Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

Żeby ciekło w tym miejscu, gdzie dałem zamiast oryginalnego uszczelnienia drugi simmering to pal go licho - spróbowałem, nie poszło - mam nauczkę. Ale tutaj wszystko było cacy 🤦

@Alchemik narazie to ja tam nic poważnego nie robiłem.

Co do sprzedaży to ja się raczej emocjonalnie wiąże z maszynami, także tak łatwo nie sprzedam 😅

Nie mam roboty pilnej, to zabrałem się za wymianę uszczelnień dolnych ramion - tych takich piankowych na wałku. Postawiłem ciągnik, spuściłem olej, rozebrałem, zamówiłem części, przyszły wczoraj dopiero (6dni 🤦 - tak dla wszystkich co to mówią, że wszystko jak nie w sklepie, to na drugi dzień dostępne do zachodnich). No ale dziś sobie złożyłem, a tu k**wa wywaliło mi do reszty chyba simmering ma zwolnicy.. jak robiłem ciagnikiem to tam lekko zapocone było i chciałem dopiero po sezonie się za to zabrać, ale oczywiście nie da się.

No i teraz tak:

- czyhają tam jakieś niespodzianki? Czy odkręcam wspornik kabiny, podwieszane kabinę, normalnie w zaznaczonym miejscu odkrecam, wyciągam zwolnice i na spokojnie sobie rozbieram? 

- olej w skrzyni jednak jak go zalalem już tak fajnie nie wygląda, także do wymiany. Co tam macie u siebie zalane? Czytałem na FB miliony takich pytań, ale tam jak nie masz akceli zalane, to cię zlinczują. Jak trzeba to zaleje, ale nie ukrywam, że wolałbym wydać mniej. Pozostałe ciągniki mam wszystkie na hipolu.

- jak już będę miał zdjęte koło z tej strony może bym zajrzał do wybieraka skrzyni - ktoś to robił, jakieś rady?

 

Narazie idę zjeść jakieś śniadanie i poprzeglądać katalog. No i pół dnia sprzątania garażu, żeby nim wjechać, bo jeszcze nie ogarnąłem po robieniu przodu 🤦

IMG_20230613_101255975~2_copy_1148x2040.jpg

 

Kurde rzuciłem okiem w katalog i na internetu - mam nadzieję, że łożyska będą ok, bo na szybko szukając jedno mi podrzuciło za prawie 150baksow 🤨😅 inny pierścień jakiś chyba dystansowy to samo. Ale mam nadzieję, że wszystko jest ok i tylko ten simmering do wymiany.

 

@jaco512

Wiem, widziałem. To teoretycznie nawet ten hipol pasuje. Ale u mnie do okienka przelewowego wchodzi 30pare L. Wlałem jakieś 30 i jest minimalnie poniżej.

 

A właśnie, miałem spytać.

Ktoś mógłby zrobić zdjęcie korka spustowego tylniego? Według instrukcji jest główny z przodu, boczny z tyłu i dolny z tyłu. Jak spuszczałem olej do wymiany tych uszczelniaczy, to spuściłem przednim ponad 20L i tylnim bocznym kilka. Nie mogłem zlokalizować tylniego dolnego. Patrzyłem, czyscilem, zaglądałem i nie widziałem nic, co wyglądałoby jak korek spustowy. Byłby ktoś tak dobry i cyknal fotę, w którym on jest dokładnie miejscu? 

Teraz i tak zanim ją te zwolnice zrobię, to troszkę czasu pewnie mi się zejdzie.

 

Druga sprawa - te wywalone uszczelnienie z przodu. Macie u siebie jakieś odpowietrzenie zwolnic przednich? Bo u mnie nie ma nic i jak sprawdzałem stan oleju, to pod korkiem było bardzo duże ciśnienie i podejrzewam, że to przez to wywaliło simmering. 

Edytowane przez daron64

Miałem tylko wjechać, ściągnąć koło i sprzątać, ale jednak tylko syf na bok zgarnalem i zdjalem te zwolnice. To, co widać, to chyba biedy nie ma ze zużyciem. W czwartek mam trochę czasu, to ogarnę warsztat i zacznę rozbierać.

