Skocz do zawartości

Instalacja LPG c330 v2



LPG sekwencja poprawiona wersja, spalanie 1-1.3l on i około 1.4l gazu na mth w orce, różnica w mocy sporo odczuwalna w porównaniu do c330 bez gazu.

  • Like 2
  • Thanks 1

Rekomendowane komentarze

3 godziny temu, sznajdik napisał:

Kiedyś przywiózł mi człowiek rsm ciężarówką z lpg pytam i jak to działa? on na to: tyle co oszczędzili na paliwie to oddali w remont silnika

 

To pewnie chcieli za dużo zaoszczędzić i dali za dużo gazu, albo źle była zamontowana instalacja lub źle zestrojona, w moim przypadku wszystko sterowane jest przez sterownik w którym idealnie mogę wyregulować ilość wtryskiwanego gazu, każdy cylinder ma swój wtryskiwacz i gaz jest podawany idealnie równo na oba cylindry. Dawka oleju napędowego jest zmniejszona, i silnik ma podobną moc do oryginalnego, przy zostawieniu oryginalnej dawki on prawdopodobnie nastąpiło by przeciążenie cieplne silnika i awaria. Jak na razie zrobiłem na instalacji 200mth i nic po za brakiem dymienia, cichszą pracą i zwiększoną dynamiką się nie dzieje. 

2 godziny temu, jonek98 napisał:

dużo ludzi tak robi,na Allegro za parę dych można przejściówkę kupić

Zwykłych butli nie wolno tankować, ale są butle specjalne posiadające zawór ograniczający napełnienie tak jak to ma miejsce w zbiornikach LPG w samochodach.

Jest czujnik położenia wału i czujnik położenia gazu. Temperatury spalin i spalania stukowego nie ma, ale przy regulacji był mierzony skład spalin i przy założeniu że przy lambda 2 i powyżej nie ma prawa być samozapłonu, została wyregulowana instalacja. Przy obciążeniu lambda wynosi ponad 3, na luzie przy 1800 obr. około 5, także nic nie powinno się stać z silnikiem. 

Też myślałem nad takim rozwiązaniem ale po zmniejszeniu stopnia sprężania spadnie sprawność silnika, co za tym idzie moc i wzrośnie spalanie. Do przeróbki wystarczy zwykła głowica tylko na gwintować gwinty pod świece zamiast wtryskiwaczy, zamiast pompy wtryskowej założyć zapłon z rozdzielaczem np. od Daewoo Tico, i przepustnice na kolektorze dolotowym. 

Sterowanie gazem u mnie jest zorganizowane na dwóch sterownikach, jeden od gazu sterujący wtryskami i elektrozaworami stag 200, i drugi ecumaster det3 do sterowania czasem wtrysku. Można prościej kupując sterownik staga dedykowany do diesla ale to miałem pod ręką i takie założyłem. W sumie to było zrobione na próbę czy to w ogóle będzie działało i jak na razie działa lepiej niż myślałem. 

A sam det 3 nie dałby rady? 

Nie pamiętam już czym, ale były jakieś różnice w głowicy między oryginałem, a głowica diesla z dołożonym świecami. 

Generalnie fabryczny benzyniak 3p nie był jakiś słaby (i tak w domyśle miał być do lżejszych prac):

 

Perkins AG3.152

gasoline

3-cylinder

Displacement152.7 ci
2.5 L

Bore/Stroke3.60x5.00 inches
91 x 127 mm

Power45.5 hp 33.9 kW

Compression7.5:1

Rated RPM2000

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v