Skocz do zawartości

Alliance 320/85/r32



Ferguson doczekał się nowych opon. Wymiana oryginalnych diagonalnych na radialne. Jakim ciśnieniem je napompować?



Rekomendowane komentarze

19 godzin temu, robi57362 napisał:

tak ma byc opona radialna jest przystosowana do ciśnień ponizej q bara sam mam napompowany bar i jest idealnie

Nie wiem jakie masz opony, ale oponiarze zalecają min 1,5bar do radialki, sam jeździłem na 1,2 i mniej czasami bo fajnie miękko, ale opony podostawały pęknięć krzyżyków po bokach i pękła, podobno tak się robi od jazdy na za niskim ciśnieniu, w sumie miały 12 lat ...

kamil255 napisał:

Jedyna informacja na temat ciśnienia jaką znalazłem na oponie to 160 kPa i na tym się wzorowałem. Dodam, że dętki są założone do tych opon

To jest maksymalne ciśnienie do montażu żeby opona wyskoczyła na swoje miejsce a nie do pracy! Po co zmieniłeś opony diagonalne na radialne? A no właśnie po to żeby opona była ugięta i dolegala większą powierzchnią do gruntu. To jest podstawowa różnica w tych oponach

  • Thanks 1

Diagonalne opony są do maszyn typu opryskiwacz beczka czy inne ciągane. Tam bijesz 2 bary i opona ładnie i lekko się toczy nie stawia oporów a kręcić będzie się kręcic bo ma jodelke. 

 Radialki są do pracy i uciągu. Tam w pracy masz mieć ciśnienie około bara. W zależności od maszyny jaka masz, w pługu spuszczamy do 1.2 bo z maszyna w górze to już na feldze się jedzie. Przy wirówkach czy jakiś mniejszych i lzeszych maszynasz w 4 kołach po 0.8. Zaś jeśli ciągnik pracuje w transporcie lub zakończy robotę w polu mamy po 1.5 nabite max 1.6. I to już w zupełności wystarcza. Przy większym ciśnieniu nie idzie jeździć bo za twardo a i potrzeby nie ma. I jeśli ktoś mi powie ze do pracy w polu nie spuszcza się ciśnienia bo się ugino łopona i szkoda, to mam chęć jebnac gościowi bo im starszy tym gułubszy. Na glinie po opuszczeniu dlutowca ciągnik kręcił kołami jak chciał, ciśnienie do 1.0 i odrazu chciał jechać do przodu, jakiś poślizg był ale dużo dużo mniejszy i dało się jechać a nie w miejscu grzebać. 

Edytowane przez BomV
22 godziny temu, andrzej78 napisał:

Na oponie powinno być napisane jakie jest maksymalne ciśnienie, rozmiar ten może mieć ciśnienie max 2,5 bar , w praktyce można nabić 2,0 bar ,przy transporcie . Trochę mniej ok 1,5 bar przy uprawach. Ogólnie im większy " balon" opony tym ciśnienie niższe.

czytałeś co pisał kolega wyżej ?
2.5 to jest maksymalne ciśnienie dobicia stopki, po jej ułożeniu można i 10 bar pompować
wystarczy poczytać co jest napisane na oponie a nie patrzyć tylko na obrazek

To jest maksymalne ciśnienie. Jakie 10 bar , przy 10 bar potrafi oponę ciężarową rozerwać. Na oponie podane jest ciśnienie maksymalne po to właśnie , aby go nie przekraczać, a właśnie przy montażu dobija się na max a potem upuszcza. Ciśnienia w oponach nie można generalizować , zależy od wymiarów opony , obciążenia warunków pracy. Dla przykładu ten sam rozmiar opony w różnych ciągnikach będzie wymagał innego ciśnienia.

