Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Fortschritt E 514?

Kombajn Fortschritt E 514 w trakcie postoju na placu gospodarstwa. Maszyna charakteryzuje się silnikiem o mocy około 105 KM, który zasila hydrostatyczny układ napędu. Fortschritt E 514 jest wyposażony w heder z motowidłami o szerokości roboczej 4,2 metra, co pozwala na efektywne koszenie zbóż. Zbiornik ziarna o pojemności 3 000 litrów umożliwia dłuższe cykle pracy bez częstych przerw na opróżnianie. Kombajn wyróżnia się solidną, zieloną konstrukcją, która od dawna jest rozpoznawalna wśród maszyn serii Fortschritt. W tle widoczny jest traktorzysta, co sugeruje typową scenę codziennego funkcjonowania w ramach prac polowych i logistycznych na farmie.

  • Like 1



Rekomendowane komentarze

38 minut temu, klama958 napisał(a):

Od niecałych dwóch miesięcy. Kupiony po 6 latach stania w stodole. Wczesniej tez jakos duzo nie pracowal. Teraz testy gdzie cieknie olej i idzie na lakiernie. Jeszcze 2 lata temu do ekipy dojechal Forsz do remontu i tak powoli go kończe.

Lampek dowalone,z daleka będzie widać że coś się pali 😆

W tej kasie w takim stanie nic ciekawszego w ogloszeniach nie widziałem. Do tego jest jeszcze stól do rzepaku, troche czesci zapasowych i po ogladaniu innych ten widac ze był dosyć zadbany. Poprzedni własciciel miał go około 20 lat i teraz kosił z 70ha to u mnie na 10 ha bedzie miał emeryture 😅 Ostatnie lata kosiłem Claasem Cosmosem z 2 metrowym hederem to forsz powinien dac rade.

@Sylwekx25 jak gdzieś w okolicy bedziesz to mozesz zajechac, podpowiesz co do zrobienia bo większe doświadczenie z tymi sprzętami masz. 😀

Sylwekx25 napisał:

Cena, rocznik, wydajność, czystość, poziom strat no i "komfort" pracy. Jest trochę tych plusów🙂. Zależy gdzie kto mieszka, do fortschritt-a nigdy nie miałem problemów z częściami, pasy rozmiary typowe do kupna w każdym sklepie z częściami, łożyska tak samo.

wydajność to nie wiem czy dorówna dominatoriwi 85,czystos to zależy od ustawienia komfort jeden czort

  • Like 1

Ten Ci będzie służył. To proste maszyny. 🙂


Jak go skończysz szykować do sezonu to na koniec wyczyść sobie dokładnie filtry kabinowe, dobry nawiew jest ważny w tych kabinach.😉


robi57362 napisał:

Sylwekx25 napisał:

Cena, rocznik, wydajność, czystość, poziom strat no i "komfort" pracy. Jest trochę tych plusów🙂. Zależy gdzie kto mieszka, do fortschritt-a nigdy nie miałem problemów z częściami, pasy rozmiary typowe do kupna w każdym sklepie z częściami, łożyska tak samo.

wydajność to nie wiem czy dorówna dominatoriwi 85,czystos to zależy od ustawienia komfort jeden czort

No nie wiem czy komfort jeden czort. Nie siedziałem w takim dominatorze ale z tego co widać na zdjęciach to tam kabina bardziej jak w z56 🤔

ja za to nie siedział w forsu,ale w dominatorze względem bizona nie trzeba stać, nawiewy mocne aż wlosy deba srają wszystko pod ręką, w miarę dobre wygłuszenie, do szczęścia brakuje klimy ale to jak będzie wszystko ok to na 26 r dołożę i juz,za swojego strucla zaplacilem 28 tys że stołem do rzepaku I bliźniakami a to cena takiego 514 trzeba zapłacić podobne pieniądze bez stołu, ja nie mówię że one są złe ale jak mają coś wspólnego z 323 to mnie juz ciarki przechodzą