No i powtórzę się - żuraw to chyba jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy zakup, jaki zrobiłem na gospodarkę. Zwłaszcza jak ktoś jest sam, jak ja, to robi to mega robote.

 

IMG_20230613_174333556_copy_1305x734_1.jpg

IMG_20230613_173332425_copy_918x1632.jpg

IMG_20230613_173401335_copy_918x1632.jpg

IMG_20230613_173559019_copy_918x1632.jpg

IMG_20230613_173638976_copy_918x1632.jpg

IMG_20230613_173922817_copy_918x1632.jpg

  • Like 1

Rozebrane. Najwięcej roboty było ze zdjęciem tego pierścienia. Reszta poszła, bo w sumie czemu miałaby nie pójść. Na niczym nie widać jakiegoś nadmiernego zużycia, czy uszkodzeń. W srodku żadnego syfu nie było. Na szmatce jakieś pojedyncze opiłki. Łożysko jedno ok, drugie juz słabo, uszczelniacz był założony węższy niż powinien. 

Dwa łożyska i uszczelniacz zamówione. Po weekendzie ma wszystko przyjść, więc pewnie w połowie tygodnia się zabiorę za to.

 

 

IMG_20230615_164030321_copy_1632x918.jpg

IMG_20230614_160959579_copy_1148x2040.jpg

 

IMG_20230615_164200913_copy_1148x2040.jpg

IMG_20230615_164213793_copy_1148x2040.jpg

IMG_20230615_164220463_copy_1148x2040.jpg

IMG_20230615_164229074_copy_1148x2040.jpg

IMG_20230615_164236429_copy_1148x2040.jpg

Edytowane przez daron64

Trochę innej roboty miałem, a ciągnik niepotrzebny, także dopiero złożyłem. Leje, także jazda próbna pojutrze. Łożyska wziąłem pbf, simmering corteco. Trochę ujowo, bo łożysko z jeden strony opiera się o taki rant, a sam simmering nie ma zaznaczonego niczym miejsca, w którym ma być - czy bliżej łożyska, czy bliżej zewnętrznej krawędzi. Tak z grubsza pomierzylem i go ustawiłem, ale zobaczymy, czy będzie ok. Tzn powinno być, ale rant, który wchodzi w simmering jest na tyle krótki, że po dobiciu półosi do końca, to między nim, a łożyskiem jest jeszcze sporą luka, tak że jakby wbic simmering za głęboko to mogłoby być na styk.

Porównanie półosi z ciężkiej serii i z casea (choć o niczym raczej wymiary nie świadczą).

W miejscu zaznaczonym strzałka był nie tyle próg, co zadarty metal po części obwodu. Spilowalem pilnikiem obrotowym i wygladzilem wszystko papierem ściernym. Zobaczymy czy nie będzie to to ciekolo.

 

Zaglądałem też do tych wajcha od skrzyni biegów, ale kurcze ciężko powiedzieć, czy to trzeba od dołu się dobierać, czy od góry. Od dołu nie ma dobrego dojścia, trzebaby by było zdejmować cały bak i jeszcze cięgła rozłączać. Z kolei z góry wygląda to tak, jakby to było jednak niżej. Także narazie nie zaczepiam tego. 

 

IMG_20230624_150046516_copy_1183x918.jpg

IMG_20230627_115508167~2_copy_1148x2040.jpg

Choć kurcze jak patrzę na to zdjęcie (od dołu) to by chyba wychodziło, że ten luz powinien być jednak powyżej, to tutaj tylko te płaskowniki wybierają odpowiednią wajchę 🤔🤔

Ktoś to robił, albo rozbierał tę część w takiej kabinie jak moja? Bo nie chciałbym się narozbierac od góry na darmo