Opona nie może się mocno uginać, w beczkowozie mam 550/65/22,5 i pisze maks ciśnienie 2,5bar i się zastosowałem, woziłem opona bokami się zużywała środkiem mało, przy transporcie nagrzała się i wystrzeliła dobrze ze poza opona i felga nic nie uległo uszkodzeniu, kupiłem nowa i teraz pompuje po 4bar bo inaczej bym na opony nie urobił😂
13 godzin temu, marek530053 napisał:

Opona nie może się mocno uginać, w beczkowozie mam 550/65/22,5 i pisze maks ciśnienie 2,5bar i się zastosowałem, woziłem opona bokami się zużywała środkiem mało, przy transporcie nagrzała się i wystrzeliła dobrze ze poza opona i felga nic nie uległo uszkodzeniu, kupiłem nowa i teraz pompuje po 4bar bo inaczej bym na opony nie urobił😂

R22.5 I ty 2 bary nabijasz? To co to za opony?  W beczce fliglu i objętościowej wszędzie są szerokie kapcie i nabite właśnie min 4 bary max 6. 

 

15 godzin temu, andrzej78 napisał:

To jest maksymalne ciśnienie. Jakie 10 bar , przy 10 bar potrafi oponę ciężarową rozerwać. Na oponie podane jest ciśnienie maksymalne po to właśnie , aby go nie przekraczać, a właśnie przy montażu dobija się na max a potem upuszcza. Ciśnienia w oponach nie można generalizować , zależy od wymiarów opony , obciążenia warunków pracy. Dla przykładu ten sam rozmiar opony w różnych ciągnikach będzie wymagał innego ciśnienia.

Bzdury gadasz. Jest napisane ciśnienie montażowe i OSOBNO jest napisane ciśnienie w pracy. Tak jak w ciągnikach mamy montażowe chyba 2.5bar a trochę dalej pisze ze do 40km/h i obciążeniu jakimś tam bić takie i takie ciśnienie i do 50 albo 60km/h jakieś tam cisnienie. 

18 godzin temu, andrzej78 napisał:

To jest maksymalne ciśnienie. Jakie 10 bar , przy 10 bar potrafi oponę ciężarową rozerwać. Na oponie podane jest ciśnienie maksymalne po to właśnie , aby go nie przekraczać, a właśnie przy montażu dobija się na max a potem upuszcza. Ciśnienia w oponach nie można generalizować , zależy od wymiarów opony , obciążenia warunków pracy. Dla przykładu ten sam rozmiar opony w różnych ciągnikach będzie wymagał innego ciśnienia.

co za głupoty wypisujesz, do ciągnika siodłowego, naczepy czy nawet przyczepy też nie więcej jak 2.5bar pompujesz ?

18 minut temu, izydor6280 napisał:

co za głupoty wypisujesz, 

Z kogo chcesz idiotę zrobić.?

 

19 godzin temu, izydor6280 napisał:

czytałeś co pisał kolega wyżej ?
2.5 to jest maksymalne ciśnienie dobicia stopki, po jej ułożeniu można i 10 bar pompować
wystarczy poczytać co jest napisane na oponie a nie patrzyć tylko na obrazek

Temat dotyczy opony rolniczej radialnej , zatem przemyśl co powyżej napisałeś.

4 godziny temu, BomV napisał:

 

Bzdury gadasz. Jest napisane ciśnienie montażowe i OSOBNO jest napisane ciśnienie w pracy. Tak jak w ciągnikach mamy montażowe chyba 2.5bar a trochę dalej pisze ze do 40km/h i obciążeniu jakimś tam bić takie i takie ciśnienie i do 50 albo 60km/h jakieś tam cisnienie. 

