypisuj mi głupot że podczas orki olej w silniku się nie nagrzewa do 100st gdzie ciągnik cały czas dostaje po pizdzie

  • Like 2
7 godzin temu, Borekk17 napisał(a):

ale ty człowieku wymyślasz test robiłem 6lat temu na superolu cc ciśnienie spadało mi do 0.5bara i tak się działo kilka lat więc dałem sobie spokój i zmieniłem na superol f 15w40 na którym nie było zbytnio poprawy więc po zaoraniu 1ha zjechałem i spuściłem tego superola f 15w40 I zalałem shell rimula pojechałem orać a ciśnienie elegancko i tak się utrzymuje ciśnienie do dzisiaj w tym roku zalany mobil delvac i ciśnienie bez zmian interwał utrzymuje 150-200mth ciągnik ma termostat silnik się szybko dogrzewa na postoju więc nie wypisuj mi głupot że podczas orki olej w silniku się nie nagrzewa do 100st gdzie ciągnik cały czas dostaje po pizdzie

Nawet nie umiesz przeczytać ze zrozumieniem. Mówię o temperaturze mocno powyżej 100 stopni, nie o 100 stopniach.

 

13 godzin temu, Alchemik napisał(a):

był rozgrzany grubo ponad 100°C

Jak tak czytasz opisy na oleju i wskazania wskaźnika ciśnienia oleju, to wszystkie cuda możliwe i różne rzeczy mogło się wydawać że widzisz. 

 Jak piszę mogłeś trafić na wadliwy filtr, czy partie oleju nie trzymającą parametrów. Inaczej historia wygląda na podkoloryzowaną. 

Superol nie jest dobrym olejem ( ale jakieś swoje parametry i właściwości ma) i blado wypada przy takim shellu rimula. Jak ktoś się zastanawia który wybrać, to sam brałbym tą rimule.

I znowu czytanie. Przecież piszemy o różnicy w ciśnieniach między dwoma olejami 15w40. Który z opakowania superolu jak kolega pisał miał zalany tylko jeden raz na chwilę. To jakie kilka lat?  

Na oleju superol cc30 to normalne że ciśnienie było niższe bo ma mniejszą lepkość niż wspomniane oleje 15W40

Tu na wykresie deklarowane parametry lepkości w funkcji temperatury zamienione w wykres. 

Zielony rimula, czerwony superol 15w40 i niebieski cc30. Jak widać zielony z czerwonym są zbliżone, a niebieski odstaje z niższą lepkością. A u kolegi w histori  mamy przypadek jakby patrząc po ciśnieniu lepkość superolu cc30 i 15w40 były zbliżone, a odstaje od nich rimula...

 

 

Screenshot_20250408_082340_Opera.jpg

 

Jako rozwiązanie tej sprzeczności podpowiadałem  nawet możliwość że superol 15w40 nie ma deklarowanych parametrów i poprostu trafił się wadliwy, bo przy parametrach jake deklaruje producent  sytuacja jest malo prawdopodobna, ale kolega woli się sprzeczać.

Edytowane przez Alchemik
Alchemik napisał:

I znowu czytanie. Przecież piszemy o różnicy w ciśnieniach między dwoma olejami 15w40. Który z opakowania superolu jak kolega pisał miał zalany tylko jeden raz na chwilę. To jakie kilka lat?  

Na oleju superol cc30 to normalne że ciśnienie było niższe bo ma mniejszą lepkość niż wspomniane oleje 15W40

Tu na wykresie deklarowane parametry lepkości w funkcji temperatury zamienione w wykres. 

Zielony rimula, czerwony superol 15w40 i niebieski cc30. Jak widać zielony z czerwonym są zbliżone, a niebieski odstaje z niższą lepkością. A u kolegi w histori  mamy przypadek jakby patrząc po ciśnieniu lepkość superolu cc30 i 15w40 były zbliżone, a odstaje od nich rimula...

 

 

 

Jako rozwiązanie tej sprzeczności podpowiadałem  nawet możliwość że superol 15w40 nie ma deklarowanych parametrów i poprostu trafił się wadliwy, bo przy parametrach jake deklaruje producent  sytuacja jest malo prawdopodobna, ale kolega woli się sprzeczać.

I znowu nie potrafisz czytać ze zrozumieniem ciągnik od zawsze jeździł na cc30 dla testu był wlany superol 15w40 ciśnienie się nie poprawiło zbytnio I potem zalany shell weź to do siebie ze to co przykleją na bańce w większości nie ma nic wspólnego z zawartością owej bańki jeśli chodzi o superole remontuję sporo ciągników i zawsze jest to samo na superolach zawsze są problemy ciśnieniem i silnik oblepiony smoła wewnątrz

izydor6280 napisał:

mistrzu prosty przykład, ten wspaniały superol czy turdus po dosłownie kilku godzinach pracy jest czarny jak smoła a chociażby Shell czy Petronas nawet po 20-30 godzinach pracy czysty że trzeba dobrze na miarkę patrzeć aby sprawdzić stan

dokładnie ale jemu ciężko coś przetłumaczyć on wierzy tylko w swoje tabelki i przypuszczenia

  • Like 1
17 godzin temu, izydor6280 napisał(a):

mistrzu prosty przykład, ten wspaniały superol czy turdus po dosłownie kilku godzinach pracy jest czarny jak smoła a chociażby Shell czy Petronas nawet po 20-30 godzinach pracy czysty że trzeba dobrze na miarkę patrzeć aby sprawdzić stan

Ale porównuje kolega oleje tej samej klasy jakości z tych samych grup?

Czy może postawił kolega obok siebie nowy ciagnik JD w bogatej wersji za górę kasy  i belarusa w bieda wersji i jest zaskoczony, że JD jest lepszy?

Jak porównywać olej shella, czy Petronasa z tych samych klas jakościowych co taki turdus, to pewnie nie będzie spektakularnych różnić, tylko bardziej ,,kosmetyczne"

A turdusy chyba takie fatalne nie są, bo rączej nie przypadkiem trafiają się w oficjalnym wykazie olejów posiadających aprobaty Mercedesa. I to nie wyłącznie deklaracja zgodności z takimi normami co może sobie producent sam napisać jak dla niektórych produktów.

18 godzin temu, Borekk17 napisał(a):

dokładnie ale jemu ciężko coś przetłumaczyć on wierzy tylko w swoje tabelki i przypuszczenia

Tylko tabelki wzięły sie z badań i doświadczeń ludzi znających się na rzeczy z zapleczem naukowym. A w drugą stronę mamy jednostkowe przypadek, od człowieka z innej branży.  

 

I drążę cały czas jedno. Kwestie ciśnienia na superolu 15w40. 

18 godzin temu, Borekk17 napisał(a):

dla testu był wlany superol 15w40 ciśnienie się nie poprawiło

 

 

 

I olejów superol, czy turdus nie uważam za jakieś wspaniałe, ale są zastosowania gdzie się mogą sprawdzić


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v