W fortschritt-cie też nie trzeba stać i wszystko pod ręką. Włączanie po lewej stronie, sterowanie na prawym panelu. 514 ma słupki kabiny i tylną ścianę czymś tam wybitą, trochę przyjemniej to wygląda niż sama blacha. Dlaczego ciarki przechodzą na 323? swojego mam od 2011 i jeszcze mnie nie zawiódł a 40 ornego obrabia... Kwestia stanu w jakim się kupi maszynę a nie marki. Mi każdy odradzał osiemdziesiątki i pochodne, każdy kto miał mnie przestrzegał żebym tego nie kupował, awaryjne jak jasna cholera, chlor na paliwo, awaryjny żółw i wom, będziesz przy nim siedział w warsztacie zamiast z kobietą w domu, starzy użytkownicy osiemdziesiątek radzili mtz i takiegoż szukałem ale nic ciekawego nie było trafił mi się blisko zetor 8011 eksport prosto z zagranicy, na prawie nowych radialnych oponach, oryginalny lakier, trochę z różnymi myślami ale kupiłem go. Mam go z 7 lat i narzekać nie mogę, awarie które wystąpiły to dwa razy wymieniona pompa wodna i teraz serwo pomału odmawia posłuszeństwa trzeba będzie założyć orbitrol. Wom i żółw cały czas działa bez zastrzeżeń, paliwa też jakoś beczkami nie wciąga, co prawda pługa i agregatu nie widzi może w naprawdę ciężkiej robocie pociągnął by więcej z baku.

Tak ten ma silnik IFA.

2 godziny temu, robi57362 napisał(a):

ja za to nie siedział w forsu,ale w dominatorze względem bizona nie trzeba stać, nawiewy mocne aż wlosy deba srają wszystko pod ręką, w miarę dobre wygłuszenie, do szczęścia brakuje klimy ale to jak będzie wszystko ok to na 26 r dołożę i juz,za swojego strucla zaplacilem 28 tys że stołem do rzepaku I bliźniakami a to cena takiego 514 trzeba zapłacić podobne pieniądze bez stołu, ja nie mówię że one są złe ale jak mają coś wspólnego z 323 to mnie juz ciarki przechodzą

Za tego też dałem taką cenę ze stołem do rzepaku. Czemu masz takie wspomnienia z 323? Ja swojego kupiłem za jakieś 12 tyś 2 lata temu od niezbyt ogarnietego właściciela bo nawet gumy od filtra powietrza nie były podłączone przez co silnik juz spore ilosci oleju przepalał, ale wymieniłem na inny, troche go poprawiam i jak dla mnie całkiem przyjemny ciagnik do użytkowania i ewentualnych napraw.

kupilem swojego z uszkodzonym sorzeglem i cuda się działy, nikogo nie podpytasz bo nitk o tym stworze nie słyszał,forum fortshritta umarło i pytania wiszą bez odpowiedzi. niby już ogarnolem ale 1.5 tys na darmo wydałem. jest jeszcze problem z wspomaganiem sprzęgła bo zawor przy słupku kabiny się przycina, wykręcę rozruszam i chwilę pochodzi,sterowanie podnosnika jest rozwalone i nie da się dać na pływająca, najprościej kupić nowy rozdzielacz 3 sekcje 80 l ale to znowu 2 tys rozdzielacz i z 500 węże,co jeszcze szosa była dla niego za wąska tak ma serwo rozwalone,przerobiłem na silownik ,widoczność do tyłu jest żadna jadę na ślepo,co mi się podoba to silnik sw 400 z autobusu,choć i tak tam jest cyrk bo początek wtryski trzeba ustawić po omacku

4 godziny temu, robi57362 napisał(a):

ja za to nie siedział w forsu,ale w dominatorze względem bizona nie trzeba stać, nawiewy mocne aż wlosy deba srają wszystko pod ręką, w miarę dobre wygłuszenie, do szczęścia brakuje klimy ale to jak będzie wszystko ok to na 26 r dołożę i juz,za swojego strucla zaplacilem 28 tys że stołem do rzepaku I bliźniakami a to cena takiego 514 trzeba zapłacić podobne pieniądze bez stołu, ja nie mówię że one są złe ale jak mają coś wspólnego z 323 to mnie juz ciarki przechodzą

Jaki model tak tanio udało się kupić? 

85 na hydrostacie,był najmniej zgnity niż wszystkie z końcówka 6 do 70 tys


Sylwekx25 napisał:

No to już nie wina marki, że kupiłeś w takim stanie. Brałeś bez oglądania?


Forum fakt, że już niezbyt aktywne, większość nas teraz działa na grupie fortschritt na Facebooku

z oglądaniem ale jak sprawdzić jak sprzęgła nie ma ,cena była mi się wydaje dobra 20 tys


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v