Widziałeś kiedyś taką informację na oponie ,że jest to ciśnienie montażowe? Co najwyżej jest napisane,. żeby nigdy nie przekraczać wartości ( np. 2,5 bar ), nigdy to nigdy ,a nie jak kolega napisał:

 

20 godzin temu, izydor6280 napisał:

czytałeś co pisał kolega wyżej ?
2.5 to jest maksymalne ciśnienie dobicia stopki, po jej ułożeniu można i 10 bar pompować
 

Normalnie szczyty........👍

Nie na wszystkich oponach jest opisane ciśnienie pracy , obciążenie i prędkość .Niektórzy producenci wychodzą z założenia , że symbol prędkości i nośności jest wystarczający. Jeżeli już opisano to najczęściej jest tak : ciśnienie pracy 1,6 bar (24PSI) , ciśnienie max 2,5 bar (35PSI).

5 godzin temu, andrzej78 napisał:

Widziałeś kiedyś taką informację na oponie ,że jest to ciśnienie montażowe? Co najwyżej jest napisane,. żeby nigdy nie przekraczać wartości ( np. 2,5 bar ), nigdy to nigdy ,a nie jak kolega napisał:

 

Normalnie szczyty........👍

Nie na wszystkich oponach jest opisane ciśnienie pracy , obciążenie i prędkość .Niektórzy producenci wychodzą z założenia , że symbol prędkości i nośności jest wystarczający. Jeżeli już opisano to najczęściej jest tak : ciśnienie pracy 1,6 bar (24PSI) , ciśnienie max 2,5 bar (35PSI).

Trzeba trochę ruszyć rozumem i zasięgnąć internetu na 99% opon jest oznaczone ciśnienie montażowe tylko trzeba wiedzieć co oznacza co. Co do ciśnienia w pracy to tak jak napisałeś nie każdy producent ma to napisane. 

52 minuty temu, BomV napisał:

Trzeba trochę ruszyć rozumem....

Ale nie ma co przesadzać z drobnicą.

,Ciśnienie zadane w oponie zawsze musi być niższe od maksymalnego , gdyż następuje wzrost ciśnienia w oponie w czasie pracy pod wpływem temperatury , a ta wzrasta pod wpływem czynników atmosferycznych , tarcia  itd, ( istotnym jest też prędkość i obciążenie ). Nie każdy zdaje sobie z tego sprawę .  

3 godziny temu, Wojtek026 napisał:

Warto do takich małych traktorów  jak ferdek czy ciapek inwestować w radialne? chodzi mi te wąskie rozmiary 320 czy tu radialna w komforcie jazdy czy  tam uciągu będzie miała znaczenie w tak małym ciągniku, np.  w turze polepszy uciąg?

Pewnie ze tak, tylko ciapek ma spawane felgi a w mf255 czy 3512 chodzi śmiało na bezdętkowych, sam mam bo wcześniej te oryginalne strasznie szczypały mi dętki te górki wewnątrz opony.

W turze to przedni napęd się liczy. Ale ogólnie dla wygody to tak ,mniej trzęsie na dołach.

Edytowane przez Strongman
2 godziny temu, kamil255 napisał:

Ciągnik teraz sporo pracuje z turem, każdy mi doradzał żeby brać takie opony, dopłaciłem i kupiłem radialne. Mierząc bieżnik te są 4cm szersze od starych diagonalnych

Te nowe opony diagonalne to w porównaniu do starych stomili 32 cali do mf to wyglądają jak o rozmiar węższe, radialka na pewno lepsza tylko ta cena, ale czy dłużej wytrzyma niż diagonalna to bym się nie spodziewał, bo może bieżnik tak nie leci ale radialka pracuje bokami i max 12 lat i się na bokach rozłazi

Koło 2 bar bo to mały balon to więcej potrzebuje ale jak zmieniłem na te mięciutko jechać, ja nim w polu nie robię trochę do opryskiwacza i kombajnu anki. Tak jak pisali do 2,5bar max to się pompuje i na stopkę przy takim nachodzi.Co by z tyłu nie zaczepił co podniesie jeszcze to przy 2,5 opona nie siądzie nie ugnie się porostu zamontować nabić na 3 bar a potem upuścić powiedzmy na 2,2 i tak przy takim ciśnieniu tez ładnie pracuje.

Edytowane przez Strongman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v