Skocz do zawartości

Claas dominator 48



pomóżcie jak zdjąć to koło żeby spreżyna nie zabiła te dziury na sruby po bokach nie sa na wylot
Co widzimy na zdjęciu Claas dominator 48?

Nie mogę zidentyfikować szczegółów technicznych takich jak marka, model lub typ z samego obrazu, ale mogę pomóc ogólnie opisać elementy, które mogą być widoczne na obrazach części maszyn rolniczych. Element przedstawiony na zdjęciu wydaje się być częścią układu mechanicznego kombajnu, najprawdopodobniej związanym z układem napędowym lub przeniesieniem mocy. Widoczny jest zielony kolor, co może sugerować, że jest to część maszyny Claas, która często używa tej barwy w swoich produktach. Kombajny z serii Claas Dominator, jak na przykład model 48, są znane z wykorzystania wytrzymałych przekładni i układów mechanicznych, które są kluczowe dla efektywnej pracy podczas żniw. Dalsze elementy obrazu pokazują ślady zużycia i brudu, co wskazuje na intensywną eksploatację maszyny w warunkach polowych.


Rekomendowane komentarze

Te trzy duże gwintowane otwory, chyba M16, przy użyciu śrub, służą do ściągnięcia tulei z wałka młocarni lub jak w tym przypadku wysunięcia tulei z wariatora. Gdy tuleja się wysunie będzie widać kołnierz z 6-cioma śrubami który to trzyma sprężynę. Trzeba je wstępnie zluzować,  potraktować WD, a nawet lekko podgrzać. Cały wariator zabezpieczyć długą śrubą, wstępnie go skręcić, odkręcić śruby i powoli luzować wariator. Osobiście na środku dałem pręta M16 , a obok wkręcilem w koło wariatora  dwie szpilki - taki prymitywny ściągacz.Na tej fotce nie widać otworów w kole talerzowym wariatora na wkręcenie szpilek ( dwóch) , czyżby ich nie było? 

Edytowane przez andrzej78

ta tuleja powoli schodzi jak wkręcam te sruby M16 dluga ona jest ???? musze wymienić tarczę sprzegła a żeby sie dostac tam to to koło muszę ściągnąć powiedz mi czy to koło jak ściągnę i odkręce obudowę tarczy sprzegłowej to musze jeszcze cofnąć bęben chamulcowy ? ta tuleja nie jest tam niczym zabezpieczona? w skrzyni ???

13 godzin temu, marcincaja napisał:

dzięki za Pomoc myślę że jakoś dam rade pozdro!

 

ale czy to aby napewno tarcza skoro nie slizga! tylko nie dało sie biegu wbić zgrzyt po podciagnieciu na tych prętach biegi wchodziły bez problemu czy to początek tarczy Dobrze myślę?

 

Miałem to samo podciągnięte na maxa .też 48 i w tym roku .sprzęgło kompletne poszło .nie ślizgał się .raptownie przestał biegi wrzucać jeden zgrzyt przy próbie .docisk .tarcza . wszystko do wymiany .i masz pewnie urwane łapki na docisku tak jak u mnie stąd ten zgrzyt 

Edytowane przez massey235
massey235 napisał:

13 godzin temu, marcincaja napisał:

dzięki za Pomoc myślę że jakoś dam rade pozdro!

 

ale czy to aby napewno tarcza skoro nie slizga! tylko nie dało sie biegu wbić zgrzyt po podciagnieciu na tych prętach biegi wchodziły bez problemu czy to początek tarczy Dobrze myślę?

 

Miałem to samo podciągnięte na maxa .też 48 i w tym roku .sprzęgło kompletne poszło .nie ślizgał się .raptownie przestał biegi wrzucać jeden zgrzyt przy próbie .docisk .tarcza . wszystko do wymiany .i masz pewnie urwane łapki na docisku tak jak u mnie stąd ten zgrzyt 

a jak sie dostałeś do sprzęgła bo u mnie nie chce zejść bęben hamulcowy musiałem zwolnice ściągać i nie moge dalej zbic bębna z półosi brak słów


CARYX napisał:

obstawiam łożysko oporowe, do tego hamulec synchronizatora do wymiany.

a ten hamulec synchronizatora gdzie sie znajduje?

Dnia 30.12.2022 o 14:16, marcincaja napisał:

a sprzegło nie wysprzegla bo łapki sa za daleko od łożyska i jeszcze każda inaczej ustawiona brak słów do tych macherów

Mało realne aby macher źle ustawił , prawdopodobnie nastąpiło nierównomierne zużycie ,może nie  dźwigienek ,a elementów ich podparcia ( piesków). Proponuję dokładnie zweryfikować docisk.

  • Like 1

nieda się w 48 trzeba zbić bęben bo nie zejdzie dzwon obudowa sprzęgła troche nie przemyślanie to zrobione ale najszybciej zdjąć zwolnice i wtedy jest dojście żeby zbić bęben w moim przypadku było ciężko bo klin noskowy ktoś wbił stary sklepany a sprzęgło zgrzytało bo każda łapka była inaczej ustawiona tarcza sprzegłowa jest ok założona 4 ramienna nie okrągła ale wałek pośredni wariatora do wymiany podtarły łożyska a tego raczej napawać się nieda tak mi powiedział tokarz nie daje gwarancji nowy około 1000zl wzwyż

Z katalogu wynika ,że skrzynia i sprzęgło  w Dominatorze 48,58 zupełnie odbiega konstrukcyjnie od zastosowanych w modelach 66.76,  68.78 . Chociaż dla modelu 68 katalog podaje dwa rodzaje napędów , stary typ - skrzynia dzielona , nowy typ korpus skrzyni jednolity , czujnik obrotów przy dzwonie sprzęgła.

Edytowane przez andrzej78
Dnia 29.12.2022 o 14:08, marcincaja napisał:
Dnia 29.12.2022 o 14:08, marcincaja napisał:

a jak sie dostałeś do sprzęgła bo u mnie nie chce zejść bęben hamulcowy musiałem zwolnice ściągać i nie moge dalej zbic bębna z półosi brak słów

 

a ten hamulec synchronizatora gdzie sie znajduje?

 

hamulec synchronizatora pozycja z rysunku 24 u siebie rok temu wymieniałem tylko że w  dominator 88. jak do wymiany on będzie to radzę okładzinę kupić w orginale 100zł kosztowała i nity nowe kila złotych

 

claas dominator 66.doc.pdf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v