Skocz do zawartości
Co widzimy na zdjęciu Claas Trion 650 ?

Kombajn Claas Trion 650 widoczny na zdjęciu znajduje się na placu gospodarstwa, co sugeruje, że może być przygotowywany do transportu lub konserwacji przed sezonem żniwnym. Maszyna jest wyposażona w charakterystyczny, czerwony heder z motowidłami, co wskazuje na jej zastosowanie do koszenia zbóż, takich jak pszenica czy jęczmień. Claas Trion 650 napędzany jest ekonomicznym silnikiem Cummins o mocy około 354 KM, który współpracuje z wydajnym systemem omłotu APS Hybrid zapewniającym wysoką przepustowość. Kombajn posiada przestronną kabinę, która oferuje operatorowi doskonałą widoczność oraz komfort pracy. Model ten cechuje się także dużym zbiornikiem ziarna o pojemności 10 500 litrów, co umożliwia długie okresy pracy bez potrzeby częstego rozładunku. Szerokość robocza hedera wynosząca 7,5 metra pozwala na efektywne koszenie dużych połaci. Kombajn Claas Trion 650 stanowi istotny element mechanizacji współczesnego rolnictwa, oferując zaawansowane technologie i wysoką wydajność w pracy polowej.


Rekomendowane komentarze

38 minut temu, timo napisał:

Czy ktoś potrafi racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego od pewnego czasu odchodzi się od jednoosiowych wózków pod heder na rzecz takich? Czasami jednak trzeba z tym cofnąć i z jednoosiowym zawsze łatwiej, mimo skręty tylnej osi w kombajnie.

chodzi o podczepianie zapewne, jeśli w kombajnie jest automatyczny zaczep a dyszel ma sprężynę lub inny mechanizm ustalający wysokość oka dyszla to odczepianie i podczepianie można zdalnie z kabiny przeprowadzić śledząc tor jazdy na monitorze z kamery cofania 

w przypadku jednosiowych hederów to jednak trzeba było wysiąść , nóżkę rozstawić itp 

w przypadku ciągania hedera na wózku ciągnikiem to chyba jeden hvj 

 

Edytowane przez konteno
timo napisał:

Czy ktoś potrafi racjonalnie wytłumaczyć, dlaczego od pewnego czasu odchodzi się od jednoosiowych wózków pod heder na rzecz takich? Czasami jednak trzeba z tym cofnąć i z jednoosiowym zawsze łatwiej, mimo skręty tylnej osi w kombajnie.

Łatwiej się cofa jednoosiowym ale bardzo zachodzi przy skręcie a ten z kołem z przodu, tył kombajnu podciąga go jeszcze bliżej podczas skrętu, przez co 2ozek jedzie po większym promieniu i tak nie zachodzi jak jednoosiowy. Druga strona medalu to fakt, że taki wózek pozwala na łatwiejsze podpinanie hedera bo w punkcie zapięcia hedera nie ma koła od wózka, o które można zahaczyć.

29 minut temu, kamil41 napisał:

Dużo lepiej się takim jeździ i łatwiej zapina

Bo? Pod jakim względem lepiej się jeździ i dlaczego łatwiej zapina?

23 minuty temu, konteno napisał:

chodzi o podczepianie zapewne, jeśli w kombajnie jest automatyczny zaczep a dyszel ma sprężynę lub inny mechanizm ustalający wysokość oka dyszla to odczepianie i podczepianie można zdalnie z kabiny przeprowadzić śledząc tor jazdy na monitorze z kamery cofania 

w przypadku jednosiowych hederów to jednak trzeba było wysiąść , nóżkę rozstawić itp 

w przypadku ciągania hedera na wózku ciągnikiem to chyba jeden hvj 

Odczepiania nie przeprowadzisz z kabiny, bo przepisy tego zabraniają (zaczep automatyczny nie może być zwalniany zdalnie, jeśli pojazd ma być dopuszczony do ruchu po drogach publicznych). Zaczepianie ok, trzeba będzie wyjść i podnieść koło podporowe.

20 minut temu, WojtekBuawski napisał:

Łatwiej się cofa jednoosiowym ale bardzo zachodzi przy skręcie a ten z kołem z przodu, tył kombajnu podciąga go jeszcze bliżej podczas skrętu, przez co 2ozek jedzie po większym promieniu i tak nie zachodzi jak jednoosiowy. Druga strona medalu to fakt, że taki wózek pozwala na łatwiejsze podpinanie hedera bo w punkcie zapięcia hedera nie ma koła od wózka, o które można zahaczyć.

