Skocz do zawartości


Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku

  • Like 15
  • Thanks 1



Rekomendowane komentarze

@KlimekPL

Ja do tej pory męczyłem się 400L, to taki tysiąc, to jednak świat i ludzie. Koło domu mam 4.5ha, a na drugiej działce 10. Także nawet jeśli wszystko naraz w jednym czasie do pryskania, to robię to 3 zamiast 7opryskiwaczami. 

 

Tego tak na dobrą sprawę jeszcze nie użytkowałem, dopiero po świętach będę dzwonił za atestem, ale widzę jedna zasadnicza wadę "dużego" zawieszanego - zaczepianie. Trzeba będzie myśleć chyba o wylaniu czegoś i jakichś kółkach do palety, to tak to nie robota.

 

Co rozumiesz przez tłumik drgań?

10 godzin temu, mf362 napisał:

Ładnie się bardzo prezentuje z bocznego profilu . Podobają mi się te kabiny 

Kabina jak kabina. W środku miejsca wystarczająco - tylko fotel cały czas ciut za wysoko (przerobiłem wspornik, bo tak jak było przedtem, to na dziurach potrafiłem głową w podsufitkę z przodu walnąć 😅), widoczność bez porównania w stosunku do zetorka. Nie podobają mi się (co już zresztą pisałem) wajchy po jednej stronie - po dwóch stronach, jak w ciężkiej serii, jest wygodniej, czy raczej szybciej, drzwi otwierane do tyłu jednak dużo wygodniejsze niż do przodu. Chory pomysł z tymi otwieranymi szybkami - tzn może i fajny, bo sobie otwieram i jest fajna "klima", ale ciekaw jestem czym to było w oryginale uszczelnione - z jednej strony mam zwykły silikon przezroczysty, to musiałem go dać bogato, żeby się to dobrze kupy trzymalo, jak dałem tak delikatnie, to przy otwieraniu/zamykaniu wciągnęlo go w szparę. No i podaż i cena części do kabiny, o czym Klimek pisał 

Edytowane przez daron64
8 godzin temu, KlimekPL napisał:

Dowiem się jeszcze u mądrzejszych ode mnie ludzi i jeśli te 1500 to faktycznie będzie za dużo to zostanie tylko szukanie ciąganego 3000 bo zawieszanym 1000l dużo nie nadgonię

A jeśli chodzi o wariowanie manometru to wymień tłumik drgań

Już Ci mogę z całą pewnością napisać że za dużo. Szukaj ciaganego,mały fetorek będzie śmigał 

Fetorek nie. Szukam stricte pod kejsa. A jeśli 1500 za duży no to nie ma co się szczypać i będę szukać ciąganego, taki 3000 litrów powinien być w sam raz. W sumie faktycznie, nawet jakby uniósł to szkoda męczyć podnośnika.

@daron64 tłumik drgań powinien siedzieć pod manometrem, przynajmniej w moim opryskiwaczu taki zabieg pomógł

Ja w każdym sprzęcie. Silnik, skrzynia, hydraulika, WOM, przedni napęd pod obciążeniem+ stan opon, kompletność obciążników, zaczepów. Czy sa całe rączki od otwiera szyb, bo są drogie. Najlepiej wypróbować przy pracy.

Koledzy  od Case najlepiej niech pokażą co czy włączyć, gdzie zajrzeć, żeby nie szukać i nie zastanawiać się gdzie co jest i jak działa 

Edytowane przez Alchemik
2 godziny temu, Jacusiek napisał:

Hej, na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach case 956xl z 85r. Chciałbym taki kupić i prosiłbym użytkowników co o tych maszynach sądzą?

Tak naprawdę, tak jak pisali - na wszystko. To staruszki już. To co wypisze, to w dowolnej kolejności:

- kompletność plastikow, raczek, przełączników itd - niekotre rzeczy potrafią mieć kosmiczne ceny, albo być trudno dostępne

- powiedz żeby był zimny - możesz sobie poczytać jakie są u mnie problemy, a np regeneracja pompy tania nie jest (ponad 4k, a do starszych, czyli takich jak chyba w 85 będą - ponoć słabo z częściami, a nawet jak są, to byle pompiarz Ci nie zrobi)

- stan płynów - silnik, skrzynia, mosty - też na ostatnich stronach pisałem ile niektóre elementy do mostu mogą kosztować, jakby były zużyte  (najdroższe co znalazłem to po ~2k dolarów/euro).