IMG_20230627_164347208_copy_1148x2040.jpg

A jednak - rozebrałem trochę z góry i nic ciekawego tam nie ma. To te płaskowniki są wyrobione. Od dołu dostęp żaden - musiałbym wszystkie cięgła rozbierać, zdejmować, a i tak słabo. Chyba trzebaby było próbować rozebrać to od góry i próbować wyjąć całość w górę. Ale nie wiem czy tak się da. Chyba jednak za mało mi to przeszkadza, żebym miał się z tym męczyć. Od biegów wyrobione jest z obu stron mocno. A od "reduktora" jedna strona bardziej - dlatego na biegach po prostu wajcha mi lata, a na reduktorze się blokowało - jedna strona jest lepsza, po wrzuceniu np zająca mogę ją cofnąć bez wyrzucana go, ale już jak cofnę to blokuje mi o żółwia/wsteczny i muszę ręcznie cięgło cofnąć (jak się zapomnę, ostatnio nie pamiętam kiedy by się tak trafiło). Także minus taki, że jednak za dużo zachodu żeby się tym zająć, a plus taki, że potwierdziłem chociaż, że to w żadne sposób nie jest jakis problem ze skrzynią, tylko z wybierakiem. 

 

Edytowane przez daron64

Patrząc na ten filmik i patrząc na schemat (wychodzi na to, że to pozycje 31 i płyta, na której chodzą 34) powinno wyjść do gory. Tak z ciekawości sprawdziłem czy te części sa dostępne. Na zagranicznych stronach 31 ~150e/szt, a 34 - ponad 400e 😅 chyba, że nie mają na magazynie i taka cena walnięta.

 

IMG_20230627_191057464_copy_918x1632.jpg

Edytowane przez daron64

Dla śledzących temat - jednak zrobiłem podejście do rozebrania tego. No ale niestety nie da się. Tzn wymagałoby to w uj roboty. Część 34 odkręca się  od korpusu i bez rozpinania wychodzi całość do góry - z rączkami, z częściami 31, ale też niestety z częściami 2x. Żeby to wyjąć musiałbym od dołu zdjąć zbiornik i porozpinac cięgła i wtedy całość wyszłaby do góry. Tyle, ile wysuwa się teraz do góry, to jest (słaby bardzo) dostęp do jednej połówki tych płaskowników, ale za ciasno, żeby to jakoś sensownie obrobic. Także raz, że od uja roboty, dwa że jak widać na zdjęciu wyżej jest tam od dolu i tak bardzo ciasno i podejrzewam, że takie stare sworznie byłoby bardzo ciężko wybić. Także temat umiera śmiercią naturalną. 

@Alchemik Tak. Przed weekendem złożyłem już wszystko, zrobiłem jazdę próbną - nigdzie nic nie cieknie. Powymienialem oleje i filtry. Dziś założyłem obciążnik, cięgła tylnie, pozamiatalem w środku, przesmarowalem przedni most. 

Do jesieni mam nadzieję się go już nie tykać.

Nie wiem czy będę w tym sezonie robił te pompe. Mam w planach utwardzić trochę podwórka i nie wiem ile na to kasy pójdzie. Do tego teraz jak go tak oglądałem, to trzebaby było pomyśleć powoli o oponach - przednie mają bieżnika jeszcze od uja, ale między klockami bardzo mocno spekane. Tylnie z kolei mają i słaby bieżnik i do tego spekane. Między klockami nie mocno, ale jedna opona na boku jest troszkę drasnieta. Niby nie jest to jeszcze stan taki, że ja już trzeba wymieniać, ale chyba lepiej byłoby zrobić to za wczasy, niż jak pierdolnie ktoras. A taki komplet opon, nawet tanszych, to za radialki by trzeba było z 15k położyć..no i nie wiem. Zobaczę jak wyjdę po żniwach z kasą, jak te dopłaty po nowemu itd.

Teraz powoli przygotowania do żniw - ogarnianie pomieszczeń , przyczep, odpalanie bizona itd. 

 

IMG_20230703_160934771_copy_918x1632.jpg

IMG_20230703_160947220_copy_1124x602.jpg

IMG_20230703_160956808_copy_918x1632.jpg

IMG_20230703_161011211_copy_918x1632.jpg

IMG_20230703_161031592_copy_918x1632.jpg

IMG_20230703_161105096_copy_1632x918.jpg

IMG_20230703_161146525_copy_1632x918.jpg


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v