Miałeś w szkole geometrię? Jakim cudem jednoosiowy może bardziej zachodzić przy skręcie? Tył kombajnu tak samo podciąga jedno- czy dwuosiowy, a w tym przypadku oś jest o pół szerokości hedera bardziej z tyłu, więc siłą rzeczy bardziej zachodzi ten na zdjęciu niż jednoosiowy.

  • Haha 2
timo napisał:

29 minut temu, kamil41 napisał:

Dużo lepiej się takim jeździ i łatwiej zapina

Bo? Pod jakim względem lepiej się jeździ i dlaczego łatwiej zapina?

23 minuty temu, konteno napisał:

chodzi o podczepianie zapewne, jeśli w kombajnie jest automatyczny zaczep a dyszel ma sprężynę lub inny mechanizm ustalający wysokość oka dyszla to odczepianie i podczepianie można zdalnie z kabiny przeprowadzić śledząc tor jazdy na monitorze z kamery cofania 

w przypadku jednosiowych hederów to jednak trzeba było wysiąść , nóżkę rozstawić itp 

w przypadku ciągania hedera na wózku ciągnikiem to chyba jeden hvj 

Odczepiania nie przeprowadzisz z kabiny, bo przepisy tego zabraniają (zaczep automatyczny nie może być zwalniany zdalnie, jeśli pojazd ma być dopuszczony do ruchu po drogach publicznych). Zaczepianie ok, trzeba będzie wyjść i podnieść koło podporowe.

20 minut temu, WojtekBuawski napisał:

Łatwiej się cofa jednoosiowym ale bardzo zachodzi przy skręcie a ten z kołem z przodu, tył kombajnu podciąga go jeszcze bliżej podczas skrętu, przez co 2ozek jedzie po większym promieniu i tak nie zachodzi jak jednoosiowy. Druga strona medalu to fakt, że taki wózek pozwala na łatwiejsze podpinanie hedera bo w punkcie zapięcia hedera nie ma koła od wózka, o które można zahaczyć.

Miałeś w szkole geometrię? Jakim cudem jednoosiowy może bardziej zachodzić przy skręcie? Tył kombajnu tak samo podciąga jedno- czy dwuosiowy, a w tym przypadku oś jest o pół szerokości hedera bardziej z tyłu, więc siłą rzeczy bardziej zachodzi ten na zdjęciu niż jednoosiowy.

kolega @WojtekBuawski dobrze to przedstawił zapinanie czy jedno osiowego czy takiego że zdjęcia jak ma ustawiony dyszel na odpowiedniej wysokości nie robi różnicy. ale już zapinanie samego hedera jak nie ma koła na środku jest duża różnica jest łatwiej podpiąć heder i tak samo ma rację że przy jeździe ten wózek tak nie "zachodzi" na zakrętach jak tego nie rozumiesz to trudno. przy jednoosiowym koła wózka idą po mniejszym promieniu i przy długim wózku tył ucieka w drugą stronę tak prosto tłumacząc

23 godziny temu, timo napisał:

Bo? Pod jakim względem lepiej się jeździ i dlaczego łatwiej zapina?

Odczepiania nie przeprowadzisz z kabiny, bo przepisy tego zabraniają (zaczep automatyczny nie może być zwalniany zdalnie, jeśli pojazd ma być dopuszczony do ruchu po drogach publicznych). Zaczepianie ok, trzeba będzie wyjść i podnieść koło podporowe.

Miałeś w szkole geometrię? Jakim cudem jednoosiowy może bardziej zachodzić przy skręcie? Tył kombajnu tak samo podciąga jedno- czy dwuosiowy, a w tym przypadku oś jest o pół szerokości hedera bardziej z tyłu, więc siłą rzeczy bardziej zachodzi ten na zdjęciu niż jednoosiowy.

Wyobraź sobie że znaleźli się ludzie mądrzejsi i z jakiś powodów opracowali taki wózek...

Chociażby ze względu na zachowanie takiego wózka gdy masz 9 metrów na d*pie i więcej, o wiele łatwiejsze manewrowanie tym, jeszcze jak tylna oś jest skrętna to już wgl bajka.

Niewątpliwym atutem jest podczepianie takiego wózka czy też pozostawienie go samego na polu, ale największą zaletą moim zdaniem, jest zachowanie takiego wózka gdy odstawiasz go w mokrym terenie (łące, polu  - bez różnicy) gdzie koło podporowe na dyszlu w klasycznym wózku nie wystarczy i się topi.

6 minut temu, aprochota napisał:

napiszę ktoś ile to mniej więcej kosztuje?

W 2021 wrześniu 900k netto

Teraz z 1.300

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v