- jak działa skrzynia biegów - najczęściej o czym piszą ludzie, to wyskakujące pod obciążeniem biegi/reduktor. U mnie 3 wchodzi z leciutkim zgzytem - pod górkę, albo z obciążeniem, że dwa-trzy razy wyskoczyła mi wajcha ta koło siedzenie mała - jak przełączyłem na wolniejszy zakres, ale tak dziwnie, bo wrażenie było jakby sama wajcha się dobrze nie zazebila, gdzie powinna 🤔 ale np jak przerzucałem na ten wolniejszy zakres i ręką przytrzymałem wajchę że dwie sekundy, tylko żeby ruszył ciągnik - to nic się nie działo, te wyskoczenie miało miejsce tylko bezpośrednio po "zredukowaniu" jak ruszyłem. Poza tym nic się nie dzieje - biegi wchodzą, nie wyskakują. Części, o ile są - tanie nie są. Jeden ze znajomych robił skrzynie, to mówił, że dramat - roboty od ch*ja, rozebrać trzeba wszystko w mak, trzeba szukać części itd. Ale np drugi ma ten sam rocznik i tylko sprzęgło robil

- hydraulika - u mnie jest zalana zwykła hl-ka, ale działa (zdaje się) bez problemów - wspomaganie chodzi mega lekko, naprawdę - w zetorku mam nowy orbitrol, to w casie chodzi dużo lżej. Podnosi bez problemu na małym gazie, ale delikatnie mi opada/podnosi na max podniesionym - jak stoi na wolnych obrotach. W czasie pracy nie zauważyłem niczego takiego

- wypadałoby sprawdzić wom pod obciążeniem

No czyli tak jak w każdym ciągniku. Tylko trzeba mieć z tyłu głowy, że każdy brak, niedociągnięcie, nieprawidłowa praca, to potencjalnie większe koszty niż w przypadku polskich. Części też raczej internet, ewentualnie na zamowienie

 

Edit

Co do płynów, to niby oczywiste, ale kiedyś ciągnik oglądałem i nawet nie pomyślałem i tym, pod koniec oglądania wyciągam bagnet z silnika, a tak sucho - nawet grama nie było. Jak wziąłem od znajomego, to szczerze go nie przeglądałem mocno, a potem z tego co sprawdzałem, to też dość luźno podchodzili do kwestii poziomu płynów 😅

Edit 2

- stan przedniej osi - sam sworzeń nowy, to ponad tysiak

Edytowane przez daron64

Kupować od obcego, to nie wyobrażam sobie inaczej. A to co się napisali, to i tak tylko podstawy, żeby na start się nie wp***dolic na minę. To ma 40lat, choćbyś niewiadomo jak nie sprawdził, to może coś zaraz po zakupie pierdolnąć. Ale uważam, że i tak wypadałoby najdokładniej jak się da sprawdzić - żeby ryzyko jakoś zminimalizować 

19 minut temu, robi57362 napisał:

jakby chcieć wszystko dokładnie sprawdzić to dnia zabraknie

Lepiej stracić dzień czy dwa, niż później pracować parę miesięcy za darmo, aby odrobić wydane pieniądze, bo czegoś się niedopatrzyło.

Jak ma się kogo, to wziąć mechanika, jak pozwolą to zmierzyć ciśnienie oleju w silniku, chociaż popatrzeć czy mocno dmucha z odpowietrzenia skrzyni korbowej itp.

Jak pozwolą i jest gdzie, to założyć jakaś ciężką maszynę, i podnieść ( czasami po sąsiedzku próbują podnieść przód jakiegoś innego ciągnika jak nie ma nic lepszego pod ręką)  Napęd najlepiej sprawdzić pod obciążeniem, czy będzie grzebał też przodem, czy blokada działa.

Jak jest możliwość to wybrać się w pole z jakąś odpowiednią maszyną ( o tej porze roku pewnie już ciężko)

// 

Są różni sprzedawcy i kupujący.

Kiedyś brat oglądał ciągnik to problemem było zrobienie kółka po placu.  

Są też kupujący gdzie jeden sprawdza od A do Z, a są tacy to trzeba ich zmuszać do przejażdżki itp, bo patrzą tylko czy farba się błyszczy.

Współczuć można, jak się trafi maruda, który najpierw chce wszystko sprawdzać, a potem o byle pier**le się przypieprza. 

No ale jak sobie wyobrażasz kupić ciągnik i nie sprawdzić podnośnika, czy jak biegi wchodzą? Sprawdzenie stanu oleju to jakaś fanaberia? Podpięcie choć przyczepy i zobaczenie czy hydraulika zewnętrzna chodzi, to też chyba nie jest jakieś uj się jakie sprawdzanie? 

Jak kupowałem zetorka, to wziąłem ze sobą wujka - bo maruda i jego syna, bo on najwięcej u nich jeździ tym ciągnikiem.  Ja w zasadzie nie sprawdzałem nic sam. Kuzyn się przejechał, jakaś przyczepę podpisaliśmy, bez marudzenia, ale też bez jakiegoś olewania. Wcześniej jednego oglądaliśmy, to gospodarz bez płynu wyjechał nim z szopy i tyle oglądania było. U innego handlarza - można było sprawdzać do woli, co się chciało, jeszcze inny - koleś pokazał gdzie ciągnik stoi - róbcie co chcecie, sprawdzajcie co chcecie i sobie poszedł na pół godziny.

Moim zdaniem jak ktoś konkretnie podchodzi do sprawy, to czemu miałoby się komuś współczuć.

A z kolei u kumpla, to tylko się nim przejechałem. Kumpel go odpalił, posprawdzam czy wszystko chodzi, porobił niedociągnięcia i tyle. Nic nie sprawdzalem

@soltys48 myślałem, że dla siebie kupiłeś


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v